En tarkoita mitään farkusta muunnettua vaan rehellistä pakua kuten Hiace, Transit, Vivaro, jne.
Olisi kiva tietää syistä, miksi on päätynyt pakumieheksi, tai naiseksi.
Omalta osaltani päätökseen vaikutti perheen pieneminen, lisäksi uudet pakut ovat ajo-ominaisuuksiltaan henkilöautojen tasoa, jollei parempia ja kaikenlisäksi varsinaisia monikäyttöautoja, jos ei tarvitse ihmismassoja kuljettaa.
Itse asennutin ohuet tekstiilipintaiset akustolevyt tavaratilan seiniin ja kattoon, sekä vettähylkivän julkisiintiloihoin tarkoitetun kokolattiamaton lattialle. Lämppäristä puhalluksen
myös tavaratilaan, joten tarvittaessa Webastolla voi lämmittää tavaratilan.
Kuluneena kesänä matkustin pakullani Via Baltikan läpi aina Unkariin ja sieltä takaisin läpi Suomen Jää-Meren rannoille. Lähes kaikki yöt nukuin autossani, muutamana viileänä yönä jouduin käyttämään Webastoa ja Hong-Kongista ostetut kokoontaitettavat vuoteet olivat hivenen kitsaat, mutta niihinkin tottui.
Tämä oli yksi kokemus pakun käytöstä, mites muilla.
Kiinosta tietää kuinka moni on valinnut pakun
4
524
Vastaukset
- Karri vaan
Isäni piti kahta pakettiautoa peräkkäin henkilöauton korvikkeena 80-luvun alussa. Rka oli upouusi diesel-Hiace, lyhyt malli jossa tavaratilan sivuovissa ikkunat lisävarusteena. Siihen hommattiin keulalle lisävaloja, tuulilasin yläosaan aurinkolippa ("gangsterilippa, oli muotia silloin pakettiautoissa) ja vanteisiin kromireunukset. Meitä oli 3 hlöä jotka mahduttiin siedettävästi ohjaamoon. Hiacella ajettiin paljon pitkiä kotimaan reissuja, Lappia myöten, ja yövyttiin autossa leirintäalueella, laitettiin yöpymisen ajaksi kaasulämmitin päälle ja hyvin nukutti. Hiace kulki tuon ajan pakuista kovimmin, mittariin kelasi 140 ja viitosvaihteen ansiosta sillä pystyi jatkuvana matkanopeutena pitämään 110-12o (eipä 80-tarrasta paljoa välitetty).
Toinen oli sitten sen jälkeen uusi VW Transporter, paremmin varustettu "herrasmiesversio" jossa mm. kaksivärimaalaus, Caravelle- eli bussiversion sisustus ja tavaratilakin siis täysin verhoiltu ja ikkunat koko matkalta. Transu oli vieläkin henkilöautomaisempi ja parempi ajaa, ainoat puutteet oli 4-vaihteisuus Hiacen jälkeen sekä alimittainen 1,6D-kone jossa vain 50 heppaa! Noh, tuolla ajettiin sitten maantiematkalla ns. täysillä, kelasi sekin 120 lasiin ja lähes se pidettiin matkavauhtina.
Molemmat pelit kestivät erinomaisesti, ja tykästyin itse pakuun henkilöauton korvikkeena. Tuon ajan alemman kokoluokan (ns. tonniluokka) pakettiautot olivat jotenkin kooltaan lähempänä henkilöautoja kuin nykypakut, leveys etenkin näppärämpi ahtaissa raoissa.
Itse nyt aikamiehenä ajelen henkilöautolla, niin isänikin, vaan olen joskus Norjan ja Lapin reissuilla miettinyt että vois pakettiauto olla poikaa kun ei tarttis huolehtia yöpymispaikoista ja dieselinä suht halpaa ajoa. Ja onhan nykypakut siinä mielessä toisaalta henkilöautomaisempia että koneissa riittää potkua, vähimmilläänkin ne taitaa kulkea 160-170 ja suurimmillaan pariasataa.- aloittaja
joidenkin asuntoautoilijoiden ja kesämökkien perässävetäjien hivenen ylenkatsovan pakuautoilijaa
varsinkin leirintäalueilla, mutta ei se minua häirinnyt. Varsinkin Etelä-Puolan mäkisillä teillä ei ollut pienintäkään ongelmaa edetä muun liikenteen
tahtiin. Tientukkoina siellä olivat rekat made in CCCP tai karavaanarit, näitten karavaanareitten ajatuksen juoksua jäin ihmettelemään, koska he näkivät, että keräsivät jonoja taakseen olisivat he voineet hetkeksi vetäytyä tien sivuun päästääkseen jonon ohi. Yhden tällaisen ihmeen näin ja uskokaa tai älkää yhdistelmä oli Suomen rekisterissä.
- -jtd-
Meillä on henkilöauton lisäksi paku ja täytyy sanoa että mieluummin lähden matkaan pakulla kun henkilöautolla.
Pakun ainut ongelma on isosta koosta aiheutuva pysäköintiongelma; parkkitaloihin ei ole asiaa ja ahtaissa keskustoissa voi olla haastavaa löytää sopivan kokoinen parkkitila. Ajaminen sen sijaan on ihan yhtä helppoa kuin henkilöautolla, itse asiassa korkeammasta istuma-asennosta johtuen näkyvyys muun liikenteen yli on huomattavasti henkilöautoa parempi.
Nykypakut on ajo-ominaisuuksiltaan hyvin lähellä henkilöautoja, niilla on mukava päästellä mutkateillä ja kulkua ja kiihtyvyyttä riittää enemmän kuin tarpeeksi.
Ja pakun kanssa ei tarvitse koskaan miettiä, saako kuljetettua jonkun pesukoneen tai sohvan kotiin, kaikki mahtuu kyytiin mitä tarvii.
Jos ei tarvis pyöriä usein hesan keskustassa, voisin ihan hyvin luopua henkilöautosta, nytkin sitä lähtee mieluummin pitkälle matkalle pakulla. onhan sekin rekisteröity pakuksi.
Nyt kun oon saanut hulluimman nuoruuteni ajeltua, ni siirryin hitaampaan kyytiin ja vaihdoin GTi vehkeen avolavaan.
Niin kauan ku ei oo tarvetta kuljetella muita ihmisiä, ni ajan avolavaa. Henkilöautomaisempi kun vastaavan ikäset pakut, ja tarpeeks tavaratilaa, ja kun kilometrejä keryy suht paljon, ni riisseli paku tulee paljon halvemmaksi ku joku pikkukinneri. Ja jos joskus tarttee kuljettaa jotain, ni ei tavaratila lopu heti kesken.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474654Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1163678Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391865- 1061803
Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.131767Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1311599HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki81414- 811296
- 1091166
- 521071