Huimaus, sekava olo ym. oireet

84848484

Hei,

Olen 22-vuotias mies. Minua on noin pari kuukautta vaivannut kummalliset oireet joihin ei tunnu löytyvän selitystä tai loppua. Heinäkuun lopulla alkoi epämääräinen huimaus. Ei ole kiertävää, ei riipu asennosta, ei kaada, eikä vedä mihinkään suuntaan (ei ole löytynyt selvää korvaperäistä syytä). Huimaus on enemmänkin epämääräinen sekavuuden tunne päässä. ikään kuin sumentaa ajatuksia. Jonkinlainen tajunnan häiriö. Pahimmillaan on tuntunut että taju menee. Lisäksi ajoittain tunnen puristavaa tunnetta pään sivuilla. Tuntuu kuin jokin myrkytys olisi päällä tai että olisin sairaana. Väsymys on myös epätavallisen voimakasta päivisin, vaikka nukun yöni hyvin.

Olo tuntuu välillä voimakkaampana ja välillä lievempänä. Nämä oireet tuntuvat toistuvan sykleissä. Lievenee välillä lähes olemattomiin ja aktivoituu taas. Nämä "häiriötilat" ovat usein pitkäkestoisia, voin tuntea olon tuntikausia.

Usein juuri aamulla herätessäni minulla on tuo olo vahvana. Toinen piikki ajoittuu usein kello 12-15 välille. Mutta aivan säännönmukaisesti näin ei ole. Usein rasitus pahentaa oloa.

Minulle on tehty paljon kokeita asian tiimoilta. Verestä on tutkittu perusverenkuva, maksa-, munuais-, kilpirauhasarvot ovat ok. Tulehdusmittarit lasko & CRP ok. Sokeri ok. Kalsiumin aineenvaihdunta ok. Verenpaineeni on tutkittu ja se on normaali tai enimmilläänkin vain lievästi koholla. Pään MRI tehtiin poissulkemaan vakavia vaihtoehtoja. Psyykkisperäiset syyt suljen itse pois tarkastelusta 110 % varmuudella.

Olisiko mitään aavistusta mikä minua voisi vaivata, tai edes suuntaa antavaa neuvoa mitä seuraavaksi olisi syytä selvittää? Pitkäaikaisen virusinfektion mahdollisuus? Neurologinen sairaus?

Erikoinen asia josta itse olen epäilyksissäni lähtenyt liikkeelle on kokeiluluontoisesti kesäkuun alussa syömäni eksoottiset sienet. Niiden kasvatus on vaativaa puuhaa ja joskus sekaan pääsee homeita jotka pilaavat sadon. Voivat "tartuttaa" itse sienet ja tuottaa mykotoksiineja jotka ovat vaarallisia. Minua kiinnostaa tällainen, mahdollisesti trooppisen homeen patogeenisuus. Olisiko mahdollista että nauttimisella olen saanut itselleni syvän sieni-infektion? Ovatko tällaiset pitkäaikaiset hermosto-oireet mahdolliset siten? Pidin itse pitkään tätä vaihtoehtoa epätodennäköisena mutta useat ulkomaiset lähteet viittaavat mahdollisuuteen. Pystyttäisiinkö tämä vaihtoehto poissulkemaan jollain lailla?

Muita epäilyjäni:
-Niskani ovat myös lievästi jumissa, mutta epäilen etteivät oireeni voi johtua niistä.
-Entä miten vaikuttavat jos on vääränlaiset silmälasit?
-Istun usein pitkiä aikoja koneen ääressä.
-jokin pitkittynyt infektio.
-mahdolliset sydänperäiset syyt, ehkä sydänlihastulehdus (on myös ollut sydänkipuja välillä)?

38

20519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lymen tautinen

      otettu likvor-näytettä? Poissuljettu bor.?
      Sinulta on varmasti otettu EKG, siinä ja jo kuunnellessa useimmiten syd.lihastulehdus tulee esiin, toki paras koe on syd.entsyymien tutkiminen (verikoe, et kerro onko se tehty).

      • 84848484

        Borrelioosi-näyte otettiin ihan hiljattain verestä. Tulos ei ole vielä tullut. Likvor-näytettä ei ole otettu. Pitäisiköhän vaatia? Mitä kaikkea siitä voidaan tutkia?

        EKG on tosiaan otettu jo useamman kerran. Yhden kerran siinä oli jotain pientä heittoa, muuten ok. Sydänentsyymit otettu ja ok.


      • vaadi
        84848484 kirjoitti:

        Borrelioosi-näyte otettiin ihan hiljattain verestä. Tulos ei ole vielä tullut. Likvor-näytettä ei ole otettu. Pitäisiköhän vaatia? Mitä kaikkea siitä voidaan tutkia?

        EKG on tosiaan otettu jo useamman kerran. Yhden kerran siinä oli jotain pientä heittoa, muuten ok. Sydänentsyymit otettu ja ok.

        se likvor-näyte.


      • 84848484
        vaadi kirjoitti:

        se likvor-näyte.

        Niin, mitä sieltä likvori-näytteestä pitäisi tutkia?


    • hoidettu

      Kuullostaa tutulta...

      Niska jumissa-> vaikeuttaa verenkiertoa aivoihin

      Rintaranka jumissa-> verenpainetta, hengitysvaikeuksia-> vaikuttaa verenkiertoon joka paikassa.

      Mites selkäkivut? Tai etutaivutus, meneekö sormet lattiaan jalat suorina?
      Puutuuko kädet/sormet koskaan?

      • 84848484

        Hmm... Eli siis niskavaivojen yhteys voi olla mahdollinen. Lääkäri niitä kyllä kokeili (neurologi oli hän) ja sanoi ettei siellä ole kuin lievää jännitystä. Mutta niska/hartiat on kyllä vähän vihoitellut. Olen sitä koettanut vähän pyöritellä ja venytellä.

        Puutumisia en ole havainnut minkäänlaisia ja raajat pelaa normaalisti. Etutaivutus kyllä onnistuu, menee kämmenetkin lattiaan, olen aina ollut taipuisa.

        Millaisia oireita tarkalleen itselläsi oli?


      • hoidettu
        84848484 kirjoitti:

        Hmm... Eli siis niskavaivojen yhteys voi olla mahdollinen. Lääkäri niitä kyllä kokeili (neurologi oli hän) ja sanoi ettei siellä ole kuin lievää jännitystä. Mutta niska/hartiat on kyllä vähän vihoitellut. Olen sitä koettanut vähän pyöritellä ja venytellä.

        Puutumisia en ole havainnut minkäänlaisia ja raajat pelaa normaalisti. Etutaivutus kyllä onnistuu, menee kämmenetkin lattiaan, olen aina ollut taipuisa.

        Millaisia oireita tarkalleen itselläsi oli?

        Ei neurologi multakaan mitään vikaa löytäny. Eikä 3 fysiatria, eikä ortopedi... puhumattakaan useista lääkäreistä, verikokeista, kuvauksista, testeistä (ekg, mri, x-ray, rasitus, hermoimpulssi, virtsa...)

        On otettu borrealis, HIVit, valkuaiset, kilpparitestit, sydämen ultraääni,... Mitään vikaa ei löytynyt!

        Luokittelivat kipuni kroonisiksi ja suosittelivat hyväksymään kipuni ja opettelemaan elämistä niiden kanssa. Ja jos se ei onnistu, niin psykiatri voisi auttaa...

        Mun oireet alkaen alhaalta:
        Jalkapohjakrampit, varvasta poltteli, kantapää/akillesjänne kipeä, pohkeet kireät, takareisi kireä, pakaralihas kipeä, etureidet voimattomat, piriformis kireä, iskiasta, selkäkipua, lavan seudun lihasta poltteli ja pirisi, niskat jumissa, olkapää kipeä, käsi puutuili, päänsärkyä, migreeniä.

        Lisäks korkeaa verenpainetta (yläpaine), sydämen muljahduksia, väsymystä, hengityksen ahtautta, hikoilua, unettomuutta, huimausta/pyörtymisiä, elohiiriä joka paikassa (reisi, vatsa, käsi, sormet, silmä),.. olikohan siinä kaikki.

        Ja noihin eivät lääkärit löytäneet mitään syytä! Nyt ne on kaikki olleet hyvin poissa jo yli vuoden...

        Hip hurraa lääkäreille... onneks sit 4. fysiatri löysi vikaa ja siitä se syiden selviäminen alkoi!
        http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Selka.html


      • Ensittiiä

        Aika kauan sitten ollut, mulla pidempään noita oireta kanssa pitkän fyysieszti ja henkisesti rasittvan vuoden jälkeen. Olen onnistunut kehonhuollolla aina saamaan hetkeksi paremman olon, kuitenkin oireet palaavat aina kun vähänkin rasitusta tulee lisää eikä ole ehtinyt venyttelemään.


