e-pillerit ja kohonnut verenpaine

En tänää saanu pillerireseptiä verenpaineen vuoksi... Verenpaine oli samalla tasolla (124/90) jo ennen kuin aloitin elämäni ekat e-pillerit, Yasminet, 3 kk sitten. Nyt oon joutunut käymään jo muutaman kerran hoitsun luona mittauttamassa verenpainetta, kun hoitsu ei uskalla puoltaa pillerireseptiä. Huomenna on soittoaika varsinaiselle lääkärille (terveyskeskus siis) ja keskustellaan asiasta.

Hoitsu ehdotteli, että jos ehkä siirtyisin minipillereihin (?), jos oikein ymmärsin. Mitä tältä palstalta oon ymmärtäny, niin menkat ois epäsäännölliset niiden aikana? Vai onko kukaan saanut tälläsellä verenpaineella jatkaa jo käyttämäänsä pillerimerkkiä?
5324
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Mulla on myös verenpaine kohonnut ja terveydenhoitaja suositteli sitä vain seuraamaan vähän aikaa, mutta ei se siitä ole oikein laskenut. Aikaisemmin on ollut melkein alipainetta.

Äänestä

Eihän tuo edes ole kohonnut paine? Itse sain lähes vastaavalla paineella... Tänään mittailtiin korkeampia 133/86.... Käskettiin tarkkailuun. Kyllä ottaa päähän. Paljon.

Äänestä

mulla on melkein aina ollut yläpaine 130 mutta ikinä ei oo sanottu että se ois ollut liian korkea.en tiiä vaikuttaako siihen se että musta itse mittaus on epämiellytävä.yritän aina olla jännittämättä.silloin kun käyn vuoden välein uusimassa e pillerireseptin niin verenpaine pitää itse mitata.sitä ei terveydenhoitajat mittaa.ohan se säheltämistä että saa totuuden mukaisen tuloksen.istut oikein ensinnäkin.itse kirjaan uusimislomakkeeseen lukemat mitä mittari näyttää.kukaan ei ole tarkimassa onko lukema mitattu täysin oikeiden ohjeiden mukaan.

Äänestä
  • No eihän tuo yläpaine, 130 ole mikään korkea, ihan normaali. Tosiaan, alapaine se on se vaarallisempi.

    Äänestä

Toi korkea alapaine on vaarallisempi, yläpaine ei niinkään. Mulla kiellettiin muutama vuosi sitten saman asian takia, tosin samalla määrättiin verenpainelääkitys alentamaan juurikin tota alapainetta ja nopeeta leposykettä. Ei mitään hormonaalista ehkäsyä enään ole luvassa. Tosin ihmettelin kovasti kun viime lääkärikäynnillä yritettiin melkein väkisin tyrkyttää Mirena-kierukkaan. Miks? Onhan siinäkin hormoneja, miten se pillereistä poikkeis. Niinpä päätin olla jatkossakin kokonaan ilman hormonaalista ehkäisyä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Paineet kattoon?! kirjoitti:

En tänää saanu pillerireseptiä verenpaineen vuoksi... Verenpaine oli samalla tasolla (124/90) jo ennen kuin aloitin elämäni ekat e-pillerit, Yasminet, 3 kk sitten. Nyt oon joutunut käymään jo muutaman kerran hoitsun luona mittauttamassa verenpainetta, kun hoitsu ei uskalla puoltaa pillerireseptiä. Huomenna on soittoaika varsinaiselle lääkärille (terveyskeskus siis) ja keskustellaan asiasta.

Hoitsu ehdotteli, että jos ehkä siirtyisin minipillereihin (?), jos oikein ymmärsin. Mitä tältä palstalta oon ymmärtäny, niin menkat ois epäsäännölliset niiden aikana? Vai onko kukaan saanut tälläsellä verenpaineella jatkaa jo käyttämäänsä pillerimerkkiä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu