Missä olit kun WTC:n tornit sortuivat?

Suomi24toimitus

New Yorkin terrori-iskuista tulee tänään kuluneeksi viisi vuotta. Iskuja ja niiden uhreja muistellaan eri puolilla maailmaa järjestettävissä muistotilaisuuksissa.

http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id42677.html

Muistatko vielä mitä olit tekemässä kun sait tiedon terrori-iskuista? Näitkö tornien sortumisen suorana televisiosta? Muistatko mitä ajattelit silloin?

208

31535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverin kanssa..

      muistan tapauksen hyvin. juttelin kaverin kanssa messengerissä ja hän katsoi cnn:ää ja kertoi asiasta mulle. sen jälkeen laitoin bbc worldin päälle kun se oli ainoa mulla näkyvä uutiskanava.
      toisen koneen törmäämisen ja kaiken sen jälkeisen näin suorana. ei varmaan unohdu mielestä koskaan.

      • nomex

        Mesellä liikenteessä mutta..joo kävin wc ssä ja justv sillä hetkellä se jenkki haussi oli kuulemma bosahtanu:( mutta kuka se nyt sitte oikein aiheutti? kun toiset sanoo että jenkit itte olis? no onhan isossa maassa ison maan toleranssit että eikait siellä nyt 1 tai 3 pilvenpiirtäjään tunnu misään.


      • theeeti
        nomex kirjoitti:

        Mesellä liikenteessä mutta..joo kävin wc ssä ja justv sillä hetkellä se jenkki haussi oli kuulemma bosahtanu:( mutta kuka se nyt sitte oikein aiheutti? kun toiset sanoo että jenkit itte olis? no onhan isossa maassa ison maan toleranssit että eikait siellä nyt 1 tai 3 pilvenpiirtäjään tunnu misään.

        Olin Connecticutin osavaltiossa, 45min junamatkan päässä Manhattanilta. High schoolissa aikamoinen tunnelma kun useiden vanhemmat tekivät bisnestä juuri WTCssä. Kävin alueella marraskuussa ja savu nousi vieläkin ground zerosta.


      • olin
        nomex kirjoitti:

        Mesellä liikenteessä mutta..joo kävin wc ssä ja justv sillä hetkellä se jenkki haussi oli kuulemma bosahtanu:( mutta kuka se nyt sitte oikein aiheutti? kun toiset sanoo että jenkit itte olis? no onhan isossa maassa ison maan toleranssit että eikait siellä nyt 1 tai 3 pilvenpiirtäjään tunnu misään.

        Mesessä ja muistan hyvin elävästi kun tornit soruivat. Vietin aikaa mesen vessassa maha sekaisin mesen safkasta, sitten kuulin WC:hen TV:uutisissa kerrottavan tornien pudoneen alas, olin iloinen kun istunto oli loppu ja tornit nurini, en koskaan unohda sitä.


      • olin
        olin kirjoitti:

        Mesessä ja muistan hyvin elävästi kun tornit soruivat. Vietin aikaa mesen vessassa maha sekaisin mesen safkasta, sitten kuulin WC:hen TV:uutisissa kerrottavan tornien pudoneen alas, olin iloinen kun istunto oli loppu ja tornit nurini, en koskaan unohda sitä.

        Mesessä myös ja muistan kun torneihin törmättiin Bushin hallinnon päättämänä.


      • mainita
        theeeti kirjoitti:

        Olin Connecticutin osavaltiossa, 45min junamatkan päässä Manhattanilta. High schoolissa aikamoinen tunnelma kun useiden vanhemmat tekivät bisnestä juuri WTCssä. Kävin alueella marraskuussa ja savu nousi vieläkin ground zerosta.

        Että olin Connecticusin osavaltion mesessä hapurilainen poskessa.


      • olin
        olin kirjoitti:

        Mesessä myös ja muistan kun torneihin törmättiin Bushin hallinnon päättämänä.

        juuri lähdössä kun kuulin asiasta joten käännyin takasin meseen katsomaan uutisia.


      • UnNaXx
        mainita kirjoitti:

        Että olin Connecticusin osavaltion mesessä hapurilainen poskessa.

        Kuuntelin silloisen poikaystäväni kanss kiss FM:ää ja ajateltiin molemmat, että ne vain vitsailee.. mutta kun hetken päästä avasin telkkarin varmistaakseni asian se ei todellakaan ollut vitsiä.. :(


      • Caius
        nomex kirjoitti:

        Mesellä liikenteessä mutta..joo kävin wc ssä ja justv sillä hetkellä se jenkki haussi oli kuulemma bosahtanu:( mutta kuka se nyt sitte oikein aiheutti? kun toiset sanoo että jenkit itte olis? no onhan isossa maassa ison maan toleranssit että eikait siellä nyt 1 tai 3 pilvenpiirtäjään tunnu misään.

        Sinähän mäntti olet...vähättelet tuota kauheaa pilvenpiirtäjän tuhoa....mietin kinka paljon siellä oli syyttömiä ihmisiä..kyllä tuollaiset rikolliset jotka tämän aiheutti niin laittaa roikkumaan munistaan ja hiukan antaa opetusta...Texasin laki voimaan...myös täällä kaikille jotka aiheuttaa toiselle tuskaa niin kuolemantuomio....


      • Frozzy
        theeeti kirjoitti:

        Olin Connecticutin osavaltiossa, 45min junamatkan päässä Manhattanilta. High schoolissa aikamoinen tunnelma kun useiden vanhemmat tekivät bisnestä juuri WTCssä. Kävin alueella marraskuussa ja savu nousi vieläkin ground zerosta.

        Just olin tullut kotiin koulusta ja olin kerinnyt vaihtaa "kouluvaatteet" hieman mukavampiin olovaatteisiin, ja ottanut pientä naposteltavaa ennen läksyjen tekoja, kun veli avasi olohuoneen television. Ei aluksi huomioitu koko uutista vaan oltiin kumpikin keittiön puolella, mutta sitten kun kuultiin uutisankkurin sanovan, että lentokone on törmännyt pilvenpiirtäjään niin johan tuli kiire olohuoneeseen kummallakin. Tuijotettiin sit kumpikin televisiota koko lähetyksen ajan ja nähtiin siinä samalla jonkun loikkaavan pilvenpiirtäjästä alas ja toisen koneen lentävän toiseen pilvenpiirtäjään. Ei kivaa katsottavaa... :(


    • die Weisse Rose

      Tuli mieleen independence. näytti kuin eloikuvassa. Ei olisi uskonut todeksi.

      AAjattelin että uskomatonta - Nyt USA sais sitten maksaa vuosisatojen muiden terrorisoimisesta...

      Hurjaa nähtävää.
      Kuitenkin tunsin sääliä uhreja kohtaan.
      ihmisiä kohtaan.

    • Uhri!

      Olin silloin siinä kakkostornin rappusissa 12 kerroksen kohdalla kun ..

      • Karlkani23

        tuonhan uskoo jokainen=) jos sä luulet että sua uskotaan täällä niin laita pikkusen parempia juttuja säälittävä pelle


    • töis

      töis.
      Aattelin, että voi hitsi.

      • miskalover

        ...ja ajatuksissa 1kk 2 pv aikasemmin kuollut avomieheni! Ei paljon hätkäyttäny siinä tilanteessa.


    • Nimetön

      Lähdin aamulla varhain mustikkaan ja tulin illalla noin klo 19.30 kaupan marjojen vastaanottopaikalle. Ihmettelin kun tunnelma oli omituinen ja ihmiset puhuivat että kuin kauheaa se oli ja kaikenlaista iskuun liittyvää. En saanut puheista selvää, joten kysyin että mistä kaikki oikein puhuvat. Sitten tuttu marjoja tuomassa ollut poliisi selitti asian ytimen. Oli kyllä vähän epätodellinen olo enkä heti tiennyt olenko unessa vai todellisuudessa.

    • Quader

      Vietin päivää aikasemmin synttäreitä.. katsottiin sitten yhdes vaihees tv:stä mitä maailmalla tapahtuu ja saipa synttärien vietto ikävän käänteen.

      • Yadde

        Niin minä vietin 30-vuotispäiviäni.. tosi surullisissa merkeissä. Aina tästä tämän päiväisisitä synttäreistäni ja tuosta päivämäärästä tulee ikävä fiilis. Ei voi mitään.


      • tyytsd
        Yadde kirjoitti:

        Niin minä vietin 30-vuotispäiviäni.. tosi surullisissa merkeissä. Aina tästä tämän päiväisisitä synttäreistäni ja tuosta päivämäärästä tulee ikävä fiilis. Ei voi mitään.

        Minä täytin tuolloin 20V


    • olin

      mä olin sillon naapurin mun kaverin tyttö ystävää sänkyyä testaamassa

    • asunnolla ruokaa

      paistamassa. saatto olla broilerisuikale vokki, mitä laitoin kun aukaisin television. sattumalta kanava oli vielä cnbc ja näin suorana kun toinen kone törmäs siihen kakkoseen, vai sukelsiko ykköseen? kuitenkin mietin siinä että jaa, tämmöstä tännään. ei siinä enää joutanu mitään tekemään sinä päivänä. meni koko aika televisiota katsellessa. yksi tuttu oli vielä new yorkissa käymässä sinä aikana. ja soitteli minulle paria päivää aikasemmin kun oli kierrellyt manhattanilla. yritin sille sitten siinä samantien soittaa että menee katsomaan kun tornit on tulessa, mutta eihän siihen mitään yhteyttä saanu.

    • iskun

      itse...no ei vaiteskaan, ensin kuvittelin, että niihin todella kohdistui terrori-isku, mutta en olisi silloin uskonut sen olleen lavastettu. Nyt uskon, ja tiedän ettei osamalla ollut mitään tekoa wtc-tornien kanssa.

      USA tarvitsee uuden hallinnon ja presidentin pian, muuten koko planeetta on vaarassa. Jos pystyy tappamaan omiaan 3000 päästäkseen sotimaan on vaaraksi maailmanrauhalle.

      • PSI

        Uskot varmaan myös Juhan af Gran`nin tapaan, että kuun takana piileksii muilta planeetoilta tulleita avaruusaluksia ja joista kaapataan ihmisiä niille. Varmaan vuoden takainen shunamikin oli Bushìn hallinnon aikaansaama terroriteko viattomin ihmisiä kohtaan!


      • todellakin
        PSI kirjoitti:

        Uskot varmaan myös Juhan af Gran`nin tapaan, että kuun takana piileksii muilta planeetoilta tulleita avaruusaluksia ja joista kaapataan ihmisiä niille. Varmaan vuoden takainen shunamikin oli Bushìn hallinnon aikaansaama terroriteko viattomin ihmisiä kohtaan!

        on Alien-tukikohta, eikä J.Af.Grann ole ainoa joka sen tietää. Tsunami tuskin oli Bushin tekosia.


      • White Man

        Hei, juttusi on sillä tasolla, että muuta nyt ihmeessä takaisin Melmac-planeetalle.


      • salaliitovouhkaajien
        todellakin kirjoitti:

        on Alien-tukikohta, eikä J.Af.Grann ole ainoa joka sen tietää. Tsunami tuskin oli Bushin tekosia.

        palstalle. Tässä kysytään missä olit tapahtumahetkellä. Minä olin autolla ajamassa pihaan radio auki ja kuulin uutisen, juoksin sisälle ja avasin ensimmäiseen suoraan TV-lähetykseen näkymän. Jonkun ajan kuluttua näin toisen koneen törmäävän toiseen rakennukseen, jolloin uskoin terroriteon olevan kaiken takana. Seurasin ohjelmaa tuntikaupalla ja näin myös sortumat, jotka olivatkin odotettavissa siinä palon laajuudessa. Soitin naapurille joka myös seurasi koko tapahtumaketjun. Paikallehan tuli pian useampia TV-toimittajia kuvaajineen. Pidän ainoastaan reaaliajassa kuvattuja tapahtumia oikeina, ja jälkivideot voi unohtaa manipuloituina tuotteina.


      • lääkäri..

        mutta sitten kriittinen ajattelu ja asioihin perehtyminen paljasti karun todellisuuden:
        kaiken takana on valtava mafia jossa on mukana myös usan hallitus.


      • täydestä alkuun

        mutta vuosien saatossa totuus on valjennut.
        Muistan kun silloin viisi vuotta sitten katsooimme tv:tä ja mukana ollut kaveri huusi suoraa kurkkua: se on sota, se on sota ! tarkoittaen että siitä tulee sota ja niinhän siinä kävi. Hän oli heti USAn puolella ja uhosi heti sotaa....
        Nyt kun olen asioita tutkinut niin on aivan selvää ettei se voinut tapahtua siten kun on kerrottu. Takana on suuri mafia jossa hallituskin on mukana.
        Hirveä huijaus....aivan uskomaton. Liian monet faktat sotivat virallista teoriaa vastaan.

        http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=6546


      • Mitäh???

        Tää on vissiin vitsi. Ei kai näin pöhlöä voi ollakaan...tai kai suomalaisis on. Onhan meis taikauskoisiakin. Siis uskotko tosiaan että kaikki oli jenkkien omaa feikkiä????


    • mä vaan

      kun työpäiväni päättyi. Istahdin tv:n ääreen, ihmettelin suoraa yhteyttä New Yorkista monilla kanavilla. Pääsin seuraamaan kaikkia alusta loppuun hirveät tapaukset sateliittikanavilla.

    • muistelia

      Pääsin just koulusta ja kämpillä luin netistä että pienkone on törmänny wtc:n torniin. Siinä sitten pian selvisi että matkustajakone onkin törmännyt torniin ja pian törmäsi toinenkin kone. Loppupäivä menikin nettiä lukiessa. Oli kyllä järkyttävä tilanne, että miten tollasta voikaan sattua.

      • Nimetön

        Niin.. Olin silloin 6 vuotta joten en sillee paljon seurannut mutta oisko jossain joku video siitä?? Kiinnostais nyt vähän vanhempana nähdä..

        Kiitos!!!


    • Lee

      Olin silloin töissä.Koko yön oli TV auki ja aina kun ehdin katsoin ohjelmaa.Siispä melkein koko yön sillon tällöin seurasin tapahtumia.

      • JARMO_P_NUPPI

        MÄÄ OLIN SILLON WTC:EESSÄ PASKALLA KUN NE ROMAHTI.. OLI AIKA HILPEÄ TUNNELMA KU LUULI PASKAN TULLEEN PÖNTTÖÖN MUT SE OLIKIN VAA KUN SE TALO ROMAHTI.. ETTÄÅ SILLEI.. TERVEISII ÄITEELLE..


    • liia2

      Ihmetttelin, että eihän tähän aikaan pitäisi tulla mitään jännityselokuvaa. Elokuvaa minä luulin alkuun katsovani.

      • Peega

        Olin sinä tiistaina vapaalla ja näin teksti-tv;n otsikon; Pienkone törmäsi wtc;hen. Aikani kanavia selatessani löysin cnn;nän joka näytti live-kuvaa ensimmäisen koneen tekemästä aukosta. Totesin ääneen itsekseni että "ei toi reikä oo tullu kovin pienestä koneesta" ja hetki kanavaa katsottuani jysähti toinenkin kone wtc;n seinään. Tuli epätodellinen tunne; Eihän tällaista tapahdu!
        Tuli erittäin pieni ja voimaton tunne itselleni kun katsoin ihmisten hyppäävän palavan tornin ikkunoista alas hädissään. Ne kuvat ovat jääneet syvälle, eivätkä varmaan ikinä huuhdoudu sieltä pois. Levätköön rauhassa kaikki ne jotka henkensä tuona päivänä menettivät. Rauhaa ja Rakkautta. PP


    • Pullis

      Etelä-Libanonissa pykälässä.

    • muistan....

      Autossa kuuntelin radiosta uutisia ja sitten ajoin vikkelään kotiin katsomaan töllöä, tässä vaiheessa luulin vielä kyseessä olleen onnettomuuden kunnes toiseen torniin osui kone, silloin juttu alkoi haiskahtamaan.

    • kahden äiti

      Olin synnärillä, olin saanut tyttövauvani aamulla ja iltapäivällä katsoin huoneessa yksin televisiota ihmetellen, että mitä ihmettä sieltä tulee, oli aivan epätodellisen tuntuista. Se päivä jäi mieleen siis kahdesta syystä; iloisesta perhetapahtumasta sekä koko maailmaa horjahduttavasta tapahtumasta.

    • Raikka85

      Katoin vielä samaa aikaa uutisia... oli aika omituista nähdä noi iskut LIVENÄ! telkkarista kun ihmisiä kuolee kymmeniä samaan aikaan. muistan ton viel ku eilisen

      • pudas

        Mää olin kans kotona ja sattumalta katsoin uutisia. Oli aika hullua katsoa töllöstä kun tornit romahtaa ja toisaalta oli tosi hyvä olla kotona mutta toisaalta tuntui kamalalta että jotain tuollaista voi sattua! Silloin tuli aika rasistisia ajatuksia!


      • äiti76

        Ja sattumalta myös televisio juuri uutisten puolella auki, oli se aika hurjaa, soitin heti miehelleni töihin eikä se meinannut millään uskoa.


    • häälomalla

      olin tulossa lomalta etelästä,onneksi en ollu tornissa juuri silloin..noin 8v sitten vietimme häälomaa wtc.n tornien tuntumassa joten tietysti kävimme kummassaki tornissa ja toisen tornin katolla käytiin oikeen..mahtavaa et jotain muistoja on jäänny valokuvat kertovat jotain vaikka torneja ei ole enään,ikävää tää kyllä on kun muistaa häälomaa et miksi näin piti käydä!!

    • Masa.

      olin just hanskalla kun kuulin tv:stä tuon ja samalla lensi satsit.

    • siizu88

      noh just tulin peruskoulusta ja katoin heti telkkaa ku pääsin koulusta...

      • poju91

        Oisinkohan ollu koulussa tai sit jo päässy himaan mut mutsilt kuulin torneista ku se tuli himaan ja aloinki sit seurata lähetyksii aiheesta


      • siizu88
        poju91 kirjoitti:

        Oisinkohan ollu koulussa tai sit jo päässy himaan mut mutsilt kuulin torneista ku se tuli himaan ja aloinki sit seurata lähetyksii aiheesta

        juuh!


      • jeps-merkki
        siizu88 kirjoitti:

        juuh!

        oikein on? Se kun ei kerro koskaan mitään?


    • Dooris

      Olin tuohon aikaan työssä eräässä isossa tehtaassa muistaakseni iltavuorossa ja kuuntelin "luureja". Kuuntelin YleX:ää tai oliko silloin vielä Radiomafia ja OlgaK kertoi kesken lähetyksen järkyttävän uutisen. Olgan ääni oli järkyttynyt ja itsekin järkytyin aika lailla. Kotona tuli katseltua kaikkien kanavien uutislähetyksiä jonkinlaisessa shokkitilassa.

    • lomalla

      Olin silloin lomalla Kreikassa. Sain tekstiviestillä tiedon tapahtuneesta. En siis nähnyt suorana, mutta loppupäivä tuli vietettyä kaduilla eri screenien ääressä. Niitä oli melkein joka kahvilassa ja baarissa, ja kreikkalaiset olivat varmoja, että nyt alkaa kolmas maailmansota. Aika hurjaa, turvatarkastuskin oli tietty todella tarkka ja pitkä paluumatkalla. Jonot olivat pitkälle ulos asti lentokentällä...

    • Wesa

      Olin työnhakukurssilla!

    • sienestäjä

      Olin Teiskon metsissä poimimassa korvasieniä, kuulin vasta illalla asiasta.

    • ..........................

      Olin menossa olohuoneeseen, pikkuveli siinä olohuoneen ja keittiön välillä tuli kertomaan että new yorkissa lentokone on osunut johonkin torniin.

    • ecceri

      Turun satamaterminaalissa... lähdössä Ruotsin risteilylle...
      Sain tekstiviestin tapahtumasta...järkytti tieto..
      Risteilyn aikana saimme seurata tilannetta laivan tv.stä.

      • miamissa

        työmatkalla, piti odottaa kolme päivää ennenkuin pääsi lähtemään takaisin Suomeen ja oli sellaiset turvatarkastukset etten ole ennen nähnyt,enkä jälkeenkään.


    • Juoppo78

      Olin kattomassa kotona TV.. Ohjelmaa en muista mikä oli...

    • rhodoksella

      ja näin uutisen katukahvilan TV:stä. Kielestä en ymmärtänyt mitään,kuvat näin. Sitten tekstaria kotiin ja kysyin, mitä on tapahtunut. Poikani vastasi, että jotain on räjähtänyt jossain, kotona vasta selvisi koko juttu laajuudessaan.

    • PenttiS

      Muistan ajatelleeni: Kuka näitä uutisia jaksaa jauhaa koko ajan.
      LAITOIN TV:N KIINNI aloin kuuntelemaan jazz-legendaa Miles Davisia.

      • 2 + 2

        Olin junassa tulossa töistä kotiin. Muistan kun yhdellä asemalla tuli mies junaan kännykkä kourassa ja alkoi selittää koko vaunuosastolle että lentokone on törmännyt WTC torniin. Loppuilta sitten menikin kauhuissaan kotona uutisia katsellen. Ja seuraavat päivät kenen kanssa vaan asiasta keskustellen.
        Jännä muuten miten tuollaisten katastrofien, kuten tuo, tsunami tai Estonian uppoaminen, yhteydessä tuli ajatuksia vaihdettua ihan tuntemattomienkin ihmisten kanssa esim bussissa tai junassa istuessa tai vaikka kaupan kassan kanssa.


    • harvinaisen.tyhmä.mies

      erämaakämpällä. Lapin lennoston koneet lentelivät matalalla, mutta mitään tekemistä iskun kanssa ei kai ollut. Kaveri soitti kännykkään, ei voitu oikein uskoa asiaa. Jäi kyllä mieleen.

    • toipumassa

      leikkauksesta.Aukaisin tv:n kun toinen torni paloi.Sen jälkeen sitten istuinkin vahtaamassa livenä cnn-sky news:iä vuoronperään.Kun toinen kone jysähti pian toiseen torniin,oli se aikamoinen live esitys.Hämmästelin vain sitä että tekijät oli selvillä n.3 tunnin kuluttua?Muutenkin juttu oli lievästi sanoen omituinen,se tuntui siltä jo samana päivänä,ihme juttu.

      • toi linkki

        tohon tuli????????


    • asemalla..

      Se on jännää miten voi muistaa missä on ku on kuullut jotain järkyttävää! Se oli joku vanha nettituttu joka soitti, juteltii sen kanssa ja se kerto wtc-tapauksesta.

    • camry

      Missä muualla ?

    • erään

      Rykmentin PU:a ja sen vuoron kyllä muistan lopun ikään.yksi raskaimmista muuta en voi sanoa.maailman historia muuttui juuri samana vuorona.Sen 24 h vuoron jälkeen meni todella kauan. ennen kuin sai rauhallisen unen. voi.voi mikä traaginen ja ikävä asia-----> WTC

    • Mam.87

      koulussa olin historian tunnilla..muistaakseni..

    • Ånne

      Mä olin PASKALLA HIH

    • uskomatonta**

      En meinannut uskoa mitä kuulin ja mitä näin kun kotona katsoin uutiset. Surullista. Kuka voi tehdä noin toisen maan kansalaisille. Hirviö jolla ei ole omatuntoa.

      • .........

        Nimenomaan, hirviö ilman omaatuntoa, eli LISKO!


      • Karlkani23

        te kaikki puhutte amerikasta niin kun se ei olis tehnyt yhtään mitään iraq:lle amerikkahan se aloitti tämän sodan eikä iraq, amerikan kusipäät kidutti viattomia kansalaisia ja tappoi niitä... niin kokeiletko sanoa että iraq on koko paskan ydin? ei todellakaan ole kun ***HERRA BUSH***


    • Mää vaan

      Se oli alkuilta. Olin juuri tullut himaan, korkannut kaljatölkin, istahtanut sohvalle ja ruvennut antamaan kaukosäätimelle kyytiä. Sitten pysähdyin BBC:lle ja aloin ihmetellä, että mitenkäs ne nyt ovat noin vakavia siellä... Toisesta tornista nousi mustaa savua. En ihan aluksi ajatellut niitä ihmisiä ollenkaan. Surin vain komeiden tornien puolesta, kun ehdin pari kertaa käydä toisen tornin katolla. Sitten kun tajusin, että ne pienet pisteet jotka tippuivat ylhäältä ikkunoista, olivatkin ihmisiä...se oli jotenkin niin oksettava tunne. Tornien sortuminen oli jotenkin epätodellista--eihän sellaista voinut tapahtua kuin painajaisissa...
      Minulla on NY Mets-takki, jonka ostin toisen tornin alakerran urheilukaupasta. Vielä silloin tällöin pistän sen päälle, vedän pään täyteen ja itken tapahtunutta. Kai se on mun tapani surra.

    • The_Real_Business_Man

      Olin kauppiksessa avaamassa suomi24 -sähköpostini kun luin suomi24 -etusivulta, että lentokone on törmännyt toiseen wtc-torneista.

      Ensin ajattelin, että tainnut sumussa vahingossa osua, mutta ku n. vartti myöhemmin luin, että toinen kone on osunut toiseen torniin, tiesin, ettei se voinut olla vahinko.

      Suomi24:ää seurasin parin tuntia ja myöhemmin myös Ylen nettisivuja tuli katsottua.

    • Emz

      töissähän minä olin ja siellä kun ei ollut aikaa katsella telkkaria niin pomo tuli sitten uutisten jälkeen käymään ja kertoi tämän kaamea uutisen...

    • Nimetön

      Olin skotlannissa helikopterikentällä odottamassa lentoamme merelle. Työskentelin tuolloin öljyalalla norjalaisessa yhtiössä. Istuimme kaikki väsyneinä ja odotimme kuljetuksen alkamista kun bbc lähetti uutisia wtc.stä. Muistan että sanoin ääneen että jotka tuon tekivät haluavat jotakin suurta...katsoin uutislähetystä mietteliäänä ja näin suorana kun toiseen torniin törmättiin. Tuntui hullulta kun toimittaja vaan kertoi ensimmäiseen torniin osuneesta koneesta kun toiseeen torniin samanaikaisesti osui lentokone...
      Kyllä siitä paljon puhuttiin ja mietittiin koska itsekin lennettiin paljon työn vuoksi vähän siellä täällä...ja toisaalta työskenneltiin myös hyvin aralla alalla.
      Ei sitten kuitenkaan pelottanut lähteä helikopterin kyytiin kun sitten lopulta päästiin viivytysten jälkeen lähtemään. Oli jotenkin luonnollista että lento viivästyi ja varmaan joitakin turvallisuusjuttuja käytiin läpi uudelleen.

    • istuin sohvalle

      muiden asiakkaiden kanssa katsomaan uutisia.

    • EAE

      Olin sukuloimassa mummolassa äitini ja puolivuotiaan tyttäreni kanssa kun enoni perheineen tuli sisään ja käski laittaa telkkarin auki että lentokone on törmännyt WTC-torniin. Ja sitten nähtiin suorassa lähetyksessä toinen törmäys... Enoni yritti saada yhteyttä New Yorkissa työmatkalla olleisiin työkavereihinsa...Kotiin oli pakko päästä, vaikka tarkoitus oli jäädä yöksi mummolaan. Koko yö meni telkkaria tuijotellessa.

    • muista

      missä olin?

      • Tementikko

        ottamaan lääkkeesi!


    • Zede

      Niin uskomattomalta kuin voi vaikuttaa niin olin juuri lopettanut kirjan juokse tai kuole - Stephen King. Kirja loppuu kun päähenkilö ajaa lentokoneelle pilvenpiirtäjään. Siitä meni puolisen tuntia, kun kaveri soitti, että oletko nähnyt mitä uutisissa kerrotaan.

    • livenä

      kun Bush haki oikeutusta hyökätä Afganistaniin ja Irakiin surmaamalla omia kansalaisiaan! Huumeet ja öljy kaiken takana.

    • oltiin

      Olin tosiaan osallistumassa yhteen kongressiin Baltimoressa, eli ei niinkään kaukana itse tapahtumapaikasta. Tuntui täysin epätodelliselta, kun TV:stä ei tullut mitään muuta kuin WTC-ohjelmaa, kaikki kaupat ja ravintolat menivät kiinni, Amerikan lippuja näkyi joka puolella runsain määrin, samoin poliiseja, kukaan ei puhunut mistään muusta. Ilmatila suljettiin eikä ollut mitään tietoa, koska pääsee takaisin kotiin. Sotatilatunnelma. Pääsin sitten lopulta Suomeen vain pari päivää aiottua myöhemmin, muistaakseni Finnairin ensimmäisellä tapahtuman jälkeen New Yorkista tulleella koneella, jossa palvelu ja tunnelma oli erityisen hyvää. Lento Baltimoresta New Yorkiin kyllä vähän hirvitti etukäteen...Mutta ainakin turvatoimet olivat huipussaan!

    • bomm

      tallilla kun kyseinen tapahtuma sattu..ajattelin vaan että kuka voi olla niin huono kuski että ajaa lentokoneella päin taloa..silloin en vielä tiennyt että koneet olivat ilmassa ja kysessä oli terroristit..

    • ihmetys.

      ...kotona katsomassa televisiota kun uutislähetys tuli. Sain oudon naurukohtauksen kun näin ihmisten hyppivän pois pilvenpiirtäjistä. Vatsalihakseni alkoivat krampata kun tornit sortuivat. Otin sen kunniaksi kulauksen raakaa viskiä. En ole koskaan ollut onnellisempi kuin silloin. Minulla on Windowsin työpöydällä kuva sortuvista torneista ja tähtäinruudukko keskellä. Yläpuolella lukee teksti "USA lose!"

    • jone.85

      Taisin olla ajelemassa autoa hiekkamontulla 15kesäsenä.ja äippä soitti ja sanoi että wtc molemmat tornit on sortunut terroriteon takia. ajattelin että sotahan siitä syttyy

    • Anskuliini

      Tietokoneella olin kotona, olisiko vielä ollut Suomi24.fi chatti ja äitini huusi että tuu kattoon telkkaria ja sit katottiin ekat uutiset ja menin kertomaan nettiin kaikille, että kattoo uutisia. Koko ilta sitten niitä uutisia katteltiin.

    • Jotain kokenut

      Olin päiväunilla kotona, kun se tapahtui. Heräsin ja ajattelin lähteä lenkille. Puin lenkkikamppeet ja eteisessä sitten äitini kertoi sen jutun. Olin ihmeissäni. Jotenkin ajattelin, että maailmankirjat ovat seonneet niin, että en uskalla lähteä edes lenkille. Taisin kyllä kuitenkin lähteä.

    • ludvig68

      kakkasin tuplat kun äiti kertoi vessan oven läpi asiasta.

    • tyttö 85

      Mä olin himassa ja just lähössä seurakunnann järkkäämään nuoriso-ohjaajan koulutukseen eli isoskoulutukseen. Näin telkusta ylimääräiset uutislähetykset ja katselin monttu auki, kun matkustajakoneet törmäsivät wtc:n rakennuksiin. Muistan ikuisesti sen kuvapätkän, missä yks mies ensin selostaa ihan normaaleja juttuja ja sit sen takana tulee kone matalalla kohti rakennuksia ja äijä lähtee juosten karkuun. Kirjoitin tuolloin päiväkirjaani kaiken, mitä näin uutisissa tuona kyseisenä paivänä. En unohda ikinä sitä tyhjää fiilistä, mikä mulla sitten oli kun kävelin uutisten jälkeen kirkolle.

      • Karlkani23

        Sä et ole vissiin pysynyt jutussa mukana=) luuletko että iraq hyökkäs ihan turhaan sinne, no ei todellakaan kun bush se aloitti tämän koko ohjelman sillon mene sitä syyttämään näistä kaikista iskuista ja tapoista, sehän se ekana sinne lähetti porukkaa että amerikka on kunkku maa......


    • Rankaisija II

      Pienen pian 2 vuotta täyttävän pojan kanssa autossa Haagassa.

      Until we meet again.

      • I wonder

        Onpa hidaskasvuinen poika, kun iskut tapahtuivat 5v sitten...


    • jjs
    • kawaer5

      Tuli oltua viikon leirillä ja kiinniolovloppu edessä. Katsottiin vaan aika ihmeissään telkkunurkkauksessa CNN:n kautta kun toinenkin kone posahti torneihin. Eihän sitä aluksi uskonut, edes silloinkaan kun tornit romahti, että mitä tämä oikein on.

      • Köttönen

        Amreijassa kans. Olisikohan ollut vapaapäivä tai gines tms kun makoilin sängyssä ja kaveri soitti et mee telkkarin eteen kattoon mitä sielä tapahtuu. Ei sitä sen puhelun perusteella tajunnut lainkaan, mistä oli kyse.


      • Nimetön
        Köttönen kirjoitti:

        Amreijassa kans. Olisikohan ollut vapaapäivä tai gines tms kun makoilin sängyssä ja kaveri soitti et mee telkkarin eteen kattoon mitä sielä tapahtuu. Ei sitä sen puhelun perusteella tajunnut lainkaan, mistä oli kyse.

        Minä olin intissä myös. Oltiin keräämässä sotaveteraanien syyskeräystä kun vanhempi herrasmies sanoi ovella "hyvä kun tulitte, tulkaahan peremmälle; se on nimittäin sota nyt!". Oli aika kovat torninhuhut liikenteessä lomien palamisesta ja muuta silloin.


    • Jee

      Kertokaa mulle muutama asia. Katsokaa sitä tuhoa minkä se kone sai aikaan kun se törmäsi Pentagon rakennukseen. Siis tuo tuho minkä se sai aikaan on hyvin pientä ja tuollainen tuho saadaan aikaan ohjuksella. Uskon lopulta että tämä on Bush hallinnon joku sairas vitsi vaan päästä Afganistaniin. Afganistanin tämänkin hetkinen presidenttikin on ollut Bushilla töissä =)

      • sotkija!!!!

        Laittelin kotona ruokaa ja välil katsoin tv.tä.Satuin justiin töllön ääreen kun näytettiin kuin lentokone lähestyy tornia ja törmää siihen.Ensiksi ajattelin sen olevan jotain uutta elokuvaa jota esitellään komeasti.
        Sitten tajusin et se on totta ja tapahtunut kun hetkeä aikaisemmin ohjelman aikana ilmoitettiin ruudun ylälaidassa et on tulossa ylimääräinen uutislähetys.
        Ei maistunu soosit millekkään sen jälkeen.Miksi,miksi kysymyksiä pää täynnä.


      • Eh eh
        sotkija!!!! kirjoitti:

        Laittelin kotona ruokaa ja välil katsoin tv.tä.Satuin justiin töllön ääreen kun näytettiin kuin lentokone lähestyy tornia ja törmää siihen.Ensiksi ajattelin sen olevan jotain uutta elokuvaa jota esitellään komeasti.
        Sitten tajusin et se on totta ja tapahtunut kun hetkeä aikaisemmin ohjelman aikana ilmoitettiin ruudun ylälaidassa et on tulossa ylimääräinen uutislähetys.
        Ei maistunu soosit millekkään sen jälkeen.Miksi,miksi kysymyksiä pää täynnä.

        Suola puuttui soosista. Siksi se ei maistunut miltään.


    • lomalla

      seurasin telkkarista koko ajan. Järkytti ja pelotti

    • Mylvijä

      Olin konservatoriolla säestystunnilla. Tunnin jälkeen saapuessani aulaan, sinne oli kokoontunut iso joukko ihmisiä TV:n ääreen. Pian selvisi moisen kiinnostuksen kohde. Päivä oli tiistai muistan sen säestystunnista.

      • ..........

        Ja minä muistan sen siitä että keskiviikkona mulla alkoi koulu yhdeksältä ja autossa kuuntelin juttua niistä iskuista.


    • JUSSI138

      niin se vaan oli, istuin tatuoitavana penkissä ja samalla kunneltiin suorana radiosta tapahtumia. tatuoija tokaisi, että "tämän tatuoinnin hän muistaa loppu ikänsä!"

    • Halibeib

      Olin juuri vienyt lapseni musiikkileikkikouluun ja menin siksi aikaa ostoksille. Kierrellessäni kaupan hyllyjen välissä huomioni pikku hiljaa kiinnityi radioon, josta musiikin sijaan kuuluikin selostus siitä, että WTC:n on törmätty lentokoneella, rakennukset sortuvat ja palavat. Kamala kaaos.
      En ollut uskoa korviani. Luulin, että radiosta tuli kuunnelma, samaan tapaan kuin joskus kauan sitten, kun radiosta oli lähetetty Orson Wellesin Maailmojen sota -kuunnelma. Mutta tämä ei ollutkaan fiktiota vaan faktaa. Olo oli aivan epätodellinen, ja kotiin päästyäni televisiokuva vahvisti tapahtuneen.

    • White Man

      Tuona tiistaipäivänä 11.9.2001 olin töissä iltavuorossa. Olin kahvitauolla työpaikan ruokailutilassa, kun huomasin, että tauko oli venähtänyt vähän luvattua pitemmäksi. Vilkaisin kelloani ja se näytti tarkalleen 15.45. En arvannut, että samalla kellon vilkaisullani New Yorkissa suihkukone lentää talon seinästä sisään. Tuolloin ajattelin heti, ettei tämä teko saa jäädä rankaisematta.

    • aasa

      orkesteriharjoituksissa joten muistan aina että päivä oli tiistai.

    • LAME!!!!

      Where were you when they built the ladder to heaven?
      Did it make you feel like crying, or did you think it was kinda gay?

      haa, South Parkista.
      Olipa sairaan lame kysymys! Missä olit... Big deal.

    • Sanna..

      Muistan että oltiin luokan kanssa uskonnon tunnilla, kun rehtori kuullutti asiasta. Yksi luokkalaiseni äiti oli juuri sillä hetkellä New York: ssa joten voitte kuvitella mikä hätä siitä syntyi.

      • Scama

        Ite olin chataamassa koulun koneella. Arvata saattaa uskoinko kun joku tuli sisään ja alkoi julistaa koneiden iskeytymisestä. Asiaa alettiin liioitella kuten chateissa yleensä. Kun porukkaa alkoi sitten kadota chat-huoneista, piti ensin surffata ylen sivuille ja varmistaa asia. Loppuehtoo menikin koulun oleskeluhuoneen sohvalla eeveen erikoislähetysten parissa.


    • loppuun. Kirjan viimeisessä luvussa David Wilkerson pyytää rukoilemaan New Yorkin puolesta. Varmaan rukoilinkin. Tämän jälkeen kuulin ja näin uutiset torneista. Aikamoinen ajoitus. Sain kirjan ystävältäni lainaksi alkukesästä. Luin sitä pitkin kesää ja juuri tuona päivänä loppuun.

    • 654

      siis kahvia join kun kahvilan omistaja tuli kääntämään tv:n kanavan jenkkiläiselle uutiskanavalle. ensin ajattelin, että se on joku huono traileri, mutta totuus valkeni vähitellen. sen tajusi kunnolla vasta parin päivän päästä.enemmän muistan pelänneeni, kun usa hyökkäsi afghanistaniin.

    • päiväkodin

      vanhempainiltaan, jossa oli tv auki ja näkyi uutiset.

      • Metusalem

        Viljankuivurilta tulossa,käväisin sisällä klo 17.10.ensimmäinen kone oli iskeytynyt,eduskunta piti puhetta ykkösellä.Sitähän ei keskeytytty mokoman takia jolloin seurasin Ruotsin tv:stä.


    • asian

      voi jo antaa olla??monelle se tuottaa vaan surua..ymmärrän kyllä että onhan siitä keskustelötava mutta asiasta on jo 5vuotta.antaka jo asian olla.

    • KIMI62

      WC???????????

    • Olin oluella oulun panimon baarissa kaverini kanssa kun siellä oli tv päällä ja näin sen törmäyksen.
      Eipä siinä osannut ajatella mitään kuin että hirveä onnettomuus.

    • lopun

      suorassa lähetyksessä TV:stä. Autoradion perusteella tiesin avata töllön. Koko homman näin ja kirosin kaikki terroristit silloin maan kuumimppan paikkaan!

    • ä.ä.

      Kakarat katto jotain töllöstä ja kesken ohjelman alko erikoisuutisläetys. Pääsi ihan tuoreeltaan seuraamaan tapahtumia.

    • Joensuunpoika

      Olin krapulassa kaverinluona ja heräsin ensimmäisen koneen törmättyä.
      Katsoin että mitä helve...ä, onko tää joku dokumentti, että mitä jos näin kävis.
      Sit älysin että tää tapahtuu oikeesti.

    • Uraputkessa

      Kun kuulin Estoniasta, olin krapulassa lattialla. Kun kuulin WTC-iskuista, olin sohvalla makaamassa. Seuraavasta katastrofista kuulen varmaan riippukeinussa.

    • glow

      ...jossa olivat juuri hyökkäämässä jonnekin Nykiin, taisi sekin olla lentokoneilla.

      En meinannut tajuta että ne olivatkin uutisia mitä tuli kun leffan pistin tauolla, luulin että se vaan itsepäisesti jatkui..

    • Olin minä...

      Olin sillon lomalla Los Angelesissa just pari päivää ennen tulin sinne. Ihmeteltiin tädin kanssa miksi kaikkialla oli niin autiota ja yksi ihminen käveli jenkkilipun kanssa sillalla. Sitten satuttiin laittamaan radio autossa päälle ja kuultiin ensimmäisestä koneesta, ja sitten muista koneista. Pientä paniikkia iski sillon koska myös losiin oltiin uhattu hyökätä.

    • "Nurmi"

      Samana päivänä oli enemmänkin hulluja terroristeja vauhdissa! Olin saanut potkut töistä.. makasin sohvalla ja vedin kaljaa.. vitutti aika rankasti! Kaikki kääntyi kuitenkin parhainpäin.. ja voitin oikeuskäsittelyn "laiton irtisanominen". Esimieheni oli todellinen terroristi ja toivon, että sen paskan elämä on ollu yhtä kurjaa kun niiden jotka kärsivät iskusta!

    • MattiLehtonen

      ett sillei

    • miemie

      olin koulun asuntolassa,, enkä ees tienny mitä oli tapahtunu ja enkä tienny kuka osama oli,,vasta viikko tapahtuneesta sen tiesin

    • täydestä

      historian suurin huijaus meni täydestä alkuun minuunkin
      mutta vuosien saatossa totuus on valjennut.
      Muistan kun silloin viisi vuotta sitten katsooimme tv:tä ja mukana ollut kaveri huusi suoraa kurkkua: se on sota, se on sota ! tarkoittaen että siitä tulee sota ja niinhän siinä kävi. Hän oli heti USAn puolella ja uhosi heti sotaa....
      Nyt kun olen asioita tutkinut niin on aivan selvää ettei se voinut tapahtua siten kun on kerrottu. Takana on suuri mafia jossa hallituskin on mukana.
      Hirveä huijaus....aivan uskomaton. Liian monet faktat sotivat virallista teoriaa vastaan.
      USA on mafian vallassa.

      http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=6546

      • Fred Nussi

        Mulle ei tullut aluksi mieleenkään mitään muuta kuin se, että se on joku hullu jenkkiryhmä, joka sen on junaillut. Eipä sitä oikeasti kukaan tiedä miten nuo asiat ovat.


      • tuli salarakas

        sinä hetkenä sain pillua sen muistaa loppu ikäni. just oli eka kone osunnut torniin ku tuli naimisissa oleva nainen mun luo iisalmessa.. siinä sit nussittiin olohuoneen lattialla.. ku lopetettiin niin oli jo toinen kone iskeytynyt toiseen torniin. muistan tämän pillun saannin lopun ikäni:)


      • asterisk

        Granadassa. Taksikuski kysyi, kun ajoimme hotellille, että oletteko amerikkalaisia...? Hotellissa katsottiin CNN:ää ja kesti pitkään ymmärtää, mistä on kysymys. Parin päivän päästä paluulennolla lentokentällä aika hässäkkä...


    • Suomalainen juntti

      Olin naimassa ja kyl räjähti!

    • äippä

      ...viimesilläni, kotona avasin tv:n ja järkytyin, että minkälaiseen maailmaan olen tässä lasta tekemässä.

    • pitkisssss

      Mä olin kahvilassa Vallilassa, kun kuulin radiosta ensimmäisestä lentokoneesta. Silloin ajattelin ensin, että se oli joku pienkone ja onnettomuus. Mutta ennenkuin ehdin kahvilasta ulos, toinen kone iskeytyi WTC:hen ja silloin tiesin, että kyseessä oli tahallinen teko. Ehdin kotiin telkkarin ääreen ja näin tornien romahtavan suorassa lähetyksessä...

    • rikotusta eheä

      Olin ollut 2 viikkoa kuntoutuksessa Kajaanissa, ajoin kotiini autollani, ja minua puristi..oli käsittämättömän paha olo..en ymmärtänyt mistä se johtui. Tiesin että jotain tekemistä sillä oli sen asian kanssa, että olin uskovana ollut maailman viettelysten keskellä ja suurissa kiusauksissa, voittanut mutta taistelluissa haavoittunut. Kun tulin kotiin, menin uskovan ystäväni luo, pyysin häntä rukoilemaan, hän kysyi minulta heti aluksi, tiesinkö mitä ameriikassa on tapahtunut. Kuuntelin kuin sumussa sen asian, ja jatkoin omaa tuskaani hänelle..vata kun tuskani oli purettu, tajusin, mitä kauheaa olikaan tapahtunut! Omani oli muru sen rinnalla, mutta varmaan niin on, että jos ihminen on kuormitettu jollain lailla, hän ei voi ottaa vastaan tietoa, rakkautta,eikä mitään mitä hänelle annetaan.. ensin omat pois ja sitten uutta tilalle..*sytyttää kynttilän* tuosta päivästä alkoi eheytymiseni, rikotusta voi tulla eheä kun suostuu siihen että Jumala parantaa, Jeesus rakastaa meitä sellaisena kuin olemme.. WTC:n terroristi-isku muutti maailman, särki jotain..näytti mniten paha on ihminen,voimme turvata täällä vain Jumalaan, Hän on pysyvä kallio jalkojemme alla, Jeesus Kristus.

      • saviruukku nro7

        Niinhän se on: Olen särkynyt saviruukku,
        pala palalta murtui pois,
        vain ihmettein ja itkin,
        en millään murtunut ois.
        Sinä Herra minut murskasit,
        vaan talletit kaikki palat,
        niin paljon minua rakastit,
        tahdoit muuttaa kokonaan;
        anna savelle uusi muoto,
        tee minusta uusi ruukku,
        nyt rakkautesi sä näytät,
        taas murtunutta käytät,
        tahdon kertoa särkyneille,
        ei savea heitetä pois,
        kallista halpa savikin Mestarin kädessä ois....


      • kaksi viikkoa

        nautittu vieraasta lihasta. taitaa vielakin himottaa..


      • Free Willy
        kaksi viikkoa kirjoitti:

        nautittu vieraasta lihasta. taitaa vielakin himottaa..

        Ei kannata ärsyttää noita uskovaisia. Muutenkin ottaa päähän kun ne vääntävät juttujaan joka palstalle. Mitään Jeesusta ei ole olemassa--Life is hard and then you die.


      • rikotusta eheä
        kaksi viikkoa kirjoitti:

        nautittu vieraasta lihasta. taitaa vielakin himottaa..

        Tunnut tietävän kuntoutuksen kaikki kiusaukset, aivan,olet oikeassa, siellä oli vaikea olla lankeamatta, onneksi ne jäivät mielentasolle..ja kiusauksiksi..ihminen on heikko..ninkuin hiekalle rakennettu rakennus, Jeesus on ainut turvamme...

        Mutta pääasia tässä oli se WTC ?


    • what~a~day

      Olin juuri tullut ylioppilaskirjoitusten ensimmäisestä kuuntelusta (ruotsi), kun menimme äidin kanssa katsomaan pappaa sairaalaan. Hän kuoli samalla hetkellä kun astuimme sairaalahuoneeseen. Kotiin päästyämme veljeni soitti Ranskasta ja käski avata tv:n.. uutisissa kerrottiin juuri WTC:n iskuista. :( Se päivä ei unohdu koskaan!

    • olin vaunulla Haminassa,oli uskomaton tunne ettei sellaista voi tapahtua.Näin uutiset päivällä 12 aikaa.

      • henkka

        olin ulkona pikku-veljen ja pikku-serkkuni kanssa, kun äiti käski tulemaan sisälle kattomaan tv:tä.kyllä omat koulu huolet alkoi tuntua suht pieniltä kun näin mitä wtc- torneille kävi...vaikea uskoa että oleen jo siitäkin vanhentunut 5-vuotta.


    • mace78

      olin kotona kattomas telkkua ja muistan,kun telkkariin tuli ilmoitus ylimääräisestä uutislähetyksestä

      • 20v 1991 - 35v 2006

        Äkkiä on mennyt myös 15 vuotta siitä kun USA hyökkäsi Irakiin


    • sillä

      hetkellä.Vaimo soitti työmaalleni,televisiosta tulee niin aidon tuntuista,järkyttävää ohjelmaa New Yorkista,aivan kuin se olisi juuri nyt tapahtuvaa,joka muutamassa sekunnissa muuttui todellisuudeksi toimittajan sanoessa,seuraatte suoraan lähetystä!?Sittenpä toinen kone törmäsi toiseen torniin,joka tuntui jotenkin epätodelliselta.Tottahan tämä kaikki ja siihenpä ne tornit valui pölyksi!?

    • mievain

      Oli kaunis aurinkoinen syyspäivä ja olin juuri tullut koiranpennun kanssa ulkoa, kun mies soitti ja kysyi katsonko tv:tä. Tv oli kyllä auki, mutta taisi olla se kanava jossa näytettiin eduskunnan istuntoa. Mies kehotti vaihtamaan uutiskanaville. Muistan vielä, kun mietin että no mitähän niin jännää siellä nyt on tapahtunut, mutta enpä olisi ennalta osannut arvata. Ei jännää, vaan järkyttävää. :/

      • tilanne mulla

        eli olin kotona ja tv oli päällä. Eduskunnasta tuli suorana täysistunto ja siinä päällä kulki uutisnauha iskuista.Ei tuntunut uskottavalta jo syystä kun täysistunto vaan jatkui ja tuommoinen tapahtuma oli menossa..järkyttävä tunne tuli.

        Nyt jälkikäteen ihmetyttää miten on mahdollista, että koneet pääsivät "kohteisiinsa" noin helposti..?Olettaisi, että hävittäjät olisivat olleet iskuvalmiudessa, varsinkin kun USA:sta on kyse...jotain perääkö salaliitossa..? Monta muuta kummallista yksistyiskohtaa on...


    • Veikko.

      Olin lapissa erämökillä 3 kuukautta ja kun tulin takaisin sivistyksen pariin en tiennyt asiasta vielä 2 viikkoon kunnes uutisissa vihjattiin asiasta sivumennen.
      Iskut olivat tapahtuneet 4 päivää myöhemmin kun lähin lappiin 3kk.

    • leikkauksessa

      Olin jalkaleikkauksessa, joka tehtiin spinaalipuudutuksessa, joten olin hereilla leikkauksen ajan, tosin hieman pökerryksissä lääkkeiden takia.

      Eräs sairaanhoitaja juoksi leikkaussaliin ja sanoi, että oletteko kuullut mitä on tapahtunut. Sitten salissa vaihdettiin radioa päälle ja kuunneltiin, mitä on tapahtunut. Seuraavana päivänä katselin sitten televisiosta ja luin lehdistä sairaalassa tapahtuneesta.

    • patrik40

      Olin tytön kanssa jalkapallo harkoissa kun kuulin että wtc:n tornit sortuivat ja siitä hetki niin kuulin että silloisella vaimolla 15v naimisissa niin oli toinen mies ollut jo melkein kaksi vuotta selän takana..eli siinä sotuivat minunkin tornini.
      Eronneena jo melekin 5v hänestä ja kihloihinkin ehdin ja kaikki näytti hyvältä kun äkillinen sairauskohtaus vei hänetkin minulta...taivaassa hän nyt katselee..kyllä se elämä koittelee...
      Mutaa päivä kerrallaan..

    • pigeon.84

      Asuimme vielä silloin Ruotsissa, enkä ollut vielä aloittanut koulua. Katselin televisiota ja kääntäessäni jollekin kanavalle, näin suorana kaiken. Hetken kesti käsittää mitä on tapahtunut, kun ei kieltä niin hyvin ymmärtänyt, mutta oli se aika järkytys sitten kun asian tajusi.

      On se vieläkin järkyttävää miten ihminen voi olla toiselle niin julma.

    • Olin ostanut keltaista villalankaa ja aloin kutoa villapaitaa. Teksti-teeveestä luin että lentokone oli törmännyt pilvenpiirtäjään. Aluksi luulin että se oli onnettomuus. Telkkarin puolella oli uutiset aiheesta. Siinä näytettiin kun torni oli tulessa ja juuri sillä hetkellä lentokone törmäsi toiseen torniin. Eka ajatus oli että sattuipas joku kuvaamaan sen onnettomuuden mutta sitten tajusin että nyt tapahtui jo toinen törmäys. Ja ymmärsin että kyseesä täytyy olla tahallinen teko. Tuntui aivan uskomattomalta, voiko tällaista oikeesti tapahtua. Maailma on mieletön.

    • Karlkani23

      Olin kotona sillon kun se tapahtui. Ja myös onnellinen tuo isku oli ihan oikeen amerikalle, mitä se amerikka menee sekottamaan kaikki asiat joka paikassa olis antanut olla muitten käsissä sen sodan eikä itse olis lähtenyt sinne taistelemaan. bush:in kyllä sais joku käydä tappamassa siittä ei oo mitään muuta kun harmia koko ihmisestä. ja kohta tapahtuu uudestaan jotain samallaista jos se bush laittaa taas porukkaa sinne ihan turhaan jonku vitun öljylähteen vuoksi tappamaan porukkaa...

      • Miten voit olla onnellinen!? Niin paljon viattomia ihmisiä kuoli.
        Toisaalta olihan se ihan mieletön juttu, amerikka, suuri ja mahtava ja kuitenkin niin haavoittuvainen.
        En kuitenkaan toivo että enään koskaan tapahtuu jotain noin pahaa. Edes amerikalle!


      • Karlkani23
        piive kirjoitti:

        Miten voit olla onnellinen!? Niin paljon viattomia ihmisiä kuoli.
        Toisaalta olihan se ihan mieletön juttu, amerikka, suuri ja mahtava ja kuitenkin niin haavoittuvainen.
        En kuitenkaan toivo että enään koskaan tapahtuu jotain noin pahaa. Edes amerikalle!

        Meinaatko että iraq hyökkäs ekana amerikkaan, no ei todellakaan kun amerikka hyökkäs sinne ja kidutti ja tappo viattomia kansalaisia, ajattele perkele pieniä lapsia jotka ei oo tehnyt mitään ja miks amerikka hyökkäs sinne, no koska he saa uuden öljy lähteen perkele....


      • kunlkk
        Karlkani23 kirjoitti:

        Meinaatko että iraq hyökkäs ekana amerikkaan, no ei todellakaan kun amerikka hyökkäs sinne ja kidutti ja tappo viattomia kansalaisia, ajattele perkele pieniä lapsia jotka ei oo tehnyt mitään ja miks amerikka hyökkäs sinne, no koska he saa uuden öljy lähteen perkele....

        Osaa ihmiset ajatella "viattomat amerikkalaiset kuoli" Ihan oikein että amerikka kärsii ja sais mun puolesta kärsiä jatkossakin. Itse ttappavat ja kiduttavat muita maailmalla.


    • kose

      ajelin töistä kotiin ja kuuntelin uutisia.

      Ajattelin että jotkut kaverukset olivat lennelleet pienkoneella kaupungin yläpuolella ja heille oli sattunut haaveri. Päästyäni kotiin asian todellinen laita selvisi.

      Estonian tuho on myös jäänyt mieleeni. Aamulla seurasin uutisia ja ensimmäiset sanat jotka kuulin olivat että matkustaja-alus on uponnut Itämerellä.

      Nämä ovat niitä tapauksia jotka jäävät mieleen.

    • sohvalla

      Istuin juuri sohvalle katsomaan uutisia ihmettelin, että mitä noi uutistenlukijat oikein tuijottavat hölmistyneinä? He odottivat kuvaa ensimmäisestä lentokoneesta ja sitten se jo törmäsi rakennukseen ja kohta perään tuli toinen kone. Minä ajattelin ensin, että kyseessä on joku elokuva ja trikkijuttu tai jotain, ennen kuin tajusin sen olevan totta kun toimittajatkin rupesivat huutamaan, että kamalaa, kauheaa jne. Näytettiin hädissään olevia ihmisiä ja kuinka jotkut hyppäsivät ulos ikkunasta ja sitten talo sortui aivan yllättäin. Se oli kyllä järkyttävää katsottavaa, ei koskaan unohdu mielestä. Terrorismi pitää saada poistettua maailmasta.

