Olen menossa tänään korjauttamaan toisen korvani. Pohdin tässä sitä, että onko korva tosiaan tunnoton seuraavat puoli vuotta, niin kuin olen kuullut? Tuntuu ajatuksena aika ikävältä, että se olisi tosi kipeä ja tuulikin sattuisi siihen, niin kuin lääkäri varoitteli eli mites on? Kokemuksia?
Hörökorvaleikkaus
16
9803
Vastaukset
- leikattiin
Molemmat korvat n.26v. sitten. Muistan kun eilisen päivän sen. Silloin ei jäänyt mitään tunnottomuutta saati kipua.
Luulisi, että leikkaustavat siitä olisi edistyneet, joten ihmettelen kuinka voisi jäädä tunnottomuutta yms.
Itse otin jopa reiät korviin heti tikkien poiston jälkeen ja kyllä se nipistys nipukoissa tuntu.
Ei ymmärrä. - väitteesi ristiriitaisia
***Pohdin tässä sitä, että onko korva tosiaan tunnoton seuraavat puoli vuotta, niin kuin olen kuullut? Tuntuu ajatuksena aika ikävältä, että se olisi tosi kipeä ja tuulikin sattuisi siihen, niin kuin lääkäri varoitteli eli mites on? Kokemuksia?***
Kokemuksia ei ole, mutta haluaisin osoittaa tuossa pelossasi loogisen ajatteluvirheen.
Ensin pelkäät että korva on TUNNOTON, sen jälkeen pelkäät että se olisi KIPEÄ ja tuulikin SATTUU.
Ei se voi oikein olla sekä että.
Jos se on tunnoton, niin et tunne mitään tuulta. Jos taas tuuli sattuu, niin silloin siinä on tuntoaisti jopa herkistynyt.
En tiedä, että miten tuo menee, ja varmaan tuo on vähän yksilökohtaistakin. Veikkaisin kuitenkin, että mahdollinen kipu saattaa olla nimenomaan arvessa, ja ainakin silloin kun se on vielä tuore, mm. kylmä tuuli saattaa vihloa. Noinhan on kaikkien syvempien arpien kanssa, mutta tuskinpa mitään niin suurta ongelmaa tulee, mikä ei olisi pipolla/hatulla ehkäistävissä.
Tunnottomuus ainakin heti operaation jälkeen on ihan luonnollista, siksihän ne alueet puudutetaankin. Luulisin että tunnottomuus on pienempi paha kuin kipu, riippuu tietenkin ihmisestä ja kipukynnyksestäkin. - Jouni_M
Kävin itse toispuoleisessa otoplastiassa noin 6 kk sitten, joten tiedän mistä puhun. Operoidussa korvassa oli hermosärkyä noin viikon verran. Ei varsinaisesti sattunut, mutta tuntui siltä kuin korvalehteä olisi joku liikuttanut eteen ja taakse. Kylämä tuuli tuntui myös kipuna muutamia viikkoja leikkauksen jälkeen, mutta meni kokonaan ohin noin 6-8 viikkoa leikkauksesta.
Kummallisinta oli kuitenkin se, että kun yritin noin 4 viikkoa leikkauksesta alkaa taas nukkua sillä kyljellä, jolta puolelta korva operoitiin, niin tuntui kipua. Tämä kummallisuus, etten pystynyt nukkumaan toisella kyljelläni jatkui noin 3-4 kuukauden päähän leikkauksesta. Vasta sen jälkeen korva on ollut kyljellään nukkuessa niin tunnoton, että pystyy nukkumaan normaalista.- la-ra-
paljonko hörökorvan leikkaaminen maksaa? oikeanpuolimmainen korva on kyllä niin ikävännäköinen ettei kehtaa hiukset kiinni kulkea.yksityisellä kuulemma maksaa reilusti yli tonnin...
- Jouni_M
la-ra- kirjoitti:
paljonko hörökorvan leikkaaminen maksaa? oikeanpuolimmainen korva on kyllä niin ikävännäköinen ettei kehtaa hiukset kiinni kulkea.yksityisellä kuulemma maksaa reilusti yli tonnin...
Siellä yksityisellä missä kävin, niin operaatio maksoi 900 eur. Siis toisen korvan operointi. Molemminpuoleinen leikkaus olisi ollut jotain 1400-1500 eur. Tuo 900 eur piti sisällään kaikki jälkitarkastukset jne. Taisinpa saada Kelalta takaisin vieläpä 80-90 eur lääkärinpalkkiosta. Ei siis paha hinta.
Paikka jossa minut operoitiin oli Jyväskylässä. Esim. pääkaupunkiseudulla hinnat ovat korkeammat... - operaatio
Jouni_M kirjoitti:
Siellä yksityisellä missä kävin, niin operaatio maksoi 900 eur. Siis toisen korvan operointi. Molemminpuoleinen leikkaus olisi ollut jotain 1400-1500 eur. Tuo 900 eur piti sisällään kaikki jälkitarkastukset jne. Taisinpa saada Kelalta takaisin vieläpä 80-90 eur lääkärinpalkkiosta. Ei siis paha hinta.
Paikka jossa minut operoitiin oli Jyväskylässä. Esim. pääkaupunkiseudulla hinnat ovat korkeammat...maksaa 2000-2900€ eli aika kallis
missäs jyväskylässä sa leikkauksen noin edullisesti kaksi korvaa 1400€ - Jouni_M
operaatio kirjoitti:
maksaa 2000-2900€ eli aika kallis
missäs jyväskylässä sa leikkauksen noin edullisesti kaksi korvaa 1400€Molemmissa Jyväskylän "sairaaloissa" eli Plastiikkakirurginen sairaala KL:ssä ja Ludwig Plastiikkakirurgipalvelussa on sama hinta. Molemminpuoleinen otoplastia eli hörökorvaleikkaus on 1400 eur.
Ei todellakaan paha hinta verrattuna pääkaupunkiseutuun. Molemmissa paikoissa on lisäksi hyvä(t) lääkäri(t). Itse kävin toisessa noista, mutta en halua mainostaa kummassa. Lopputulokseen olen kuitenkin erittäin tyytyväinen. - ArskaK
Jouni_M kirjoitti:
Molemmissa Jyväskylän "sairaaloissa" eli Plastiikkakirurginen sairaala KL:ssä ja Ludwig Plastiikkakirurgipalvelussa on sama hinta. Molemminpuoleinen otoplastia eli hörökorvaleikkaus on 1400 eur.
Ei todellakaan paha hinta verrattuna pääkaupunkiseutuun. Molemmissa paikoissa on lisäksi hyvä(t) lääkäri(t). Itse kävin toisessa noista, mutta en halua mainostaa kummassa. Lopputulokseen olen kuitenkin erittäin tyytyväinen.Leikattu 14.2.2008 Maksaa 2400€ Klinikka 22 Helsinki.
Armeijassa paleltu pahasti nyt leikattiin ja tulehtu,ja on muuten kipeät,mutta johtunee tuosta tulehduksesta.En tiedä miten vaikuttaa korvien loppu tulokseen tuo tulehdus?? - tapsa232
ArskaK kirjoitti:
Leikattu 14.2.2008 Maksaa 2400€ Klinikka 22 Helsinki.
Armeijassa paleltu pahasti nyt leikattiin ja tulehtu,ja on muuten kipeät,mutta johtunee tuosta tulehduksesta.En tiedä miten vaikuttaa korvien loppu tulokseen tuo tulehdus??kallista puuhaa tuo on turussa pulssista kysyin niin 3500 eskoa.
No sitten menin terveyskeskukseen ja pyysin lähetettä tyksiin ja sainkin sen..
Sitten kertakäynti tyksissä jossa lupasivat sen tehdä..
Nyt leikattu viel kaks päivää pitäis ootella et siteet otettais pois ja tikit...
päiväkidurgisena tehtiin ja siit tulee laskua reipas 80 eskoa eli kaikenkaikkiaan terveyskeskuksen kautta koko homma tulee maksamaan noin hieman alle 200 eskoa....
Kun hakee sen lähetteen sitä hakiessa pitänee muistaa mainita riittävän painokkaasti kuinka se hörökorvaisuus on haitannut elämää / haittaa niin kyllä se siitä sitten...
Saahan sitä maksaa itsensä kipiäksi jos siitä tykkää heh
toki tuollaisia summia en itse viitsinyt maksella :) - noin helpostikin?
tapsa232 kirjoitti:
kallista puuhaa tuo on turussa pulssista kysyin niin 3500 eskoa.
No sitten menin terveyskeskukseen ja pyysin lähetettä tyksiin ja sainkin sen..
Sitten kertakäynti tyksissä jossa lupasivat sen tehdä..
Nyt leikattu viel kaks päivää pitäis ootella et siteet otettais pois ja tikit...
päiväkidurgisena tehtiin ja siit tulee laskua reipas 80 eskoa eli kaikenkaikkiaan terveyskeskuksen kautta koko homma tulee maksamaan noin hieman alle 200 eskoa....
Kun hakee sen lähetteen sitä hakiessa pitänee muistaa mainita riittävän painokkaasti kuinka se hörökorvaisuus on haitannut elämää / haittaa niin kyllä se siitä sitten...
Saahan sitä maksaa itsensä kipiäksi jos siitä tykkää heh
toki tuollaisia summia en itse viitsinyt maksella :)Minulla on vauvasta asti ollut molemminpuoli nen hörökorvaisuus, eikä ihan mitään pientä, kuin lautaset isketty reunasta kiinni päähän. En ymmärrä mikseivät vanhempani tehneet mitään asialle ollessani pieni.
4. luokkalaisena yskän takia lääkäriin mentyäni sain lääkäriltä maininnan korvaleikkauksesta.
Korvat haittaavat jokapäiväistä elämääni, yläasteella jopa pikaliimalla liimasin korvia päähän kiinni. Koskaan en voi laittaa hiuksiani ponnarille, tehdä hienoa kampausta juhlaillalle.
Jos marssisin kunnalliselle omalääkärilleni, saisinkohan lähetteen Taysiin plastiikkakirurgille? Ja siten omakustantaisesti halvemmalla molemmin puolisen operaation..? - korvapoika
noin helpostikin? kirjoitti:
Minulla on vauvasta asti ollut molemminpuoli nen hörökorvaisuus, eikä ihan mitään pientä, kuin lautaset isketty reunasta kiinni päähän. En ymmärrä mikseivät vanhempani tehneet mitään asialle ollessani pieni.
4. luokkalaisena yskän takia lääkäriin mentyäni sain lääkäriltä maininnan korvaleikkauksesta.
Korvat haittaavat jokapäiväistä elämääni, yläasteella jopa pikaliimalla liimasin korvia päähän kiinni. Koskaan en voi laittaa hiuksiani ponnarille, tehdä hienoa kampausta juhlaillalle.
Jos marssisin kunnalliselle omalääkärilleni, saisinkohan lähetteen Taysiin plastiikkakirurgille? Ja siten omakustantaisesti halvemmalla molemmin puolisen operaation..?Minulta on leikattu korvat kaksi kertaa, ekalla kerralla iso leikkaus nukutuksessa, ja toisella kerralla pienempi puudutuksessa. Ekan jälkeen korvat palasi aika paljon samaan asentoon, ja toinen auttoi kanssa jonkin aikaa, mutta nyt on tilanne sama kuin ennen toista leikkausta..
En haluaisi mennä kolmatta kertaa, ja epäilenkin onko vika lääkärissä vai onko korvillani joku taipumus päästä alkuperäiseen asentoonsa. Melko masentavaa ja kallista puuhaa. Paikka oli siis Joensuun ITE. - ?
korvapoika kirjoitti:
Minulta on leikattu korvat kaksi kertaa, ekalla kerralla iso leikkaus nukutuksessa, ja toisella kerralla pienempi puudutuksessa. Ekan jälkeen korvat palasi aika paljon samaan asentoon, ja toinen auttoi kanssa jonkin aikaa, mutta nyt on tilanne sama kuin ennen toista leikkausta..
En haluaisi mennä kolmatta kertaa, ja epäilenkin onko vika lääkärissä vai onko korvillani joku taipumus päästä alkuperäiseen asentoonsa. Melko masentavaa ja kallista puuhaa. Paikka oli siis Joensuun ITE.tässä mietin et kuinka kauan saa yleensä jonottaa et pääsee siihe leikkaukseen? puol vuotta, vuos..?
mulla ei oo täst mitään tietoo ja ois kiva tietää et pääsee ajoissa varailee aikaa...
entäs missä tapauksissa ton leikkauksen saa vaan pelkällä sairaalapäivämaksulla ja tehäänkö se leikkaus sit paikallisella? - Susanna987
? kirjoitti:
tässä mietin et kuinka kauan saa yleensä jonottaa et pääsee siihe leikkaukseen? puol vuotta, vuos..?
mulla ei oo täst mitään tietoo ja ois kiva tietää et pääsee ajoissa varailee aikaa...
entäs missä tapauksissa ton leikkauksen saa vaan pelkällä sairaalapäivämaksulla ja tehäänkö se leikkaus sit paikallisella?Mulla kesti puoli vuotta, että pääsin leikkaukseen.
Leikkauksessa olin maanantaina, eli leikkauksesta on 3päivää ja kipu on aivan järkyttävä. Ja tää side painaa kauheasti korvia. Ja tämän siteen ja verkon saan tosiaan vasta ens viikon tiistaina pois ja tikit tietenkin. Toivottavasti lopputulos on hyvä! :) - dumbo joensuu
korvapoika kirjoitti:
Minulta on leikattu korvat kaksi kertaa, ekalla kerralla iso leikkaus nukutuksessa, ja toisella kerralla pienempi puudutuksessa. Ekan jälkeen korvat palasi aika paljon samaan asentoon, ja toinen auttoi kanssa jonkin aikaa, mutta nyt on tilanne sama kuin ennen toista leikkausta..
En haluaisi mennä kolmatta kertaa, ja epäilenkin onko vika lääkärissä vai onko korvillani joku taipumus päästä alkuperäiseen asentoonsa. Melko masentavaa ja kallista puuhaa. Paikka oli siis Joensuun ITE.Kuka lääkäri leikkasi? Olen itsekkn menossa joensuun itelle leikkauttamaan korvani tämän talven aikana..Oliko sinulla minkä muotoiset korvat ennen leikkausta?
- onneton5645
dumbo joensuu kirjoitti:
Kuka lääkäri leikkasi? Olen itsekkn menossa joensuun itelle leikkauttamaan korvani tämän talven aikana..Oliko sinulla minkä muotoiset korvat ennen leikkausta?
kysysin että mulle on aina mainittu korvistani..mutta nyt olen 30v ja peiliin kun katson nään ne korvat mutta sitten video kameralla kuvatessa niitä ei näy eli mistähän moinen johtuu,,esim laittaa kameran kuvaamaan metrin päästä korvia ei edes huomaa eestäpäin mut kun astelee peilin eteen ne on kun elephantin..
- tyytyväinen mies
Itse olin leikkauksessa Jyväskylän KL:llä vasta 18-vuotiaana. Jonkun verran tuli kärsittyä kiusaamisesta kouluaikana, mutta lähinnä itseä häiritsivät vain ja itsetunto oli olematon. En ole katunut leikkausta.
Korvia aristi muutaman päivän niin ettei nukkuminen ollut kauhean helppoa, mutta kun otti särkylääkettä tasaisin välein niin ei suurempia ongelmia. Tikit poistettiin 10 päivän jälkeen, turvotusta oli siitä vielä viikon verran, mutta ei haitannut elämää sen kummemmin (tosin huppu päässä olin julkisilla paikoilla). Tuo tunnottomuus ja aristus vaihtelee varmasti ihmisten välillä. Itselläni meni pari kuukautta että tuntuivat korvat ihan normaaleilta. Niillä hermoilla menee aikaa tottua siihen jos rustoa on leikattu. Itselläni siis oli ulkonevat kuppikorvat, niin poistettiin rustoa ihan reilusti.
Näin muutaman vuoden jälkeen on pieni arpi näkyvissä korvien takana ja korvat ovat muuttuneet hieman leikkauksen jälkeen, mutta ovat nyt itseni näköiset ilman että ulkonevat liiaksi. Itsetunto on parantunut niin paljon ettei mitään järkeä, koska nyt kun katsoo peiliin ei kiinnity huomio millään korvalehtiin.
Ainut miinus on että ihon alle rustoon jätettiin ompeleet, jotka eivät ilmeisesti liukene ollenkaan, ja nyt on yksi langanpätkä tekemässä tuloaan ihon läpi. Ilmainen aika on varattu hoitajalle, joka sen katkeisee niin että pysyisi taas ihon alla. Tästä huolimatta suosittelen jokaista jota häiritsee, iästä riippumatta, ainakin käymään plastiikkakirurgilla puhumassa asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan824206Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303191- 1672566
- 141925
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862