Kolmoishermosärky

Minos

Hei!
Olen 5 vuotta kärsinyt kolmoishermosärystä. Onko kohtalotovereita?

14

2832

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

      Voisiko tuon parantaa?
      Mistä se johtuu? Onko sulle kerrottu?

      • Minos

        Hei hmmm...!
        Joo, tää mun kipu johtuu aivokasvaimesta, joka onneksi on leikattu ja sädetetty. Mut tää onneton kasvain kasvoi kolmoishermon päällä ja kasvain vaurioitti osittain tätä hermoa. Elikkä tää kipu tulee olemaan aina läsnä. Mut toki mulla on lääkitystä kipuun, mut kolmoishermosärky on niin sitkee kiputila, ettei sitä ole saatu kokonaan kuriin.


      • ...
        Minos kirjoitti:

        Hei hmmm...!
        Joo, tää mun kipu johtuu aivokasvaimesta, joka onneksi on leikattu ja sädetetty. Mut tää onneton kasvain kasvoi kolmoishermon päällä ja kasvain vaurioitti osittain tätä hermoa. Elikkä tää kipu tulee olemaan aina läsnä. Mut toki mulla on lääkitystä kipuun, mut kolmoishermosärky on niin sitkee kiputila, ettei sitä ole saatu kokonaan kuriin.

        Missä päin päätä sun kasvain on?! mulla on myös vielä kasvainta jäljellä joka on takertuneena kasvohermoon (kolmoishermoon!?).. ennen leikkausta kärsin jumalattomista kasvokivuista..ilmeisesti johtui siitä että kasvain oli niin iso ja painoi hermoa. Leikkauksen jälkeen ei ole ollut enää kipua kasvossa.


      • Minos
        ... kirjoitti:

        Missä päin päätä sun kasvain on?! mulla on myös vielä kasvainta jäljellä joka on takertuneena kasvohermoon (kolmoishermoon!?).. ennen leikkausta kärsin jumalattomista kasvokivuista..ilmeisesti johtui siitä että kasvain oli niin iso ja painoi hermoa. Leikkauksen jälkeen ei ole ollut enää kipua kasvossa.

        Mullon se kasvain jotenkin keskellä päätä. Vaikee selittää (korvan korkusella). Joo, sama täälä kovat kasvokivut oli myös mulla ennen leikkausta ja ne kasvokivut on mulla edelleenkin. Sulla kävi kyllä hyvä tuuri, että pääsit kivuista eroon. Tsemppiä sulle! :-)


    • Eve 38

      Mutta oletko kokeillut akupunktiota?

      Monet ovat saaneet hyviä tuloksia akupunktiosta erilaisissa kiputiloissa.

      • Minos

        Hei Eve 38!
        Joo, olen kokeillut akupunktiota. Siitä kyllä sain helpotusta, mutta kipu oli vain päivän siedettävämpää. Mutta mielenkiintoinen kokemus se sinällänsä oli.


      • kohjo
        Minos kirjoitti:

        Hei Eve 38!
        Joo, olen kokeillut akupunktiota. Siitä kyllä sain helpotusta, mutta kipu oli vain päivän siedettävämpää. Mutta mielenkiintoinen kokemus se sinällänsä oli.

        mustaseljaa. luin kirjasta pitäs auttaa kolmoishermosärkyyn. kysy luontaistuotekaupasta
        toivon että on apua


      • Minos
        kohjo kirjoitti:

        mustaseljaa. luin kirjasta pitäs auttaa kolmoishermosärkyyn. kysy luontaistuotekaupasta
        toivon että on apua

        Kiitos Kohjo vinkistä. Ehottomasti kokeilen! :-)


    • Parantuja

      Pitkään kestäneisiin kiputiloihin auttaa Triptyl 10 mg, jo pieninä annoksina. Sitä saa reseptillä. Myös Panadolia voi kokeilla.

      • Minos

        Heippa Parantuja!
        Kiitti vinkistä. Mulla vaan on sillä tavalla kinkkinen tilanne, et mun särky johtuu hermovauriosta ja siihen on ollu tosi vaikee löytää sopivaa lääkeyhdistelmää. Nyt on aika lailla lääkitys kohillaan (Lamictal, Rivatril ja burana). Koskaan ei oo lääkäri kokeiluttanu mulla tota Triptyliä. Oon monesti kyllä kuullu lääkkeen nimen. Onko sulla ollu tai onko edelleen kolmoishermosärkyä? Sillä mä tältä palstalta kyselin et onko kohtalotovereita ko niin tosi tosi harvoin "tapaa" toista kolmoishermosärystä kärsivää ihimistä.


      • 3-tautinen
        Minos kirjoitti:

        Heippa Parantuja!
        Kiitti vinkistä. Mulla vaan on sillä tavalla kinkkinen tilanne, et mun särky johtuu hermovauriosta ja siihen on ollu tosi vaikee löytää sopivaa lääkeyhdistelmää. Nyt on aika lailla lääkitys kohillaan (Lamictal, Rivatril ja burana). Koskaan ei oo lääkäri kokeiluttanu mulla tota Triptyliä. Oon monesti kyllä kuullu lääkkeen nimen. Onko sulla ollu tai onko edelleen kolmoishermosärkyä? Sillä mä tältä palstalta kyselin et onko kohtalotovereita ko niin tosi tosi harvoin "tapaa" toista kolmoishermosärystä kärsivää ihimistä.

        Moi Minos!
        Mä oon eläny mun kolmoishermosäryn kanssa noin 7 vuotta. Joskus alussa söin Triptyliä, mutta ei tehonnu. Sehän on enemmänkin kipukynnystä nostava lääke. Joskus kokeiltiin myös Rivatriliä, mutta ei tehonnu sekään. Nykyisin syön Neurontinia ja Lamictalia ja niillä pärjään vaihtelevasti. Välillä on yhtä tuskaa ja toisiaan on sitten helpompaa. Muutama viikko sitten kun kävin neurolla, niin sain uutta lääkettä, beetasalpaajaa. Nimi on Emconcor ja minulle se toi heti huomattavan helpotuksen. Nukahdan nopeammin, enkä herää yöllä kipuilemaan. Kannattaa kysäistä lääkäriltä tällaisesta beetasalpaaja-hoidosta! Mulla on kanssa ollu aika yksinäistä tämän taudin kanssa. Yhtään kohtalotoveria en ole tavannut. Välillä tää väsyttää ja masentaa aika pahasti, mutta jotenkin on vaan yritettävä pärjätä. Voimia sulle ja muillekin kivuista kärsiville!


      • Minos
        3-tautinen kirjoitti:

        Moi Minos!
        Mä oon eläny mun kolmoishermosäryn kanssa noin 7 vuotta. Joskus alussa söin Triptyliä, mutta ei tehonnu. Sehän on enemmänkin kipukynnystä nostava lääke. Joskus kokeiltiin myös Rivatriliä, mutta ei tehonnu sekään. Nykyisin syön Neurontinia ja Lamictalia ja niillä pärjään vaihtelevasti. Välillä on yhtä tuskaa ja toisiaan on sitten helpompaa. Muutama viikko sitten kun kävin neurolla, niin sain uutta lääkettä, beetasalpaajaa. Nimi on Emconcor ja minulle se toi heti huomattavan helpotuksen. Nukahdan nopeammin, enkä herää yöllä kipuilemaan. Kannattaa kysäistä lääkäriltä tällaisesta beetasalpaaja-hoidosta! Mulla on kanssa ollu aika yksinäistä tämän taudin kanssa. Yhtään kohtalotoveria en ole tavannut. Välillä tää väsyttää ja masentaa aika pahasti, mutta jotenkin on vaan yritettävä pärjätä. Voimia sulle ja muillekin kivuista kärsiville!

        Hei 3-tautinen!
        Laita mulle meiliä, ni voidaan vaihtaa kuulumisia! [email protected]


    • Anonyymi

      Hei!
      Kyselisin kokemuksia ja tietoa kolmoishermosärystä.
      Mulla on nyt kolme päivää särkenyt oikeaa puolta kasvoista. Alkoi julmetulla kipukohtauksella hampaissa. Luulin että reikä ja menin hammaslääkäriin, mutta mitään vikaa ei löytynyt vaikka kuvattiinkin kaikki poskionteloita myöten. Kipu on välillä yläleuassa n kulmahampaan kohdalla, välillä alhaalla poskihammasrivin keskivaiheilla, joksus molemmissa. Alussa esiintyneita julmettuja kipukohtauksia ei ole nyt tullut vaan enemmän tasaista jomotusta joka vähän aaltoilee. Mutta nyt kipu ollut jatkuvaa kun alussa olin välillä kivuton. Nyt myös hammasrivistö oikealla kokonaan tosi arka, eli en pysty mitään pureksimaan myöskään. Alussa ei kipulääke auttanut silloin kun niitä kovia kohtauksia tuli, mutta nyt on tehonnut burana tähän jomotukseen. Hammaslääkäri epäili tätä kolmoishermoa mutta voiko olla? Olen lukenut ettei siihen pitäisi kipulääkkeiden tehota. Pyhien jälkeen menen terveyskeskukseen..

    • Anonyymi

      Minulla on myös ollut vuosia sietämättömiä kipuja takana vasemmalla. Myös takaraivolla. Nähtävästi virheellisen hammaskontaktin aiheuttama ärsytystila l. pulpitis takahampaassa. Sen takana oleva hammas oli halki. Niitäkään ei havaittu. Viimeinkin vuosien kuluttua, kun jälleen pyysin hampaan avaamista se viimeinkin tehtiin, jolloin selvisi, että kahden juuren hermot olivat ylirasituksen seurauksena jo kuolleet! Kolmannen juuren hermot ovat jotenkin vielä voimissaan, koskapa jomottelee, vaikka on yritetty tehdä juurihoitojakin.

      Sitten alkoi myös nämä kolmoishemon kivut. Nykyään ovat ajoittaisia. Sain pillerit nimeltään Neurotol slow.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe