Olen tässä ulkomailta palattuani pistänyt merkille merkillisen asian, tai ainakin minusta se on outoa.
Äskenkin tv:ssä mainostettiin Fanipaloja K-kaupan toimesta - 2 pussia 4 eurolla. Mielestäni Fanipalat maksaa normaalistikin sen 2€/pussi.
Mitä järkeä on mainostaa tällaista tavaraa kalliilla tv-mainoksella?
Toinen asia on se, että K-kauppa mainostaa mainoslehtisillä esim. Pirkka - tuotteita. Ihmetys minun mielestä on se, että nuohan ovat aina samanhintaisia nuo Pirkka-tuotteet - mitä järkeä niitä on mainostaa mainoksilla?
Onko ihmiset oikeasti niin huonosti tietoisia hinnoista vai miksi tätä tehdään?
Turhat mainokset
21
1269
Vastaukset
- tuotteet
Saa korjata jos olen väärässä, mutta muistaakseni Pirkka-tuotteiden ei välttämättä tarvitse olla aina saman hintaisia eri kaupoissa. Aiemmin hinta oli painettu pakkauksiin, mutta ei enää, tosin syynä oli kai myös se, että sitä ei enää miellettäisi niin "halpabrändiksi".
Mut joo, en myöskään juoksisi kauppaan jonkun turhan Fanipalat-tarjouksen vuoksi. - oiva tarjous
Kynsienhoitoainetta:
- tarjouspöydässä isoin mainoksin 10 ml pullo 14,90 euroa
- normaalihyllyssä 30 ml pullo 9,50 euroa.
Joko tarjouspöydän mainospahvilaatikkoasetelmasta oli mainostaja napsinut malliksi muutaman pois tai sitten ihmiset oikeasti shoppaavat silmät kiinni.
En muuten ostanut kumpaakaan pulloa, koska tuote on ihan tyhjänpäiväistä mutu-kosmetiikkaa. - alalla oleva
Missä olet oikeen elänyt? Oletko kouluja yhtään käynnyt koskaan?
Miksi mainoksia? Voi pyhä sylvi...
Yksinkertaisesti siksi että ihmiset ostaisivat!
Se on juuri niin yksinkertaista, Fanipala -tv kampanja pyörii ja kauppa käy, koska ihmiset vaan toimivat niin. Monet ovat mainoksen uhreja ja siihen markkinointi tähtää.- Kuinka tyhmänä minua pidät?
Tottakai tiedän miksi mainoksia tehdään ,mutta välillä tuntuu että ihmiset ovat oikeasti niin tyhmiä, etteivät ensinnäkään tiedä hintatasosta ja että tuollaiset tyhmät mainokset tepsivät ja myynti nousee ko. tuotteen osalta...
- mike844
Kuinka tyhmänä minua pidät? kirjoitti:
Tottakai tiedän miksi mainoksia tehdään ,mutta välillä tuntuu että ihmiset ovat oikeasti niin tyhmiä, etteivät ensinnäkään tiedä hintatasosta ja että tuollaiset tyhmät mainokset tepsivät ja myynti nousee ko. tuotteen osalta...
Näinhän se menee koska ihmiset todellakin ovat tyhmiä, varsinkin suomalaiset ja jenkit
- Jaba_43
Tuo homma perustuu täysin suomalaiseen logiikkaan, koska täällä ratkaistaan joka päivä meneekö kansa K- vai S-kaupan ovesta sisään (niiden yhteinen osuus päivittäistavarakaupasta on liki 80%), että hintamainonnalla vedetään asiakkaita myymälään, ja se että tällaista mainontaa esiintyy perustuu taas siihen, että mainonnan maksaa fanipalojen valmistaja eikä K-kauppa.
Kauppa maksattaa tavarantoimittajalla oman hintamainontansa, koska ellei tavarantoimittaja maksa, niin seuraava erä Pirkka-tuotteita tilataan joltain muulta tavarantoimittajalta.
Suomalaiset ovat huonosti tietoisia hinnoista, mistä syytä Suomessa on kalliimpi hintataso kuin muissa EU-maissa, joissa kilpailu kaupan alalla toimii.- Anonyymi00021
K-ruokakaupan tv mainokset nro 1
S kauppa perässä nro 2
Näissä kuluttajan ns arkiruoka mainoksia mikä on ok.
Ja sitten se HALVIN NYT TARJOUKSESSA
KINKELI KONKELI JA 4 VANHAA MUNKKIA EILISESTÄ PAISTOUUNISTA.
- Olensinä
Minun mielestä sinä olet mainos
- Kana623
Miten niin joku on mainos
- Muhallah
Mainokset on mukavia :)))
- Moro22
Olet selvästi minua vanhempi Kotka jolla on tarkat silmät
- Kinkkug
Määrä oon 2
- Muhallah
Voi sinua höpsöä :))))))
- Sunmutsis231
Älkää jaksako riidellä
- Tarzan__
Minun mielestäni mainokset ovat tärkeitä
- Tarzan__
Älkää kiusatko muhallahia
- Bhainesrotta772
Bhainesrotta 772
- Sunmutsis231
Jos ei olisi mainoksia niin ei olisi kinkkua tai edes sun mutsiis
- Kingkkug
Mainokset antaa hupia
- Muhallah
Mainokset ovat mukavaa viihdettä
- Muhallah
:))))))))))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1734396Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan1392831Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va272436Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos581887Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt3831844Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi651523Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt281492Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu221489Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra
Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy861453Pitäisikö ilotulitteiden myynti kieltää?
Esim jyväskylässä ainakin on ammuttu ilotulitteita päin ihmisiä ja autoja. Samoin Helsingissä? Pitäisikö ilotulitteiden1121446