Kokemuksia Accord 2.4 Type-S mallista?

AnneR

Harkitsen tuon ostamista, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia mallista ensin. Minulla ei ole ollut Hondaa aiemmin (nyt Mazda 6 2.3 GT). Myyjä kertoi, että tämä Type-S on erikoiserä, jota ei tule enää lisää. Eli pikaiset kaupat pitäisi tehdä, jos tämän haluaa... Onko totta? Mitä eroa on Type-S:llä ja Executive 2.4 -mallilla?

12

10484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.4 executive

      No enpä tiedä onko Type-S mikään erikoiserä, jos kauppa käy niin eiköhän niitä tehdä lisää tarvittaessa. Black Pearl -malliakin oli muka rajoitettu erä jo keväällä, ja nyt Veho sitä taas näköjään mainostaa!
      Eroja Executiven ja Type-S:n välillä on mm. kovempi alusta, spoilerit, huomattava puute on mielestäni sähköpenkit, jotka on Executivessa vakiona! Hinnassakin on toki vähän eroa; katso Hondan nettisivuilta varustetiedot. Itse olen kokeillut molempia. Jos arvostaa mukavuutta, valitsee Executiven, jos taas sporttisuutta niin Type-S:n.

      • AnneR

        Oletko muuten ollut Accordiisi tyytyväinen? Vikoja? Sport kiinnostaa, ja kun hintakin on S:n eduksi niin siihen suuntaan kallistunen.


      • alusta

        Type-S -mallisssa ei ole jäykempää alustaa, vaan se on sama perus alusta, kuin 2,0 sport mallissa. Muutenkin Type-S on lähes samoilla varusteilla, kuin 2,0 sport. Eroa on lähinnä maskissa ja puskureissa ja tietysti koneessa.


      • 2.4 exe
        AnneR kirjoitti:

        Oletko muuten ollut Accordiisi tyytyväinen? Vikoja? Sport kiinnostaa, ja kun hintakin on S:n eduksi niin siihen suuntaan kallistunen.

        taatusti on yksi vähävikaisimmista autoista! Omalla olen ajanut vasta kuukauden päivät, eli ei ole vielä kokemusta tästä uusimmasta, mutta en usko, että laatu olisi yhtään huonompi kuin ennenkään; nehän tehdäänkin Japanissa...
        Type-S:ssä ON sport-alusta! Katso vaikka honda.fi varusteluettelosta. Kannattaa muutenkin mennä itse paikan päälle liikkeeseen katsomaan ja kyselemään myyjältä, jos haluaa varmasti oikeaa tietoa.


      • 2.4 exe
        alusta kirjoitti:

        Type-S -mallisssa ei ole jäykempää alustaa, vaan se on sama perus alusta, kuin 2,0 sport mallissa. Muutenkin Type-S on lähes samoilla varusteilla, kuin 2,0 sport. Eroa on lähinnä maskissa ja puskureissa ja tietysti koneessa.

        Kyllä on sport-alusta! 2.0 Sport on vain mallinimi, ei siinä mitään sen sporttisempaa ole... 2.4 Type-S:ssä on ainakin se alusta ja ulkonäkö!


      • kuukoo
        2.4 exe kirjoitti:

        Kyllä on sport-alusta! 2.0 Sport on vain mallinimi, ei siinä mitään sen sporttisempaa ole... 2.4 Type-S:ssä on ainakin se alusta ja ulkonäkö!

        näin on.. hondan sivuilta voi käydä tarkistamassa. S-typessä on omanlaisensa alusta ja jousitus


      • Hawk1
        kuukoo kirjoitti:

        näin on.. hondan sivuilta voi käydä tarkistamassa. S-typessä on omanlaisensa alusta ja jousitus

        Nyt kymppitonnin kokemuksella voin sanoa, että erittäin jämäkkä ja hyvä alusta Type-S:ssä on. Ei mikään raaseri, mutta ei toisaalta kalistekaan ns. normiauton tavoin. Vielä kun se olis vähän matalampi, niin avot, mutta tuonkin voi jokainen hoitaa tarvittaessa... =)

        Loistoauto, ei voi muuta sanoa.


    • peli....

      Honda on nykyajassa takapajuinen moottorivalmistaja. Ei ole bensaturboja valikoimissa, ihme että tekivät edes turbodieselin joka sekin tippunut tehokisassa taakse. Älä tuolaista katselekaan, valitse kerralla ahtimella varustettu auto! Saat sitä vääntöä roppakaupalla enemmän ja europeleissä ajamisen iloa joka hondaponista puuttuu. Semmoiset merkit kuten Audi, Volvo ja VW tarjoavat sinulle juuri passeleita pelejä.

      • puhutaan

        Autoista eikä saksalaisista pajapuhaltimista, joutuuhan sitä turbon laittaa kun ei muuten Hondalle pärjää.


      • harmittaa
        puhutaan kirjoitti:

        Autoista eikä saksalaisista pajapuhaltimista, joutuuhan sitä turbon laittaa kun ei muuten Hondalle pärjää.

        Jo vertailu vaparina esim. VAG vastaan vastaavan tehoinen Honda antaa japsille häviön, sitä tarpeellista käyttökierrosten vääntöä uupuu. Ja siinä missä VAG saa 1,8- ja 2,0-koneista ahtamalla maireat tehot ja upean väännön, Honda vaan lisää kuutiotilavuutta. Ja liikkuakseen edes kohtuu ripeästi Accord 2,4 pitää olla manuaali, automaattina se hukkaa ihmeellisesti suorituskykyä. Ja manuaali-Accordin äkäinen kytkinpoljin/kaasupoljin/löysä moottorituenta-yhdistelmä on pistämättömän paha taajama-ajossa. Naurattaa nuo Hondan mainokset missä Hondan F1-kuskit muka kertoo kokemuksistaan kehuen Accordia. Japsi on japsi eikä näköjään muuksi muutu...


      • hävisi hondalle
        harmittaa kirjoitti:

        Jo vertailu vaparina esim. VAG vastaan vastaavan tehoinen Honda antaa japsille häviön, sitä tarpeellista käyttökierrosten vääntöä uupuu. Ja siinä missä VAG saa 1,8- ja 2,0-koneista ahtamalla maireat tehot ja upean väännön, Honda vaan lisää kuutiotilavuutta. Ja liikkuakseen edes kohtuu ripeästi Accord 2,4 pitää olla manuaali, automaattina se hukkaa ihmeellisesti suorituskykyä. Ja manuaali-Accordin äkäinen kytkinpoljin/kaasupoljin/löysä moottorituenta-yhdistelmä on pistämättömän paha taajama-ajossa. Naurattaa nuo Hondan mainokset missä Hondan F1-kuskit muka kertoo kokemuksistaan kehuen Accordia. Japsi on japsi eikä näköjään muuksi muutu...

        Dieselien testeissä Autobild-lehdessä.Audi A4 130hv, Honda Accord 2.0 155hv. Mopo tuo audi verrattuna Hondaan ja maksaakin enemmän huonomilla varusteilla. Milloinhan WW-konserni saa yhtä hyvän dieselin kun on hondalla,siihen asti WW-konsensernin autoilijat joutuvat tyytymään traktori tekniikan auton keulalla. Mutta eipä se paljon haittaa kun ne kuintenkin ovat pajalla puhaltimina:=)


      • Troll"
        harmittaa kirjoitti:

        Jo vertailu vaparina esim. VAG vastaan vastaavan tehoinen Honda antaa japsille häviön, sitä tarpeellista käyttökierrosten vääntöä uupuu. Ja siinä missä VAG saa 1,8- ja 2,0-koneista ahtamalla maireat tehot ja upean väännön, Honda vaan lisää kuutiotilavuutta. Ja liikkuakseen edes kohtuu ripeästi Accord 2,4 pitää olla manuaali, automaattina se hukkaa ihmeellisesti suorituskykyä. Ja manuaali-Accordin äkäinen kytkinpoljin/kaasupoljin/löysä moottorituenta-yhdistelmä on pistämättömän paha taajama-ajossa. Naurattaa nuo Hondan mainokset missä Hondan F1-kuskit muka kertoo kokemuksistaan kehuen Accordia. Japsi on japsi eikä näköjään muuksi muutu...

        -------------------------


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

      Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5836
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      3842
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

      Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3333
    4. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2778
    5. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2242
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2197
    7. Tietääkö kaivattusi että

      olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162
      1906
    8. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      18
      1535
    9. Terveiset kaivatullesi

      kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      105
      1372
    10. Oletko nyt

      Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      25
      1263
    Aihe