Onko kellään kokemuksia hammashoidosta nukutuksessa? Missä kävit? Kuinka kauan kesti? Paljon maksoi?
Pelkään aivan kamalasti hammaslääkärissä käyntiä, olen koko elämäni joutunut ramppaamaan hammaslääkärissä (huono hammaslaatu..tai jossain muussa on syy.)Yläasteella tuli sellainen tauko etten enää käynyt hammaslääkärissä ja sen jälkeen tuli pelko. Kerran olen joutunut käymään hammaslääkärissä, koska oli poskihammas niin tulehtunut ettei pystynyt syömään/nukkumaan kun oli niin kipeä (hermokipu). Koko ajan jos joku edes puhuu hammaslääkäristä, kädet alkavat täristä. Tai jos jostain kuuluu hammasporan kuuluinen ääni niin menee kylmät väreet.. ei mikään kiva tunne :(
Kiitos jo etukäteen. :)
Hammashoito nukutuksessa
6
1198
Vastaukset
- hammashoitaja
omasta mielestäni sinun kannattaisi kokeilla ensiksi käyntiä hammaslääkärissä esilääkitysessä.
eli sinun pitää mennä tunti- puolituntia ennen aikaasi hakemaan lääkäriltä/hoitajalta lääke. sinulla pitää olla saattaja mukana.
silloin olo on rauhallinen ja uninen.
eikä pelko pääse valloilleen.
suositelisin ensin harkitsemaan tätä vaihto ehtoa.
nimittäin nukutuksessa tehty hoito on todella kallista. mutta jos sinulla on paljon "tehtävää" niin silloin nukutus on hyvä vaihto ehto koska silloin voidaan kaikki tarvittava tehdä samalla kertaa. riippuu tietenkin vastaan otosta missä tuo on mahdollista.
mutta kyseleppä´omasta hammaslääkäristäsi tuosta esilääkityksestä.
pistä korva tulpat korvaan kun menet hammaslääkäriin niin et kuule niin hyvin kaikkia ääniä sieltä (: - niin saat nukutuksen kun py...
ja homma hoituu kätevästi
- edelliseen
nukutuslääkäri maksoi n. 400 e tunnissa ja siihen sitten työt päälle eli mulle tuli maksaan yhteensä 2300euroa
- nuqtus
Nukutus maksaa n. 300-400e/h (hampityöt erikseen), mutta paikkoja täällä ei saa mainostaa. Itselläni ei tulehduksen takia mikään puudutus toiminut, joten päätin juurihoidattaa hampaat nukutuksessa ja vaikka se oli kallista, en kadu päätöstäni. Myös kaikki viisaudenhampaat poistettiin ja joko lääkäri oli äärimmäisen taitava tai nukutuksellakin oli osuutta asiaan, mutta operaation jälkeen kipuja ei ollut lainkaan.
- -pelokasneiti-
Eikun niin tietysti ei saa mainostaa. :) En tiedä oikein tuon esilääkitys jutun kans.. jotenkin kun on ollut niin paljon sellaisia kokemuksia hammaslääkärissä että ei oikein enää ole uskallusta mennä hammaslääkäriin..Joskus kysyin hammaslääkäriltä että onko mitään millä voisi helpottaa mun oloa, niin kuulema he eivät tee muuta kun tavallisia hammaslääkärin töitä.. olin aivan ihmeissäni, kun kuitenkin lapsille antavat rauhoittavaa tai jotain muuta.. Kaikista helpoimmalta tuntuisi että kävisi nukutuksessa hoidattamassa hampaat. Jos viitsisitte laittaa mun sähköpostiin niitä paikkoja missä ootte käyny, niin voisin hieman kysellä hintoja ja muita sieltä. eli osoite on [email protected]
Pelottaa aivan kamalasti se että jos taas jonkun hampaan reikä menee niin syvälle että tulee samallaiset kivut kun viimeksi.. :(- -pelokasneiti-
kun mun hampaimistossa on aika paljon tekemistä että kaikki reiät paikata, ja tulevat viisauen hampaat poistaa ja jotkut muutkin hampaat varmaan poistetaan. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1343307Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/742133Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1371815- 1281747
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee271704- 1381365
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1081230"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!541156Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1441045Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa33997