      • Anonyymi
        84848484 kirjoitti:

        Hmm... Eli siis niskavaivojen yhteys voi olla mahdollinen. Lääkäri niitä kyllä kokeili (neurologi oli hän) ja sanoi ettei siellä ole kuin lievää jännitystä. Mutta niska/hartiat on kyllä vähän vihoitellut. Olen sitä koettanut vähän pyöritellä ja venytellä.

        Puutumisia en ole havainnut minkäänlaisia ja raajat pelaa normaalisti. Etutaivutus kyllä onnistuu, menee kämmenetkin lattiaan, olen aina ollut taipuisa.

        Millaisia oireita tarkalleen itselläsi oli?

        Voisko olla että olet tietämättäsi sairastanut oireettomatkin Koronan ja saanut jotain jälkioireita siitä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisko olla että olet tietämättäsi sairastanut oireettomatkin Koronan ja saanut jotain jälkioireita siitä .

        Hei pönttö, vastasit 16 vuotta vanhaan keskusteluun. Ei tainnu korona vielä vaivata tuohon aikaan heh.


    • oireet

      ja kävin tänään lääkärissä, kokeisiin menen seuraavaksi. Lääkäri puhui myös psyykeperäisistä, masiksesta ja stressistä. Mutta yhtä suurella prosenttilukemalla poistan psyykeperäisen.

      • 84848484

        onkos sinun kohdallasi selvinnyt mikä on vikana?


    • Lelle.

      jo vuosia sitten 3 kuukautta jatkuvaa huimausta ja olin laajoissa tutkimuksissa. Korvalääkäri, neurologi,(aivojen kuvaus) ortopedi ym. Olo oli kuin olisi ollut jatkuvasti lievässä humalassa ja oli koordinaatiovaikeuksia. Olin ollut sappileikkauksessa juuri hiljattain ja lapsi oli vasta vuoden ikäinen joten olin joutunut hoitamaan häntä vaikeassa asennossa kun ei saanut nostella, koska oli leikkaushaava.
      Sitten menin mieheni kanssa eräänä iltana vähän istumaan ravintolaan ja ajattelin että uskaltaakohan tässä ottaa mitään alkoholipitoista kun olo on ollut kuin humalaisella monta kuukauta. Mutta.. yllätys, yllätys, sitä mukaa kun otin hitaasti alkoholipaukkua, otin vain n. 3 ravintola- annosta kaikenkaikkiaan, pääni alkoi selvitä!) Se oli minun onneni että tajusin kaiken olevan niskoista ja rintarangasta johtuvaa. Alkoholi laajensi verisuonia, ja rentoutti lihaksia ja näin veri pääsi taas kiertämään. Olin niin onnellinen ettei ollutkaan mitään aivokasvainta, niikuin jo ehdin pelätä. Sen jälkeen aloin voimistella asettaen kädet yläs ja työntäen käsiä yläasennossa taaksepäin. Eikä mennyt montaa päivää kun huimaus katosi kokonaan. Siinä rintarankakin "aukesi" samalla. Kaikki oli siis johtunut tuosta huonosta lapsenhoitoasennosta ja kun tein vastaliikettä niin se korjkautui. Eli olisin päässyt paljon vähemmälläkun olisi älynnyt kokeilla tuota pientä määrää alkoholia aikaisemmin. Mutta tosiaan vain pieni määrä koska jos juo paljon niin senhän seuraukset taas kaikkii tiedämme.
      Toivottavasti saat selvitettyä ongelmasi koska tiedän kuinka ahdistavaa on potea pitkiä aikoja epämääräisiä huimausvaivoja.Hyvää syksyä sinulle!

      • 84848484

        Mukava että sinulla on helpottanut :) Joskus se selitys on hyvinkin yksinkertainen. Omalle kohdallenikin pohdin tuota niskajumia ja olen koettanut rentoittaa ja venytellä. Mutta on sen vettan kummallisia oireita etten usko sen olevan (ainakaan ainoa) syyllinen omalla kohdallani.

        Nyt aamulla herätessä on niin sellainen olo kuin olisi joku myrkytys päällä, kummallista (ollut usein juuri herätessä). Ihana sairauden tunne.

        Koetin ottaa vähän alkoholia parisen iltaa sitten ja siitä rupesi heti pyörryttämään kovasti. Mistäköhän ihmeestä se voisi johtua? Otin vain yhden kaljan ja olen sentään aikaisemmin voinut käyttää alkoholia ihan normaalisti.


      • niitä
        84848484 kirjoitti:

        Mukava että sinulla on helpottanut :) Joskus se selitys on hyvinkin yksinkertainen. Omalle kohdallenikin pohdin tuota niskajumia ja olen koettanut rentoittaa ja venytellä. Mutta on sen vettan kummallisia oireita etten usko sen olevan (ainakaan ainoa) syyllinen omalla kohdallani.

        Nyt aamulla herätessä on niin sellainen olo kuin olisi joku myrkytys päällä, kummallista (ollut usein juuri herätessä). Ihana sairauden tunne.

        Koetin ottaa vähän alkoholia parisen iltaa sitten ja siitä rupesi heti pyörryttämään kovasti. Mistäköhän ihmeestä se voisi johtua? Otin vain yhden kaljan ja olen sentään aikaisemmin voinut käyttää alkoholia ihan normaalisti.

        amalgaamipaikkoja ja elohopeaa hampaissasi?

        Voi aiheuttaa mm. kuvailemiasi oireita!


      • 84848484
        niitä kirjoitti:

        amalgaamipaikkoja ja elohopeaa hampaissasi?

        Voi aiheuttaa mm. kuvailemiasi oireita!

        ole paikkoja hampaissa. Yksi hammas on kyllä puoliksi muovista kasattu mutta ei ole amalgaamipaikkoja.


    • Migratorius

      Vilkaisepa diabetes-keskustelupalstalta viime kevättalvista ketjua: Hypoglykemioita ilman diabetesta. Ketju on ollut hyvin suosittu ja se on jatkunut toisessa kohdassa viime viikkoihin saakka.
      En halua vihjata diabetekseen sinänsä vaan otaksun, että on oirejoukko, jolla voi olla ihan muu alkusyy kuin D2:lla. Saatat löytää tuttuja kokemuksia sieltäkin.
      Minulla alkoi nelisen vuotta sitten hyvin samankaltainen vaivojen kavalkadi kuin sinäkin kuvailet. Alkusyytä en tiedä, vaivat vain ovat loputtoman uudenlaisia. Kauan sitten olen astunut harhaan alas menevissä portaissa, jolloin alaselässä retkahti voimakkaasti. Tämänhetkiset käsien puutumiset, lihasjännitykset ja pohkeiden elohiiret sopivat yhteen mm Hoidetun kertomuksen kanssa. Uskon siihen, että vaivojen alkulähde voi olla kaukana oirehtivista paikoista ja että henkisiäkin heijastuksia voi seurata aikaa myöten.

    • 84848484

      Huimaus ei ole nyt vaivannut about viikkoon mutta kummallinen sairauden tunne vain jatkuu...
      Ehkä tässä kuitenkin on mahdollisesti joku infektio taustalla. Toivottavasti nyt alkais pikkuhiljaa vaan väistymään.

      Kuumetta mittaillu ahkerasti kun koko ajan otsalla kuumeinen olo. Silti ei mitään näytä.

    • jeppe22

      Terve.

      Itsellänikin on ollut viimekuukausina mitä hämärimpiä oireita. Syyskuussa taisi alkaa ja edelleen on käsittämättömän outo olo. Kukaan ei oikein tiedä mikä minulla on ja olen jo ehtinyt pohtia kaiken maailman hermostsairauksia yms. Kun luin tuon oirekuvauksesi tajusin että oreeni ovat juuri tismalleen samanlaiset kuin sinulla. Jokaista tksityiskohtaa myöten. Nyt on viimeaikoina alkanut olemaan myös jotain unihäiriö juttuakin. Väsyttää koko ajan (vaikka nukkuisin miten hyvin), mutta nyt on pari viikkoa ollut uni täysin kiven alla.

      Itsekin olen sairaaloissa eri testeissä juossut mutta mitään hämärää ei ole löydetty minultakaan.

      Itsellänikin on ollut niska,hartiat ja selkä aika pahassakin jumissa ja ainakin osittain uskon oireiden johtuvan siitä. Kävin nimittäin fysioterapeutillakin jokunen kuukausi sitten ja hän teki minulle juuri näihin vaivoihin räätälöidyn kuntosaliohjelman. Ja ajoittain on sali jopa auttanutkin sillä oireet ovat hieman vähentyneet, mutta kokonaan ne eivät tunnu millään poistuvan. Aika hämärää kyllä on.

      • Marko55

        Mulla on viimeset 3 viikkoa ollu sekavaa oloa(kroppa niinkuin kihelmöi/tärisee), oikean puolen ohimon alue on hieman puristava, ja se on jollainlailla vaikuttanu korvaan ettei sillä kuule niin hyvin tai vastaavaa. Iltaisin ja öisin kun sulkee silmat niin saattaa nytkähdellä/elohiiriä kehossa, sekä tulee omituisii "valoilmiöitä" silmissä välillä. 3 viikkoa siis tätä sekavaa oloo jatkunut ja tuntuu ettei loppua tule.. muutama viikon päästä pääsen neurogille saarnaamaan tästä.. Kaikki siis alkoi kun kävin kauniina iltana veljen kanssa lenkillä ja iski vihlova ääni korvassa ja romahdus.. Siitä sitten miettimään et mitähä tässä nyt tapahtu, toivottavasti ei mitään todella vakavaa.. Vanha aihe mutta minun oireisiin osittain liittyvää ja olisi mukavaa jos saisi muiden mielpiteitä jne tänne. (Samana päivänä mulla uppos aika syvälle kynä kämmeneen joka kyllä putsautettii terveyskeskuksessa) .. ettei sitten tämä olisi jotenkin lauennut, sillä muutama pvä sen jälkee kuumeilin hieman jne mutta kävin Kefexin 700mg antibioottikuurin.. kuume laski mutta olo ei.


    • ihansairastakärsimys

      kännioloa takana yli kymmenen vuotta. et silleesti. otan osaa teilekin.

    • jorma7

      Mullakin tätä, juurikuin olisin itse ketjun aloittanut (eka viesti)
      Minut on leimattu luulosairaaksi ja mielenterveystoimiston asiakkaaksi. Tämä on lopputulos. Alawot.
      Oli neuropedit ortopedit naprapaatit fysioterapeutit ja muut "ammattilaiset".

      • kauan sairas

      • Anonyymi
        kauan sairas kirjoitti:

        Oletko tietoinen sisäilmasairauksista?
        http://homepakolaiset.fi/terveyshaitat.html
        http://www.hajusteyliherkkyys.com/perustietoaSairaudesta.html

        Lääkäreillä ei ole näihin muuta ratkaisua kuin leimata mielenterveyspotilaaksi.

        Olen toimistossa töissä, jossa on tyypillistä että päätä särkee, sekava olo, väsyttää ja pikkusen kipeänä usein. 80-luvun rakennus. Oireet tulevat hitaasti viikoissa..kuukausissa..vuosissa.

        Oireet luetaan masennus yms. oireiksi..


    • Homeoireet

      Itsellä seuraavia oireita: väsynyt kokoajan, huimaa, päätä särkee silloin tällöin,
      kuivat silmät, elohiiri silmässä melko usein, kuumeinen olo vaikka ei olisi kuumetta, Ja olen melko varma että kämpässä olisi hometta täytyy käydä lääkärissä ja varmaan muuttaa pois kämpästä.

    • vielä toivoa

      home tai huono sisäilmasto voi tosiaan olla myös syyllinen joten ikkunaa kannattaa pitää auki.

      Ihminen tarvitsee muuten yllättävän paljon vettä, juotko tarpeeksi vettä päivisin koska kuivunut olo voi aiheuttaa väsymystä? Myös valaistuksesta kannattaa pitää huolta, huono sisävalaistus väsyttää myöskin.

      Itsellä autto väsymykseen myös kun lisäsin ruokavalioon magnesiumin, multivitamiinit kalamaksaöljytabletit (saa lidlistä edullisesti).

      Ja kannattaa muistaa että aivot tarvitsevat myös rasvoja toimiakseen.

      Monella tosiaan tulee yllätyksenä että syy voi johtua puhtaasti fysiologisesta syystä esim. kilpirauhasten vajaatoiminnasta, tätähän ei verikokeesta näe joten vain lääkäriltä voi selvitellä.

    • Minä myös

      ajattelin heti tuota sisäilmaongelmaa. Jos vain oleskelee huoneistossa, jossa on koneellinen ilmanvaihto, voi olla varma, että se tuottaa lähes jokaiselle jotain haittaa, ellei ikkunaa pidetä auki.

      En usko enää, että ihmisen hengityselimille ja keuhkoille tarpeeksi hyvää ilmastointilaittetta olisi vielä edes keksitty.

      itse sisäilmasta sairastuneena kiinnitin huomiota alkuperäisen kirjoittajan mainitsemaan aamuisin olevaan huonoon oloon. Se voi todella olla karmeaa ennenkuin elimistö pääsee kunnolla käyntiin. Kannattaa kiinnittää huomiota erikoisesti omaan hengitykseensä.

    • Sama.vika.Rahikaisella

      Mitähän mahtaa viestiketjun lähettäjälle kuulua tänä päivänä päivän

    • Samavaivaa

      Mitähän mahtaa viestiketjun kirjoittajille kuulua tänään?

    • Samaavaivaamyöskin

      Mitähän tosiaan alkuperäisille aiheen tyypeille kuuluu?

    • Samaavaivaa

      Itsellä ollu kanssa jo about 2-3kk niskat/selkä ja hartiat tosi pahassa jumissa. Kaikennäköisiä oireita on tullut että jopa välillä pelottaa korvissa painetta,päässä silloin tällöin painetta, huimaa, päätä särkee,vasemman puoleinen käsi välillä voimaton ja muutenkin sellainen "sumee ja sekava" olo. Eiköhän tää tästä jos vaan viitsisi käydä lenkeillä saleilla ja vaikka varaamassa hierojan!

      • Tiiäntunteenn

        Mulla samat oireet, jotka tosin johtuvat siitä että vetäny raskaan vuoden jossa hyvin vähän palautumista salilla käymisestä ja alkoholin kittaamisesta.


    • se.auttaa

      Juo vettä!

    • Samaavaivaa

      Joo sitä oon juonut jo 2-3litraa päivässä aina töissä mut ei vaan auta.

    • Anonyymi

      Ei se niskajumi lähde yhdellä tai kahdella buranalla.. minulla oli samanlainen sumea olo, syynä niskajumi. Akupunktio sekä kunnon relaksantit auttoivat, niitä käytän edelleen aina tarvittaessa. Esimerkiks Norflex ja Panacod. Lyrica menee päivittäin jatkuvasti.

    • Anonyymi

      Ois kiva tietää löytykö syytä

    • Anonyymi

      Itsellä ollut about puoli vuotta tismalleen samat oireet. Humalainen olo, pyörryttää, huimaa, väsyttää kokoajan vaikka nukun hyvin, elohiiriä etenkin oikeassa silmäluomessa. Ja mitä muuta olikin. Mulla myös kädet tärisee kuin 80-vuotiaalla vaikka olen itse 19. Mutta se on jatkunut about 5 vuotta jo, nyt vain pahentunut. Kiinnostaisi tietää mitä näille alkuperäisille kommentoijille kuuluu nykypäivänä ja saivatko syytä selville. Saadaanko koskaan tietää. Häiritsee nämä oireet, ahdistustakin tullut kun meinaan ruokakaupassa käydessä pyörtyä. Mulla myös ollut niskahartia alue hyvin jumissa ja olen tehnyt harjoitteita joita fyssari anto, hetkellisesti helpottanut oloa kun pääkipua oli sillon pahaaki. Mutta olo hiipii aina takaisin. Hierojalla voisin käydä mutta sekään ei oo ilmasta ja ahdistaa mennä tuntemattoman kosketeltavaksi. Pitänee tutkia paljonko maksais ihan fyssarin hieronta se ei ois niin paha. Asun itse 1947 rakennetussa kerrostalossa, luin tuolta että homekin saattaa aiheuttaa näitä oireita. Lie sitten se syynä. Olen asunut täällä vuoden mutta en ole hometta sen koommin nähnyt yms. Muutan toki pois kunhan löytyy joku vastaavanlainen kun 58 neliöö ja 490€ vuokra joten sen takia aikamoinen löytö. Noh anyway pitää yrittää niitä harjotteita tehdä tolle niskalle ja koittaa sitä muutaman alkoholin juontia niinku joku kommentoi jos se auttas.

    • Anonyymi

      joo silmälasi väärät kaksteho silmälasit linsit epöonnistuneet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe