Tuplaluopioita?

sorsselsson

Moi kaikki kafrut!

Meitsi on glunnannu näit siduja jo longisti ja börjaa borettaa yks juitsu!

Kato meikkiksiä tuntuu olevan kahen stailisii?

Semmosii ku meitsi, joka ei iguna oo bonjannu viittä vaille variksen hela kupletin juonta, ja sit sellasii jotka bonjaa hela hoidon vuosilukkareineen ja hitsikoideen.

Mä merkkaan sitä ett meitsin stailiset on ihan samas jamas, vaikkei pollalla haijaakkaan ite kupletin juonta.

Sitä vaa ett kyll täss kliffa on följaa tätä skribailua, mutt älkää glömmatko meit jotka ollaan myös glesoja vaikkei mitään bonjata mistään profeetoista!

Yst.terv / sorsselsson

P.S Make, mä flyttaan Stadiin 3/9! Olis kliffa treffaa!

10

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku_Meilo

>>P.S Make, mä flyttaan Stadiin 3/9! Olis kliffa treffaa!

Skulaa ku oot flytanny, päästää bamlaa klyyvarist klyyvarii ja nähää öögast öögaa.

• terppa

Älä alennu stadin salgiin.

• Markku_Meilo

Oletan, että tämä oli tarkoitettu minulle.

Jokainen arvostelkoon omalta kohdaltaan, minä tunnen tietynasteista ylpeyttä siitä, että opin edes tämän verran vanhaa Stadin slangia.

• >>Älä alennu stadin salgiin.

Heh, arvasin että tuosta slangin vääntämisestä joku mainitsee. Minun mielestä stadi on todella mukavan kuuloista ja luettunakin mielenkiintoista. Jos murteet ovat rikkaus niin olkoon myös slangit?

• Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Älä alennu stadin salgiin.

Heh, arvasin että tuosta slangin vääntämisestä joku mainitsee. Minun mielestä stadi on todella mukavan kuuloista ja luettunakin mielenkiintoista. Jos murteet ovat rikkaus niin olkoon myös slangit?

>>Jos murteet ovat rikkaus niin olkoon myös slangit?

Mikä siinä on joillekin niin vaikea ymmärtää, paitsi tietysti maailman onnellisimmalle kansalle, jolla on oma ylevä teokraattinen kieli, jonka rinnalla meidän pian mätänevien puheet ovat valhetta tai vastaavaa mongerrusta.

Niin ja nyt en tarkoita Pohjois-Koreaa.

• t-i-u-k-u
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Jos murteet ovat rikkaus niin olkoon myös slangit?

Mikä siinä on joillekin niin vaikea ymmärtää, paitsi tietysti maailman onnellisimmalle kansalle, jolla on oma ylevä teokraattinen kieli, jonka rinnalla meidän pian mätänevien puheet ovat valhetta tai vastaavaa mongerrusta.

Niin ja nyt en tarkoita Pohjois-Koreaa.

Miten muistaisin, että slangi puhumista tai slangi sanojen käyttämistäkin paheksuttiin, tämän maailman onnellisimman kansan keskuudessa. En tosin lukenut tuota neuvoa mistään vaan muistan kuulleeni sen lavalta. Ollapa nyt vt-romppu käsillä niin voisi näppärästi katsoa löytyykö tuota neuvoa painettuna.

• Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Miten muistaisin, että slangi puhumista tai slangi sanojen käyttämistäkin paheksuttiin, tämän maailman onnellisimman kansan keskuudessa. En tosin lukenut tuota neuvoa mistään vaan muistan kuulleeni sen lavalta. Ollapa nyt vt-romppu käsillä niin voisi näppärästi katsoa löytyykö tuota neuvoa painettuna.

>>Miten muistaisin, että slangi puhumista tai slangi sanojen käyttämistäkin paheksuttiin, tämän maailman onnellisimman kansan keskuudessa.

Paheksuttiin ja oikein olan takaa.

>> En tosin lukenut tuota neuvoa mistään vaan muistan kuulleeni sen lavalta.

Ei minullekaan tule mieleen varsinaista kirjallista mainintaa slangista. Mutta jos purkkakin oli pahasta, niin miksi ei sitten slangi. Niin ja purkan ohella lakritsipiiput ja -tupakat olivat pannassa.

• Karjalan_poika.
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Älä alennu stadin salgiin.

-> Jos murteet ovat rikkaus niin olkoon myös slangit?

Eihän tämä varsinaisesti palstan teema ole, mutta eikös ns. stadinslangi ole murre siinä missä kaikki muutkin? Slangejahan on kyllä monia; ammatti-, vankila- jne. slangit. Mutta eikös stadinslangi ole vain paikkaan sidottu murre siinä kuin esim. karjalanmurrekin?

• Markku_Meilo
        Karjalan_poika. kirjoitti:

-> Jos murteet ovat rikkaus niin olkoon myös slangit?

Eihän tämä varsinaisesti palstan teema ole, mutta eikös ns. stadinslangi ole murre siinä missä kaikki muutkin? Slangejahan on kyllä monia; ammatti-, vankila- jne. slangit. Mutta eikös stadinslangi ole vain paikkaan sidottu murre siinä kuin esim. karjalanmurrekin?

>>Eihän tämä varsinaisesti palstan teema ole,

Sopii teemaan hyvin jos kerran käsitellään jehovantodistajien suhtautumista Stadin slangiin.

>>Mutta eikös stadinslangi ole vain paikkaan sidottu murre siinä kuin esim. karjalanmurrekin?

Kielitieteijät saavat määrittää tuon murrepiirteen tarkemmin, mutta jehovantodistajien slanginkarsastaminen perusteltiin nuoruudessani sillä, että slangi liitettiin alamaailmaan tai katupoikiin, kuten silloin sanottiin. Ja sellainenhan ei sovellu maailman onnellisimmalle kansalle, joka puhuu "puhdasta kieltä".

• sorsselsson

Make ja t-i-u-k-u!

Stadi on mun hima, ja Stadin slangi mun kieli!

Tulkaa messiin Stadin Slangi r.y:hyn!

http://www.stadinslangi.fi/

Puh.joht: Lasse Liemola, jässärinä m.m Tarja Halonen, ja meitsi tietengin!

Meill ei oo mitään venauksia eik muitakaan vaatimuksii, ku ett hotsittaa ja diggaa pitää Stadin slangi livenä. Ei edes tarvi osaa bamlaa stadii! Tervetuloa kliffaan jengiin, kuka vaa!

/sorsselsson

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      23
      2411
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1536
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      118
      1274
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1130
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      969
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      862
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      861
    8. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      19
      840
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      840
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      795
    Aihe