    • nainen 32v

      Olin juuri sillon ilmottamas anopille,että muutamme isompaan asuntoon.Hihkuin muuttojuttujeni kanssa ja satuin vilkaisemaan telkkariin päin.Ihmettelin että mikä toimintafilmi anopilla pyörii telkkaris.Kyllä siinä jonku aikaa meni,ennenku tajus,ett hitsi se tapahtu oikeesti...

    • tet

      intis,auk,sapuskalt tullu

    • 2xäiti

      odottelemassa synnytyksen alkamista. Itsekeskeistä ehkä, mutta en juurikaan uhrannut ajatusta tapahtuneelle...

    • Siittäs saitte jenkit

      Niin siinä käy kun alkaa liikaa leikkimään maailmanpoliisia. Saarretussa Irakissa kuoli ainakin pari miljoonaa siviiliä 1991-2001 välisenä aikana pommeihin, nälkään ja huonoon terveydenhoitoon jenkkien takia! Oli siis vain ajan kysymys milloin posahtaa jenkkilässä. WTC kaputt! Tänään on todellakin suuri muoistopäivä nimittäin USA:n hitaan mutta varman hajoamisen alun muistopäivä!
      Historia tulee muistamaan tämän aivan toisin kuin typerät jenkit ja heidän ihailijansa. Tästä alkoi maailman vapautuminen Amerikan tyrannian alta!

      • Karlkani23

        joku on edes samaa mietä täällä kun minä


    • Blondi Nuttura

      Olin töissä kun kuulin sivusta puhelinkeskustelun liittyen tapahtumaan. Suurin osa työntekijöistä oli jo lähtenyt, arvelen sen olleen joskus kello viiden jälkeen. Käsitin että jokin suuronnettumuus oli tapahtunut. Asia selvisi katsomalla netistä.

      Kotimatkalla yleensä kuljin Helsingin WTC:n läpi. Tällä kertaa kiersin rakennuksen.

    • Niinkin eksoottisessa paikassa kun armeijassa, ja juuri olimme leirillä :D

      Että siellä tuli tämä tieto saatua, ja seuraavanpäivän iltalehdet luettua tarkasti :)

    • Bamsuli

      ja juuri saanut tietää olevani raskaana. Luulin ja toivoin WTC:n olevan vaan huono pila, kun nettiuutisista siitä ensimmäisenä luin. Olin aika järkyttynyt kun tajusin sen olevan totta, ehdin käydä kaikki mahdolliset kauhuskenaariot läpi; että syttyy 3. maailmansota tms. ja juuri kun vihdoin olin onnistunut tulemaan raskaaksi pitkän yrityksen jälkeen. Seurasin tapahtumia koko päivän ja en kyllä osaa kuvailla tuntemuksiani, se oli niin epätodellista nähdä jotain sellaista tapahtuvan, niin monien ihmisten kuolevan jne.

    • silence_n26

      Missä olin ja mitä tein kyseisenä aamuna. Muistan sen kuin eilisen päivän, ehkä jopa paremminkin. Olin aamupalaa tekemässä kun aukasin tv:n ja silmien edessä näkyi lentokone kaartumassa suoraan WTC:n tornia päin. JA sitä se sitten olikin koko päivä, ellei kattonut uutisia suomalaisilta kanavilta niin sitten BBC:tä ja CNN:ää.Joka tuutista tuli kertauksena kertauksen päälle kuinka ne koneet iskeytyivät WTC:n torneihin. Tosin päivämäärä on muutenkin piirtynyt mieleeni. Tasan 10 vuotta ennen WTC:n tapahtumia sisareni jäi auton alle ja kuoli. ELi nyt niistä on sitten 15 ja 5 vuotta kun nämä tapahtuivat.

      Eilisiltainen dokumentti tosin muistutti myös toisesta yhtä kamalasta tragediasta, Beslanin koulukaappauksesta. Sekin päivä on piirtynyt hyvin mieleeni.Entäs teidän?

      • Jet lag

        Iskuthan tapahtuivat illansuussa Suomen aikaa...


      • silence_n26
        Jet lag kirjoitti:

        Iskuthan tapahtuivat illansuussa Suomen aikaa...

        aa.. sori, my mistake.. no en mä sit ihan reaaliaikaa niitä seurannut..no mutta iskuja seuraavana aamuna ne mulle valkeni..


      • Jet lag
        silence_n26 kirjoitti:

        aa.. sori, my mistake.. no en mä sit ihan reaaliaikaa niitä seurannut..no mutta iskuja seuraavana aamuna ne mulle valkeni..

        Mä olen ilmeisesti vähän luonnevikainen, tai ainakin ärsyttävä, kun mun aina pitää huomautella ihmisille tuollaisista pikkuvirheistä ja sivuseikoista... En mä pahalla. Sattuuhan niitä virheitä kaikille (jopa minulle, yllättävää kyllä...)


    • Sanneli_76

      Olin juuri muuttanut uuteen kaupunkiin. Tulin töistä ja aukaisin uuden telkkarini ja istuin muuten tyhjän olohuoneeni lattialle (sohva oli tulossa vasta kahden viikon päästä). Ehdin katsoa lähetystä muutaman minuutin, kun näin toisen koneen iskeytyvän torneihin. Olin ihan ,että ei voi olla totta. Suu auki ihmettelin ja kyllä kylmät väreet kulki pitkin selkärankaa. Heti piti soittaa kavereille, että katotko telkkaa... Se jäi kyllä mieleeni aika hyvin.

    • NiKu

      Olin just tullu koulust kotii, ja laitin telkkarin pääll, sielt tuli uutisii.
      Aattelin et onpa nälkä!

    • sanskuli_n

      Olin juuri muuttanut uuteen kaupunkiin. Tulin töistä ja aukaisin uuden telkkarini ja istuin muuten tyhjän olohuoneeni lattialle (sohva oli tulossa vasta kahden viikon päästä). Ehdin katsoa lähetystä muutaman minuutin, kun näin toisen koneen iskeytyvän torneihin. Olin ihan ,että ei voi olla totta. Suu auki ihmettelin ja kyllä kylmät väreet kulki pitkin selkärankaa. Heti piti soittaa kavereille, että katotko telkkaa... Se jäi kyllä mieleeni aika hyvin.

    • FBI

      pitääkö tuo hirveä tapaus taas vetää esille.

    • Newyorker

      Olin silloin New Yorkissa opiskelemassa, ja yliopistoni sijaitsi aivan WTC-vieressä. Sinä päivänä olin juuri päättänyt pitää etä-päivän eli olin onnekseni jäänyt kotiin. Mieheni oli ystävänsä kanssa Washingtonissa .. Sain tiedon tv:n uutiskanavalta, ja ajattelin, että mitä hittoa tämä on .. Mutta huoli tuli ystävästäni ketä työskenteli siellä-WTC (hän selvisi) oli lähtenyt 30min aikaisemmin kotiin .. Koko New Yorkin alue meni kaaokseen, ja mieheni ketä oli Washingtonissa reissussa (julkisilla kulkuneuvoilla), ei meinannut päästä sieltä lainkaan pois .. Oli se yksi elämäni järkyttävimmistä kokemuksista !!!

    • huuto

      täytin kyseisenä päivänä 30v eli siitä muistan hyvin. Oltiin just työkavereiden kanssa mun tarjoamillani kakkukahveilla, kun radiossa sanottiin lentokoneen törmänneen WTC:en NY:ssä. No sen nyt voitte arvata, mihin kahvikeskustelu kääntyi. Tunnin päästä työkaveri huusi meitä muita tietokoneen ääreen ja luettiin toisenkin koneen törmäyksestä.

    • suu auki!

      Avasin telkkarin lasten videoita varten ja näin mitä oli tapahtunut. En ollut uskoa silmiäni, puhumattakaan korvistani. Hetken kuvittelin, että tämä on pila tai video joka pyörii...
      En muista oliko toinen torni jo sortunut, mutta ainakin Pentagon oli vielä edessä.
      SE oli aikamoinen kriisin paikka ja vaikka yritin asiasta puua tutuille, tuntui että he välttelivät aihetta. Ehkä liian järkkyä?

      • äskeinen

        Olin myös raskaana,ehkäpä siksikin tuntui maailmanlopun meiningiltä.


    • dfgdfgdfg

      >Missä olit kun WTC:n tornit sortuivat?

      Onneksi en ainakaan tornissa.

    • minähänseolin

      Olin treeneissä, ja kun kaverit tuon kertoivat en ensiksi uskonut paitsi kun tulin kotiin sain tuon tietää

    • siiderilasi

      ja kaveri seurana,opiskelemassa,ja saatto siinä jokunen mieskin ympärillä olla:)

      • alibaba69

        olin juuri tuonut uuden tyttöystäväni (nykyisen vaimoni) ensimmäistä kertaa vanhempieni luokse kun isäni sanoi että tulkaas katsoon uutiset! ja täytyy kyllä myöntää että olin vaan tyytyväinen että maailman mukamas napaa rankaistiin vihdoinkin takasinpäin ja kunnolla! ja lisää tulee vielä tapahtuun on ne niin ylimielinen kansa!


    • olin...

      kotona olin... telkkarin sattumoisin avasin ja aloin katsoa että mitäs mitäs... ensin se kuten tsunamikin oli vaan pikku sivu-uutinen mutta paisui tuhon suuruuden tajuamisen myötä. muistan että äiti ja isä tulivat myöhemmin kotiin enkä vaivautunut edes sanomaan asiasta kun sitä ei vielä pidetty minään. sitten jutut alko selviämään ja täytyi tuijottaa joka uutislähetys.

      • jaaps

        Olin kotona ja taisin kattoo just Saint Tropetsia vai mikä se nyt oli ni sitten tuli vaan joku ylimääränen uutislähetys se tais olla klo 3 suomen aikaan.. Ei voi uskoo et siitä on 5 vuotta, tuntuu ku se olis olli vasta eilen..


