AUTTAKAA!

MäVaanTäältäJostain

Ongelmani on keltaiset hampaat jotka tekevät elämästäni hirveää koska en pysty hyväksymään itseäni niiden takia. Häpeän niitä yli kaiken. No ok, ne eivät ole aivan NIIN hirveät ehkä muiden mielestä, mutta itseä ne häiritsevät todella paljon.

Pilasin hampaani kun olin pieni, en juurikaan harjannut hampaitani ja pelkäsin hammaslääkäri käyntejä. Kesti todella kauan että sain hinattua itseni hammaslääkäriin lopulta. Syy ei ollut vanhempana enää pelko hammaslääkäriä kohtaan, vaan se häpeä minkä tunsin koska hampaani olivat huonossa kunnossa.Nyt on pari käyntiä monen monen vuoden tauon jälkeen takana ja olen todella helpottunut siitä.

Nyt ainut ongelma on se että tuolla kunnallisessa hammaslääkärissä tuskin hampaiden värille tehdään mitään, ainoastaan reiät paikataan.

Kysynkin että onko noi kotivalkaisut oikeasti toimivia jos hampaat ovat todella tummuneet vai pitäisikö sitä mennä suoraan jonnekkin valkaisuklinikalle, vai auttaako sekään? Pelkään että joudun koko ikäni maksamaan siitä virheestä minkä olen tehnyt kun järjestin hampaani tähän kuntoon.

9

1039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *ruusu*

Ensimmäisenä kannattaa kokeilla "kuuri luontoisesti" valkaisevaa hammastahnaa. Jos se ei auta, niin sitten yksityiset hammashoitolat tarjoavat zoom-valkaisua. Sillä ainakin hampaat valkaistuvat, mutta se on myös hintavaa (en nyt juuri kustannusta muista...). Ja tietysti voi käydä putsissa, jonka tekee suuhygienisti ihan myös tk hammaslääkärissä.

• miinnttuu

Toki varmaan voit kokeilla valkaisua, mutta muista, jos etuhampaitasi on paikattu yhdistelmämuovilla, ei valkaisu tehoa niihin vaan vain oma kiille valkaistuu ja paikka jää sen väriseksi millä on paikattu.

• kärsijä

Ettei sulla nyt olis pakkomielle hampaistasi??

Olet alkanut liiaksi tuijottaa niiden kellertävää väriä ( monilla hammasluu on sen väristä)... luulen, että ulkopuoliset , jotka näkee sinut kokonaisuudessaan, eivät kiinnitä PELKKIIN hampaisiin huomiota.
      Sä voit olla muuten kivannäköinen, kivat hiukset jne, jotka kompensoi hampaita ja tasapainottaa sun ulkonäköä.

Jos olet tyttö, vältä pinkkejä huulipunia. Valitse joku murrettu sävy, niin keltaisuus ei korostu.
      Pidä huoli hampaitten puhtaudesta ja kunnosta, pidä suu raikkaana - ja kaikki on hyvin!

• munkkabunkka

Minulla on hampaat, kuin steariinia!
      Yhden hampaan paikkakin on niin keltainen, että kun sanon ihmisille, että sepä onkin oikea kultapaikka, he uskovat sen!
      Vain kunnon valossa saattaa havaita, ettei se itseasiassa olekkaan kultaa, vaan vain keltainen..

Minulla on ollut aina keltaiset hampaat, vaikka rassaan niitä kyllä ihan hyvin.
      Hyväksy itsesi ja muista, valkoiset hampaat ovat luonnottomat!
      Käytössä kuluu ja kellastuu, ja mitä hampailla sitten tekee, jos niitä ei käytä?

"Olet todella kaunis, elät vain yhden kerran, olet todella keltahampainen, mutta se ei haittaa".
      Itse olen huvikseni ajatellut, että hyvähän se, että hampaat ovat keltaiset, voisivathan ne olla nimittäin mustatkin!

• hymy kuntoon

Pahan värisistä hampaista ei todellakaan tarvitse kärsiä! Muut ovat vähätelleet ongelmaasi, ei ole hauskaa jos hymy on kortilla ja itsetunto maassa. Itsehän sen parhaiten tiedät ja jos kärsit asiasta, hoida se pois. Vaihtoehtoja löytyy. Hampaiden valkaisuaineet tehovat hyvin nimenomaan kellertävään ja ruskehtavaan väriin (harmahtavaan huonommin). Jos hampaiden perusväri on kovin tumma, tarvitaan ehkä pitempää käsittelyaikaa. Ehdottomasti jo sen vuoksi suosittelen hammaslääkärin vastaanotolta saatavaa kotivaalennusta geelimuoteilla. Nämä muotit tehdään tarkalleen omien hampaiden muodon mukaiseksi, jolloin valkaisugeeliä ei joudu muualle (ikenille tai vatsaan), mikä on tärkeä asia, jos ainetta joutuu käyttämään esim. 2-3 viikkoa. Kotivalkaisuaineella saat hyvän tuloksen pikkuhiljaa, kun taas hammashoitola-valkaisussa kertakäsittely ei välttämättä riitä (näiden ongelma on, että aluksi vaalenee reippaasti, mutta parissa viikossa tulos heikkenee). Karbamidiperoksidi on todettu turvalliseksi aineeksi.
      On huomattava, että hampaiden paikat eivät vaalene. Jos hampaissasi on näkyviä paikkoja, niiden vaihtaminen valkaisun jälkeen voi olla tarpeen ja itse asiassa tuo usein erittäin hyvän lopputuloksen kun väleistä pilkistävät "keltaiset läiskät" katoavat.
      Jos hampaiden paikat ovat hyvin suuria, posliinilaminaatit tai -kruunut ovat paras vaihtoehto, mutta myös kallein. Jos et ole valmis satsaamaan niin paljon, hampaan pinnat voi päällystää myös tavallisella paikkausmuovilla suoraan hampaan pinnalle. Kaukaa katsottuna tulos on kelvollinen, mutta ei vedä vertoja posliinille. Ikä ja huulen asento merkitsevät myös aika paljon.
      Rohkeasti toimeen, olen todellakin nähnyt ihmisten ilmeen muuttuvan niin ratkaisevasti iloisemmaksi ja positiivisemmaksi kun uskaltaa jälleen hymyillä!

ps. kuntapuolella näitä ei tietenkään tehdä, esteettistä hammashoitoa halajavan täytyy hakeutua yksityishammaslääkärin hoitoon.

• hermostu

moisesta. Tiedän kokemuksesta, että kellertävät hampaat ovat kestävämmät, kuin valkoiset. Isäni täytti 80 vuotta. Ei juuri koskaan ole käynyt hammaslääkärissä, mitä nyt poistattamassa joitakin rikkimenneitä hampaita. Paikattu ei ole, ja hänellä edelleenkin on toimivat omat hampaat. Hänen hampaansa ovat keltaiset luonnostaan, eivätkä ole tupakan kellertämät, koska ei ole koskaan polttanut.

Äidilläni on ollut valkoiset hampaat, mutta hänellä on ollut kokoproteesit, sekä ylhäällä, että alhaalla jo 40 vuotta. Itse olen n. 50 v. Olen perinyt hampaat äidiltäni. Olivat valkoiset ja sievät. Niiden paikkaaminen aloitettiin, kun olin 8 v. Paikattiin, ja paikattiin, kunnes luovutin alle kolmekymppisenä, ja laitoin kokoproteesin yläpuolelle.

Niin että silleen. Tiedän vastaavia tapauksia muitakin. Älä nyt vain mene millään keinotekoisella tavalla pilaamaan hampaitasi, vaan ole tyytyväinen siihen, mitä Luoja on sinulle antanut. Kyllä tuo vaiva on pelkästään sinun pääsi sisällä, ja muut ihmiset aivan varmasti hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet.

• Hyvä hyvä hyvä

Kerrankin ihan asiaa! Oppisivat arvostaan vaan omia hampaita jokainen, mitä on suuhunsa saanut. Huomaavatpahan sitten viimeistään, kun on käyneet läpi kalliit hoidot eikä sittenkään tullut sitä onnellisuutta!

• juur sanonut

että hampaita on runsaasti paikattu ja ilmeisesti nämä paikkojen reunat sekä muu pinnan karheus ovat keltaisuuden syynä. En usko, että siinä on enää mitään sanomista keltaisen hammasluun kestävyydestä! Miksi ette voi ymmärtää, ettei hän halua pitää likaisenvärisiä hampaita?

• ymmärretä
        juur sanonut kirjoitti:

että hampaita on runsaasti paikattu ja ilmeisesti nämä paikkojen reunat sekä muu pinnan karheus ovat keltaisuuden syynä. En usko, että siinä on enää mitään sanomista keltaisen hammasluun kestävyydestä! Miksi ette voi ymmärtää, ettei hän halua pitää likaisenvärisiä hampaita?

yleensäkään mitään viestiä oikein. Joku kirjoittaa että saako hammasraudat pois kun haluu, niin vastaus on että älä ihmeessä nyt ota ja pllaaaaaaaaaaahhhhhhhhh. Joku tuskailee pahan hajuisen hengityksen kanssa ja sanotaan, että mene nyt sinne hamamslääkärille, vaikka alkuperäinen on käynyt tarkastuksissa jos kuinka monta kertaa. Plaahhhh esimerkkejä riittää! Aina alkuperäisen viesti käännetään mutkalle ja manipuloidaan jos miten konstein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe