Kuka tietäisi marienne-nimisen drinkin?

-maistuu..-

Eli..kuka osaisi kertoa miten tehdään marianne drinkki. Olen löytänyt monia ohjeita, missä marienne drinkkiin laitetaan maitoa, minttuviinaa/likööriä ja kaakaolikääriö. Mutta ollessani baarissa tilasin marianne drinkin, joka oli aivan vaaleanpunainen, hieman vaahtoinen ja maistui aivan mariannekarkilta. Tämän drinkin ohjeen haluisin saada kovasti, koska noista edellä olevista aineksista ei saa mitenkään vaaleanpunaista..Olen testannut myös tuon marienne drinkin, muttei se maistu läheskään yhtä hyvälle kuin tämä samanniminen kaksoisdrinkki..Jos joku tietää miten tuon vaaleanpunaisen drinkin saa tehtyä..niin olisin ikionnellinen neuvoista..(onko tällä drinkki olemassa sitten joku muu nimi, koska vain yhdessä baarissa olen saanut tämän marienne drinkin vaaleanpunaisena, muualla vihreänä..ihmetyttää?)

16

18381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeps

      "punainen marianne" on luultavasti väännetty kirkkaasta kaakaolikööristä ja tietty minttuviinasta, punasta grenaa mahdollisesti(?) ja sheikattu. Ehkäpä lisätty hitusen softista että on tullut kuohkeutta.

    • tekila

      ..sieltä baarista, mistä saat sitä punasta mariannee, et mitä siihe tulee :-)

      • -maistuu..-

        mutta kun asun ihan eri paikkakunnalla mistä sain sen drinkin.enkä tässä lähiaikoina ole sinne päin menossa.ei oikein viitsis soittamalla ruveta kyselemään.. =)


      • yhteyttä
        -maistuu..- kirjoitti:

        mutta kun asun ihan eri paikkakunnalla mistä sain sen drinkin.enkä tässä lähiaikoina ole sinne päin menossa.ei oikein viitsis soittamalla ruveta kyselemään.. =)

        laita ravintolaan vaikka sähköpostia jos et halua soittaa.. tai vielä parempi jos laitat palautteen muodossa esim.nettisivulta yleensä löytyy.


      • hpihjpi
        yhteyttä kirjoitti:

        laita ravintolaan vaikka sähköpostia jos et halua soittaa.. tai vielä parempi jos laitat palautteen muodossa esim.nettisivulta yleensä löytyy.

        kerrohan mitä sait vastaukseksi...kiinnostaa minullakin tietää!


    • ...

      Jos se joskus on vihreää ja joskus punaista niin kuulostaa siltä että grenadiinia olisi lisätty... kannattaa koittaa pari tippaa laittaa, varmasti muuttaa väriä, mutta ei liikaa sillä on todella makeaa tavaraa.

      • ...

        ... vihreys voi tietty johtua vihreästä minttulikööristäkin, itse käytän aina kirkasta (Chymos Minttu 50%). Baareissa vissiin käytetään vihreää, paitsi jos drinkistä haluaa ihan vaaleanpunaisen niin sitten pitää tietenkin käyttää kirkasta.


      • sow
        ... kirjoitti:

        ... vihreys voi tietty johtua vihreästä minttulikööristäkin, itse käytän aina kirkasta (Chymos Minttu 50%). Baareissa vissiin käytetään vihreää, paitsi jos drinkistä haluaa ihan vaaleanpunaisen niin sitten pitää tietenkin käyttää kirkasta.

        Mä olen yrittänyt kotioloissa tehdä marianneja eikä niistä saa yhtä hyviä ku baarissa. Tosin joissain baareissakin tulee ihan kamalia vastaan. Mullao n vihreää minttulikööriä ja kaakaolikööriä eikä näillä ole tullut hyvää. Tai sitten mulla kusee mittasuhteet. Help!


    • ........

      Hmmm. Ne mariannet mitä olen saanut on olleet vähän vihertäviä eikä kyllä mun mielestä yhtään Marianne-karkin makusia... Mintulle maistuu kyllä, mutta siitä on kyllä karkit kaukana.

      • dhrs

        en ole itte ainakaan saannut "punaista" marianne paukkua, kun käyn baarissa niin huomaan että laittavat jtn mustaa litkua koskenkorva pullosta. Oliskohan mahdollista että pulloon olisi sitten sekotettu minttu viinaa, suklaa likööriä ja kossua?


      • melkein baarimikko
        dhrs kirjoitti:

        en ole itte ainakaan saannut "punaista" marianne paukkua, kun käyn baarissa niin huomaan että laittavat jtn mustaa litkua koskenkorva pullosta. Oliskohan mahdollista että pulloon olisi sitten sekotettu minttu viinaa, suklaa likööriä ja kossua?

        juuri niin ne tekee,paitsi että Marianneen ei tule kossua :) Baarissa sekoitetaan suosikkidrinkkien ainekset valmiiksi tyhjiin kossupulloihin,tyyliin Marianne,Kelkka,Nasu,VilleVallaton jne,kiireessä sitten laitetaan valmista viinasekoitusta ja latrinkia.Niin,ja "oikeaan"Marianneen tulee 2cl minttulikööriä(Creme de menth),2 cl kaakaolikööriä(Creme de cocoa)ja jatketaan maidolla.


    • countmecha

      Mä tiedän! 2cl Kissanminttu-likööriä, 2cl Kaakaolikööriä (creme de cacao) sekä 8cl maitoa jäähilettä.

    • marianneeeee

      laittaaa kissanminttu likööriä ja kaakaolikööriä ja kevytmaitoa, maistuu muute iha marianne karkille ;) mutta ei liikaaa kissanminttua, muute liian väkevää

    • idda

      Marianne

      Ingredients
      1 tsp Champagne
      Apple Juice
      1 1/2 oz Whipping Cream
      12 oz (frozen) Strawberries
      12 oz (frozen) Raspberries

      Tollasen löysin netistä, siinä ois sitä vaahtoo ja punast värii mitä kaipasit :)
      http://www.drinkswap.com/marianne.htm

    • asdgasdga

      Drinkkinä Marianne ei ole sama asia kun ne karkit....
      2cl vihreä minttulikööri
      2cl tumma kaakaolikööri
      -jäät ja maitoa... ja lasi semmonen normi drinksulasi, ei lyhyt.

    • bartend3r

      hirteetä kakkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe