Vuokra-asunnoista

TTN

Tätä palstaa lukiessa on tullut selväksi muutama paikka jonne en ehkä muuttaisi vuokralle asumaan. Voisiko joku kertoa mistäpäin Kirkkonummea voisi etsiä vuokra-asuntoa, jossa olisi rauhallista asua pienten lasten kanssa? Joku ruokakauppa saisi olla lähellä ja juna/bussiyhteys Helsinkiin. Onko kunnan vuokrakämpät minkälaisia vai kannattaisiko etsiä yksityiseltä?

18

3741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      kunnan vuokra-asunnoissa ei sinäänsä ole mitään vikaa, mutta harmittavan usein niissä asuvissa levottomissa ihmisissä (näin törkeästi ilmaistuna). Työttömiä alkoholisteja, nuoria bilettäjiä jne. löytyy liikaakin ja öitä nukkuville ihmisille tällainen ympäristö ei ole sovelian. Eli jos haluat lapsillesi rauhaa, etsi asuntoa niin sanotusti joltain "paremmalta" asuinalueelta, kuin pahimmat lähiöt ja tietenkin mieluiten yksityiseltä. Enkä sano, että kunnan asunnoistakaan kaikki olisi huonoja vaihtoehtoja, tuntuu vain, että yleensä levottomuus alueella usein johtuu kunnan vuokra-asunnoista asuvista ihmisistä...

      • levolliset yöt

        Sanokoon kuka mitä vaan, tiedän ainakin omalta kohdin että ei ne kaikki vuokra-asunnot levottomia ole!! 15vuotta asuin samassa paikassa, eikä öitä melun ym.vuoksi tarvinnut valvoa! Oikein oli hyvä paikka asua!


      • TTN

        Kerro lisää, miltä asuinalueeilta kannattaisi etsiä vuokra-asuntoa, tosin aikaa ei ole kuin kk, joten melkein pakko ottaa mitä saa. Ja unohdin viime viestissä mainita ,että päiväkoti saisi myös olla lähellä. Kertokaahan toki myös muuta (mieluiten positiivista) asuinkunnastanne, koska se on ehkä myös mun tuleva asuinkunta n. 450km päässä...


      • Kotitonttu`´
        TTN kirjoitti:

        Kerro lisää, miltä asuinalueeilta kannattaisi etsiä vuokra-asuntoa, tosin aikaa ei ole kuin kk, joten melkein pakko ottaa mitä saa. Ja unohdin viime viestissä mainita ,että päiväkoti saisi myös olla lähellä. Kertokaahan toki myös muuta (mieluiten positiivista) asuinkunnastanne, koska se on ehkä myös mun tuleva asuinkunta n. 450km päässä...

        Ota asunto Gesterbystä, siellä itekkin olen asunut ja kyllä siellä rauhassa saa asua, ei ne mahdolliset hulivilit sun kotiis tule, ellet ite pidä avoimen ovien päiviä.

        Gesterbyssä on päiväkoti,eskari,kampaamo, pieni - mutta toimiva Siwakauppa, kolu vain kivenheiton päässä(ei tarvitse tienylityksiä!!)Uimahalli ja jäähalli niinikään lähellä. Bussit lähtevät kaupan takaa, elikkä sieltä kulkee suuntaan jos toiseen sujuvasti.

        Luonto on kaunis, etenkin kesäisin.Gesterby on hyvä paikka, itse en enää siellä asu, mutta edelleen voisin vaikka muuttaa takaisin.

        Katso vaikka VVO:n asunnot? Sieltä tuntuu vapautuvan asuntoja ihan hyvin.Yksityisellä vuokralla olo on aina epävarmempaa.

        Gestiksestä on lyhyt matka Kirkkonummen keskustaan, joten Gesterbytä suosittelen, toisaalta....olisihan keskustassa hyvä asua, mutta itse en junaradan ja vilkkaan liikenteen läheisyyteen lapsia veisi ja lyhyt turvallinen koulumatka on lyömätön etu.


      • Mitre
        TTN kirjoitti:

        Kerro lisää, miltä asuinalueeilta kannattaisi etsiä vuokra-asuntoa, tosin aikaa ei ole kuin kk, joten melkein pakko ottaa mitä saa. Ja unohdin viime viestissä mainita ,että päiväkoti saisi myös olla lähellä. Kertokaahan toki myös muuta (mieluiten positiivista) asuinkunnastanne, koska se on ehkä myös mun tuleva asuinkunta n. 450km päässä...

        http://www.vvo.fi/uuteenkotiin/vuokraasunnot/vapaatasunnot/default.aspx?kid=257
        ja sieltä Framnäsintie 1. Itse olen asunut Masalassa n. 8 kk ja en kyllä ole huomannut mitään noista asiosta mitä täällä keskustelu palstoilla lukee. Itsellä kolme lasta ja kaikki viihtyy oiken hyvin. Ja varsinkin tuo alue missä vvo-vuokra talo sijaitsee on tosi rauhallinen alue. Päiväkoti lähellä, urheilukenttä vieressä ja kauppaan matkaa alle 1km. Itse ainakin voin suositella tuota aluetta Masalasta.
        Metsää ja luontoa riittää jos siitä vain tykkää :)


      • Ystävän neuvo
        Mitre kirjoitti:

        http://www.vvo.fi/uuteenkotiin/vuokraasunnot/vapaatasunnot/default.aspx?kid=257
        ja sieltä Framnäsintie 1. Itse olen asunut Masalassa n. 8 kk ja en kyllä ole huomannut mitään noista asiosta mitä täällä keskustelu palstoilla lukee. Itsellä kolme lasta ja kaikki viihtyy oiken hyvin. Ja varsinkin tuo alue missä vvo-vuokra talo sijaitsee on tosi rauhallinen alue. Päiväkoti lähellä, urheilukenttä vieressä ja kauppaan matkaa alle 1km. Itse ainakin voin suositella tuota aluetta Masalasta.
        Metsää ja luontoa riittää jos siitä vain tykkää :)

        Älä herran tähden Masalaan mene, lapses kasvavat ja sitten ne heiluu siellä narkkien/juoppojen ja muun epäväen piirittämänä.Kuten myös itse olet vaaran vaanima, jos iltaisin/öisin jostain palailet.Masalaan siirretään häiriköt kylältä ja gestiksestä.Ennen Masala oli ok, mutta ei enää.Sitäpaitsi, masala on syrjässä.Ota puhe vakavasti, ei masalaan.


      • Mitre
        Ystävän neuvo kirjoitti:

        Älä herran tähden Masalaan mene, lapses kasvavat ja sitten ne heiluu siellä narkkien/juoppojen ja muun epäväen piirittämänä.Kuten myös itse olet vaaran vaanima, jos iltaisin/öisin jostain palailet.Masalaan siirretään häiriköt kylältä ja gestiksestä.Ennen Masala oli ok, mutta ei enää.Sitäpaitsi, masala on syrjässä.Ota puhe vakavasti, ei masalaan.

        Toivottavasti tiedät mistä puhut, että et vain täysin väärennä käsitystä Masalasta. Itse en kyllä paljon öisin ole liikkunut ulkona joten siitä en voi kommentoida, mutta kyllä lapset on ihan rauhassa saanut liikkua (päiväsaikaan).


      • Vanha kuntalainen vm.
        Mitre kirjoitti:

        Toivottavasti tiedät mistä puhut, että et vain täysin väärennä käsitystä Masalasta. Itse en kyllä paljon öisin ole liikkunut ulkona joten siitä en voi kommentoida, mutta kyllä lapset on ihan rauhassa saanut liikkua (päiväsaikaan).

        Alkoholistien,kriminaalien ja narkomaanien joukko on Masalassa suuri.Illalla on parempi ainakaan yksin olla liikumatta, tulet asemalta yksin,olet vaarassa,jos sikseen.

        Kotona olet rauhassa,kun et kaveeraa kylän porukoiden kanssa.Narkit eivät esim.näytä resuisilta kerjäläisiltä,päinvastoin.


