Ateismi on kuolemassa

...

Olen ihmetellyt sitä, että teillä ei näytä olevan minkäänlaista kokonaiskuvaa hengellisyydestä meillä Suomessa ja maailmalla.
Kaikkien sosiologien mielestä uusi hengellinen aika on koittamassa ja ateismi on jo saavuttanut iltaruskonsa.
New Age ja okkultismi valtaavat alaa maailmalla ja niiden suosio on meilläkin valtavaa. Ateismi ei kiinnosta ketään, eikä evoluutioon jakseta enää uskoa, koska sitä ei voi nykytietämyksen valossa perustella uskottavasti.
Te ateistit siis olette todella OUT nykymaailmassa. Kaikesta huokuu se, että tiedätte olevanne puolustuskannalla, mutta ette ymmärrä miksi.
Meitä helluntailaisia on aina ihmetyttänyt teidän raivokas itsepetoksenne ja luulonne itsestänne. Onko haluttomuus nähdä maailman menoa uskontojen ja aatteiden suhteen samaa itsepetosta kuin kaikki muukin maailmakuvassanne?
Ettekö ymmärrä, että aikanne meni ohi viimeistään Neuvostoliiton romahtaessa. Teitä ei enää pidetä kovin filmaattisina, jos teitä on koskaan kovin paljon ihannoitukaan.
Ettekö näe, mihin maailma on menossa? Hengellisyys on nykyään IN.

51

2163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkapylly

"Ateismi ei kiinnosta ketään, eikä evoluutioon jakseta enää uskoa, koska sitä ei voi nykytietämyksen valossa perustella uskottavasti."

Heh! Miten sitä sanotaankaan: Tietämättömyys on siunaus...

• ...

koska ateismi on ollut kuolemassa jo 20 vuotta!

• ironia
        ... kirjoitti:

Ei taida ateismilla olla sitten hirveästi hätää. Jeesus on ollut palaamassa kohta 2000 vuotta. Joten jos ateismi on ollut katoamassa vasta 20 vuotta, sillä on vielä paljon vuosi(tuhansia?) jäljellä.

• Astronomi
        ironia kirjoitti:

Ei taida ateismilla olla sitten hirveästi hätää. Jeesus on ollut palaamassa kohta 2000 vuotta. Joten jos ateismi on ollut katoamassa vasta 20 vuotta, sillä on vielä paljon vuosi(tuhansia?) jäljellä.

ja ateistinen tiede voitti.Eipä siihen oikein muuta voi sanoa.

• Atte Ateisti
        ... kirjoitti:

Me kaikki ollaan oltu kuolemassa viimeiset 20 vuotta, päivää ja sekuntia. Koko ajan lähempänä väistämätöntä.

Ei ateismi voi kuolla.

Ateistit kuolevat, samoin uskikset.

Ateismia on niin kauan kun ihmisellä on aivosoluja. Ihmisen pään sisässä säilyy aina epäilys epärationaalisia ja valheellisia sepustuksia vastaan.

Toisaalta samasta syystä ilmeisesti myös uskontoja on aina oleva. Osa ihmisistä haluaa mennä itseään ja vastuutaan piiloon henkiolennon taakse.

• on että

ateismin aika on todellakin ohi

• Huhhahhei

perusteltua perseennuolentaa. Kokeilehan, saatko irrotettua itsestäsi ihan omankin mielipiteen jostain.

• Realist1

Olen eri mieltä. Mielestäni ateismi kasvattaa suosiotaan koko ajan lisää. Palvelut kuten eroakirkosta.fi ovat yhä suositumpia koko ajan.

Lisäksi ihmiset vaikuttavat nykyään olevan vapautuneita.. Elävän trendiä, jossa ei ajatella hengellisiä asioita jne.

Joten olen eri mieltä.

• siltä näytä

Ateismi on vain nostamassa päätään. He lähestyvät samaa totuutta. Maailma on aika jänskä paikka.

Suomessa hengellisyys on ollut vain maan alla odottamassa että tiede löytää sen ;)

• Teidän hellujen pitäisi vastustaa New Agea.

