Onko kellään kokemuksia hammashoidosta nukutuksessa? Missä kävit? Kuinka kauan kesti? Paljon maksoi?
Pelkään aivan kamalasti hammaslääkärissä käyntiä, olen koko elämäni joutunut ramppaamaan hammaslääkärissä (huono hammaslaatu..tai jossain muussa on syy.)Yläasteella tuli sellainen tauko etten enää käynyt hammaslääkärissä ja sen jälkeen tuli pelko. Kerran olen joutunut käymään hammaslääkärissä, koska oli poskihammas niin tulehtunut ettei pystynyt syömään/nukkumaan kun oli niin kipeä (hermokipu). Koko ajan jos joku edes puhuu hammaslääkäristä, kädet alkavat täristä. Tai jos jostain kuuluu hammasporan kuuluinen ääni niin menee kylmät väreet.. ei mikään kiva tunne :(
Kiitos jo etukäteen. :)
Hammashoito nukutuksessa
6
1217
Vastaukset
- hammashoitaja
omasta mielestäni sinun kannattaisi kokeilla ensiksi käyntiä hammaslääkärissä esilääkitysessä.
eli sinun pitää mennä tunti- puolituntia ennen aikaasi hakemaan lääkäriltä/hoitajalta lääke. sinulla pitää olla saattaja mukana.
silloin olo on rauhallinen ja uninen.
eikä pelko pääse valloilleen.
suositelisin ensin harkitsemaan tätä vaihto ehtoa.
nimittäin nukutuksessa tehty hoito on todella kallista. mutta jos sinulla on paljon "tehtävää" niin silloin nukutus on hyvä vaihto ehto koska silloin voidaan kaikki tarvittava tehdä samalla kertaa. riippuu tietenkin vastaan otosta missä tuo on mahdollista.
mutta kyseleppä´omasta hammaslääkäristäsi tuosta esilääkityksestä.
pistä korva tulpat korvaan kun menet hammaslääkäriin niin et kuule niin hyvin kaikkia ääniä sieltä (: - niin saat nukutuksen kun py...
ja homma hoituu kätevästi
- edelliseen
nukutuslääkäri maksoi n. 400 e tunnissa ja siihen sitten työt päälle eli mulle tuli maksaan yhteensä 2300euroa
- nuqtus
Nukutus maksaa n. 300-400e/h (hampityöt erikseen), mutta paikkoja täällä ei saa mainostaa. Itselläni ei tulehduksen takia mikään puudutus toiminut, joten päätin juurihoidattaa hampaat nukutuksessa ja vaikka se oli kallista, en kadu päätöstäni. Myös kaikki viisaudenhampaat poistettiin ja joko lääkäri oli äärimmäisen taitava tai nukutuksellakin oli osuutta asiaan, mutta operaation jälkeen kipuja ei ollut lainkaan.
- -pelokasneiti-
Eikun niin tietysti ei saa mainostaa. :) En tiedä oikein tuon esilääkitys jutun kans.. jotenkin kun on ollut niin paljon sellaisia kokemuksia hammaslääkärissä että ei oikein enää ole uskallusta mennä hammaslääkäriin..Joskus kysyin hammaslääkäriltä että onko mitään millä voisi helpottaa mun oloa, niin kuulema he eivät tee muuta kun tavallisia hammaslääkärin töitä.. olin aivan ihmeissäni, kun kuitenkin lapsille antavat rauhoittavaa tai jotain muuta.. Kaikista helpoimmalta tuntuisi että kävisi nukutuksessa hoidattamassa hampaat. Jos viitsisitte laittaa mun sähköpostiin niitä paikkoja missä ootte käyny, niin voisin hieman kysellä hintoja ja muita sieltä. eli osoite on [email protected]
Pelottaa aivan kamalasti se että jos taas jonkun hampaan reikä menee niin syvälle että tulee samallaiset kivut kun viimeksi.. :(- -pelokasneiti-
kun mun hampaimistossa on aika paljon tekemistä että kaikki reiät paikata, ja tulevat viisauen hampaat poistaa ja jotkut muutkin hampaat varmaan poistetaan. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121236
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201111- 1381003
- 98833
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten308792Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514