    • vaeltajatar

      vaelluksella. Sain tekstarin tyttäreltäni. Oli vain pakko jatkaa kulkemista, kun siviilisaation pariin ei päässyt. Ei ollut radiota, ei televisiota. Illalla pelotti mennä nukkumaan pimeään kämppään, kun ei tiennyt, mihin maailmaan aamulla herää, vai herääkö enää mihinkään. Yksinhuoltajana minulla oli suunnaton ikävä pikku tyttöäni.

      • textarin

        hänen ollessa jossain Ylläksen maisemissa vaeltelemassa. En muista mitä hän vastasi, mutta viestin sisältö on kyllä tallessa täällä tietokoneen uumenissa.


      • 911

        olin kotona kattomassa telkkua, jotakin saippuasarjaa neloselta. sit tuli teksti, et ylimääräinen uutislähetys viideltä (äsken joku kirjoitti et se oli klo.3, mut muistelisin et oli melkein 5 ku teksti tuli.. no mut kuitenkin iltapäivä/alkuilta)ja että wtc torniin on törmänny lentokone.


    • Ellu^^^

      olin matkalla koulusta kotiin pyörällä, sinä aikana tämä tapahtui.. kotona avasin sattumalta teeveen kun kaikilta kanavilta tuli uutisia..

    • Traktori

      Kirjoitusten perusteella ihmisillä on yksitoikkoinen elämä ja samankaltainen, paitsi JOS nämä kaikki viestit on kirjoitellut muutama sama ihminen.

    • Amapola

      Muistan varsin hyvin missä olin kun kuulin uutisen.
      Jostain kumman syystä ei työpaikalla ollut vielä mitään tietoa asiasta. Töistä suoraan kävin vierailulla äitini luona ja kotiin mennessäni bussissa oli radio auki, tosin niin hiljaisella, että tajusin kyllä jotain todella vakavaa tapahtuneen, mutta en saanut siitä paremmin selvää. Kello oli silloin jo 19.30 maissa ja kotiin päästyäni avasin heti TV:n, jossa olivat nelosen klo 20 uutiset menossa. Siinä sitten selvisi mistä oli kyse. Melko hiljainen ja epäoleellinen olo siitä tuli.
      11.9. on myös toiseksi nuorimman lapsenlapseni syntymäpäivä. Hän täyttää tänään kahdeksan vuotta.

      A

    • moottorisahaa

      ja kello oli 17.05, kun luin television yläreunassa kulkevasta nauhasta jotain aiheeseen liittyvää, oliko mahdollisesti ilmoitus tulevista ylimääräisistä uutisista tms?

    • ....................

      istuin bussissa matkalla töistä kotiin ja kuulin epäselvästi kuljettajan radiosta jotain manhattanin olevan tuhkan peitossa... kamala tunne!

    • jsf

      olin synnytyslaitoksella ja täysin pihalla maailman menosta.järkyttyneenä näin lopulta tapahtumista televisiosta ja mietin että maailmaan syntyi juuri uusi,pieni lapseni ja toisaalla kuoli samaan aikaan tuhansia ihmisiä

    • minaminamina

      Tulin juuri yliopistolta ja avasin telkkarin. Silloin oli jo ensimmäinen koke osunut torneihin, mutta toisen koneen osumaa sainkin sitten todistaa suorassa lähetyksessä.

    • Pexi1977

      veljen kanssa,veneen radiosta kuultiin tapahtumat...

    • jaskamies

      Olin toisessa torneista, 60 kerroksen tienoilla vessassa runkkaamassa...

    • Nimetön

      Joten näin alusta asti koko homman.Mietin koko ajan ett nois torneissahan on kymmeniä tuhansia työntekijöitä.Päälimmäisenä mieleen jäi ne epätoivoiset alas hypänneet ihmiset.

    • sillon

      selässä

    • tukiopetusta

      olin pitämässä kahdelle ala-asteikäiselle tytölle heidän kotonaan. Kirjat levitettiin keittiön pöydälle, olohuoneessa oli televisio auki, mutta äänet tietenkin pois päältä. Jossain vaiheessa satuin vilkaisemaan tv:n suuntaan, ja näin uutiskuvaa torneista. Jämähdin suu auki tuijottamaan näkemääni, tytöt myös. Ajattelin, että tv:stä saattaisi tulla jotain tyttöjä järkyttävää, joten suljin tv:n ja totesin tytöille, että aukaiskaa tv vanhempienne kanssa. Englannin pänttääminen jatkui pienoisen hämmennyksen vallitessa, enkä muista kotimatkastani juurikaan mitään. Loppuilta meni tv:tä tuijottaessa..

    • zxh

      Olin juuri edellisellä viikolla palannut jenkeistä takaisin Suomeen, olin ollut siellä kesätöissä. Kavereiden kanssa oli suunniteltu Nykin reissua, mutta koska itselläni koulu alkoi, niin jätin väliin ja palasin Suomeen. Osa kavereistani oli tuolloin jenkeissä ja sinne jäivät pidemmäksi aikaa kun oli tarkoitus, johtuen lentojen peruutuksesta... Itse olin juuri palannut koulusta kotiin ja sain kaveriltani viestin tapahtuneesta ja saman tien tv päälle.. Olihan se järkytys!!

    • hohhohhoijjaa

      Miks tätä taas jauhetaan? Ketä kiinnostaa jenkkien sotkut

    • Mainosta jenkeille

      Tämä on jo vanha luu,ei tässä ole mitään puhutavaa
      onha maalimassa muitakin maita.

    • John.Matrix

      telkkarin heti päälle kuten minulla oli tapana. Näin että toinen torni savusi (toinen kone ei ollut vielä törmännyt tai sitten näytettiin vanhoja kuvia) ja siellä kerrottiin että lentokone oli törmännyt World trade centeriin. Luulin että se oli onnettomuus ja huusin äidilleni siitä. Sitten näin kun toinenkin kone törmäsi toiseen torniin ja sitten asia valkeni. Kun Pentagonista kerrottiin tuli ihan sellainen tunne että tilanne on siellä ihan hallitsematon ja koko maa on ihan kaaoksessa. En ymmärtänyt asian vakavuutta silloin kun tornit romahtivat koska ensimmäisen tornin romahtaessa tokaisin vain että "nyt se sitten romahti".

    • hesen kanahampurilainen, nam

      Mäpä olin shoppailemassa koulun jälkeen kun pikusisko soitti ja kerto. Kattelivat just uutisia kotona. Mä olin vaan että niin mikä sortu? En ollu tollasista kuullukaan ennen.. Illalla jaksoin tunnin kattoo jotain uutislähetystä. Sit palo käämit kun ei ne jauhanu kun samoja asioita. Kauhee ilta kun joka paikassa puhuttiin vaan siitä yhdestä ja samasta asiasta, eikä mihinkään päässy pakoon.
      Enkä vähättele, jos joku sitä meinaa! Olin sillon 16v. Sai tapahtuma muhunkin lentopelon. Ahdisti vaan kun koko maailma pysähty junnaan yhtä ainoota asiaa..

    • Sanji1

      Mäkissä. Ei kavereiden kanssa silloin oikein tajuttu tilanteen vakavuutta tai skaalaa, naurettiin omille jutuille pöydässä kun muut seurasi uutisia...

      Tämän sanottuani haluaisin valittaa siitä, että *vieläkin* pitää jauhaa tätä "missä oli"-juttua, alleviivataan tätä, ettei maailmassa ole mitään muuta merkittävää kuin jenkit ja mitä heille on tapahtunut. Pidettäisiinkö vielä hiljaisia hetkiä tämän merkiksi? Vai annettaisiinko jo olla? Kauanko pitää kuollutta hevosta piiskata?

    • tullu

      just koulusta ja ootin et Marienhof alkaa, mut ei alkanukkaa ku tuli ylimääräinen uutislähetys ja en voinu uskoo sitä ja varsinkaa sit ku vartin pääst toinenki törmäs...

    • ikuisesti muistava

      Eli olin samaisella hetkellä Kennedy Airportissa odottamassa klo 10:47 paikallista aikaa olevaa lentoa, ja se oli jotakin niin ikävää ja kamalaa, kun taululla olevat lennot kaikki peruttiin,alkoi kuulumaan pientä kiroilun poikasta ennenkuin kaikkille oli selvää minkä takia kaikki lennot oli peruttava.

    • tsotsot

      Heräsin aamulla normaalisti kouluun ja äiti katsoi töllöstä uutisia, siinä sitten jäin katselemaan.

    • oktia

      Tulin niihin aikoihin koulusta kotiin (tai hieman ennen) ja isä katsoi uutisia tapahtuneesta. Niitä sitten tuijotin ihmeissäni jonkin aikaa, mutta oli lähdettävä futis-peliin. Sieltä palattuani näin nauhalta kuinka tornit romahtivat. :/

      Olen jälkeenpäin miettinyt näitä iskuja ja päätynyt samantapaiseen lopputulokseen kuin tässä videossa:
      http://video.google.com/videoplay?docid=-3573187458623523477&q=wtc

      On aika epätodennäköistä että kaksi korkeaa tornia johon on lennetty lentokoneella eri kohtiin sortuvat täysin samalla tavalla, ja kumpikin on sortuessaan vielä palanut miltein saman ajan.

    • Baarintyttö

      töissä ravintelissa, kun pari asiakasta juoksi ovesta sisälle huutaen CNN:ää.

      Näin siis kun toiseen pilvenpiirtäjään osui kone.

      Mua järkytti kovasti, vaikka kaukana tapahtuikin...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16695
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2108
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      189
      1709
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      211
      728
    Aihe