Antibiottikuurin aikana alkoholia?

Saako käyttää?

Minulle määrättiin 10pvän Kefalex antibiottikuuri. Saako sen aikana juoda alkoholia?

10

35181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juominen

sairaana on aina epäterveellistä!

• saa juoda

No ei se niin terveellistä ole terveenäkään. Alkoholia voi käyttää antibioottikuurin aikana, kunhan ei unohda ottaa lääkkeitä, eikä oksenna niitä ulos. Tosin kannattaa lukea tuoteseloste, kosksa on jotain harvoja antibiootteja, jotka saattavat aiheuttaa antabusreaktion alkoholin kanssa otettuna. Näiden harvojen antibioottien kanssa ei siis missään nimessä saa nauttia alkoholia.

• kuin myös

minulla on myös antibioottikuuri. syön 15 päivän aikana ciprofloxacin lääkettä, ja lääkäri sanoi, että voi sitä pari saunaolutta tai lasin viiniä ottaa kuurin aikana, jos se vain pysyy siinä. tiedän, että mitään änkyräkänniä ei saa ottaa, mutta onko se niin tarkkaa, että vain ja tosiaan se mitä lääkäri sanoo? tällä lääkkeellä ei tule antabusvaikutusta.onko se yleensä niin että jos alkoholia ottaa, niin voi lähteä lääkkeestä teho?

• peloittelee turhaan

Voi juoda reippaastikkin, kunhan huolehtii, että lääkkeet otetaan varmasti ajallaan ja niitä ei oksenneta ulos. Ei se viina ainakaan yleisimmissä antibiooteissa sitä tehoa mihinkään kadota. Monilla vaan tahtoo dokatessa jäädä niitä annoksia väliin ja tulla oksennuksen mukana ulos, niin tämän takia lääkärit vähän jarruttelevat.

• pitäs

kuurin aikana pämpätä???

• rautalangasta

No jos nyt sattuisi olemaan vaikka sen tyyppinen tilanne (häät, synttärit tai joku muu isompi juhla joissa alkoholi kohottaa tunnelmaaa). Tai jos kyseessä on esim. henkilö, joka on tottunut päivittäin käyttämään alkoholia.

• suositeltavaa

Saa juoda, mutta ei tietenkään ole suositeltavaa. Alkoholi saattaa esim. heikentää antibiootin tehoa.

Tiettyjen antibioottien, esim. Trikozolin ja Flagylin kanssa (käytetään esim. gyn. infektioihin ja eläinten puremiin) alkoholia ei saa käyttää, koska saattaa tosiaan aiheuttaa antabus-reaktion.

• Ne harvat kerrat, kun olen joutunut syömään lääkekuurin, aina on sanottu, ettei saa samaan aikaan ottaa alkoholia. Mutta jos on ollut aivan pakko ottaa viinaksia, sinä päivänä on lääkkeen otto kielletty. Näin on ollut ainakin joskus.

• Eskoseni-ili
        ruusa66 kirjoitti:

Ne harvat kerrat, kun olen joutunut syömään lääkekuurin, aina on sanottu, ettei saa samaan aikaan ottaa alkoholia. Mutta jos on ollut aivan pakko ottaa viinaksia, sinä päivänä on lääkkeen otto kielletty. Näin on ollut ainakin joskus.

Niin maailama muuttuu.
        Kyllä voi lääkekuurin aikana juoda, mutta ei saa oksentaa lääkettä pois. Eikä unohtaa ottaa.
        Minäkin muistan, kun vuonna erkkijapaavo oli alkoholin käyttö ehdottomasti kielletty kuurin ajan.

• On!
        ruusa66 kirjoitti:

Ne harvat kerrat, kun olen joutunut syömään lääkekuurin, aina on sanottu, ettei saa samaan aikaan ottaa alkoholia. Mutta jos on ollut aivan pakko ottaa viinaksia, sinä päivänä on lääkkeen otto kielletty. Näin on ollut ainakin joskus.

Ja ennen varoiteltiin myös masturboimisen aiheuttavan kuuroutumista. Nykyään sitä vain juodaan viinaa lääkekuurin aikana ja runkkaillaan ranteet sököksi. Ennen oli kaikki paremmin. Maitokin tuli lehmästä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe