Korvien soiminen ja tukkoisuus

Ikuinen humina

Olen kärsinyt jo jonkin aikaa ns. korvien soimisesta, tai pikemminkin huminasta. Humina on vain oikeassa korvassa. Toisinaan se kuuluu vaimeana kun taas toisinaan melko selvään. Lääkäri ei ottanut asiaan sen kummempaa kantaa, katsoi korviin, siistit ovat.Silti tuntuu että koko pää olisi koko ajan "tukossa". Lääkäri teki korvalääkärille lähetteen jonne myös aion mennä, mutta haluaisin kuulla kokemuksia onko muilla esiintynyt vastaavanlaista vaivaa. Kuuloni ei ole ainakaan omasta mielestäni huonontunut, humina vain ärsyttää jokapäiväisessa elämässä. Teen fyysisesti raskasta työtä, joten hartiat ja niska ovat jatkuvasti jumissa. Voisiko humina liittyä niskasärkyihin? Ja outoa on myös mielestäni se että humina kuuluu vain oikeasta korvasta, ei molemmista. Eikä humina ole jatkuvaa, vaan saattaa kulua kuukausia ettei kuulu mitään kun taas sitten yhtäkkiä se alkaa ja huminaa voi kestää kauan.
Kohtalotoverit, kertokaa mielipiteitänne ja keinoja kuinka olette päässeet vaivastanne eroon tai olette oppineet sietämään sitä.

5

2490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

korvistani kuuluu jatkuvasti jos jonkinlaista huminaa mutta olen tottunut siihen. toisessa korvassani on myös huonompi kuulo. en tiedä johtuuko tämä lukuisista korvatulehduksista joita minulla on ollut säännöllisesti lapsuudesta asti vai lukuisista rokkikonserteista joilla olen nuorempana korviani rääkännyt. olen kyllä huomannut että niskojen jumitus aiheuttaa joskus korvien soimista. johtunee verenkierrosta, kun on lihakset oikein jumissa niin verenkierto on heikentynyt.kokeile auttaako hieronta tai säännöllinen niska-hartiaseudun jumppa ja venytys. korvien tukkoisuus voi johtua siitä, että korvassa on ns. alipaine. minulla on tämäkin vaiva. korvat voivat olla kauankin tukossa yhteen menoon. myös nuha vaikuttaa, silloin limakalvot turpoavat ja aiheuttavat tukkoisuutta.

• tools

Minulla oli samat oireet, jotka ajan mittaan pahenivat ja lopulta alkoi myös silmissä näkyä pilkkuja, ns. "nokisadetta". Kovat äänet alkoivat säröillä ja kuulo huononi selvästi. Lopulta todettiin välikorvantulehdus.

Muut oireet hävisivät antibioottikuurilla, ainoastaan sitkeä korvien soiminen, tinnitus, jatkui vielä pari vuotta tulehduksen hoitamisen jälkeen.

• misu

tulehdukseen liittyy kyllä aina kovaa kipua ja paineen tunnetta korvassa. lisäksi jos korva on tutkittu ja ollut siisti, en usko että siinä on tulehdus.

• tools
        misu kirjoitti:

tulehdukseen liittyy kyllä aina kovaa kipua ja paineen tunnetta korvassa. lisäksi jos korva on tutkittu ja ollut siisti, en usko että siinä on tulehdus.

Korvatulehduksen oireet EIVÄT ole samanlaiset joka ikisellä. Minulla oli äkäinen korvatulehdus, joka oli täysin kivuton - lääkärin mukaan näin on usein aikuisilla. Ja korva oli tutkittu ja siistiksi todettu monta kertaa, vaiva kesti viikkoja ennenkuin tulehdus lopulta löytyi.

• muusikko

Mulla oli vastaavanlaisia "huminaoireita" toisessa korvassa, kunnes samalta puolelta poistettiin viisaudenhammas. Hampaan juuret ulottuu ilmeisesti aika syvälle, ja saattaa aiheuttaa myös korvaoireita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      407
      3024
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      68
      2352
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1999
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      117
      1727
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1572
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      71
      1223
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1039
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      12
      1012
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      268
      1003
    10. 40
      874
    Aihe