25mg otan käyttöön verittäin vaikean kivun hoitoon.Aiemmin oxycontin,trmadol (150 ja 200 mg) viimeisten 2 vuoden aikana ollut kivun hoitona,viimeksi vuoden päivät oxycontin 50mg/päivässä, triptyl 20mg päivässä,gabrion300mg 2x2 tabl päivässä.
Vuodesta 1998 saakka ollut kipulääkitya, alkaen panacodista,sirdaludista,rivatrilista yms.kaikesta mahdollisesta,mutta viimeisimmät tosiaan nuo em.
Onko kenelläkään kokemusta laastarista.Kuinka kauan laastarin pois oton jälkeen fentyliini pysyy elimistössä?Esim.jos to iltana ottaa laastarin pois, voiko perjantai iltana nauttia lasin viiniä?
Ei ikinä minkään lääkkeen kanssa suositella tietenkään alkoholia, mutta meinaan kohtuullisesti.
durogesic
16
6628
Vastaukset
- Kroonikko ovimikko
Mahdatko tarvitakaan sitä laastaria, jos viinilasi on tärkeämpi kuin kivun lievitys? Mikään ns. kolmiolääke ei sovi alkoholin kanssa yhteen.
- *nellie*
Eikös se pitäis uus laastari laittaa samantien ku poistaa vanhan, näin lääkeaine pysyy elimistössä KOKOAJAN!
- Anonyymi
ei n kipulaastarir auta mitään durogesic lisää vaan kipuja kokemusta on.
- kaivannut
vain kokemusten vaihtoa, enkä mitään teinimeininki vastauksia. Asiallisesti kiitos.
Minua on leikelty 6 kertaa,jokainen on ollut riskejä täynnä. Olen ollut erittäin sairas jo vuosikausia ja kipujen kanssa eläminen on ollut järkyttävää.
Näiden keskellä olen koittanut pitää kuitenkin sosiaalista elämää yllä ja minun mielestäni viinilasin juomisesta ystävien seurassa ei ole mitään vääryyttä, vaikka sairas olenkin.10 vuotta ilman sosiaalista elämää on pitkä aika. Kannattaisi teidän ummikoiden maalaisjunttejen käydä esim. eteläeuroopassa,missä yksi lasi tai jopa kannu kuuluvat jokapäiväiseen ruokakulttuuriin.Minä en edes tällaista tarkoita, vaan yhtä tai kahta lasia kerran kuukaudessa!
Kaikkien muiden lääkityksien kanssa olen pystynyt ottamaan joskus sen lasillisen, olen kysynyt tähän ihan "luvan"ja neuvoja lääkäriltä. Nyt en valitettavasti muistanut kysyä, kun viimeksi anestesialääkärillä kävin ja minulle tämä laastari määrättiin.Käyn kipupoliklinikalla anestesialääkärin vastaanotolla kerran kuussa. Mutta kun en asiallista vastausta enkä kaipaamaani kokemusten vaihtoa saanut tältä teinejen suosimalta vittuilupalstalta,niin jätän sitten omaan arvoonsa heidän jutut ja kysynpä sitten ensi kuussa lääkäriltäni kyseistä asiaa.
Kiitoksia vaan vastauksistanne.- Anonyymi
Kyllä voi ottaa viinilasillisen,mulla oli 100mg laastari käytössä eikä tullut mitään.suositushan se on koska väärinkäyttäjiä on.
- Anonyymi
Moi. Mua ottaa kanssa päähän nää kirjoittelijat, jotka kääntää asiat ihan muuksi, kuin alkuperäinen kysymys on. Mulla käytössä 50 migrog. laastari ei tehoa mun selkäsärkyyn, joka johtuu luustosyövästä. Koeta jaksaa, äläkä välitä noista paskan jauhajista. Mulle annettiin kertaluoteisesti sädehoitoa selkäkipuun, pitäis jo alkaa vaikuttamaan. Annettu 2 viikkoa sitten.
- Kivulias
Olen saanut sen käsityksen, että kaksi vuorokautta olisi turvallinen aika.Fentalyyni poistuu elimistöstä hitaasti,puolittuu vuorokauden aikana.Onko sinulla ollut sivuvaikutuksia,ummetusta tms.Itse olen juonut pullollisen keskaria illassa,lääkehoidon aikana.Ei ole ollut sivuvaikutuksia.
- tällä
hetkellä paha keuhkoputkentulehdus ja mahatauti päällä, ei siis ummetusta ainakaan..=).
Laitoin laastarin vasta la iltana, lopetin oxycontinin käytön ke iltana ja pidin kaksi päivää taukoa ennekuin vaihdoin laastarin. Ei tosiaan ainakaan vielä ole ollut mitään vaikutusta.
Kivut harmi vaan kovana edelleenkin ja yöt unettomia. Voikohan olla vaikutusta tällä pahalla flunssalla ettei laastari oikein näytä tehojaan? Onko kokemusta?
Itse kyllä epäilen oman toleranssin kehittymistä niin kovaksi ettei nämä enää vaikuta mitään.. - Kivulias
tällä kirjoitti:
hetkellä paha keuhkoputkentulehdus ja mahatauti päällä, ei siis ummetusta ainakaan..=).
Laitoin laastarin vasta la iltana, lopetin oxycontinin käytön ke iltana ja pidin kaksi päivää taukoa ennekuin vaihdoin laastarin. Ei tosiaan ainakaan vielä ole ollut mitään vaikutusta.
Kivut harmi vaan kovana edelleenkin ja yöt unettomia. Voikohan olla vaikutusta tällä pahalla flunssalla ettei laastari oikein näytä tehojaan? Onko kokemusta?
Itse kyllä epäilen oman toleranssin kehittymistä niin kovaksi ettei nämä enää vaikuta mitään..Laastarin vaikutus alkaa n.24-tunnin kuluessa.Jos sinulla on kuumetta,niin silloin pitäisi laastarin vaikutus tehostua entisestään.Minulla on laastarilääkitys 25 migrog.ollut noin kolme kuukautta.Alkuunsa auttoi,mutta nyttemmin tuntuu ettei tämä annos enää riitä.Lisänä mulla on tramal 100mg kolme kertaa päivässä,burana 800mg tarvittaessa,neurontin 300mg,kolmesti päivässä.Ei minullakaan vatsan toimintaan ole vaikuttanut,toisin kuin oxycontin,joka hidasti suolen toimintaa.Iltaisin otan sirdaludia,sen avulla pääsen nukkumaan joksikin aikaa.Se voi kyllä olla,että tarvitset voimakkaamman laastarin.Laastarin vaihtoväli on kolme vuorokautta,mutta olen huomannut,että vaihtopäivä on vieläkin kivuliaampi.Neurontin voisi auttaa sinun kohdalla,kannattaisi kokeilla.Voimia.
- Rita---
Kivulias kirjoitti:
Laastarin vaikutus alkaa n.24-tunnin kuluessa.Jos sinulla on kuumetta,niin silloin pitäisi laastarin vaikutus tehostua entisestään.Minulla on laastarilääkitys 25 migrog.ollut noin kolme kuukautta.Alkuunsa auttoi,mutta nyttemmin tuntuu ettei tämä annos enää riitä.Lisänä mulla on tramal 100mg kolme kertaa päivässä,burana 800mg tarvittaessa,neurontin 300mg,kolmesti päivässä.Ei minullakaan vatsan toimintaan ole vaikuttanut,toisin kuin oxycontin,joka hidasti suolen toimintaa.Iltaisin otan sirdaludia,sen avulla pääsen nukkumaan joksikin aikaa.Se voi kyllä olla,että tarvitset voimakkaamman laastarin.Laastarin vaihtoväli on kolme vuorokautta,mutta olen huomannut,että vaihtopäivä on vieläkin kivuliaampi.Neurontin voisi auttaa sinun kohdalla,kannattaisi kokeilla.Voimia.
Moi! Mistä sait Fentanyyli
laastaria? - huoh...
Rita--- kirjoitti:
laastaria?Apteekista, reseptillä, siten sitä saa, jos lääkäri katsoo aiheelliseksi sellaisen reseptin kirjoittaa.
- Anonyymi
Rita--- kirjoitti:
laastaria?Ensin oli durogesic 100mg tiputin 0.75 sitten 50 ja sitten 25 ajan kanssa.minulla ei kivut poistuneet.joten jätin neuvojen,eli alennettiin vahvuuksia ja sitten pois.nyt niitä on sitten varastossa paljon.täytyy viedä apteekkiin,ettei joudu vääriin käsiin.
- Metusalem
voit ottaa lasin tai pari koska se on depottilaasari ja poistuu elimistöstä kahdessa päivässä!
- kipu04
Itse soitin päivystykseen ja kysyin kauanko pitää olla ilman lääkitystä että voin juoda lärvit ruttuun.Sanovat reilu 12h lääkkeettä.itsellä menee noin 50-70 mg oxycontinia vuorokaudessa.Odotin n 12 h ja join.kvut ei häipyny ja humalatila oli sangen omituinen.En suosittele alkoholia olleenkaan voimakkaiden kipulääkkeitten kanssa elävien.Oli viiminen kerta kun otin alkoholia.Toki sitten joskus kun kivut on pois ja lääkkeet niin taidan ottaa lasin tai pari.
- Deepcore
Täältä Jorvin päivystyksestä terkkuja. Aaton aatto odotan TT tuomiota ja kirurgin sanomaa. Dexametason ja fento25 helpottaa. Myeloma complex, 27 luunmurtumaa. En kävele enää..
- Anonyymi
Laastarit vaihdetaan 3vrk välein ei niitä laiteta miten sattuu.Eikä oteta pois miten sattuu.tarvitsetko yleensä koko laastaria?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781