Olen toiminut matkustajia palvelevalla alalla n. 5 vuotta. Olen ikäryhmää 30 ja ihmetellyt teidän ikäistenne vihreiden arvojen puuttumista!?
Majoituslaitoksessa (sanon noin koska en halua kertoa onko kyseessä, hotelli, motelli, majatalo, matkustajakoti, retkeilymajat vai mikä), jossa työskentelen kerroshoitajana, näen niiden puuttumisen.
Palautus- ja lasipullot teidän ikäisenne matkustajat laittavat AINA roskikseen kaikkien tahmaisten ja muiden likaisten roskien sekaan ja se aiheuttaa sen, että meidän on todella inhottava kaivaa ne sieltä erikseen lajittelua varten!
Kun jostain mukananne kantamasta laitteesta (kamera, kuulolaite vai mikälie) loppuu paristot ja olette vaihtanut toisiin, ovat ne paristot siellä tavallisessa roskiksessa!
Mukananne tuomat eväät, siis ruuantähteet, olette laittaneet tavalliseen roskikseen vaikka huoneissa on infotaulut, joissa kerrotaan lajittelusta.
Niissä huoneissa, joissa vuoteita on enemmän (4 hlön huoneet) mutta teitä matkailijoita majoittuu siihen vain 2, niin ette jätä sotkematta kaikkia petejä: joko käytättte niitä istuimina (vaikka huoneissa on aina nojatuolit!), päivälepoonne makuualustoina (miksi ette makaa niissä joissa yönnekin nukutte?) ja likaisten matkaluakkujenne alustoina. Se nimittäin näkyy selvästi vuoteesta kun siinä on ollut kuraantunut matkalaukku!
Tosin pahin mitä olen nähnyt, oli se että NAISMATKUSTAJA laittoi huoneen pellavaliinalla peitetylle pöydälle maassa vetämänsä matkalaukun ja pyörät jättivät rumat jäljet valkeaan liinaan!
Huoneista löytyvät huonehintaa kuuluvat pyyhkeet, 2 per hlö, ja jostakin syystä ne kaikki otetaan esiin! Miksi huoneessa majailevat 2 henkilöä ottavat yhteensä 8 pyyhettä esiin ja ripustaa ne kaikki naulakoihin, sitä en tajua.
Joudumme kaikki laittamaan pesuun koska emme voi eikä meillä aikaa alkaa analysoimaan joka pyyhkeen kohdalla, että onkohan tätä tai tuota käytetty. Lisäätte valtavasti pyykin määrää joka taas on kaukana vihreistä arvoista koska pesuaineet ja pyykkikoneiden käyttö rasittavat luonnonvaroja.
Missä on tämän teidän ikäryhmän vihreys?
Luonnonarvot ja oikeaoppinen lajittelu on teiltä totaalisesti hukassa ja tuo on asia, josta teidän tulee ottaa oppia nuoremmiltanne! Joskaan hekään eivät saavuta ruotsalaisten tasoa, ehei.... mutta ovat ne suomalaiset nuoret ainakin huomattavasti fiksumpia lajittelussa ja siinä, mitä huoneissa sopii tehdä jos vuoteita on sijattuna enemmän kuin sinne majoittuvia ihmisiä!
Voi olla että tämä purkaus olisi pitänyt laittaa johonkin eläkeläisten lehteen sillä netin käyttö on kuitenkin monelle liian ylivoimaista teidän ikäryhmässä.
Missä ovat ikäryhmän
4
422
Vastaukset
mutta antaa palaa!
Juuri eilen lenkillä ollessani jouduin todistamaan kuinka ikäisesi nuoret ihmiset muuttonsa yhteydessä heittivät roinaa ja jätteitä mustissa muovisäkeissä keskellä kylää olevaan hiekkamonttuun! Olivat varmaankin omasta mielestään näppärä-älyisiä kun luulivat olevansa piilossa ison sorakasan takana minne jättivät kaatopaikalle menevät kamat!
Kyllä täällä meillä ainakin on jo viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana opittu jätteitten lajittelu.
Joissakin kunnissa on paljastunut sellainen skandaali että asukkailta vaaditaan jätteitten lajittelu, mutta siitä ei loppupäässä ole mitään hyötyä kun kaikki kuitenkin sekoitetaan ja viedään kaatopaikalle! Näin oli esim. Norrköpingissä.- hoida hommasi
Elä ala vihreilemään.
- niillä, jotka ei
käytä sun firmas palveluja, vaan telttailee ja etenee esim. fillarilla, kanootilla, apostolinkyydillä.... Niillä, jotka osaa ottaa omat pyyhkeet ja makuupussit mukaan. Siis itse en kuulu tähän täysin vihreään ryhmään, vaan nukun yleensä autossa. Häpeän sitä, että omistan auton ja ajan sillä ihan liikaa.
- viestin tänne!!!
Tämä viesti kirjoitettiin ikäryhmään 60 .
Ko. ikäryhmän sefu on henkilö, joka ei salli oman ikäryhmänsä arvostelua ja niinpä hän on näköjään siirtänyt viestin tänne kirjoittajan iän perusteella.
Nuoremmat osaavat lajittelun, vanhemmat eivät. Ikä ei tuo kaikille viisautta vaan ainoastaan vanhoihin tapoihin pinttyneisyyttä lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026953
- 594612
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354085- 703199
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271676- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341439
- 1431227