Turusen kirjassa virhe!

A.Men

Pasi Turusen kirjassa "Vartiotorni - valtakunta uudessa valossa" (2. painos) on selvä virhe! Ja heti kannessa!

Jehovantodistajat eivät koputtele oville mustassa puvussa ja VT ja Raamattu kädessä tuolla tavalla.

En muista koskaan nähneeni Suomessa miespuolista todistajaa "veljeä") "kentällä" musta tyylipuku päällä. Suorat housut tietenkin on, mutta tavallinen takki. Ja Raamattu on salkussa. Vartsikat voivat olla kädessä.

Kuva: http://www.uskontojenuhrientuki.fi/kuvat/vtuudessa.jpg

Turusen kirjasta ei sitten olekaan löytynyt muita virheitä.

P.S. Tässä on ripaus huumoria.

16

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virhettä

nimittäin kirjoitusvirhettä. Oli jossakin jäänyt jopa sanojen välistä välilyönti pois. Miettikääpä sitä!

:D

• Turusen

kirja on kerrassaan ansiokkaasti tehty. Itse yli 30 vuotta todistajana ollessani olin joko onnistunut itse pitämään itseni tietämättömänä tai sitten järjestö oli pitänyt minut muitten joukossa tietämättömänä sen omista opetuksista ja toimista. Olisinpa uskaltautunut lukemaan tuon kirjan edellisenkin painoksen! Olisin säästynyt paljolta.

• käärmekakka

Uskomatonta että Raamattu kyseenalaistetaan ,muttu turusen pyssy on faktaa kannesta kanteen kyseenalaistamatta.. hehheheheee

on sitte jäät heikkoja

• huomannut,
        käärmekakka kirjoitti:

Uskomatonta että Raamattu kyseenalaistetaan ,muttu turusen pyssy on faktaa kannesta kanteen kyseenalaistamatta.. hehheheheee

on sitte jäät heikkoja

että täällä olisi Raamattu asetettu kyseenalaiseksi kenenkään kirjoittajan toimesta.

Kritiikki kohdistuu Vartiotorniseuraan ja sen "pyhiin" kirjoituksiin ja sääntöihin.

• käärmekakka kirjoitti:

on sitte jäät heikkoja

>>Uskomatonta että Raamattu kyseenalaistetaan ,muttu turusen pyssy on faktaa kannesta kanteen kyseenalaistamatta

Kukaan ei ole kai sinuakaan kieltänyt sitä kritisoimasta?

• käärmekakka
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Uskomatonta että Raamattu kyseenalaistetaan ,muttu turusen pyssy on faktaa kannesta kanteen kyseenalaistamatta

Kukaan ei ole kai sinuakaan kieltänyt sitä kritisoimasta?

Raamatun faktojen kyseenalaistaminen ei kyllä liity Jt väkeen mitenkään että jos kyseenalaistat raamatun, siirrä se vaikka ateisti puolelle.

• käärmekakka kirjoitti:

Raamatun faktojen kyseenalaistaminen ei kyllä liity Jt väkeen mitenkään että jos kyseenalaistat raamatun, siirrä se vaikka ateisti puolelle.

">>Uskomatonta että Raamattu kyseenalaistetaan ,muttu turusen pyssy on faktaa kannesta kanteen kyseenalaistamatta

Kukaan ei ole kai sinuakaan kieltänyt sitä kritisoimasta?"

>>Raamatun faktojen kyseenalaistaminen ei kyllä liity Jt väkeen mitenkään että jos kyseenalaistat raamatun, siirrä se vaikka ateisti puolelle.

Tarkoitin edellä, että saat kaikin mokomin kritisoida Turusen kirjaa. Kun sitä ei mielestäsi kukaan kritisoi.

Tietenkin on pikkuisen vaikea kritisoida opusta, jota ei ole itse edes lukenut.

• käärmekakka
        t-i-u-k-u kirjoitti:

">>Uskomatonta että Raamattu kyseenalaistetaan ,muttu turusen pyssy on faktaa kannesta kanteen kyseenalaistamatta

Kukaan ei ole kai sinuakaan kieltänyt sitä kritisoimasta?"

>>Raamatun faktojen kyseenalaistaminen ei kyllä liity Jt väkeen mitenkään että jos kyseenalaistat raamatun, siirrä se vaikka ateisti puolelle.

Tarkoitin edellä, että saat kaikin mokomin kritisoida Turusen kirjaa. Kun sitä ei mielestäsi kukaan kritisoi.

Tietenkin on pikkuisen vaikea kritisoida opusta, jota ei ole itse edes lukenut.

Tietenkin on pikkuisen vaikea kritisoida opusta, jota ei ole itse edes lukenut.>>

Ja olen vissiin sanonut lukeneeni?

• käärmekakka kirjoitti:

Tietenkin on pikkuisen vaikea kritisoida opusta, jota ei ole itse edes lukenut.>>

Ja olen vissiin sanonut lukeneeni?

>>Ja olen vissiin sanonut lukeneeni?

Ja olen vissiin väittänyt sinun lukeneesi?

Suosittelen silti luettavaksi.

• Markku_Meilo
        käärmekakka kirjoitti:

>>Raamatun faktojen kyseenalaistaminen ei kyllä liity Jt väkeen mitenkään

Ainakin silloin kun minä olin jehovantodistaja, niin Vt-seuran taholta opetettiin, että kaikki Raamatun sisältö on totta, nyt tiedän paremmin.

• Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Ja olen vissiin sanonut lukeneeni?

Ja olen vissiin väittänyt sinun lukeneesi?

Suosittelen silti luettavaksi.

Yksi lähtee ja toinen tulee. Uskoaan sokeasti puolustavan tietämättömän osa ei ole kadehdittava, etenkään jehovantodistajan. Vt-seura kun rohkaisee voimallisesti olemaan lukematta "vieraita ääniä". On siis epäiltävä umpimähkään, ilman perustelua. Sen kun vielä yhdistää esimerkiksi nuoren henkilön mustavalkoiseen ehdottomuuteen, johon Vt-seura kannustaa, niin soppa on valmis.

Luin Turusen kirjan ensimmäisen version, enkä huomannut Turusen esittäneen mitään oleellista väärin. Siihen, että Turusella on tarjottavana oma uskonnollinen näkemys, en puutu.

Tulee mieleen eräs kertomus vanhinten paimennuskäynnistä, jossa löytyi raskauttavaa aineistoa kirjahyllyssä, RF:n CoC. Kirja, joka on hyvin asiallinen ja luotettavasti perusteltu, suurin osa kun on Vt-seuran omaa materiaalia ja kirjekopioita.

• Lähimmäinen.

Koko mies on virhe! Luopioiden uusi profeetta!

• kyselijä...

et esittänyt yhtäkään todistetta väitteesi tueksi?

• Markku_Meilo

>>Koko mies on virhe!

Kirjan sisältöä tunnutaan pelkäävän oikein olan takaa.

• Perustele väitteesi

Missä kohassa/kohdissa ko. kirjassa on virhe ja minkälainen? Jos et osaa kertoa ei sinua voi kovin vakavasti ottaa...

• Lähimmäinen, koska..
        Perustele väitteesi kirjoitti:

Missä kohassa/kohdissa ko. kirjassa on virhe ja minkälainen? Jos et osaa kertoa ei sinua voi kovin vakavasti ottaa...

Ei osaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2387
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1526
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      118
      1264
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1130
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      959
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      852
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      851
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      840
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      18
      831
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      795
    Aihe