Vai pitäisikö luottaa onneensa
ONKO PAREMPI PYYTÄÄ KUN OLLA ILMAN
61
1540
Vastaukset
- kipparinoma
eilen ajatus oli selkeämpi...tänään...huoh... Juuri kun aloin tottua eiliseen, tulikin tämä päivä;o)
- galileoo
sanoa päivä seuraa toistaan,,mutta eikö kyse olekkin valinnoista.
- kipparinoma
galileoo kirjoitti:
sanoa päivä seuraa toistaan,,mutta eikö kyse olekkin valinnoista.
Syödä vai nukkua? Kas, siinä pulma:o)
- galileoo
kipparinoma kirjoitti:
taikka jossakin vaiheessa olet pulassa.
- palaa
kipparinoma kirjoitti:
turha valittaa,protesti laulussakin sanotaan,nälkä se lähtee naidessa...
- galileoo
palaa kirjoitti:
korvata syömistä naimisella,olen kai liian vanhanaikainen.
palaa kirjoitti:
mie jättäsin naimisen väliin ja pelastaisin nahkani.
vaikee juttu....ehkä parempi pyytää......
- galileoo
silloin ainakin tietää misssä mennään.
- sweet_lemon...
..kyllä sä saat.
- galileoo
voisimpa olla asiasta yhtä varma.
- Kylli.Kyllä
Vanha kansa - minä mukaan luettuna - sanoo, että tyhjän saa pyytämättäkin.
Eli kannattaa pyytää.
Vielä vanhempi kansa sanoo, että lohi on niin kallis kala, että kannattaa pyytää vaikkei saiskaan. Tosin tämä ei oikein enää pidä paikkaansa koska lohta saapi jo fileoitunakin 6,95/kilo.
Mutta väitän siis, että kannattaa pyytää. Mikä on pahinta mitä silloin voi tapahtua? Saa vastaukseksi "Ei" ja siitä sitten on hyvä jatkaa eteenpäin. Ei tarvitse miettiä että "joskos".- galileoo
Tarkoittaa ehkä ja ehkä tarkoittaa kyllä.Kuka lieneekään keksinyt noin sekoittavan sanonnan, Todennäköisesti joku epätoivoinen mies henkilö joka aikansa ruinattuaan on saannut tahtonsa läpi.
- Kylli.Kyllä
galileoo kirjoitti:
Tarkoittaa ehkä ja ehkä tarkoittaa kyllä.Kuka lieneekään keksinyt noin sekoittavan sanonnan, Todennäköisesti joku epätoivoinen mies henkilö joka aikansa ruinattuaan on saannut tahtonsa läpi.
puolestaan sitten onkin sen sortin taitolaji, että siinä pitää ottaa huomioon myös ilmeet ja eleet :).
Kalastuksessa kaikki on selkeämpää. Romantiikan alalla olen lähes maailman kehnoin neuvonantaja. Min´en huomaa romantiikka vaikka se iskisi minua päähän. - galileoo
Kylli.Kyllä kirjoitti:
puolestaan sitten onkin sen sortin taitolaji, että siinä pitää ottaa huomioon myös ilmeet ja eleet :).
Kalastuksessa kaikki on selkeämpää. Romantiikan alalla olen lähes maailman kehnoin neuvonantaja. Min´en huomaa romantiikka vaikka se iskisi minua päähän.toki erillainen kun kalastuksessa.Ja välineet erillaiset itse kallistun sille kannalle että kalastus helpompaa.
- Äksyy
Minä ainakin olen niin tottunut pärjäämään itse ja aina yksin, etten edes osaa pyytää..kaitpa sitä sitten on välillä onnella onnistuttu ja epäonnella tahmaannuttu toivottomasti pihkaan.. ;)
- galileoo
riittää.Ihminen joka tottuu hoitamaan kaiken yksin,On varmaan ison päätöksen edessä joutuessaan turvautumaan toisten apuun.
- Äksyy
galileoo kirjoitti:
riittää.Ihminen joka tottuu hoitamaan kaiken yksin,On varmaan ison päätöksen edessä joutuessaan turvautumaan toisten apuun.
Jää yleensä avut pyytämättä. Apua kun harvoin tarjotaan muille, kuin avuttomille.. ;)
- galileoo
Äksyy kirjoitti:
Jää yleensä avut pyytämättä. Apua kun harvoin tarjotaan muille, kuin avuttomille.. ;)
apua.Se on varmaan iso askel myötää avuttomuutensa.
- Äksyy
galileoo kirjoitti:
apua.Se on varmaan iso askel myötää avuttomuutensa.
Kovin syvämietteistä, eikä huuhaata...mutta kun on lapsesta saakka joutunut itse pärjäämään ja joskus jopa avutonna räpiköimään, ei kai se pelkkää ylpeyttä ole..
*huoks* - galileoo
Äksyy kirjoitti:
Kovin syvämietteistä, eikä huuhaata...mutta kun on lapsesta saakka joutunut itse pärjäämään ja joskus jopa avutonna räpiköimään, ei kai se pelkkää ylpeyttä ole..
*huoks*kommentteje mikä kuuluu ja mikä ei taitaa olla mieli piteitä yhtä paljon kun kirjoittajia.Tottakai sitä oppii pakon edessä eikö se ole luonnollista.
- SydäN-Ystävä
ainakaan anelemaan,pyytää kyllä voit :)Ja mitä onneen tulee,joillakin sitä on, toisilla taas ei tippaakaan,joten onnenkauppaa sekin ;))
- galileoo
pitäisikö heittää killinkiä ja toimia sen mukaan.
- SydäN-Ystävä
galileoo kirjoitti:
pitäisikö heittää killinkiä ja toimia sen mukaan.
paras tapa sekään ja aika vaikeeta vastata,kun en tiedä mitä sä pyydät?? Vesilasiako? ;))
- galileoo
SydäN-Ystävä kirjoitti:
paras tapa sekään ja aika vaikeeta vastata,kun en tiedä mitä sä pyydät?? Vesilasiako? ;))
Yritän tässä miettiä jonkin näköistä käyttätymis mallia eri ihmisten välillä.
- SydäN-Ystävä
galileoo kirjoitti:
Lajitteletko sinä ihmiset erilaisiin kasteihin ja sen perusteella etsit käyttäytymis mallia? Eli miehet-naiset,köyhät-rikkaat,kauniit-rohkeet jne?
Huh sua,maanantai aamuna noin syvällistä filosointia :) - galileoo
SydäN-Ystävä kirjoitti:
Lajitteletko sinä ihmiset erilaisiin kasteihin ja sen perusteella etsit käyttäytymis mallia? Eli miehet-naiset,köyhät-rikkaat,kauniit-rohkeet jne?
Huh sua,maanantai aamuna noin syvällistä filosointia :)mikä on se viimeinen rasti jonka yli ei mennä.
- SydäN-Ystävä
galileoo kirjoitti:
mikä on se viimeinen rasti jonka yli ei mennä.
siinä vaiheessa,kun sinusta itsestäsi tuntuu siltä,että olet mennyt liian pitkälle.Näin se on,vaikka se sattuu.
- galileoo
SydäN-Ystävä kirjoitti:
Huh sua,maanantai aamuna noin syvällistä filosointia :)ei rikkaat vastaan köyhät, ei kauniit vastaan rumat, ei miehet vastaan naiset.
- galileoo
SydäN-Ystävä kirjoitti:
siinä vaiheessa,kun sinusta itsestäsi tuntuu siltä,että olet mennyt liian pitkälle.Näin se on,vaikka se sattuu.
syvältä, kaivosmiesten ala puolelta.Mutta jostakin on saatava keskustelua aikaiseksi.
- SydäN-Ystävä
galileoo kirjoitti:
lähtee mun mielestä jo lapsuudesta,omilta vanhemmilta ja kasvatuksesta.Jotkut jää koukkuun siihen,kun taas toiset muuttaa mallia.
- SydäN-Ystävä
galileoo kirjoitti:
syvältä, kaivosmiesten ala puolelta.Mutta jostakin on saatava keskustelua aikaiseksi.
mielenkiintoinen keskustelu,mutta ei ehkä ihan huuhaalle sopiva ;))
Mutta pitäsköhän lähtee happihyppelylle nyt. - galileoo
SydäN-Ystävä kirjoitti:
lähtee mun mielestä jo lapsuudesta,omilta vanhemmilta ja kasvatuksesta.Jotkut jää koukkuun siihen,kun taas toiset muuttaa mallia.
tilanteeseen kun tilanteeseen.Pitäisikö kunnioittaa kaikkia, ottaa kaikki huomioon, arvostaa omaansa,suojella omaansa,.Jotkut ihmiset ovat vaikeita ymmärtää ei aina pysy heidän ajatuksen juoksun perässä.
- galileoo
SydäN-Ystävä kirjoitti:
mielenkiintoinen keskustelu,mutta ei ehkä ihan huuhaalle sopiva ;))
Mutta pitäsköhän lähtee happihyppelylle nyt.voisi varmaan kirjoittaa kirjan.Ja vielä paksumpi kirja syntyisi aiheista joista ei saisi kirjoittaa..Hyvää lenkkiä.
- SydäN-Ystävä
galileoo kirjoitti:
tilanteeseen kun tilanteeseen.Pitäisikö kunnioittaa kaikkia, ottaa kaikki huomioon, arvostaa omaansa,suojella omaansa,.Jotkut ihmiset ovat vaikeita ymmärtää ei aina pysy heidän ajatuksen juoksun perässä.
minua?? Mielestäni ihminen on ihminen,olipa hän sitten millainen tahansa,ketään ei pitäisi arvostella,ellei tiedä sisintä. Jokaisella on sydän rinnassa,kaikki ei vaan osaa näyttää sitä oikein.
- galileoo
SydäN-Ystävä kirjoitti:
minua?? Mielestäni ihminen on ihminen,olipa hän sitten millainen tahansa,ketään ei pitäisi arvostella,ellei tiedä sisintä. Jokaisella on sydän rinnassa,kaikki ei vaan osaa näyttää sitä oikein.
olemassa, vain saduissa niinkö se menee. KUULLOSTAA aika satumaiselta.
- galileoo
SydäN-Ystävä kirjoitti:
sinusta edellyttäsi sinun tuntemista, ja se ei näillä eväillä onnistu.
tiedä koska natsaa.Ei muuta kun jatkuvaa kerjäämistä.
- galileoo
onnen kerjäläiseksi, auttaskohan semmonen mitään.
galileoo kirjoitti:
onnen kerjäläiseksi, auttaskohan semmonen mitään.
kyllä aikuisen täytyy hyväksyä myös ei sana.
- ARVOSTELIJA
EIKÖ TUO KUULUUSI JOLLEKKIN KESKUSTELU PALSTALLE.
- galileoo
se lienee outo olo tila.
- meriv
saattaa jopa saadakkin*hymyilee*
Onni on niin vaihtelevainen, että siihen ei kannattaisi kovinkaan suuresti luottaa.
Mikäli taas on kyse kalastamisesta niin ainakaan saalista ei tule pelkällä onnella.
Sanotaanhan kolkuttavalle avattavan, joten suurempi mahdollisuus on pyytävänkin saada kuin pyytämättä vain onneensa luottaen odotella.
*hymyilee*- galileoo
Puhtaalla tuurilla ei siis saa mitään aikaiseksi.Liittyykö saaminen siisomaan käyttäymis malliin.Pystyykö aina olemaan varma saannistaan-.
- meriv
galileoo kirjoitti:
Puhtaalla tuurilla ei siis saa mitään aikaiseksi.Liittyykö saaminen siisomaan käyttäymis malliin.Pystyykö aina olemaan varma saannistaan-.
valitettavasti pyytämiseen liittyy paljon tuuria..ja sitä saanee Tuurin kyläkaupasta.
Se onko tuuri ja onni sama asia on taas uusi keskustelunaihe. *hymyilee*
Vaikka onhan se niin, että pyytämällä saa AINA jotakin. Ei välttämättä sitä, mitä pyysi, mutta aina jotakin.
Pyytämättä saa vain tyhjän.. - galileoo
meriv kirjoitti:
valitettavasti pyytämiseen liittyy paljon tuuria..ja sitä saanee Tuurin kyläkaupasta.
Se onko tuuri ja onni sama asia on taas uusi keskustelunaihe. *hymyilee*
Vaikka onhan se niin, että pyytämällä saa AINA jotakin. Ei välttämättä sitä, mitä pyysi, mutta aina jotakin.
Pyytämättä saa vain tyhjän..rauhan, ei jää miettimään miksei tullu kysyttyä.Ja mitä tulee tuuriin taitaa olla liian pitkä matka mun mitta puun mukaan lähteä sitä hakemaan,Tietysti jos toimittavat posti ennakolla se on sitten aivan eri juttu.
- meriv
galileoo kirjoitti:
rauhan, ei jää miettimään miksei tullu kysyttyä.Ja mitä tulee tuuriin taitaa olla liian pitkä matka mun mitta puun mukaan lähteä sitä hakemaan,Tietysti jos toimittavat posti ennakolla se on sitten aivan eri juttu.
pyytämällä saa AINA jotakin..vaikka mielenrauhan.
*hymyilee*
Luulenpa, että pyytämättä jätetään sen vuoksi, että pelätään pettymystä..jota ei ehkä tule.
Kuinka paljon hyviä asioita onkaan jäänyt saamatta tai kokematta juuri pelon vuoksi. - galileoo
meriv kirjoitti:
pyytämällä saa AINA jotakin..vaikka mielenrauhan.
*hymyilee*
Luulenpa, että pyytämättä jätetään sen vuoksi, että pelätään pettymystä..jota ei ehkä tule.
Kuinka paljon hyviä asioita onkaan jäänyt saamatta tai kokematta juuri pelon vuoksi.lopputuloksen kannalta ,niin ainakin mielenrauhansa.Mutta onko pettymyksen taakka sitten niin raskas kannettava.Jos ajattelee asiaa positiivisesti sekin kuuluu elämään.
- meriv
galileoo kirjoitti:
lopputuloksen kannalta ,niin ainakin mielenrauhansa.Mutta onko pettymyksen taakka sitten niin raskas kannettava.Jos ajattelee asiaa positiivisesti sekin kuuluu elämään.
pettymyksiä ei ole onnistumisiakaan..tai ainakaan niitä ei siksi enää tunnista.
Pettymys nimenomaan saa ihmisen etsimään onnistumisia*hymyilee*
Toki on henkilöitä jotka pettymyksistä lamaantuvat ja lakkaavat yrittämästä, mutta sehän on sama kuin lakkaisi elämästä.
Ei kysyvä tieltä eksy. - galileoo
meriv kirjoitti:
pettymyksiä ei ole onnistumisiakaan..tai ainakaan niitä ei siksi enää tunnista.
Pettymys nimenomaan saa ihmisen etsimään onnistumisia*hymyilee*
Toki on henkilöitä jotka pettymyksistä lamaantuvat ja lakkaavat yrittämästä, mutta sehän on sama kuin lakkaisi elämästä.
Ei kysyvä tieltä eksy.ja epäonnistumisia ,Toivoisin omaan elämääni kuuluvan onnistumisia enemmän .Vaikka kuinka puhutaan vastoin käymisten kasvattavasta vaikutuksesta.Saisi elämä joskus olla vähän helpompaa eikä aina taistelua päivällä leivästä -yöllä lihasta.
- meriv
galileoo kirjoitti:
ja epäonnistumisia ,Toivoisin omaan elämääni kuuluvan onnistumisia enemmän .Vaikka kuinka puhutaan vastoin käymisten kasvattavasta vaikutuksesta.Saisi elämä joskus olla vähän helpompaa eikä aina taistelua päivällä leivästä -yöllä lihasta.
epäonnistumisien kasvattavaan vaikutukseen.
Enemmänkin ne joko kasvattavat sisua tai lannistavat.
Ihmis-susiko sinusta yöksi tulee?????
Naisen elämä on siitä mukavaa, että tuo lihasta taistelu ei ole niinkään yleistä*hymyilee*
Leivästä en pahemmin taas viitsi taistella..syön sen leivän, minkä hyvillä mielin saan hankittua.
Maistuu paremmalta sillä tavoin hankittu eines..vaikka vaatimattomampikin. - galileoo
meriv kirjoitti:
epäonnistumisien kasvattavaan vaikutukseen.
Enemmänkin ne joko kasvattavat sisua tai lannistavat.
Ihmis-susiko sinusta yöksi tulee?????
Naisen elämä on siitä mukavaa, että tuo lihasta taistelu ei ole niinkään yleistä*hymyilee*
Leivästä en pahemmin taas viitsi taistella..syön sen leivän, minkä hyvillä mielin saan hankittua.
Maistuu paremmalta sillä tavoin hankittu eines..vaikka vaatimattomampikin.ei saa leimata jos ei ole kuullut semmoista.Mutta täytyyhän ihmisten kokea myös vastoin käymisiä, ei kukaan voi kasvaa pumpulissa koko ikäänsä.Kyllähän minäkin nautin leivän syömisestä,ja joskus on leivän päällä muutakin kun ylä huuli.
- meriv
galileoo kirjoitti:
ei saa leimata jos ei ole kuullut semmoista.Mutta täytyyhän ihmisten kokea myös vastoin käymisiä, ei kukaan voi kasvaa pumpulissa koko ikäänsä.Kyllähän minäkin nautin leivän syömisestä,ja joskus on leivän päällä muutakin kun ylä huuli.
täytyy ja vastoinkäymisiä tulee vaikka makaisi säkki päässä sängyn alla pimeässä.
Lihaa molemmin puolin leipää..ellei muuta niin ainakin ala-ja ylähuuli *hymyilee* - galileoo
meriv kirjoitti:
täytyy ja vastoinkäymisiä tulee vaikka makaisi säkki päässä sängyn alla pimeässä.
Lihaa molemmin puolin leipää..ellei muuta niin ainakin ala-ja ylähuuli *hymyilee*sängyn alla niin ei kai se ole normaali olotila.Luulisi jonkun aiheuttaneen kyseisen toiminnon, vai kuinka.
- meriv
galileoo kirjoitti:
sängyn alla niin ei kai se ole normaali olotila.Luulisi jonkun aiheuttaneen kyseisen toiminnon, vai kuinka.
aiheutettukkin on jonkun aiheuttama.
Minä en sinne sängyn alle kyllä kömmi..se on villiintyneiden pölykoirien valtakuntaa, mihin ne kuskaavat kaikki ne tavarat joiden luullaan kadonneen.
Säkki päässä on sitäpaitsi erityisen hankala hengittää ja olen huomannut kyseisen toiminnon edesauttavan hengissäpysymistä. - galileoo
meriv kirjoitti:
aiheutettukkin on jonkun aiheuttama.
Minä en sinne sängyn alle kyllä kömmi..se on villiintyneiden pölykoirien valtakuntaa, mihin ne kuskaavat kaikki ne tavarat joiden luullaan kadonneen.
Säkki päässä on sitäpaitsi erityisen hankala hengittää ja olen huomannut kyseisen toiminnon edesauttavan hengissäpysymistä.ja loppu tulos joku kärsii tai tuntee kokeneensa vääryyttä.En minäkään kovin mielelläni vetäisisi säkkiä päähän ja ryämisi sängyn alle murjottamaan.Ei semmoinen rooli oikein sopisi,siltäkin varmaan löytyisi jonkin sorttinen kenneli.
Ei kysyvä tieltä eksy,eikö se sopisi sun asiaas ihan hyvin.
- T_A_N_E
aina pyytää.Silloin saa ainakin kaks kertaa:)))
- galileoo
ja saa olla ilman niin olet oikeassa.
- T_A_N_E
galileoo kirjoitti:
ja saa olla ilman niin olet oikeassa.
Kaks on varmaa voi pyytää ja olla ilman tai sit:))
- galileoo
T_A_N_E kirjoitti:
Kaks on varmaa voi pyytää ja olla ilman tai sit:))
1vasaralla ei pysty lyömään huomaamatta sormiaan 2 yhtä huonetta vähempää ei kannata rakentaa.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197