    • hesalainen*

      Minäkin olen harkitsemassa muuttoa Kirkkonummelle. Asun Helsingissä ja viihdyn kyllä, mutta luonnon rauhaa kaipaan.

      Kiertelin tässä pari viikkoa sitten Kirkkonummea ensin jalan, sitten pyörällä (pyörä tuli kivasti bussissa mukana, eikä maksanut kuin vähän päälle euron!). Kaunista oli. Tsekkasin kaikki vuokra-asuntopaikat ja löysin useammankin hyvän.

      Gesterby on ihanalla alueella, mutta asun parhaillani betonikerrostalossa ja kaipaan johonkin rivarityyppiseen... Lindalintiellä ja Ravalsissa oli kivoja rivitaloja ja pienkerrostaloja. Lapsiperheelle varmasti erinomainen paikka asua.

      Löysin oman toivekohteeni, kunpa pääsisin sinne... Olen valmis odottamaan pitkäänkin asunnon vapautumista, kun tämänhetkinen tilanne on kohtalaisen hyvä ja muuttosuunnitelma on pitkälle tähtäimelle.

      Sen vaan haluaisin sanoa, että asuttuani elämässäni aika monenlaisilla alueilla pääkaupunkiseudulla, niin "rauhallisilla" kuin "rauhattomillakin", olen tullut aika skeptiseksi tällaisten luokitusten suhteen. Ihmisillä tuntuu olevan tarve lokeroida toisiaan. Kun on heikko itsetunto, tarvitaan joku porukka, jota voi syystä tai toisesta ylenkatsoa. Vuokra-asujat ovat joillekin ilmeisesti sellainen ryhmä. Minä, me, ja sitten ne MUUT, kauheat, joihin voi heijastaa kaiken sen, mitä ei itsessään voi tunnistaa.

      Eräskin alue Helsingissä, jota pidetään yhä rauhattomana ja "ongelma-alueena", osoittautui kokemusteni mukaan aivan toisenlaiseksi: kivaksi, rauhalliseksi, monilta osin kauniisti rakennetuksikin.

      Moni kakku päältä kaunis, myös (omistus-)asuntojen suhteen.

      On ikävä huomata, miten monet ihmiset eivät voi elää ilman ennakkoluulojaan.

      Ja minähän olen varsin vaativa rauhallisuuden suhteen, en siedä öistä metelöintiä missään muodossa, ja siisteyttä pidän arvossa, olen melko konservatiivinen näissä asioissa.

      Mitä Masalaan tulee, niin kävin sielläkin katsomassa ja ihan mukavilta näyttivät ne VVO:n talot. Masala vaan on minulle vähän syrjässä, muutan mieluummin lähemmäksi keskustaa, esim. Gesterby on jo sopivan matkan päässä.

      • 30 vuotta kunnassa asunut

        Viestit Masalasta eivät ole yleistä antipatiaa vuokra-asumista kohtaan. Missaat pointin, koska et tunne taustoja. Kritiikki Masalaa kohtaa tulee ihmisiltä, jotka muistavat mikä idylli se oli vielä 15 vuotta sitten. Aivan ihana paikka...ennen vuokrataloja. Fakta on, että vuokratalot tuli, sitten tuli kaljakapakat niiden perässä...ja siinä se on...tämän päivän Masala. Toistan...ymmärtääksesi miten perusteltua kritiikki Masalaa kohtaan on, sinun olisi tullut kokea ja nähdä tämä kehitys. Hyvin ikävä ilmiö. En tiedä mitään toista paikkaa, jonka luonne olisi kokenut tällaisen negatiivisen kehityksen tuossa ajassa. Ironia on siinä, että esim. Jede (Gesterby) on vastaavassa ajassa parantunut huimasti. Jos et usko, puhu Masalassa 15 vuotta sitten asuneiden kanssa, puhu poliisien kanssa, puhu taksikuskien kanssa.


    • ohjb

      Kun määrittelet nuo ruokakaupan ja juna/bussiyhteyden, niin rajaat mahdollisia paikkoja melkoisesti.

      Vaatimuksesi täyttää lähinnä keskusta ja sen ympäristö. Mikäli 2-3 km matka junalle ei ole este niin valikoima kasvaan reilusti.

      Subjektiivinen mielipide:

      hyviä: Finnsbacka, Bro, Heikkilä, Jolkby, Laajakallio, Ravals

      ok: Gesterby, Lindal

      itse en huolisi: Masala, Hommas, Jorvas. Jorvas muuten hyvä mutta kaupat kaukana.

      • 30 vuotta kunnassa asunut

        hyviä rivarialueita ilman autoa:

        hmmm...nää on vähissä. Ehkä jotkin Lindalin ja Kuusalan reuna-alueet keskustaan päin. Kenties Pappilanmäkikin.

        hyviä autoilijalle:

        näitä on enemmän....Bro, Laajakallio, Jorvas, Jolkby, Heikkilä Hills, Kantvik

        OK: Hommas (vaatii auton), Finnsbacka, Masalan Jorvaksenpuoleinen reuna ja Veklahdenpuoleinen reuna..siis kaukana kaupoilta ja koululta

        Vältä: Masala pois lukien em. alueet


      • oudoksuja

        Jorvaksesta on 2km kauppaan Masalaan, joka on ihan sama matka kuin Hommaksesta, Brosta, Heikkilästä, Laajakalliosta ja Jolkbystä. Käytännössä myös Lindal kuuluu samaa kategoriaan, ellet halua asioida siinä Pennissä. Jedestä on puolestaan paljon pidempi matka kauppaan kuin Jorvaksesta, jos haluat oikeaan kauppaan. Eri asia kokonaan on, että Kirkkonummella asuminen ja kaupassa käyminen vaatii pääsääntöisesti auton. Paitsi jos asut jossain Finnsbackassa tai Masalassa.


      • zezy
        30 vuotta kunnassa asunut kirjoitti:

        hyviä rivarialueita ilman autoa:

        hmmm...nää on vähissä. Ehkä jotkin Lindalin ja Kuusalan reuna-alueet keskustaan päin. Kenties Pappilanmäkikin.

        hyviä autoilijalle:

        näitä on enemmän....Bro, Laajakallio, Jorvas, Jolkby, Heikkilä Hills, Kantvik

        OK: Hommas (vaatii auton), Finnsbacka, Masalan Jorvaksenpuoleinen reuna ja Veklahdenpuoleinen reuna..siis kaukana kaupoilta ja koululta

        Vältä: Masala pois lukien em. alueet

        Kirjoitit tuolla aikaisemmin että vuokra-talot ovat pilanneet Masalan. Entäs Hommas (mielestäsi ok) siellähän on toista sataa kaupungin vuokra-asuntoa, niin eikö se ole silloin yhtä huonoa seutua kuin Masala.


      • ex-vuokralainen
        zezy kirjoitti:

        Kirjoitit tuolla aikaisemmin että vuokra-talot ovat pilanneet Masalan. Entäs Hommas (mielestäsi ok) siellähän on toista sataa kaupungin vuokra-asuntoa, niin eikö se ole silloin yhtä huonoa seutua kuin Masala.

        Joissain vuokrataloissa on tulorajat ja muut määreet joilla valitaan.Silloin ei välttämättä kuka tahansa nihin pääse.Esim.luottotiedottomat ja maksukyvyttömät.


    • Anonyymi

      Vernerintiellä on asuminen huoletonta ja vaivatonta mainosten mukaan.

    • Anonyymi

      Missä Jassu luuraa. Eli Invalidikerääjä Yasmin. Onko jossain murhaamassa insestilapsia. Minkä nimiin Si....n nimiinkö. Plajonk Yasmi n kohvoijasi ex-Mikon asiakkaita ja muiden työkaveriensa asiakkaita, kun savusti huumehypnooseja käyttäen heidät pois työpaikaltaan.

      • Anonyymi

        Yläluokan Yasminko. Hänkö, joka kuvittelee olevansa Israelilainen, vai onko hän todella Israelilainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe