kuka muu laskuttaja on näin törkeä?

ake.fi

Pyysin sähköpostitse siirtää ajoneuvoveron eräpäivää hiukan (neljäkin päivää olisi riittänyt) että voisin maksaa kerralla koko vuoden erämaksut. Mutta kuinkas sitten kävikään, tässä vastaus vaatimattomaan pyyntööni:

Hei

Valitettavasti meillä ei ole oikeutta myöntää maksuaikaa eikä laista poikkeavaa eräisyyttä ajoneuvoveron maksuun. Teillä on tietenkin oikeus maksaa vero eräpäivän jälkeen, mutta AJONEUVO ON KÄYTTÖKIELLOSSA maksamattoman veron johdosta sen täysimääräiseen maksamiseen asti.

Ajoneuvoveron suorittaminen

Ajoneuvovero on maksettava viimeistään verolippuun merkittynä eräpäivänä. Vero voidaan maksaa pankissa, laskunmaksuautomaatilla, internet-pankkipalvelua käyttäen, suoraveloituksena tai tiettyihin Tullin toimipisteisiin.

Veron maksaminen eräpäivän jälkeen

Eräpäivän jälkeen veron voi maksaa verolipun tilisiirtolomakkeella normaaleihin maksupaikkoihin viivekorkoineen. Verovelvollisen itse tai rahalaitoksen on laskettava viivekorko. Viivekorko on aina vähintään 3 euroa.

Eräpäivänä suorittamatta jääneestä verosta voidaan lähettää verovelvolliselle maksumuistutus. Muistutukseen on valmiiksi laskettu viivekorko. Muistutuksesta huolimatta ajoneuvo on erääntyneen veron vuoksi käyttökiellossa veron täysimääräiseen maksamiseen asti.

Ajoneuvovero on ilman erillistä päätöstä ulosottotoimenpitein perittävissä. Ulosoton alaista veroa ei enää voi maksaa normaaleissa maksupaikoissa.

9

8901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhtä törkeä

Verottaja on yhtä törkeä laskuttaja. Ai niin, mutta nehän ovatkin saman omistajan putiikkeja AKEn kanssa.

• myöskin

Tässä muinoin ostin auton liikkeestä. Maksoin ajoneuvoveron osamaksun ensimmäisen erän. Seuraavassa erässä sitten olikin, että ajoneuvo on käyttökiellossa. No ajattelin sitten, että onkohan maksu myöhästynyt. Maksoin sitten toisenkin osan ajoneuvoverosta.

Kului aikaa ja saapui kolmas osa maksusta. Edelleen luki, että ajokiellossa. Nyt olin jo täysin varma, ettei maksut ole lähteneet myöhässä. Soitto AKEen...maksulliseen numeroon tottakai. Sieltä ilmoitettiin, ettei minulta ole verot maksamatta, mutta edelliseltä on. Sairasta, minunko pitää maksaa muiden verot, että saan käyttää omaisuuttani. Tuntuu hullulta maksaa veroja autosta, jota ei olisi saanut käyttää. Olin tietämättäni rikollinen. Ake ilmoittaakin sivuillaan: VEROVELVOLLISUUS
        Ajoneuvoveroa maksetaan kunkin henkilön omalta hallinta- tai omistusajalta.
        Ehkä näin on, mutta ajoneuvolla ei saa ajaa, ellei edellinen ole huolehtinut verotuksestaan.
        Onneksi autoliike nyt maksoi verot pois.
        Asiasta suivaantuneena kirjoittelin eduskunnan oikeusasiamiehelle, koska suututti niin paljon selvitellä veroasioita maksullisessa puhelimessa. Jotain sentään tapahtui ja maksulliset puhelimet katosivat.

• asiallista nykyään

mut ake on syvältä, niin syvältä ettei pers-silmä nää niin syvälle.

• sairaanhoitoyhtymät

Tämä on käytäntö julkisella sektorilla.Sama käytäntö on mm.potilasmaksuissa sairaaloissa,jotka ovat suoraan ulosottokelpoisia.

• no johan on

Niin ja eräpäiviäkin pistävät laskuihinsa, peijjoonit.

On se hävytöntä...

• ?????????
        no johan on kirjoitti:

Niin ja eräpäiviäkin pistävät laskuihinsa, peijjoonit.

On se hävytöntä...

..ole koskaan rahapulaa eikä tule koskaan luukusta niin paljon laskuja että loppuu raha kesken, vai? Ja tienestis kuussa oli..? Hei täällä maailmassa on vähätuloisiakin, ota hölmö huomioon.

• kummallista tuossa?

Auto on lain mukaan ajokiellossa, kun verot ovat maksamatta. Maksuaikaa sinulla olisi ollut 4 päivää kyselemättäkin, mutta ajo olisi ollut laitonta. Eivät nämä laskutuksen tyttäret voi lakia muuttaa sinun kohdallasi. Hieman tolkkua ajatuksenjuoksuun.

• Ihmettelijä.

koska aiot maksaa vuoden maksut kerralla. Voisit maksaa 4 erässä ja maksut hoituisi ajallaan myöskin ensi vuonna. Mitä valitat?

• saatanan saatana

osaatko ollenkaan käyttäytyä ja olla toisen asemassa, nilkki?? siivoa suusi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe