Osaisiko kukaan auttaa. Huomasin eilen että toinen etuhampaani on yhtäkkiä kääntynyt ulospäin. Se on siis ennen ollut ihan suora, muuta nyt se on ikäänkuin kääntynyt osin toisen etuhampaan päälle je sivupeiliiä katsottuna törröttää eteenpäin. En ymmärrä miten se on voinut alkaa yhtäkkiä ulkonemaan kun mitään tälliä en ole saanut. Kahdeksan vuotta sitte jouduin kyllä tapaturmaan, jossa kaksi etuhammasta sai kovan tällin. Tehtiin vakuutusyhtiöön ilmoitus ja hammaslääkäri totesi että hampaissa on hiusmurtumia. Voisiko olla että tuo vanha tapaturma on syynä tähän? Varasin kunnalliselle hammaslääkärille ajan joka on vasta kahden kuukauden päästä. Toi sojottava hammas häiritsee minua kovasti, koska se on niin ruma. Minulla on aina ollut kauniit suorat hampaat, mutta ei enää. Voisiko vakuutusyhtiö korvata oikomisen jos hammaslääkäri toteaa, että se johtuu vanhasta tapaturmasta?? Ja miten yhtä hammasta voi oikoa? Entä miten on ylipäätään mahdollista että hammas vääntyy yhtäkkiä vinoon???
Ennen suora hammas, nyt vinossa!!!!!
9
10555
Vastaukset
- vinossa
itsellänikin toinen etuhammas vain alkoi mennä vinoon vaikka tilaa olisi ollut suorassa. Oikojakaan ei osannut selittää miksi hammas oli lähtenyt kääntymään. Oikoja tietää miten paljon rautakojeita pitää suuhun laittaa että hammas oikenee, ehkä vain ylös sinun tapauksessa.
- alkuper.
Tarkoitatko, että ainoa keino saada hammas suoraksi on laittaa sellaset "telaketjut"? Kauan niitä pitäisi pitää et yksi hammas oikenee? Tuleeko ne sitten koko ylähammasrivistön päälle vai vaan sen yhden hampaan päälle? Tää on kyllä ihan uskomatonta. Oon aina ollut onnellinen hyvistä hampaistani ja siitä etten oo joutunu koskaan käyttämään telaketjuja ja nyt sitten aikuisiällä pitäis sellaset laittaa..
- böö11111111111111111
alkuper. kirjoitti:
Tarkoitatko, että ainoa keino saada hammas suoraksi on laittaa sellaset "telaketjut"? Kauan niitä pitäisi pitää et yksi hammas oikenee? Tuleeko ne sitten koko ylähammasrivistön päälle vai vaan sen yhden hampaan päälle? Tää on kyllä ihan uskomatonta. Oon aina ollut onnellinen hyvistä hampaistani ja siitä etten oo joutunu koskaan käyttämään telaketjuja ja nyt sitten aikuisiällä pitäis sellaset laittaa..
Onko sulle viisaudenhampaat puhjenneet? Monesti kun viisurit puhkeaa vaikka niille ei ole kunnolla tilaa, ne työntää muita hampaita eteenpäin ja etuhampaat alkavat mennä "päällekkäin".
- saadaan suoraan
alkuper. kirjoitti:
ilman kiinteitä rautoja. Mulla oli kanssa yksi hammas vinossa ja sain yöksi pidettävän kumivedon ja hammas suoristui sillä. Ei siinä koko hammaskalustoa tarvitse yhden hampaan tähden raudoittaa!
- alkuper
saadaan suoraan kirjoitti:
ilman kiinteitä rautoja. Mulla oli kanssa yksi hammas vinossa ja sain yöksi pidettävän kumivedon ja hammas suoristui sillä. Ei siinä koko hammaskalustoa tarvitse yhden hampaan tähden raudoittaa!
Oliko sulla siis etuhammas vinossa? Millainen systeemi se yöksi laitettava laite on? Huomasin just, että toi vino hammas myös heiluu hieman ku otan siitä kiinni ja yritän liikuttaa.
- saadaan suoraan
alkuper kirjoitti:
Oliko sulla siis etuhammas vinossa? Millainen systeemi se yöksi laitettava laite on? Huomasin just, että toi vino hammas myös heiluu hieman ku otan siitä kiinni ja yritän liikuttaa.
Joo, mulla oli toinen etuhammas. Alas mulle laitettiin sellainen pieni "tappi" johon laitoin aina yöksi sellaisen kumivedon. Ylös laitettiin hampaan taakse ettei näy. Se on tosi tiukka veto, että kipua tuli aina yön jälkeen.
Sitten sain sellasen irrotettavan laitteen yökäyttöön, johon ei mitään hampaisiin kiinnitettäviä tullut. Laitettiin vain yöksi suuhun ja sillä sipuli. - tuon hampaan
alkuper kirjoitti:
eihän sen nyt sentään tulisi olla löysä ja heilua, ehkä se kääntyy juuri sen takia että se jostain syystä on alkanut löystyä (ehkä hampaan kiinnityssairaus, tai olet ehkä kuitenkin lyönyt sen johonkin)
- saara
tuon hampaan kirjoitti:
eihän sen nyt sentään tulisi olla löysä ja heilua, ehkä se kääntyy juuri sen takia että se jostain syystä on alkanut löystyä (ehkä hampaan kiinnityssairaus, tai olet ehkä kuitenkin lyönyt sen johonkin)
kuinkahan kalliiksi tuo yhden hampaan oikaisu tulisi? ja onnistuuko se todella.. :/ haluaisin saada etuhampaani suoraan, ovat nyt vinossa ja ristikkäin eli toinen on kääntynyt toisen päälle. purentavikaakin on, mutta se ei niinkään häiritse. ahdistavaa, kun joka päivä saan hävetä hampaideni ulkonäköä.
- Anonyymi
luokkatoverini löi hampaani vinoon eikä suostu tässä tilanteessa maksamaan uutta hammasta minulle, mitä tässä tilanteessa teen koska haluan uuden hampaan enkä saa semmoista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181