• ...

Mehän vastustamme New Agea ja siinä sivussa ateismiakin, vaikka Ateismi on aika heppoinen vastus. New Age ihmisiin verrattuna te olette todella kevyitä vastustajia.

• ... kirjoitti:

Mehän vastustamme New Agea ja siinä sivussa ateismiakin, vaikka Ateismi on aika heppoinen vastus. New Age ihmisiin verrattuna te olette todella kevyitä vastustajia.

teitä vastustaa. Kunhan vain pidämme oman mielipiteemme. Tehän tontille hypitte.

• Rausku

Mitäpä se haittaa, jos ateismi on "out" tai "in"? Tärkeää on se, että olen rehellinen itselleni.

Henkisyys on aina hyväksi, jos se tarkoittaa hiljentymistä ja mietiskelyä. Sitä että on pelkkien hengissäpysymisvaistojen yläpuolella, ainakin hetkellisesti. Enemmän tai vähemmän henkisiä ihmisiä on nähdäkseni yhtä paljon ateisteissa/agnostikoissa/tapauskovissa/fundiksissa/hinduissa/muslimeissa/new ageilijoissa.

Toiset vain hankkivat tajunnantiloilleen leiman (uskonnon) ja tulkitsevat tuntemuksiaan myyttisten kertomusten kautta.

• tajunnan tilaa

sulla on?

• Rausku
        tajunnan tilaa kirjoitti:

sulla on?

En ole laskenut. Hmm. Iloinen, surullinen, vihainen, mietteliäs...

• tuolta,

jos asiaa katselee vaikka helluntailahkon kokouksista käsin ja muualla pitää ne jeesuslasit päässä.

"Kaikkien sosiologien mielestä" HAH HAH! Ettet nyt pikkuriikkisen liioittelisi? Vai puhutko siis lahkolaissosiologeista?

• Nimimerkki

eniten alaa ja ne jotka eivät käänny musuiksi tapetaan.
      Tulevaisuudessa sitten keksitään taas joku uusi superuskonto,johon kaikki täytyy pakottaa liittymään.
      Eli ei uskonnoista pääse koskaan ja sama pyörä pyörii.

• kakkapylly

vaarallinen oppi. Sharia-lakihan käskee muun muassa tappamaan kaikki ateistit. Myös länsimaissa asuvat muslimit haluavat muuttaa yhteiskunnan islamilaiseksi. Koska muslimeja on monissa maissa jo miljoonia, tämä on aika vaarallinen kehityssuunta.

• Pyllykakka
        kakkapylly kirjoitti:

vaarallinen oppi. Sharia-lakihan käskee muun muassa tappamaan kaikki ateistit. Myös länsimaissa asuvat muslimit haluavat muuttaa yhteiskunnan islamilaiseksi. Koska muslimeja on monissa maissa jo miljoonia, tämä on aika vaarallinen kehityssuunta.

Äärimmäisen vaarallista on sallia intialaisten saavuttaa taloudellinen ylivalta. Meidän pitäisi jotenkin saada presidentti Bush pommittamaan Intia parkkipaikaksi.

• kakkapylly
        Pyllykakka kirjoitti:

Äärimmäisen vaarallista on sallia intialaisten saavuttaa taloudellinen ylivalta. Meidän pitäisi jotenkin saada presidentti Bush pommittamaan Intia parkkipaikaksi.

vaikutusvallan kasvua muu maailma tuskin pystyy estämään. Uskonnolliselta kannalta tästä ei liene kovin suurta haittaa, koska islam ei noissa maissa ole kovinkaan suosittu uskonto.

• luuhamara

Sinä sen sanoit. New agea, okkultismia, skientologiaa, kristinuskoa, saatananpalvontaa, islamia, mieltä laajentavat aineet jne. Ihminen on hengellinen olento, ja nykyajan kristinusko ei tarjoa hengennälkäisille ihmisille tarpeeksi vastauksia.

Ateismi ei tarjoa mitään instant-parannusta mistään taudista. Se ei kerro elämän tarkoitusta. Se ei lupaa ikuista elämää. Ateismi on hyvin vaatimatonta. Totta on vain se mitä voimme mitata, kaikki muu on spekulointia. Olen OUT ja ylpeä siitä. Ateismi tosin ei ole kuolemassa vaan kasvaa ja voi hyvin niin kauan kuin meillä on vapaus ajatella omilla aivoillamme.

• Keskiyön cowboy

Olitko kristuksen kanssa Neuvostoliittoa kaatamassa?
      Oletko jo koittanut ristiinnaulintaa,se on kuuminta hottia juuri nyt.Jos sekään ei riitä niin koita nousta taivaaseen,sen luulisi helppaavan.

• ...

ilmaiset tietämystäsi cowboyn lailla. Se hämmentää hihhulia.
        Jeesukseni kaatoi Neuvostoliiton ja silloin kun se kaatui, minä olin viisi vuotta vanha. En siis ollut fyysisesti läsnä Neuvostolittoa kaatamassa, vaikka hengessä jokainen uskova iloitsi ja riemuitsi koko NL:n kaatumis-prosessista alkaen perestroikan vuosista NL:n lopulliseen kaatumiseen. Suurin ilon aihen oli se, että Evankeliumi pääsi leviämään Neuvostoliiton kansojen pariin, eikä Raamattujakaan tarvinnut enää salakuljettaa itään.

• siino

"Ateismi on kuolemassa"

Koska ihmiset ovat järkiintymässä, eivätkä pidä enää satuja totuutena. Siksi ateismia ei pian enää tarvita.

• Huhhahhei

väärässä maassa. Ei Suomea saada tarpeeksi jenkkiläistymään, että teistä tulisi muuta kuin kuriositeetti. Täällä ollaan ihan liian fiksuja.

• ...

ja näyttävätkin paremmilta. Tämä on tietenkin todella pinnallista ja tyhmää puhetta.
        Olen vain ihmetellyt, että mikä niistä amerikkalaisista tekee niin rikkaita ja hyvän näköisiä, kun ne on kuitenkin niin tyhmiä?

• Huhhahhei
        ... kirjoitti:

ja näyttävätkin paremmilta. Tämä on tietenkin todella pinnallista ja tyhmää puhetta.
        Olen vain ihmetellyt, että mikä niistä amerikkalaisista tekee niin rikkaita ja hyvän näköisiä, kun ne on kuitenkin niin tyhmiä?

vaikuttavat olevan nuo henkiset arvot kohdillaan. Hammastahnamainoshymy, paljon rahaa ja hyvä plastiikkakirurgi tuovat onnen. Ja ilmeisesti sen taivaspaikankin.

Oletko koskaan miettinyt, miksi ihmeessä tuossa menestyjien maassa suurimpia ongelmia ovat liikalihavuus, käsiaseet, huumeet, asianajajat, alhainen sivistys... Listaa riittää. Vankiloita maassa on väkilukuun suhteutettuna enemmän kuin missään ja ne ovat tupaten täynnä.

Enempää en jaksa piirtää, perille se ei mene kuitenkaan. Ja toivottavasti et kehtaa alkaa jauhamaan sitä kulunutta ateisti=kommunistimantraa... Kommunismi on muutamaa pientä poikkeusta lukuunottamatta kuollut ja hyvä niin.

Ajattele. Vai onko liikaa vaadittu?

• ...
        Huhhahhei kirjoitti:

vaikuttavat olevan nuo henkiset arvot kohdillaan. Hammastahnamainoshymy, paljon rahaa ja hyvä plastiikkakirurgi tuovat onnen. Ja ilmeisesti sen taivaspaikankin.

Oletko koskaan miettinyt, miksi ihmeessä tuossa menestyjien maassa suurimpia ongelmia ovat liikalihavuus, käsiaseet, huumeet, asianajajat, alhainen sivistys... Listaa riittää. Vankiloita maassa on väkilukuun suhteutettuna enemmän kuin missään ja ne ovat tupaten täynnä.

Enempää en jaksa piirtää, perille se ei mene kuitenkaan. Ja toivottavasti et kehtaa alkaa jauhamaan sitä kulunutta ateisti=kommunistimantraa... Kommunismi on muutamaa pientä poikkeusta lukuunottamatta kuollut ja hyvä niin.

Ajattele. Vai onko liikaa vaadittu?

Miksi USA on ylivoimaisesti vaurain maa maailmassa, eikä kyseessä ole mikään kääpiövalti, eikä edes keskisuuri maa, vaan 300 miljoonan asukkaan jättiläisvaltio?
        Miksi maailman huipputiede on USA:ssa?
        Miksi maailman huipputeknologia on USA:ssa?
        Miksi USA:lla on maailman vahvimmat asevoimat?
        Miksi USA:n kulttuuri määrää koko maailman kehitystä?
        Miksi amerikkalaiset kannatavat perhearvoja ja uskovat Jumalaan?
        Miksi USA:lla on eniten poliittista ja taloudellista valtaa?
        Miksi Bushin, uudestisyntyneen kristityn sana painaa niin paljon vastustuksesta huolimatta?
        Miksi Amerikka on yksilönvapauden suurin puolustaja ja uskonnollisen vapauden esitaistelija?
        Miksi Amerikkalaiset ovat niin osaavia? Miksi he ovat niin työteliäitä? MIKSI???

• Minä taas ihmettelen sitä, miksi minulla pitäisi olla jokin kokonaiskuva hengellisyydestä. Minä en tee sellaisella kokonaiskuvalla mitään.
      Meidän raivokas itsepetoksemme??? Hmmmm.
      Kukahan tässä on raivokas? Mittasitko sykkeen kun kirjoitit tekstiäsi? Veikkaan että oli aika korkealla. Ja minä ainakaan en luule itsestäni yhtään mitään, olen aika hyvin selvillä heikkouksistani, sekä myös vahvuuksistani. Enkä minä myöskään koe olevani OUT nykymaailmasta. Minulla on työ,perhe, ystäviä, harrastuksia. Ja niihin harrastuksiin ei kuulu pienten lasten syönti, yöllä täydenkuun aikaan kuten jotkut teistä "uskovaisista" saattavat luulla.
      En todellakaan ole ymmärtänyt, että aikani on mennyt ohitse, koska en ole tiennyt minulla mitään erityistä aikaa olleenkaan. Minä en nyt vain usko mihinkään jumaliin, ja piste.
      Hengellisyys saa aivan rauhassa olla IN.

• Agneisti

Aivan täyttä paskaa.

• so what?

uskonnoissa on vaan se huono puoli, että vaikka se miten IN olisikin, sellaiseen ei vain voi heittäytyä, jos sydän ei ole mukana siinä. usko joko on tai ei ole, se ei ole siis ihmisen itsensä tuosta vain päätettävissä. sitä voisi verrata rakastumiseen - siihenkään ei voi itseään pakottaa.

• Huhhahhei

ja rakkaudella on hyvin vähän jos ollenkaan tekemistä keskenään.

• paranee vain

Minun vanhempani ovat helluntalaisia ja ehkäpä juuri siksi minusta tulikin ateisti. Päätin näet jo lapsena, että isona en koskaan halua tulla yhtä tyhmäksi ja sivistymättömäksi ihmiseksi kuin vanhempani enkä varsinkaan niin järjettömän ja kaikenkattavan ahdasmieliseksi ja suvaitsemattomaksi.

Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla jossa minä asustan huomattavan suuri osa ihmisiä on ateisteja tai ainakin kirkosta eronneita ja uskontoon välinpitämättömästi suhtautuvia agnostikkoja ja määrä kasvaa koko ajan. Minun työpaikallanakin taitaa ainakin puolet henkilökunnasta ollaan jossain määrin ateistisia "pakanoita", kuten olen keskusteluissa huomannut. Uskovaisia tai etenkään helluntalaisia ei työpaikallani ole yhtään ainoaa ihmistä ja kummallistahan se olisikin, sillä työssäni tarvitaan älykkyyttä, hyvää yleissivistystä, korkeaa koulutusta ja avaraa ja suvaitsevaista mieltä, eikä sellaisia ihmisiä uskovaisten aivopestyistä piireistä tahdo millään löytyä.

• ...

ja kun synnyin, perheeni asui Kruununhaassa. Lällällääää. Olen paljasjalkainen stadilainen, joten älä sinä auo minulle päätäsi "pääkaupunkiseutulaisuudestasi".
        Sinulla muuten ei ole hellarivanhempia. Kukaan ei vihaa vanhempiaan tuolla tavalla, olivat he kuinka uskovaisia tahansa.

• ihan syntyperäinen hellaril...
        ... kirjoitti:

ja kun synnyin, perheeni asui Kruununhaassa. Lällällääää. Olen paljasjalkainen stadilainen, joten älä sinä auo minulle päätäsi "pääkaupunkiseutulaisuudestasi".
        Sinulla muuten ei ole hellarivanhempia. Kukaan ei vihaa vanhempiaan tuolla tavalla, olivat he kuinka uskovaisia tahansa.

Olen syntynyt täällä Helsingissä, missä vanhempani olivat tuolloin opiskelemassa ja äitini tuli raskaaksi kesken opintojensa.
        Olen siis syntyperäinen Helsinkiläinen, lällällää itselles.

Minulla tosiaan on (tai pikemminkin oli) hellarivanhemmat vielä silloin, kun asuin kotona. Kuulin että olivat myöhemmin riitautuneet hellariporukan kanssa ja siirtyneet johonkin toiseen hihhuliryhmään, jonka nimeä en nyt millään muista ja väliäkö tuolla, yhtä hulluja hekin joka tapauksessa.

Minä vihaan kaikkea tyhmyyttä, ilkeyttä, sivistymättömyyttä, ahdasmielisyyttä ja suvaitsemattomuutta ja jos sitä edustavat omat vanhempani niin sen pahempi heille - en voi luopua periaatteistani sen vuoksi...

• Light-bearer

Eli koska nyt on taas hetkellisesti tullut muotiin olla jesuspeople niin koko ateismin käsite on kuolemassa sukupuuttoon? Se kun on katsos ison kuvan kannalta yhtä tyhjän kanssa mihin aivottomat massat uskovat. Rohkenenkin väittää, että mitä koulutetummaksi ihminen tulee sitä todennäköisemmin hän on ateisti. Kun ihmiskunnan tieto ympäröivästä universumista ja sen sovellukset kuten genetiikka ja nanoteknologia yleistyvät alkaa kirkkojen kävijämäärä tippua.

Sinä saat ihan rauhassa uskoa mihin mytologiaan haluat, mutta minua se ei kiinnosta yhtään. Ymmärrätkö? Ei sitten tippaakaan.

• Jeesuksen seuraaja

Tulkaa ja tehkää niin kuin minä käsken:

-Verensiirtoja ei saa suorittaa sillä veressä on ihmisen sielu ja minuus.

-Sairaalat lopettakaamme ja kirkkoja rakentakaamme ja rukouksilla toisemme parantakaamme.

- Kaikki tieteellinen pannaan ja kouluihin vain ja ainoastaan uskonnollinen toiminta sallittakoon. Raamattu vuodelta 1000 olkoon ohjeenamme.

• ...

Helluntailaiset eivät kiellä verensiirtoja. Jehovan todistajat kieltävät. Jehovat eivät ole helluntailaisia, eivätkä edes kristittyjä.
        Me hellarit autamme kehitysmaita rakentamaan sairaaloita. Lähetystyöntekijät ovat usein lääkäreitä ja Afrikan sairaalat ovat suuressa osin uskovien alulle panemia. Sen tietävät kaikki (paitsi sinä).
        Me kannatamme tieteen tekemistä, kunhan sitä tehdään älyllisesti rehellisellä tavalla ja ihmiskunnan parhaaksi.

• itkettää

mitä se haittaa, että uskisten mielestä ollaan out? se taitaakin olla enemmän sinun ongelmasi, pelkäät olla yksin ajatustesi kanssa. kuuletko ehkä ääniä?

ainakin perustelet asiaasi tyyliin: me uskotaan, että se on näin, joten sen on pakko olla totta. viis siitä onko se todistettavissa, kunhan MONI on sitä mieltä. ei tämä ole mikään muotivirtaus, vaan tiedettä, senkin uskis

• ...

Tieteestä te ette ymmärrä mitään. Se on surullinen tosiasia. Maailman tiedemiehistä ne fiksuimmat (USA:ssa on maailman huipputiede ja huipputiedemiehet) myöntävät, että eivät usko evoluutio teoriaan.
        Tämä tietysti itkettää sinua vielä enemmän, mutta kerron sinulle lohduttaakseni, että sinullakin on toivoa. Ota Jeesus vastaan, sillä hän kuoli pyyhkiäkseen kyyneleesi.

• JEESUS; JUMALAN POIKA
        ... kirjoitti:

Tieteestä te ette ymmärrä mitään. Se on surullinen tosiasia. Maailman tiedemiehistä ne fiksuimmat (USA:ssa on maailman huipputiede ja huipputiedemiehet) myöntävät, että eivät usko evoluutio teoriaan.
        Tämä tietysti itkettää sinua vielä enemmän, mutta kerron sinulle lohduttaakseni, että sinullakin on toivoa. Ota Jeesus vastaan, sillä hän kuoli pyyhkiäkseen kyyneleesi.

Tämä on vissiin sitä kristillistä rakkautta:

MINÄ olen OIKEASSA, tottele MINUN jumalaani, MINÄ lohdutan sinua sillä, että olen OIKEASSA!

Mene ja rakasta omaa persereikääsi tikkuisella kakkosnelosella. Sekin reikäsi kaipaa rakkauttasi enemmän kuin kukaan täällä.

Minä olen Jeesus, sinun herrasi. Sinun täytyy totella. Mars vessaan sen kakkosnelosen kanssa.

• Darkiara

Ateismi tulee vielä syrjäyttämään uskon ja olen siitä 99% varma.

• ...

Kaikki sosiologit ja uskototieteilijät ovat yhtä mieltä sen suhteen, että Ateismi vetelee viimeisiään. Täytyy muistaa tässä yhteydessä, että me Suomessa kuljemme jälkijunassa kaikissa asioissa. Niin tämänkin asian suhteen. Tiedät varmaan Raamatun ennustukset ja sen, kuinka Antikristus tulee perustamaan uuden maailman uskonnon. Tulevaisuus siis on uskonnon. Kansainvälinen media on jo valjastettu sitä tarkoitusta varten.

• Darkiara
        ... kirjoitti:

Kaikki sosiologit ja uskototieteilijät ovat yhtä mieltä sen suhteen, että Ateismi vetelee viimeisiään. Täytyy muistaa tässä yhteydessä, että me Suomessa kuljemme jälkijunassa kaikissa asioissa. Niin tämänkin asian suhteen. Tiedät varmaan Raamatun ennustukset ja sen, kuinka Antikristus tulee perustamaan uuden maailman uskonnon. Tulevaisuus siis on uskonnon. Kansainvälinen media on jo valjastettu sitä tarkoitusta varten.

Ennustustenhan mukaan epäusko tulee leviämään kuin syöpä ja se tulee tekemään suuria ihmeitä. Tiedehän tekee suuria ihmeitä ja osa siitä todistaa Jumalaa todistetusti valheelliseksi. Media taas ei kykene tekemään suuria ihmeitä.

• Kilpailee....
        Darkiara kirjoitti:

Ennustustenhan mukaan epäusko tulee leviämään kuin syöpä ja se tulee tekemään suuria ihmeitä. Tiedehän tekee suuria ihmeitä ja osa siitä todistaa Jumalaa todistetusti valheelliseksi. Media taas ei kykene tekemään suuria ihmeitä.

Keskenään siitä kumpi on hullumpi!! :D :D

• Kilpailee.... kirjoitti:

Keskenään siitä kumpi on hullumpi!! :D :D

"Your bullshit is more bullshit than my bullshit"

• Atte Ateisti
        ... kirjoitti:

Ateismi ei kuole elleivät ateistit kuole.

Ateistit taas eivät kuole sen nopeampaan kuin uskovaisetkaan. Tosin uskovaisilla syntyvyys on suurempaa.

Ateismi on hengellisen, näkymättömän todellisuuden epäilyä. Sitä tulee olemaan aina niin kauan kun on ihmisiä.

Epäilevä Tuomas oli hyvin inhimillinen tyyppi.

• Atte Ateisti
        ... kirjoitti:

"Kaikki sosiologit ja uskontotieteilijät ovat yhtä mieltä..."

No eivät varmasti ole!

Valheillasi ei ole rajoja. Vielä oletat että joku piirunkaan vertaa luottaisi sinuun?

Kokeilenpa minäkin: "Kaikki papit ja paavit ovat sitä mieltä että ateismi voittaa!"

• Mun_Nimi

Puhut ateismista ikään kuin se olisi jokin yksi ja yhtenäinen, kaikki ateistiksi itseään kutsuvat ihmiset piirteiltään tiukasti yhteenniputtava ominaisuus. Ateismi on sana. En ymmärrä, mitä on sanan kuoleminen.

Mutta voidaanhan toki ajatella ja todeta, että ateismi olisi kuolemassa. Todetaan kuitenkin samaan syssyyn, että tiukan yhden linjan totuutta julistava uskonnollisuus, mitä sinä edustat on vähenemässä ja sijaa puolestaan saa uskonnollisesti suvaitsevampi, siis muutkin uskomukset hyväksyvä ajattelusuuntaus. Terveitä piirteitä uskontorintamalla. Voitaisiin uusi(?) käsite lanseerataksemme todeta, 'uskonnollinen relativismi' saa sijaa ihmisten keskuudessa.

Edelleen kuitenkin väittäisin, että kokonaiskehitys on se, että uskonnottomuus valtaa alaa.

• Atte Ateisti

"...haluttomuus nähdä maailman menoa..."

Mikäköhän meillä ateisteilla on siinä maailman menossa jäänyt näkemättä?

Ei, jos tarkoitat peikkoja, menninkäisiä ja henkiolentoja, en todellakaan ole sellaisia nähnyt. Johtuneeko huonoista geeneistä tai puutteellisista aisteista? Kuitenkin samat kaksi silmää ja yksi nenä meillä ateisteilla on kuten teillä hellareillakin.

Neuvostoliitto ei merkinnyt mitään oikealle ateistille. Epäonnistunut kokeilu, jota en kannattanut sen elinaikanakaan.

Vaikka Neuvostoliitto romahtikin, ei minusta silti tullut hellaria. Epäuskoni peikkoihin ja henkiolentoihin jäi.

Sinä varmaan osaat selittää miksi?

Ateismi ei ole kuolemassa niin kauan kun ihmisillä on riittävästi aivosoluja. Niin kauan kun on ihmisiä on olemassa epäilystä.

Toinen juttu taas on se, että uskovaiset, niin hellarit, lestadiolaiset kuin muslimitkin ovat yleensä suurperheiden kannattajia. Uskovaiset perheet tekevät parhaansa että tietämättömyyden pimeys maailmassa laajenisi ja saisi lisää kannatusta ja tieteen kirjat lopulta poltettaisiin roviolla.

Mutta epäilys jää. Se elää jokaisen ajettelevan olennon pään sisällä.

• Simo

sanoo ateistien olevan puolustuskannalla ja itsensäpettäjiä???

Vitsien vitsi.

Satuja vastaan ei ole vaikeaa ensinnäkään puolustautua.

Hengellisyys on ihan jees juttu, kristinusko kaikissa muodoissaan vaan ei ole elävää ja hengittävää hengellisyyttä vaan kaavoihin kangistunutta ja kuivunutta järjetöntä pakkotoistoa...

Ei ateismi ole valinta vaan järjen luonnollinen tila kun ei huijaa ja uskottele itselleen satujen ja tarinoiden paikkansapitävyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2508
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1868
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      74
      1816
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1318
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1238
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1198
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1068
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1060
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      914
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      913
    Aihe