Paroxetin (Sandoz)

voihan...

Tänään Mielenterveystoimiston psykiatri määräsi minulle ko. lääkettä, 20 mg. Eka viikko 10 mg ja sitten aamulla 20 mg. Hän kertoi, että voi saada aikaan niin pahan pahoinvoinnin, etten voi jatkaa. Kuitenkin kontrolliaika on vasta 3.10. Hänelle ei voi soittaa koskaan vaan hän soittaa. Kerran olen hänet tavannut ja sen jälkeen hän soittaa, vaikuttaako ko. lääke.

Lääkkeitä on kokeiltu n. 15 eri sorttia eikä mikään ole auttanut. Tänään hän sanoi puhelimessa, että jos tämä ei auta niin ei sitten mikään! Kysyin, miten selviän hengissä jos mitään apua en saa ja hän sanoi, että on vaan pakko selvitä. (Ehei, minä poistun maailmasta ja tästä ahdistuksen, tuskan ja masennuksen maailmasta).

Olen siis "aikuinen", joka on saattanut yksinhuoltajana lapset maailman tuuliin ja hyvin pärjäävät.

He ovat nähneet tilani jo monen vuoden ajan ja kaikki hyväksyvät itsemurhani. En silti haluaisi tappaa itseäni, mutta jos mitään ei ole enää tehtävissä niin se on edessä. Terapiaa saan kerran kuukaudessa (nyt vähän vuoden ajan ja terapeutti on ok ihminen, puhutaan ilmoista ja muista triviaaleista, apua hänestä ei siis ole mielenterveydelleni).

Olen ollut kauan työtön, kerrostalolainen, ja olen helvetin yksinäinen kun en voi käydä edes työttömien ruokalassa.

Anteeksi, piti kysyä lääkkeestä, mutta kun harvoin saan kirjoitetuksi sanaakaan, tulee mukaan asiaan liittymmättömiä juttuja. Voisin jatkaa ja jatkaa, mutta lopetan.

Lääkkeen vaikutuksia haluaisin tietää.

P.S. Bentsoista olen tähän asti kieltäytynyt, vaikka niitä lisukkeena tänäänkin tyrkytettiin.

8

3003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monia kokeillut

Ainut lääke mikä sopi ja auttoi!!Kokeile rohkeesti,vaikutus alkaa noin viikon parin päästä.Alkuun voi olla etovaa oloa,väsymystä,mut (ainakin minulta)loppui ajan kans.Toivottavasti saat avun,tiedän et "usko" loppuu kun monia pitää kokeilla ja mitkään ei auta tulee vain vielä karmeempi olo,mut jospa saat avun tästä.

• SEROXAT-lääkkeen

edullisempi rinnakkaisvalmiste, löydät viestejä joissa keskutelua SEROXAT:sta ja OPTIPAR:sta, kyseessä siis sama lääke (vaikuttava aine sama kuin sinun lääkkeessäsi).
      Olisi kannattanut ottaa ne bentzot mukaan, sillä niiden avulla lääkkeen ns. sisäänajo on helpompaa, bentzo helpottaa mahdollisia Paroxetinista tulevia sivuvaikutuksia, sivuvaikutuksethan ilmenevä heti, hoitovaste vasta viikkojen kuluttua.
      Sinuna ottaisin yhteyttä sinne MTT:n, kertoisin että haluan sittenkin ottaa ne bentzot. Saat varmasti niille jälkikäteenkin reseptin jos ja kun kerran niitä sinulle ehdotettiin (ja ihan aiheesta ehdotettiinkin, eivät ne ole mitään "mörköjä", niitä kun käyttää lyhyen aikaa, pitää välipäiviä jne. niin riippuvuutta ei synny eikä toleranssi kasva).

Osta pahoinvointiin apteekista B-vitamiinivalmistetta, esim. HEKSAVIT-valmiste, se on edullinen ja auttaa nimenomaan pah.voinnissa mikäli se johtuu esim. lääkkeistä.
      Toki muutkin B-vitamiinivalmisteet auttavat, esim Bevitabs on hyvä, siinä on kaikkia B-vitamiineja.

Terapiasi ei siis ole terapiaa vaan keskusteluapua, näin ymmärsin.
      Miksi et saa kunnollista psykoterapiaa? Keskusteletko sairaanhoitajan/sos.hoitajan vai psykologin kanssa?

Mitä tulee vielä tuohon lääkkeeseesi, itse olen aina alkuvaiheessa ottanut SSRI-lääkkeen illalla (toisia se tosin piristää kovastikin), ei ole väliä ottaako sen illalla vai aamulla, aamuisin se otetaan lähinnä sen piristävän vaikutuksen takia.
      Olen itsekin kokeillut kymmeniä eri antidepressantteja, nykyisin käytän Cipralexia joka sopii oikein hyvin.
      Niin, tuosta ottoajasta, olen ottanut alkuviikot iltaisin koska olen saanut nukutuksi ja huimaukset ym. sivuv. eivät häiritse.

Voimia Sinulle!

• käyttäjä

Mikä sellainen lekuri on, jolle ei saa soittaa? Tai sellainen, joka pelottelee noin pahasti lääkkeen sivuvaikutuksilla?

Olen käyttänyt paroksetiinia muutaman vuoden (kannattaa pyytää apteekista halvin valmiste, hinnat vaihtelevat paljon), ja olen tyytyväinen.

Aloitusoireina oli mm. katseen värinää, lievää pahoinvointia aamuisin sekä orgasmikyvyn häviäminen. Kaikki oireet hävisivät pian, pahoinvointi ensimmäisenä. Sen jälkeen ei ole ollut mitään oireita, seksikin alkoi onnata jo parin kuukauden jälkeen.

Terapia ei tosiaan auta, jos puhut siellä vain säästä. Sinun on itse puhuttava, terapeuttisi ei voi auttaa, jos et puhu! Minun terapeuttini sanoo aina - jos en keksi mitään puhuttavaa - että "Tämä on Sinun 45 minuuttiasi, Sinä päätät kuinka sen käytät."

Miksi et voi käydä työttömien ruokalassa?

Tsemiä! Toivottavasti paroksetiini auttaa sinua yhtä hyvin kuin minua.

• Miksi ihmeessä kieltäydyt bentsoista, jos on noin kaamea olo?!? Ota ihmeessä kaikki tarjottu apu vastaan, bentsot hyvä lääke kunhan ei annostelu riistäydy. Käytä huoletta bentsojasi SSRI:n alkuaika, niin sitten vasta pääset nauttimaan lääkkeen oikeasta tehosta ilman alkuoireita.

Pahoinvointiin voit ostaa ilman reseptiä apteekista Postafen-nimistä pahoinvointilääkettä. Ne ei aina ole hyllyssä, mutta kysy myyjältä niin antavat laatikosta. Tsemppiä!

• aloittaja

Haluaisin vastata jokaiselle erikseen, mutta en voi. Vasta äsken luin viestit eli aukaisin tietokoneen kirjoitukseni jälkeen ensimmäisen kerran.

Syy: Tämä ei ole pahoinvointia, sillä lääkkeen (10mg) ottamisen jälkeen olen sikiunessa tunnin kuluttua ja kun herään niin oksennan kaiken, siis ihan kaiken (lääke on tietenkin imeytynyt ja pysyy elimistössäni). Nyt ymmärrän ottaa sen illalla!

En silti luovuta, koska tämä on se viimeinen mahdollisuuteni psykiatrin mielestä.

Jos voin, käyn ensi viikolla ostamassa sitä pahoinvointiin vaikuttavaa lääkettä.

Bentsoista haluan kertoa jotain!!! Kun en ollut työttömänä, kävin yksityispsykiatrilla ja masennuslääkkeitten ohella sain aina diapamia ja kun 180mg/vrk ei enää tuntunut missään, lopetin sen käytön vähitellen.

En uskalla enää kokeilla, koska tunnen, että se olisi sama kuin raittiille alkoholistille oluen tajoaminen.

Kukaan ei kertonut, millaisilla annoksilla on tullut positiivinen vaikutus, lääkepurkin selosteessa luki, että 50 mg on enimmäisannos.

En ole mistään aikaisemmasta lääkkeestä saanut sivuoireita, Zolofia, Efexoria yms. sain täydet annokset ilman mitään vaikutusta, ei edes sitä sivu...

Yhteensattuma: Otan päivittäin Heksavit kapselin (sekä multivitamiinin).

Kiitän vielä kerran teitä jokaista erikseen. Kävipä itselleni sitten mitä tahansa, parhaanne olette tehneet auttaaksenne minua.

• pitämies

se kuulemma on niin noissa SSRI-lääkkeissä että jos sivuoireet tulee suht voimakkaina niin lääke alkaa toimimaan kunnolla, lääke vaikuttaa siellä missä kemiallinen "häiriö" sijaitsee. terveisin vuosi paroksetiiniä

• alprox

auttoi jännitykseen ja pelkotiloihin.Ja samaan aikaan aloitettu paraksetoonikuuri on auttanut. Ei ole ollut vierotusoireita Alproxin suhteen vaikka pillerit on loppu. Joka aamu 20mg sandozia ja homma toimii. Puolivuotta pitäisi popsia vielä pillereitä ja sen jälkeen kokeilla ilman.

• Anonyymi

Aivojen kemiallinen epätasapainotila vaatii korjaantuakseen riittävän annoksen masennuslääkettä päivittäin. Lääkitystä tulee jatkaa koko lopun ikää, jotta aivokemiat pysyisivät tasapainossa. Diabeetikkokin tarvitsee insuliininsa säännöllisesti tai muuten käy huonosti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7793
    2. 113
      6064
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5197
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4556
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3230
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      62
      3024
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2948
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2454
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2437
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2066
    Aihe