Täällä ainna joku väittää että armeiassa ei "tapeta" ja viellä kehtaa väittää että sielä säästyy ihmis-henkiä enemmän kuin jos ne ihmiset olivisvat siviilissä. Mutta armeija tappaakin vasta kun se on käyty. Suomessa noin 1000 miestä tekee itsemurhan joka vuosi ja niistä vain muutama on sellasia ketä ei ole käynyt armeijjaa. Kyllä armeijja aiheuttaa mielenterveysongelmia niin paljon että sitten moni ajautuu itsemurhaan. Se näkyy ihan selvästi tästä.
Armeijja tappaa!
17
738
Vastaukset
- Alik
hmm... höpöhöpö
- sotam.
Sulla ei oo mitään oikeutta, mennä vähättelemään toisten ihmisten kokemaa murhetta.
Jos sulla intti meni mukavasti, se ei tarkoita, että se voi kaikkilla mennä niin. Intti ei ole sama kaikille. Jotkut naureskelee siellä, kun hieman vituttaa.. toiset itkee peiton alla punkassa, kun koko osasta vittuilee sulle ja harkitsee sitä itsemurhaa tai koko osasta tappamista seuraavalla ampumalerillä.
- Se on totta
Mutta armeijassa myös kuolee ihmisiä tapaturmaisesti ja tauteihin. Näistä ei tietenkään puhuta enempää, ettei paljastuisi, kuin turhaan ihmisiä kuoleekin ja kuinka paljon.
Munkin henkinen tila oli todella huonossa jamassa intissä. Harvoin olen yhtä huonoa propagandaa tällä palstalla nähnyt.
Eikö mieleesi mahtunut että syy itsemurhaan saattaa olla aivan toinen ja että armeijalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa?- jokaiselle
No ei armeija jokaiseen itsemurhaan tietenkään ole syy. Entä jos armeija on vastenmielinen paikka? Ja vapautus "mielenterveysongelmiin" vedoten tuntuu masentavalta, kun sillä on omat seurauksensa yhteiskunnassa.
Kuinka paljon saattaa ahdistaa jotakin henkilöä, meno paikkaan jossa pitää olla mahdollisimman "miehinen" tämän yhteiskuntamääritelmän mukaan. Avoin ei saa olla, etenkään tunteissa, ei saa "valittaa" jos ei jaksa ja muu porukka saattaa alkaa syrjimään vain koska on erilainen.
Moneko itsetunto on täysin kohdallaan kestämään tällaista jo 19 vuotiaana?
Miksi tilastojen mukaan suomalaismiehet (etenkin nuoret) ovat EU:n alueen väkivaltaisimpia, työttömimpiä ja tekevät suhteessa eniten itsemurhia? jokaiselle kirjoitti:
No ei armeija jokaiseen itsemurhaan tietenkään ole syy. Entä jos armeija on vastenmielinen paikka? Ja vapautus "mielenterveysongelmiin" vedoten tuntuu masentavalta, kun sillä on omat seurauksensa yhteiskunnassa.
Kuinka paljon saattaa ahdistaa jotakin henkilöä, meno paikkaan jossa pitää olla mahdollisimman "miehinen" tämän yhteiskuntamääritelmän mukaan. Avoin ei saa olla, etenkään tunteissa, ei saa "valittaa" jos ei jaksa ja muu porukka saattaa alkaa syrjimään vain koska on erilainen.
Moneko itsetunto on täysin kohdallaan kestämään tällaista jo 19 vuotiaana?
Miksi tilastojen mukaan suomalaismiehet (etenkin nuoret) ovat EU:n alueen väkivaltaisimpia, työttömimpiä ja tekevät suhteessa eniten itsemurhia?Kysyminen ei kannata jos ei halua kuulla vastauksia.
"Miksi tilastojen mukaan suomalaismiehet (etenkin nuoret) ovat EU:n alueen väkivaltaisimpia, työttömimpiä ja tekevät suhteessa eniten itsemurhia?"
Ei tuo pelkästä armeijasta voi johtua. Kyllä siinä on monia muita tekijöitä sitä ennen vaikuttamassa asiaan.- README
Lukkijurpo kirjoitti:
Kysyminen ei kannata jos ei halua kuulla vastauksia.
"Miksi tilastojen mukaan suomalaismiehet (etenkin nuoret) ovat EU:n alueen väkivaltaisimpia, työttömimpiä ja tekevät suhteessa eniten itsemurhia?"
Ei tuo pelkästä armeijasta voi johtua. Kyllä siinä on monia muita tekijöitä sitä ennen vaikuttamassa asiaan.Se että, se edes osittain johtuu intistä riittää. Ja totuus on, että intti on tuhonnut nuorien miesten elämiä. Osittain munkin elämää, mulla oli vaikeuksia jo ennen inttiäkin, mutta inttissä sain pohjakosketuksen, minkä ei olisi tarvinnut tapahtua.
Voisin ainakin väittää, että se positiivinen kehitys, mikä meikäläisellä on saattanut olla ennen inttiä, muutti pahasti suuntaansa ja nyt mennään huomattavasti matalammalla.
Minua v*tuttaa, että te jotkut kehtaatte vähätellä muiden kärsimyksiä, mutta juuri suomalaisten vittumaisuudestahan mun ongelmani ovatkin alunperin lähteneet muodostumaan. README kirjoitti:
Se että, se edes osittain johtuu intistä riittää. Ja totuus on, että intti on tuhonnut nuorien miesten elämiä. Osittain munkin elämää, mulla oli vaikeuksia jo ennen inttiäkin, mutta inttissä sain pohjakosketuksen, minkä ei olisi tarvinnut tapahtua.
Voisin ainakin väittää, että se positiivinen kehitys, mikä meikäläisellä on saattanut olla ennen inttiä, muutti pahasti suuntaansa ja nyt mennään huomattavasti matalammalla.
Minua v*tuttaa, että te jotkut kehtaatte vähätellä muiden kärsimyksiä, mutta juuri suomalaisten vittumaisuudestahan mun ongelmani ovatkin alunperin lähteneet muodostumaan.Kyllä se peruskoulu on tuhonnut vielä enemmän elämiä. Se on tosiasia.
Sinun mielenterveyden ongelmasi tuskin johtuvat intistä. Kyllä niitä syitä on enemmänkin. Sinä vain haluat syntipukin omalle surkeudellesi.
Sinä olet hyvä esimerkki "suomalaisten vittumaisuudesta" kun koko ajan haukut, pilkkaat, kiukuttelet ja halvennat muita ihmisiä oman surkean egosi turvottamiseksi.
Jos sinulla ongelmia sinä ratkot ne etkä raahaa muita ihmisiä mukanasi.- valistunut sivari
Lukkijurpo kirjoitti:
Kyllä se peruskoulu on tuhonnut vielä enemmän elämiä. Se on tosiasia.
Sinun mielenterveyden ongelmasi tuskin johtuvat intistä. Kyllä niitä syitä on enemmänkin. Sinä vain haluat syntipukin omalle surkeudellesi.
Sinä olet hyvä esimerkki "suomalaisten vittumaisuudesta" kun koko ajan haukut, pilkkaat, kiukuttelet ja halvennat muita ihmisiä oman surkean egosi turvottamiseksi.
Jos sinulla ongelmia sinä ratkot ne etkä raahaa muita ihmisiä mukanasi.Aina sotahullut ja natsit sanovat että ei ongelmat johdu armeijjasta! Miksi naiset sitten ei tapa itseään niin paljon? Vastaus: ne ei käy armeijjaa. Jos kysyy sotahullulta miksi miehet tekee itsemurhia, he eivät voi sanoa mitään kunnon syytä: he sanovat että syy voi olla vaikkapa yksinäisyys ja huonot ihmissuhteet. Jos olet alistettu armeijjassa miten voit tehdä sen jälkeen kunnon ihmissuhteita? Kysyn vaan!
- README
Lukkijurpo kirjoitti:
Kyllä se peruskoulu on tuhonnut vielä enemmän elämiä. Se on tosiasia.
Jos sinulla ongelmia sinä ratkot ne etkä raahaa muita ihmisiä mukanasi.Tietääkseni juuri kerroin itse sinulle. Nyt yrität ottaa siitä hyödyn irti :D
Minä sanoin, että minulla oli ongelmia, jo inttiin mennessä ja kyllä, peruskoulusta osittain johtuvaa ja olin saamassa itseäni haltuun, mutta sitten tuli intti. Jee jee.
Ja oli minulla kuinka paskaa intissä tai ei, se ei silti ole vaikuttanut mielipiteeseeni intistä. Se oli sitä ennen inttiä ja intin jälkeen.
Minä en hauku egoni turvottamiseksi :D Mulla ei ole edes sellaista egoa, jota voisin turvottaa. Minulla on oikeus mielipiteeseeni. Ja se mielipide on, mitä olen kertonut.
Ihmiset minut on tähän jamaan saanut ja silloin minulla on oikeus vetää heitä niin paljon mukanani kuin ikinä mielin. Ymmärrätkö! Silmä silmästä, hammas hampaasta!
- päättelyä
melko hyvä. kerrassaan. tiedätkös, olen huomannut myös toisen samanlaisen yhtäläisyyden? lukutaidon osaavat ihmiset tekevät Suomessa myös enemmän itsemurhia kuin lukutaidottomat. kyllä kyllä. selvä yhteys. niin sen täytyy olla.
Siis Herra varjele, mitä on päässäsi sillä kohdalla missä aivojen pitäisi sijaita? On ehkä typerimmästä päästä selittelyjä..- Todellinen Ruudinkeksijä
Minä taas huomasin, että ihmiset, jotka ovat syöneet jäätelöä tappavat itsensä useammin kuin ihmiset, jotka eivät syö jäätelöä.
Herra varjele jäätelö ajaa ihmiset itsemurhaan.
Saanko seuraavan Nobelin palkinnon tämän maata mullistavan havainnon tekemisestä? - Oliko Rokka?
Todellinen Ruudinkeksijä kirjoitti:
Minä taas huomasin, että ihmiset, jotka ovat syöneet jäätelöä tappavat itsensä useammin kuin ihmiset, jotka eivät syö jäätelöä.
Saanko seuraavan Nobelin palkinnon tämän maata mullistavan havainnon tekemisestä?"Paa se mielees ukko jot mie en kuole ku koira. Siin kuolee muutama ukko ensinnäi. Paa se mielees. Mie lähe."
- Valistunut sivari
Todellinen Ruudinkeksijä kirjoitti:
Saanko seuraavan Nobelin palkinnon tämän maata mullistavan havainnon tekemisestä?Jos jäätelön syönti olisi vaarallista, se olisi kielletty jo aikoja sitten! Miksi ameijjaa ei ole kielletty, koska se tappaa! Jäätölöä ei ole pakko syödä, ja kirjoitustaito on pelkästään hyvä asia. Miten kirjoitustaito voi pakottaa itsemurhaan. Katso noita muita kirjoituksia, kaikki sanoo että armeijja oli raskas ja he oli henkisesti loppu. Kukaan ei sano että jäätelö tai kirjoitustaito olisi tehnyt lopun henkisesti. Taidat olla aika tyhmä!
- KaiPr:n sissi
Miten ois johtuuko vaikka siitä että 80% suomen miehistä on käyny armeijan, joten sehän on selvää että kun sivareita on vähemmän niin ne tekee myös vähemmän itsareita... Tässä teille tilastotietoja: tiesittekö muuten että 100% tupakoitsijoista kuolee!!!!
- kuolee
Joskus. Se on ihan varma. Väitöskirjaa aiheesta ei ole, mutta ihan sivuavia löytyy.
- .--
vitun sivari pelle ei voi muuta sanoa! se on oma syy jos on niiin vitun nössö että joku löysä armeijja on lellikersalle kova paikka!.joskushan sitä putoaa korkealta mutta mitäpä sinne on noussu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895095
- 514012
- 232073
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161775Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271717- 151414
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹261185Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201006T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43971- 21960