Löysin melko mieleiseni käytetyn auton, jolla on ajettu vain n. 100 000 km, vm. 2001, bensakone 1.6. Auto on ollut leasing-autona eräällä yrityksellä Espoossa. Jotenkin mieleeni tuli, että voisi sellainen auto olla aika koetuksella verrattuna tavalliseen kuluttajaan. Merkkiä en tässä sano, koska tulisi niitä negatiivisia kommentteja itse merkistä. Itse etsin ajomukavuudeltaan hyvää autoa.
Käytetty leasing?
13
6779
Vastaukset
- affename
Eli autohan on siis laguna. Joten 10 000 euroa on varmaan maksimi mitä kannattaa maksaa jos sitäkään. Leasing auto niin kuin tietysti muutkin on ihan käyttäjästä riippuvia yksilöitä. Jos saisit tietää kenen ja millaisessa käytössä auto on firmassa ollut? Onko kierto palkinto vai firman omistajan omaan käyttöön hankkima.
On tullut itsekin katsottua noita Hertzissä siis ALDssä ja aina on taustat kerrottu sielläkin tarkasti. - Leasing peli
Tuosta voidaan olla montaa mieltä. Autohan voi olla ollut jonkun autoetuautona ja kaikki huollot, pesut, sisäpuhdistukset yms. ovat olleet käyttäjälle ilmaisia. Tämä helpottaa autosta huolehtimista aika merkittävästi joten voi hyvin olla että auto on keskimääräistä paremmassa kunnossa. Toisaalta jos tyyppi on ollut sellainen ettei auto paljon kiinnosta kun se ei ole oma niin sitten tilanne on toinen. Soita edelliselle omistajalle ja kysy miten autoa on pidetty. Vaikka kyllähän noin paljon ajetussa huono käyttö näkyy jo päälle.
- missä oikein elät?
Huollot tulevat väkisin liisariin sopimuksen kautta ja samoin renkaanvaihdot rengasliikkeessä jos se nyt jotain hyödyttää.
Mutta se on täysin firmasta kiinni maksaako ensimmäistäkään pesua, sisäpesusta nyt puhumattakaan. Nykyään todennäköisemmin ei maksa kuin maksaa mikä on kyllä hyvä asia. Liisarin peltejä kun ei paljon säälitä joten autoa ei ole kertaakaan vahattu ja sitä on käytetty todennäköisesti halvimmassa harjapesussa jos firma maksaa.
Muuten liisarin osto on joko hyvä idea tai sitten ei ole... Parhaimmillaan tuo on ollut täysin työkalmainen käyttöesine josta ei ole välitetty pätkääkään mutta jota toisaalta ei ole ehdoin tahdoin revittykään. Auto on siis juuri siinä kunnossa kun se noilla kilometreillä on pelkkien pakollisten huoltojen jälkeen eli nykyauton tapauksessa ongelmia ei pitäisi pahemmin vielä olla.
Pahimmillaan se on saanut todellista sikaa joltain nuorelta pukupelleltä tai sitten auto on ollut jonkun 50tkm vuodessa ajavan pendelöijän käytössä joka on ruuvannut mittarin kerran vuodessa 30tkm takaisinpäin ja tehnyt huollot vain virallisten kilometrien mukaan. - todellakaan ole
missä oikein elät? kirjoitti:
Huollot tulevat väkisin liisariin sopimuksen kautta ja samoin renkaanvaihdot rengasliikkeessä jos se nyt jotain hyödyttää.
Mutta se on täysin firmasta kiinni maksaako ensimmäistäkään pesua, sisäpesusta nyt puhumattakaan. Nykyään todennäköisemmin ei maksa kuin maksaa mikä on kyllä hyvä asia. Liisarin peltejä kun ei paljon säälitä joten autoa ei ole kertaakaan vahattu ja sitä on käytetty todennäköisesti halvimmassa harjapesussa jos firma maksaa.
Muuten liisarin osto on joko hyvä idea tai sitten ei ole... Parhaimmillaan tuo on ollut täysin työkalmainen käyttöesine josta ei ole välitetty pätkääkään mutta jota toisaalta ei ole ehdoin tahdoin revittykään. Auto on siis juuri siinä kunnossa kun se noilla kilometreillä on pelkkien pakollisten huoltojen jälkeen eli nykyauton tapauksessa ongelmia ei pitäisi pahemmin vielä olla.
Pahimmillaan se on saanut todellista sikaa joltain nuorelta pukupelleltä tai sitten auto on ollut jonkun 50tkm vuodessa ajavan pendelöijän käytössä joka on ruuvannut mittarin kerran vuodessa 30tkm takaisinpäin ja tehnyt huollot vain virallisten kilometrien mukaan.Mikäli on täysi autoetu niin se ei todellakaan ole firmasta kiinni. Millainen idiootti suostuu ottamaan täyden autoedun jos se ei kata kustannuksia? Leasingfirma ei tietenkään maksa mutta se yritys kuka on auton liisannut ja antanut autoetuna työntekijälleen maksaa. Tai jos ei maksa niin itse en ainakaan moista autoetua suostuisi ottamaan ja saattaisi vaihtua työnantaja melko nopeasti.
- liisaria oltiin ostamassa
todellakaan ole kirjoitti:
Mikäli on täysi autoetu niin se ei todellakaan ole firmasta kiinni. Millainen idiootti suostuu ottamaan täyden autoedun jos se ei kata kustannuksia? Leasingfirma ei tietenkään maksa mutta se yritys kuka on auton liisannut ja antanut autoetuna työntekijälleen maksaa. Tai jos ei maksa niin itse en ainakaan moista autoetua suostuisi ottamaan ja saattaisi vaihtua työnantaja melko nopeasti.
käytetystä liisarista ei mitenkään tiedä onko se ollut täydellä vai käyttöedulla josta jälkimmäiseen ei taatusti kuulu mitään ylimääräistä ja tuo on nykyään yleisempi vaihtoehto.
Ja täysedussakin on ihan auton käyttäjästä kiinni viitsiikö käyttää sitä pesussa oli se ilmaista tai ei. V
ain huollot tehdään koska niissä autoa on pakko käyttää mutta esim. eräs B:llä alkava firma selvästi huomannut ettei liisarin omistajia kiinnosta tippaakaan tarkistaa onko auto "huollossa" käynyt edes hallin puolella saati sitten että huoltokohteita olisi mitenkään käyty läpi.
Eihän sillä autolla ole liisarin käyttäjälle mitään väliä kunhan pysyy jotenkin kasassa sen max 3 vuotta minkä sitä pitää. - puhuin
liisaria oltiin ostamassa kirjoitti:
käytetystä liisarista ei mitenkään tiedä onko se ollut täydellä vai käyttöedulla josta jälkimmäiseen ei taatusti kuulu mitään ylimääräistä ja tuo on nykyään yleisempi vaihtoehto.
Ja täysedussakin on ihan auton käyttäjästä kiinni viitsiikö käyttää sitä pesussa oli se ilmaista tai ei. V
ain huollot tehdään koska niissä autoa on pakko käyttää mutta esim. eräs B:llä alkava firma selvästi huomannut ettei liisarin omistajia kiinnosta tippaakaan tarkistaa onko auto "huollossa" käynyt edes hallin puolella saati sitten että huoltokohteita olisi mitenkään käyty läpi.
Eihän sillä autolla ole liisarin käyttäjälle mitään väliä kunhan pysyy jotenkin kasassa sen max 3 vuotta minkä sitä pitää.jos viitsit lukea
- 4 milj.km takana
puhuin kirjoitti:
jos viitsit lukea
Minä itse tyypit ovat pahimpia auton tuhoajia.
Taatusti 90% ajaa työnantajan kustantamalla autolla,
maksaen itse ainoastaan autoetuveron.
- Joo.
on liisarissa mitään pikkuvikoja,korjaaminen kun ei käyttäjälle maksa mitään.
Omasta autostaan taas moni jättää kaikki viat korjaamatta kun vaihto lähestyy,tai pistää vaihtoon jos alkaa näyttää että viat tulisi liian kalliiksi korjata. - omalta kohdalta
Itse ajelin aikanaan firman työsuhdeautolla kolmisen vuotta. Pari vuotta sitten päätin luopua autoedusta, kun tuli vuotuisella ajomäärälläni mielestäni liian kalliiksi. No mutta asiaan.
Rehellisyyden nimessä täytyy tunnustaa, että huomattavasti enemmän tuli liisarille annettua "sikaa" kuin jos olisi ollut oma auto. Ei nyt mitään älytöntä nakin polttoa tai kässärikäännöksiä kesällä, mutta ihan sellaista arkiajossa tapahtuvaa auton rankaisua. Kierroksia tuli vinkuteltua punarajalle asti optimaalista vaihteen vaihtoajankohtaa harjoitellessa ja alustasarjan ominaisuuksia piti hyödyntää normaalia hurjemmalla kanttailulla esimerkiksi rampeissa. Ja mökkireissuilla hiekkateillä painettiin sen minkä uskalsi eikä ihan joka kuoppaa jaksanut kiertää. Toisin sanoen autolla ei ollut niin väliä kun se ei ollut oma. Eikä peruutusvahingosta tullut puskurin naarmuuntuminenkaan paljon mieltä puristanut.
Toisaalta pidin autoni kuitenkin siistinä eli pesin (sekä käsin että harjattomassa automaatissa) säännöllisesti ja sisätilat imuroin tasaisin väliajoin. Myös huollot tehtiin pilkulleen ja pikkuviat korjattiin välittömästi.
Näin ollen poisluovuttaessani auto oli siistissä kunnossa ja teknisesti täysin ok. Varmasti palvelee ongelmitta vielä seuraavat 50 tuhatta kilometriä. Sen jälkeen voi ongelmia sitten alkaa ilmestymään.
Joten käyttäjästä on kovasti kiinni vanhan liisarin kunto. Toiset ajaa tosi nätisti ja pitää autoa huolella toiset taas tekevät päinvastoin. Ja loput jää sitten siihen välimaastoon. Mutta sama asia pätee myös yksityisten omistamien autojen ostoon. Vaihtelua on laidasta laitaan: hirveässä kunnossa olevia vessoja ja sitten niitä perheen kolmansia jäseniä, jotka vielä 10-vuotiainakin ovat lähes uuden veroisessa kunnossa.
Joten ostoksilla pitää aina omistustaustasta huolimatta tutkia huolella ostokohde ja mielellään tutkituttaa se ulkopuolisella riippumattomalla taholla (esim. autotohtorilla).
Onnea autokaupoille!- käyttö
En tiedä mistä automerkistä puhut mutta omani on ainakin nimenomaan ajettavaksi tehty. Punarajalle kierrättäminen ja alustan hyväksikäyttö ei kuluta autoa yhtään sen enempää kuin rauhallisempi käyttö. Joskus on jopa päinvastoin.
- omaa samoin
Ajettavaksi olen itse ainakin autoni ostanut vaikkei mikään leasing auto olekaan. Käytän autoani juuri kuvailemallasi tavalla. Miksi sitä sääliä pitäisi? Eihän siinä ole mitään hauskaa. Se että auto on tai ei ole liisattu ei todista yhtään mitään.
- Jake7
Itse ostin kerran 3 vuotiaan, leasing-käytössä olleen, ja reilusti yli 100tkm ajetun ja sisältä sekä päältä erittäin siistin auton.
Pidin sitä pari vuotta ja ongelmia ei ollut. Auto oli huollettu ajallaan.
Kannattaa kuitenkin tsekata samat kohdat tarkaan, kuin mistä tahansa käytetystä autosta.
Minusta yksistään se, että auto on leasing-autona ollut ei tee siitä mitenkään parempaa tai huonompaa.- Pähkäilijä
Kiitos asiallisista vastauksista. Käyttäjistähän se tosiaan on kiinni. Jotenkin kiinteistönvälittäjistä (firma) ei ensimmäisenä tule mieleen kovia kaahareita. Ja välillä tietenkin on hyvä "polttaakin vähän karstoja pois". Täytyy käydä tsekkaamassa vielä tarkemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802