Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

14.v poika kuoli

emmä ymmärrä!

Pudottuaan siltakaiteelta,ja poliisin tiedon mukaan päihtyneenä!!Miksi 14 vuotias vaeltelee päihtyneenä kaupungilla!!Jotain vialla pahasti kasvatuksessa?!

53

9737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on....

      Ei tarvitse kuin käväistä kaupungilla viikonloppuna, niin näkee sen karun todellisuuden mikä siellä vallitsee. Tosiasia vaan on se, että teini- ikäiset on todella hyviä valehtelemaan. Vanhemmilla ei ole usein hajuakaan mitä oikeasti tapahtuu. Aivan kamala juttu. Miltä sillalta poika tippui?

      • en minä mutta ne muut

        mitä noin nuoret ylipäätään tekee tuohon aikaan iltaisin ulkona? Olkoot kotona tekemässä läksyjä/auttamassa kotihommissa...

        Jos kotiin tulo ajat olisivat aikaisemmin, eivät saisi mahdollisuutta vetäää perskännejä... Oliko yhteisellä iltapalalla? Häh? Ai ei ole kasvatuksellista? No evoluutio korjaa satoa...


      • En mä niin sanonut
        en minä mutta ne muut kirjoitti:

        mitä noin nuoret ylipäätään tekee tuohon aikaan iltaisin ulkona? Olkoot kotona tekemässä läksyjä/auttamassa kotihommissa...

        Jos kotiin tulo ajat olisivat aikaisemmin, eivät saisi mahdollisuutta vetäää perskännejä... Oliko yhteisellä iltapalalla? Häh? Ai ei ole kasvatuksellista? No evoluutio korjaa satoa...

        mutta eihän noita teinejä voi kotiinkaan lukita!


      • tossa iässä
        En mä niin sanonut kirjoitti:

        mutta eihän noita teinejä voi kotiinkaan lukita!

        asetellaan ne rajat... Ja jos kasvatuksella ei aseteta rajoja ... niin kyllä sen vaikutukset sitten myöhemmin näkee kun kaikki pitää saada ja heti...


      • pitääkin
        tossa iässä kirjoitti:

        asetellaan ne rajat... Ja jos kasvatuksella ei aseteta rajoja ... niin kyllä sen vaikutukset sitten myöhemmin näkee kun kaikki pitää saada ja heti...

        olla, mutta jos on liian tiukkaa, usein vaikutus on täysin päinvastainen. Vanhempien on aika vaikeaa tietää, mitkä nyt sitten ovat sopivat rajat.


      • tuuteli sentään
        pitääkin kirjoitti:

        olla, mutta jos on liian tiukkaa, usein vaikutus on täysin päinvastainen. Vanhempien on aika vaikeaa tietää, mitkä nyt sitten ovat sopivat rajat.

        kyllä täällä on pienet kuviot paapotaan jotain itsensä tappanutta kaverii


      • Olitko
        tuuteli sentään kirjoitti:

        kyllä täällä on pienet kuviot paapotaan jotain itsensä tappanutta kaverii

        kenties paikalla, kun juttu tapahtui?


      • ettei poika huutanut

        Olin tapahtuman aikaan muutaman kymmenen metrin päässä aseman puolella. Kun pelastustyöntekijät tulivat, luulimme aluksi jonkun jääneen hetkeä aikaisemmin hangonradalla menneen junan alle. Mutta eipä se sitten ollutkaan niin...
        Me jäimme kuitenkin ihmettelemään, miksei poika päästänyt tippuessaan inahdustakaan. Ei ainakaan meidän korviimme asti kuulunut. Ja taisi lehdessäkin lukea, että lähinnä olleet olivat vain kuulleet äänen, kun poika oli osunut asfalttiin.

        Mitä tähän muuhun keskusteluun tulee... Olen itse ulkopaikkakuntalainen ja vain vierailemassa Hyvinkäällä. Kyseisenä ajankohtana asemalla oli laumoittain juuri kuolleen nuorukaisen ikäisiä LAPSIA ryyppäämässä ja suutaan pieksemässä. Vaikka olen itsekin alkoholia ensimmäisiä kertoja kokeillut ja känniin itseni saattanut samanikäisenä, tämä Hyvinkään juopuneiden lasten määrä yllätti minut. Tai sitten satuin vaan väärään paikkaan väärään aikaan.


      • Anonyymi
        tuuteli sentään kirjoitti:

        kyllä täällä on pienet kuviot paapotaan jotain itsensä tappanutta kaverii

        sattumoisin kyseessä minun puoliveljeni. kasvatuksessa ei mitään vikaa. teinit karkaavat kotoa. juomisen testaaminen on houkuttelevaa teininä. todella epäkunnioittavaa puhua noin


    • Sylvia U.

      Voi asian nähdä niinkin, että yhteiskunnassamme laajemminkin on jotain todella pahasti vialla. Nyt ei kannata syyllistää yksinomaan lähimpiä kasvattajia.

      Sylvia U.

    • ole niin

      tunnen kyseisen perheen joten jossittelu sikseen ja anna ihmisten surra rauhassa...!!!!

      • 14- vuotias

        on vielä lapsi eikä todella tiedä, mitkä on omat rajat!! Luulisi että 50- vuotias ihminen tajuaa, että nuorilla ryhmäpaine on valtava ja erilaisuutta ei koeta useinkaan hyväksi asiaksi. Antakaa nyt hyvät ihmiset tämän asian olla. Tässä vaiheessa on turha etsiä syyllisiä tai leikkiä jälkiviisasta, koska lopputulos ei tule muuttumaan.


      • Junallakulkija

        Ainakin ne marttyyrinkynttilät saisi korjata pois, eihän nuori ole joutunut liikenneonnettomuuden uhriksi tai vastaavaa.


      • KYL NIIN
        Junallakulkija kirjoitti:

        Ainakin ne marttyyrinkynttilät saisi korjata pois, eihän nuori ole joutunut liikenneonnettomuuden uhriksi tai vastaavaa.

        KUN VOI VAAN ANTAA ASIOIDEN OLLA JOITAKIN SATTUU NOI TEIDÄN JUTUT!!!


      • JO ANTAA
        Junallakulkija kirjoitti:

        Ainakin ne marttyyrinkynttilät saisi korjata pois, eihän nuori ole joutunut liikenneonnettomuuden uhriksi tai vastaavaa.

        OLLA JOITAKIN IHMISIÄ SATTUU NOOI TEIDÄN JUTUT!!!


      • olla aika

        tunteeton ja kylmä ihminen. Kukaan empatiaan kykynevä ei kirjoittele tuollaista mitä sinä. Luojan kiitos et ole mun äiti tai isä.


      • 15- vuotiaana

        lopu...


      • aikaa

        tuli sitä 14 vuotiaana kännättyä aika paljon eikä sen ikäisenä vielä ollut tietoinen miten paljon sitä alkoholia voi kitata, siis esim. jos kittaa viinaa puoli pulloa niin sitä ei tosissaan kannata kerralla kitata. saman ikäisten keskuudessa oli noloa jos tuli känniin yhdestä kaljapullosta, niin kuin esim. minä tulin, esitti muille sellaista kunnon juomamiestä. liikaa on tullut juotua äitin ja iskän selän takana, mutta toisaalta kun parin kuukauden päästä olen täysiikäinen ja pääsen baareilemaan niin ainakin sillon tiedän rajani... niin ja vielä niille jotka mahdollisesti epäilee niin olen saanut hyvän kasvatuksen, vanhempani ovat hyvinpalkattuja, asumme hyvinkään martissa omakotitalossa ja tunnen olevani onnellinen...

        tuo 13-15 v on sellaista kokeilujen aikaa, minäkin kapinoin vanhempiani vastaan yms.. harmi vaan että toisilla se kokeilu päättyy erittäin huonolla tavalla. tulee jo melkein tippa linssiin kun ajattelee jos itse menettäisi jonkun läheisen.. tätä kyseistä poikaa aivan varmasti jää moni suremaan ja toivon voimia hänen perheelleen.


    • kauhistunut..

      Tietääkö kukaan pojan etunimeä, sukunimiä ei tänne tarvi laittaa.

      • KOIVUNIEMEN HERRA

        OLI MUISTO KORTEISSA ETU JA SUKUNIMI KÄYPPÄ SIELTÄ
        LUKEMASSA.


    • M/HVNK

      Tunnen kyseisen henkilön joka menehtyi.Äidille se oli hirvee tuskallista kuulla tollanen uutinen et on menettänyt rakkaan kullan nupun.Hyvät ystävät jotka olitte hänen seurassa niin antakaa poliisille lisätietoa et ne pystyis selvittää tapauksen.Ja käykää viemässä äidille osan otto ja sen kahdelle pienelle lapselle.

      • joopa joo

        "Hyvät ystävät jotka olitte hänen seurassa"

        Olikin tosi hyviä ystäviä kun eivät viitsineet katsoa ympäripäissään olevan pennun perään ollenkaan.


      • Anonyymi

        Toivottavasti äiti ottaa opikseen ja alkaa kasvattamaan kunnon otteella näitä jäljelle jääneitä lapsiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti äiti ottaa opikseen ja alkaa kasvattamaan kunnon otteella näitä jäljelle jääneitä lapsiaan.

        Voi, kun sinäkin oppisit lukemaan päivämäärät!


    • KOIVUNIEMEN HERRA

      Niinpä eihän se kodin vika ole kun tuon ikäinen
      kännissä kylillä heiluu yhteiskunnanko kyllä se kodista pitää lähteä kasvatus.Vanhempien täytyy pitää
      huoli jälkikasvustaan eikä sysätä sitä muille eikä lykätä rahaa että mee pois muualle hillumaan (kännäämään).Tässä tapauksessa oli vaan surullinen lopputulos.

      • vatipäät

        Uskomatonta lukea näitä teidän kirjoituksia. Ihmettelen vaan että kuinka te tiedättekin tästä perheestä näin paljon? Tiesittekö / tunsitteko vielä ennen viime lauantai aamua?? Painosanalla, tiesittekö??? Ja seuraavaksi joku kysyy että miksi minä luen näitä? Siksi että tajuaisin keskittyä omiin asioihin ja läheisiini. Elää omaa elämää, en muiden.


      • Jenina
        vatipäät kirjoitti:

        Uskomatonta lukea näitä teidän kirjoituksia. Ihmettelen vaan että kuinka te tiedättekin tästä perheestä näin paljon? Tiesittekö / tunsitteko vielä ennen viime lauantai aamua?? Painosanalla, tiesittekö??? Ja seuraavaksi joku kysyy että miksi minä luen näitä? Siksi että tajuaisin keskittyä omiin asioihin ja läheisiini. Elää omaa elämää, en muiden.

        - Kaveriporukka kertoi, että hänen päihtymyksensä taso on ollut huomattava. Hänen seurassaan olleet nuoret olivat tarjoutuneet kuljettamaan poikaa kotiinpäin, mutta hän ei halunnut, vaan poistui omatoimisesti paikalta.

        - Välillä hänellä oli tapana taiteilla kaiteiden päällä, mutta vaikea tietää, kun kukaan ei nähnyt, koulukaverit huokaavat.

        (IL 19.9)
        Mitä tuostakin nyt sanoisi :/


        Tietääkö joku onko perhe joskus asunut Talvisillassa(n.2-3v. sitten)? Jonneja on monia mutta ikä voisi olla sama kuin tietämälläni henkilöllä.


      • I.O.I
        vatipäät kirjoitti:

        Uskomatonta lukea näitä teidän kirjoituksia. Ihmettelen vaan että kuinka te tiedättekin tästä perheestä näin paljon? Tiesittekö / tunsitteko vielä ennen viime lauantai aamua?? Painosanalla, tiesittekö??? Ja seuraavaksi joku kysyy että miksi minä luen näitä? Siksi että tajuaisin keskittyä omiin asioihin ja läheisiini. Elää omaa elämää, en muiden.

        Taitaa vatipää itse olla asialla kun olet täällä jurnuttamassa muitten tekemisistä?


    • Lasten yksinhuoltaja

      Aina teitä "besser vissereitä" riittää. Itse olen nuoruuden myöskin viettänyt ja ihan on normaalia, että 14-vuotiaana alkoholia juodaan. Salaa vanhemmilta, pitää olla vähän ovela vain. Menkää itseenne ja miettikää mikä on vikana kun pitää täällä netissä ihmetellä ja päivitellä. Surullinen tapaus, ja kyynelsilmin ken tätä kykenee ajattelemaan, niin älköön sitä ääneen sanoko!

      • Vanhempi _50

        ...mutta sanon näkemykseni siinä kuin muutkin. Eihän me kukaan voida siihen kantaa otta, mitä olisi pitänyt tehdä toisin tai kenen olisi pitänyt ja jälkiviisaus nyt ei mitään auta.

        Totesin vain, että ei kukaan 14-vuotiaan kurkkuun viinaa kaada muut kuin kaveri itse. Toivottavssti pysäyttää nyt muut senikäiset miettimään omaa alkoholinkäyttöään.

        Minusta ei ole mitenkään normaalia vetää perskänniejä, ei tuossa iässä eikä muutenkaan. Kyllähän sitä saisi itse kukin syyttää, että juon, koska sitä tai tätä. Tai koska kaveritkin juo. Miten niin kaveritkin? Joku sen pullon ekana siitä kaveripiiristä korkkaa.

        Vanhempia ymmärrän hyvin ja heille tuo on kauhea paikka. Ja millä tuonikäisen sängyntilppaan sidot kiinni, jos se kerran menee niin se menee.

        Turha tässä on nyyhkiä, kyllä asioista voi puhua ihan asioina.


      • melkein
        Vanhempi _50 kirjoitti:

        ...mutta sanon näkemykseni siinä kuin muutkin. Eihän me kukaan voida siihen kantaa otta, mitä olisi pitänyt tehdä toisin tai kenen olisi pitänyt ja jälkiviisaus nyt ei mitään auta.

        Totesin vain, että ei kukaan 14-vuotiaan kurkkuun viinaa kaada muut kuin kaveri itse. Toivottavssti pysäyttää nyt muut senikäiset miettimään omaa alkoholinkäyttöään.

        Minusta ei ole mitenkään normaalia vetää perskänniejä, ei tuossa iässä eikä muutenkaan. Kyllähän sitä saisi itse kukin syyttää, että juon, koska sitä tai tätä. Tai koska kaveritkin juo. Miten niin kaveritkin? Joku sen pullon ekana siitä kaveripiiristä korkkaa.

        Vanhempia ymmärrän hyvin ja heille tuo on kauhea paikka. Ja millä tuonikäisen sängyntilppaan sidot kiinni, jos se kerran menee niin se menee.

        Turha tässä on nyyhkiä, kyllä asioista voi puhua ihan asioina.

        sen pointin sittenkin. Hurraa! Ja nyt annetaan asian olla, jooko?


      • Vanhempi_50
        melkein kirjoitti:

        sen pointin sittenkin. Hurraa! Ja nyt annetaan asian olla, jooko?

        En ymmärrä, mitä minun muka piti "tajuta"?

        Enkä ymmärrä, miksi asioita pitäisi lakaista maton alle. Ihmiset keskustelevat täällä paljon turhemmastakin. Eivät asiat lakkaa olemasta sillä, että niistä ei puhuta. Päinvastoin: nythän tämän pitäisi herättää yhtä jos toistakin paikkakunnalla.

        Viina pois, lähes keinolla millä hyvänsä, jos hieman kärjistän.

        Sen sijaan minua ei tippaakaan kiinnosta, kenestä on kyse eikä ylipäänsä keskustelu täällä yksilötasolla "kuka mitä missä".


      • Selvä on
        Vanhempi_50 kirjoitti:

        En ymmärrä, mitä minun muka piti "tajuta"?

        Enkä ymmärrä, miksi asioita pitäisi lakaista maton alle. Ihmiset keskustelevat täällä paljon turhemmastakin. Eivät asiat lakkaa olemasta sillä, että niistä ei puhuta. Päinvastoin: nythän tämän pitäisi herättää yhtä jos toistakin paikkakunnalla.

        Viina pois, lähes keinolla millä hyvänsä, jos hieman kärjistän.

        Sen sijaan minua ei tippaakaan kiinnosta, kenestä on kyse eikä ylipäänsä keskustelu täällä yksilötasolla "kuka mitä missä".

        Oot tuonu oman kantasi selville, vaikka kiertelet ja pyörtelet. Selvä homma. Suurin osa on sun kanssa eri mieltä. Tää on aivan älytöntä, että yhdestä onnettomuudesta tehdään esimerkki, ja yleistetään että kaikki on päin p****ttä. Sitä mieltä mä olen. Jokainen vanhempi/nuori/ihminen kantakoon oman vastuunsa, sen pitäisi riittää. Minkä kukakin tuntee omaksi vastuukseen, on jokaisen oma asia. Anna nyt hyvä ihminen perheen surra rauhassa, tästä on tullut jo hirveä sirkus. Ei olisi pitänyt ottaa kantaa yhteenkään sun viestiin. Ja se on tullu hyvin selväksi että sua ei tippaakaan kiinnosta, niin ole jo hiljaa, jooko?


      • Junallakulkija
        Selvä on kirjoitti:

        Oot tuonu oman kantasi selville, vaikka kiertelet ja pyörtelet. Selvä homma. Suurin osa on sun kanssa eri mieltä. Tää on aivan älytöntä, että yhdestä onnettomuudesta tehdään esimerkki, ja yleistetään että kaikki on päin p****ttä. Sitä mieltä mä olen. Jokainen vanhempi/nuori/ihminen kantakoon oman vastuunsa, sen pitäisi riittää. Minkä kukakin tuntee omaksi vastuukseen, on jokaisen oma asia. Anna nyt hyvä ihminen perheen surra rauhassa, tästä on tullut jo hirveä sirkus. Ei olisi pitänyt ottaa kantaa yhteenkään sun viestiin. Ja se on tullu hyvin selväksi että sua ei tippaakaan kiinnosta, niin ole jo hiljaa, jooko?

        Niin kauanko niitä kynttilöitä siinä poltetaan ja miksi? Itsehän se lähti kävelemään sillankaidetta, olisi ollut todellinen ihme, ellei olisi pudonnut.


      • kun tuossa
        Junallakulkija kirjoitti:

        Niin kauanko niitä kynttilöitä siinä poltetaan ja miksi? Itsehän se lähti kävelemään sillankaidetta, olisi ollut todellinen ihme, ellei olisi pudonnut.

        noin jokunen kuusi vuotta sitten samaiselta sillalta tippui 45-vuotias mies.. hän seisoi käsillään ja tippui oli myös kännissä joten ei se auta vaikka olisi kuinka sitä ikää ja ymmärrystä joten ja ne kynttilät on ja tulee olemaan siellä minä vaikka itse pidän siitä huolen ettäs tiedätte.......!!!"!!!!!!!!!


      • Junallakulkija
        kun tuossa kirjoitti:

        noin jokunen kuusi vuotta sitten samaiselta sillalta tippui 45-vuotias mies.. hän seisoi käsillään ja tippui oli myös kännissä joten ei se auta vaikka olisi kuinka sitä ikää ja ymmärrystä joten ja ne kynttilät on ja tulee olemaan siellä minä vaikka itse pidän siitä huolen ettäs tiedätte.......!!!"!!!!!!!!!

        Senkus pidätte jos koette tärkeäksi. Itse en niiden viereen pysähdy hattua nostamaan.

        Mitä ne oikeastaan kertoo? Eikö kynttilöitä pitäisi käyttää, kun joku on kuollut esimerkiksi liikenneonnettomuudessa rattijuopon uhrina? Jos kaikkea kuolemaan kunnioitetaan kynttilöin, niin tasapuolisuuden nimissä niitä pitäisi kohta kai olla jokaisen supikoiran raadonkin vieressä maantiellä.


      • muutaman
        Junallakulkija kirjoitti:

        Senkus pidätte jos koette tärkeäksi. Itse en niiden viereen pysähdy hattua nostamaan.

        Mitä ne oikeastaan kertoo? Eikö kynttilöitä pitäisi käyttää, kun joku on kuollut esimerkiksi liikenneonnettomuudessa rattijuopon uhrina? Jos kaikkea kuolemaan kunnioitetaan kynttilöin, niin tasapuolisuuden nimissä niitä pitäisi kohta kai olla jokaisen supikoiran raadonkin vieressä maantiellä.

        ja vaikka hukkuu niin silloinkaan ei kynttilöitä vai toivon että sun kuolemaa ei kukaan muista kynttilöin!!!!!!


      • TIEDÄT
        Junallakulkija kirjoitti:

        Niin kauanko niitä kynttilöitä siinä poltetaan ja miksi? Itsehän se lähti kävelemään sillankaidetta, olisi ollut todellinen ihme, ellei olisi pudonnut.

        Mistä tiedät että lähti itse kävelemään sillankaidetta????


      • Junallakulkija
        muutaman kirjoitti:

        ja vaikka hukkuu niin silloinkaan ei kynttilöitä vai toivon että sun kuolemaa ei kukaan muista kynttilöin!!!!!!

        Eikö ihmisiä pitäisi muistaa elikkä huomioida ja kohdella hyvin heidän eläessää, ei vasta kuoltuaan? En minä istu pilven päällä katsomassa, sytytteleekö joku minulle kynttilöitä vai ei.


      • joo tää
        Junallakulkija kirjoitti:

        Eikö ihmisiä pitäisi muistaa elikkä huomioida ja kohdella hyvin heidän eläessää, ei vasta kuoltuaan? En minä istu pilven päällä katsomassa, sytytteleekö joku minulle kynttilöitä vai ei.

        juttu kyl alkaa menee ihan tyhmäks että eikö lopeteta


    • jjoo

      Miettikääpä hieman. Poika oli pituudeltaan niin lyhyt, ettei olisi millään onnistunut horjahtamaan kyseisen kaiteen yli, edes kurkottaen.
      Ei huutoa, ei mitään. Jos näin ajatellaan, kyseessä oli itsemurha, josta ei voi syyttää ketään, itsepähän määrää kehostaan ja siitä, että haluaako elää vai ei.
      Tyhmää syytellä täällä viinaa tai vanhempia, kyllä sen itsemurhan tekee jos todella haluaa, myös selvinpäin!

      • Mutsix

        Ei viina ole koskaan syy mihinkään koska ei viina itsessään tee mitään.

        Ikävää jos poika koki elämänsä niin pahaksi, että itsemurha oli ainut vaihtoehto.


      • Itse melkein hirressä
        Mutsix kirjoitti:

        Ei viina ole koskaan syy mihinkään koska ei viina itsessään tee mitään.

        Ikävää jos poika koki elämänsä niin pahaksi, että itsemurha oli ainut vaihtoehto.

        Katselin kirjoitusta. Tajusin silloin että vaikka olin jo yli 30:nen, en voinut antaa itselleni sitä "armahdusta", jonka meinasin suoda, vaan päätin jatkaa...joka tapauksessa.

        Itsemurha ei ole ratkaisu.


    • ...ssssss...

      Taas se nähdään. Tavallinen kansalainen ei saa itseään julkisuuteen, ellei pääse tosi-tv:hen tai kuole tapaturmaisesti. Siitä sitten jaksetaan jauhaa siihen asti, kunnes seuraava tapaus syntyy - valitettavasti.
      Millaisia raadonsyöjiä ja haaskalintuja me oikeasti ollaankaan! Se on tapahtunut - sille ei voi mitään. Oltaisiin järkeviä ja annettaisiin jo asian olla ja perheen päästä rauhassa tekemään surutyötään! Ja en tunne sitten menehtynyttä tai hänen perhettään, joten ei kirjoitettu heidän puolestaan.

      • Mutsix

        Yksityisen kautta tarkastelemme asiaa yleisesti, siksi ainakin minä kirjoitin ja olen lukenut muiden kirjoituksia. Miksi jauhat koko ajan antaa asian olla? Ei kukaan näitä kirjoittaisi vaikka Aamupostiin, mutta ei surun murtama perhe netissä käy kirjoituksia lukemassa.

        Kirjoitetaa, jotta jotain kenties opitaankin.


      • ...ssssss...
        Mutsix kirjoitti:

        Yksityisen kautta tarkastelemme asiaa yleisesti, siksi ainakin minä kirjoitin ja olen lukenut muiden kirjoituksia. Miksi jauhat koko ajan antaa asian olla? Ei kukaan näitä kirjoittaisi vaikka Aamupostiin, mutta ei surun murtama perhe netissä käy kirjoituksia lukemassa.

        Kirjoitetaa, jotta jotain kenties opitaankin.

        Kävinpä sen kerran vain lukemassa tätä ja vain yhden kerran kommentoin tänne - onko 1 monikko??? Taitaa olla lukijalla laskutaidossa vikaa, jos 1 kirjotelma on jo useampi. Eli kai hänen laskuopin mukaan niitä poikia tippuikin 3!!!


    • nufygrtfg

      vuoden 2006 juttu... hei halooo

      • Anonyymi

        No itsehän SÄ kaivoit tän esiin. Hei haloo!


    • lopettakaa jo

      Tämän keskustelun voisi jo poistaa kokonaan. Vanha juttu jo. Haavat revitään taas auki. En tunne tapausta, mutta ei ole mukavaa kun näitä nostetaan uudelleen esille.

    • Anonyymi

      mun puolveli

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe