Olen vuokraamassa minibussia Ford Transit 9 hengelle tai joku vastaava. Onko Suomessa tällaiselle autolle jokin ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus niin kuin pakettiautoille on?
Yritin kysellä AKE:sta, mutta siellä ei ollut tänään teknistä neuvontaa.
Minibussin nopeusrajoitus?
5
2578
Vastaukset
- on rekisteröity
henkilöautoksi, niin silloin tiekohtaiset nopeusrajoitukset.
henkilöauto = tiekohtainen
minibussi/bussi = max 100km/h
pakettiauto = 100km/h
kevytkuorma-auto/kuorma-auto/rekka = 80km/h- autonvuokraaja
Bussikorttiahan minulla ei ole. Autovuokraamon minibussi on varmasti henkilöautokortilla ajettavaa mallia.
Oletan, että sitä saa ajaa, kuten henkilöautoa. Joka tapauksessa kysyn asian vielä autovuokraamosta, kun asia tulee ajankohtaiseksi.
Tampere-Helsinki moottoritiellä ajelin kesällä 130 mittarinopeutta. Meni aika haipakkaa ohi Ford Transit minibussi. autonvuokraaja kirjoitti:
Bussikorttiahan minulla ei ole. Autovuokraamon minibussi on varmasti henkilöautokortilla ajettavaa mallia.
Oletan, että sitä saa ajaa, kuten henkilöautoa. Joka tapauksessa kysyn asian vielä autovuokraamosta, kun asia tulee ajankohtaiseksi.
Tampere-Helsinki moottoritiellä ajelin kesällä 130 mittarinopeutta. Meni aika haipakkaa ohi Ford Transit minibussi.ne vaan ajelee... ittekkin tulin kerran WV Transportter bussilla 160 melkein koko matkan tampereelta hesaan.
- JML82
Korostaisin että nuo 1 8 hengen minibussit, kuten Hiace, Transit ja VW, on rekisteröity henkilöautoksi. Siitä seuraa tiekohtaiset nopeusrajoitukset, mutta myös juhlava dieselvero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437