Miesten keskinäinen tasa-arvo.

M135

Miesten keskinäinen tasa-arvo.



Kun puhutaan miesten keskinäisestä tasa-arvosta, se saa miehet hiljaiseksi.








Koska kun puhutaan tasa-arvosta, se tarkoittaa sitä, että kukaan ei ole toisen ylä-puolella.



Monesti olemme hairahtaneet, ja kuvittelemme, että johtaminen on käskemistä. Kuvittelemme, että hyvä johtaja, on hyvä käskijä joka saa miehet tekemään puolestaan siten, että "johtaja", mies joka toisia käskee, ei tee itse mitään, mutta "on saanut muut tekemään puolestaan".

Tuo on hyvin yleistä meidän miesten keskuudessa. Puhumme paljon paskaa toisillemme.





Hyvät herrat, kuka elämästämme päättää?


- Kenet olemme ylentäneet "johtajiksemme". Kuka on johtajamme. Kuka meistä on se, joka meitä itsiämme käskee.

Olemmeko kuvitelmiemme orjia, kuvitelmissamme "hyvästä johtajasta, joka toisia käskee puolestaansa tekemään", ikään-kuin pidämme itsellämme "haave-kuvia" siitä, että "vielä joku päivä olisimmekin itse johtavassa asemassa käskemässä muita, ja muuthan tekevät". Että pidämme mielemme sopukoissa meille itsellemme sijaa siitä "että vielä joku päivä minä olen Se Johtaja".



Mutta terve-tuloa todellisuuteen hyvät miehet!


- Näyttäkää minulle, kuka on johtaja. Kuka meistä on se, joka käskee, ja me muut tekevät.










Kertokaa nimi.

- Kukaan ei vastaa.

9

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M135

      Olette varmasti nähneet.

      Olette varmasti nähneet teini-toimintaa.



      Olette varmasti nähneet hyvät herrat, omassa nuoruudessanne.





      Muistatteko, kun joku tuli ja käski.



      Ja sinä teit.




      Saatoit kuvitella, että no siinä on hyvä johtaja.




      Heh heh.

      • M135

        Parhaat johtajat ovat niitä, jotka itse ovat ruohon-juuri-tasolla tekemässä.


        Parhaat johtajat eivät suinkaan ole niitä, jotka toisia käskevät tekemään puolestaansa. Eikä nekään ole hyviä johtajia, jotka rahalla maksavat toisille, että toiset tekevät, mutta itse eivät kumminkaan tee. Itse en kutsu noita johtajiksi edes. Mitä lie paska-housuja.


      • johtaja
        M135 kirjoitti:

        Parhaat johtajat ovat niitä, jotka itse ovat ruohon-juuri-tasolla tekemässä.


        Parhaat johtajat eivät suinkaan ole niitä, jotka toisia käskevät tekemään puolestaansa. Eikä nekään ole hyviä johtajia, jotka rahalla maksavat toisille, että toiset tekevät, mutta itse eivät kumminkaan tee. Itse en kutsu noita johtajiksi edes. Mitä lie paska-housuja.

        Minä johdan itseäni. Olen itseni johtaja. En ole koskaan antanut kenenkään käskyttää itseäni. Muut ajattelevatkin minusta, että ole epäsosiaalinen. Ehkä olen, mutta minäpä en suostu ottamaan käskyjä muilta. Ongelmiakin olen kohdannut elämässäni siksi, että en suostu tottelemaan muita. Mitä sitten? Minä olen johtaja, paras johtaja itselleni.


      • Tristar
        M135 kirjoitti:

        Parhaat johtajat ovat niitä, jotka itse ovat ruohon-juuri-tasolla tekemässä.


        Parhaat johtajat eivät suinkaan ole niitä, jotka toisia käskevät tekemään puolestaansa. Eikä nekään ole hyviä johtajia, jotka rahalla maksavat toisille, että toiset tekevät, mutta itse eivät kumminkaan tee. Itse en kutsu noita johtajiksi edes. Mitä lie paska-housuja.

        Ruohonjuuritasolla toimiva johtaja on juuri se huono johtaja. Hän ei johda mitään vaan tekee mukana samaa kuin kaikki muutkin, vain paremmalla palkalla. Mikä hänestä johtajan tekee?

        Johtajan homma ei ole käskyttää vaan organisoida. Johtajaa tarvitaan silloin kun ryhmä (työntekijäkunta) on riittävän suuri ettei jokainen tiedä koko aikaa mitä kaikki muut tekevät. Johtaja tarvitaan pitämään langat käsissään, pitämään lukua siitä mitä tehdään, kuka tekee ja missä järjestyksessä, jotta homma sujuu kokonaisuutena luontevasti. Lisäksi johtajalla on vastuunsa työntekijöiden tekemästä tuloksesta, kun jotain menee pieleen, johtajan on tiedettävä miksi. Ja korjattava se.

        Paras johtaja ymmärtää mitä ruohonjuuritasolla tehdään, ja osaa tarvittaessa tehdä tai neuvoa myös nuo asiat, mutta varsinaista johtamistyötä ei silloin kukaan tee. Eihän sellaisessa yrityksessä johtajaa tarvitakaan jossa kaikki sujuu niinkuin pitää vaikka johtaja "tekisi hommia" samalla kuin kaikki muutkin!

        Millaisia johtajia sinä oikein olet tavannut??

        ***


      • oioiåi

        inttikin käymättä?


      • M135
        oioiåi kirjoitti:

        inttikin käymättä?

        Jäikö?


      • M135
        Tristar kirjoitti:

        Ruohonjuuritasolla toimiva johtaja on juuri se huono johtaja. Hän ei johda mitään vaan tekee mukana samaa kuin kaikki muutkin, vain paremmalla palkalla. Mikä hänestä johtajan tekee?

        Johtajan homma ei ole käskyttää vaan organisoida. Johtajaa tarvitaan silloin kun ryhmä (työntekijäkunta) on riittävän suuri ettei jokainen tiedä koko aikaa mitä kaikki muut tekevät. Johtaja tarvitaan pitämään langat käsissään, pitämään lukua siitä mitä tehdään, kuka tekee ja missä järjestyksessä, jotta homma sujuu kokonaisuutena luontevasti. Lisäksi johtajalla on vastuunsa työntekijöiden tekemästä tuloksesta, kun jotain menee pieleen, johtajan on tiedettävä miksi. Ja korjattava se.

        Paras johtaja ymmärtää mitä ruohonjuuritasolla tehdään, ja osaa tarvittaessa tehdä tai neuvoa myös nuo asiat, mutta varsinaista johtamistyötä ei silloin kukaan tee. Eihän sellaisessa yrityksessä johtajaa tarvitakaan jossa kaikki sujuu niinkuin pitää vaikka johtaja "tekisi hommia" samalla kuin kaikki muutkin!

        Millaisia johtajia sinä oikein olet tavannut??

        ***

        "Millaisia johtajia sinä oikein olet tavannut??"

        - Erilaisia.


      • M135
        oioiåi kirjoitti:

        inttikin käymättä?

        Kävin armeijan.



        Armeija on erikoinen paikka.


        Se, miten hyvä armeija on, on ehkä suuresti tuurista kiinni, että mitenkä hyvät ja reilut kaverit sattuu olemaan paikalla.


        Mutta ei tarvitse olla, kuin muutamakin hyvä kaveri, niin jo hommat menee eri tavalla.





        Mutta mutta. Niin kuin useasti täällä saattaa käydä, että monenmoiset lusmu-paska-kiusaajat jos saavat ääntä, niin monen armeijasta saattaakin tulla monelle helvettiä.




        Mutta jos reilut kaverit ovat kehissä, niin armeijasta saa irti, sanoisinko, todella paljon. Henki nousee nk.



        Porukka.





        Perhettä puolustamassa. Rakkaimpiaansa.


      • M135
        M135 kirjoitti:

        Kävin armeijan.



        Armeija on erikoinen paikka.


        Se, miten hyvä armeija on, on ehkä suuresti tuurista kiinni, että mitenkä hyvät ja reilut kaverit sattuu olemaan paikalla.


        Mutta ei tarvitse olla, kuin muutamakin hyvä kaveri, niin jo hommat menee eri tavalla.





        Mutta mutta. Niin kuin useasti täällä saattaa käydä, että monenmoiset lusmu-paska-kiusaajat jos saavat ääntä, niin monen armeijasta saattaakin tulla monelle helvettiä.




        Mutta jos reilut kaverit ovat kehissä, niin armeijasta saa irti, sanoisinko, todella paljon. Henki nousee nk.



        Porukka.





        Perhettä puolustamassa. Rakkaimpiaansa.

        Peri-aatteessahan armeijaa ei käydä. Armeija jatkuu koko elin iän.

        Peri-aatteessa.

        Kellä mitenkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      64
      2655
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      342
      2500
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2160
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      67
      1844
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1523
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1503
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe