En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys, mutta kysynpä kuitenkin, jos joku osaisi valaista asiaa minulle. Ongelmani koskee Stilnoct nukahtamislääkettä, vahvuus 10mg. Suurin päiväannos ei saisi ylittää sitä 10mg:aa.
Mutta..mulla on kai tullut siihen tottuminen, eli toleranssi noussut ja se 10mg:aa, ei tuo toivottua tulosta. Olen nyt ottanut muutamana iltana 15mg:aa ja nukahtanut kuin pieni lapsi ja nukkunut tosi sikeästi koko yön. Tiedän kyllä, että jos joka ilta rupean ottamaan 15mg:aa, jossain vaiheessa tulee toleranssi siinäkin vastaan.
Se, mitä oikeastaan haluaisin kysyä on, että onko se vaarallista, jos ottaa 15mg:aa, vaikka sallittu määrä on korkeintaan 10mg?
Stilnoct 10mg
8
6910
Vastaukset
- mima
Hei!
Enpä ole lääkäri, mutta jos maksimiannos on 10mg, suosittelen, että vaihdat lääkkeen johonkin muuhun. Stilnocthan on tarkoitettu vain lyhytaikaiseen käyttöön (max 4vko), tilapäisen unettomuuden hoidossa. Sitä on kuitenkin markkinoilla paljon muita vaihtoehtoja, esim Imovane tai Tenox jotka suunnilleen ajavat samaa asiaa. Että otappa yhetyttä lääkäriisi. - käyttäjä
Heippa! Minäkin sain just stella reseptin siis tsolpideemia. Kyllä minä olen ottanut 15-20mg yäksi, jotta saa varmasti nukuttua. Se on turvallinen lääke, jonka puoliintumisaika on 2-3 tuntia. Pulmana on vaan se, että kun reseptin menee uusimaan liian pian, niin sitä ei välttämättä uusitakaan, jos on tullut otettua lääkkeet turhan nopiaan.
- uneton.....
reseptiin merkitty 1-2 tabl.iltaisin sic!
Eli tuo sic-merkintä, joka tarkoittaa että lääkettä on määrätty suosituksia suurempi annos.
- ei toimi
Mulle on joskus määrätty Stella 10 mg (vast. Stilnoct) ja se ei toimi mulla. Kolme kertaa kokeilin ja ei mitään. Silloin lekuri antoi luvan ottaa 20 mg kerralla, kun 10 mg ei antanut vastetta. Tarve meni ohi, enkä ole sittemmin kokeillut.
- rymistys
Kosasnderi nokan alle jasitten Stilnoct 10 mg, kyllä on euforinen olo...
Xanoria kun vielä saisi jostakin, oli hyvää kamaa nukkumiseen..... - Anonyymi
Vanha ketju jo että saa nähdä tuleeko vastauksia. eli siis noin 2-3v sitten aloittivat mulla imovane 7,5mg ei mitään apua Samaan syssyyn 30mg opamoxei aina käyttänyt niin kuin kuuluu. Aluksi alkoi pettää tuo imovane ja kirjoittivat stlickt 10mg sillä pärjännyt pitkät pätkät hyvin plus opareit panikkikohtauksiin (oparit toimii edelleen ) mutta nämä stillct ovt nyt noin 3kk aikana alkanut tekemään sitä että jos unta haluat ni se 4-7kpl ennenku iskutaivaaltatulee silmätpainuu kiinni olen nyt 33v ja tätä rumbaa Kestänyt tasan sen 3v (NEUVOJA?) ihan töissäkäyvä ja kahden pojan yh ni alkaa pelottaa kuinka rikki ovat minut näillä halvoilla helppo fixi tabuilla saanu
- Anonyymi00007
Ite otan 20 mg yöksi koukkuun jäänyt valitettavasti
- Anonyymi00008
koska sulla loppuu lääkkeet aikasemmin kuin pitäis niin lääkäri uusii reseptin ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504