amoxin ja alkoholi!!!

emaya1

mitä tapahtuu jos juo antibiootti- kuurin aikana alkoholia??

16

49175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvio:

      Tulee todennäköisesti humalaan. Aiheesta on jo aika monta topiccia tossa alempana, tsekkaa ne!

      • antibiooteista

        tulee alkon kanssa yhdessä antabusreaktio!!


      • mutta
        antibiooteista kirjoitti:

        tulee alkon kanssa yhdessä antabusreaktio!!

        Näissä lääkkeissä on maininta tuoteselosteessa.


    • lapin kulta

      Lääke ei tehoa tai alkoholi moninkertaistaa lääkkeen vaikutuksen.

      • farkku

        ei kannata kirjoittaa jos ei tiedä tai ei osaa perustella.
        Alkoholi ei vie tehoa antibioottikuurista sinänsä, vaan jos oksentaa lääkkeet pellolle. antibioottien teho ei myöskään tuplaudu tai muutenkaan n-kertaistu.
        Haittana on ylimääräinen rasite keholle (vierasainemetabolialle), ja joillakin antabusreaktion.


      • Ammattina terveys

        Alkoholi ei heikennä antibiootin tehoa, mutta väliin jätetty antibioottiannos tekee sen kyllä.
        Alkoholi ei itsessään heikennä tai vahvista antibiootin tehoa.
        On olemassa antibiootteja joilla on nk. antabus-vaikutus eli krapulasta tulee kermea tai jopa tappava, jos lääkärin ohjeita "tipattomuudesta" noudata.


    • Nokiahiiri

      Jos olet Amoxin-kuurilla ja päätät ottaa alkoholia jätä yksi tabletti väliin ja jatka kuuri normaalisti loppuun. Alkoholi vie lääkkeen tehon joten sitä ei kannata ottaa silloin kun nauttii alkoholia. Tauko saa kestää vain sain 16 tuntia eli yksi tabletti jätetään väliin.

      • Amoxinalkoholi

        Itselläni oli Amoxin kuuri ja pari iltana huutelin kaljalla tabletit alas ja viinaa päälle. Ei tullut minulla minkäänlaisia oireita vaikka alkoholia otti. Näin ainakin minulla ja kyseisen lääkkeen kanssa.

        Tietoa myös: http://www.tohtori.fi/?page=5994274&id=8438593


      • määvaan

        mistähän toikin on tietonsa repässy, amoxinin pakkausselosteessa ei kyllä alkoholista puhuta mitään eli tuskin vaikuttaa kuuriin mitenkään ellet sitten oksenna vasta tabletin otettuasi. kannattaa ottaa kuuri ihan normaalisti ja ottaa kuitenkin vähän vähemmän sitä viinaa, ettei laatta lennä. ite en missään nimessä suosittelis jättämään annosta välistä!


      • Shashi
        määvaan kirjoitti:

        mistähän toikin on tietonsa repässy, amoxinin pakkausselosteessa ei kyllä alkoholista puhuta mitään eli tuskin vaikuttaa kuuriin mitenkään ellet sitten oksenna vasta tabletin otettuasi. kannattaa ottaa kuuri ihan normaalisti ja ottaa kuitenkin vähän vähemmän sitä viinaa, ettei laatta lennä. ite en missään nimessä suosittelis jättämään annosta välistä!

        Tässä tietoa http://www.helistin.fi/verkkolaakarit/kysymys/8142974
        Eli lääkkkeellä ei ole mitään vaikutusta kohtuudella nautittuna.


    • kiri

      joo

    • khyrpä

      kuolet

    • Amoxin ei reagoi alkoholiin mitenkään. Sen verran kannattaa olla tajuissaan et muistaa ottaa lääkkeen eikä oksenna sitä pois. Antibiootit teho ei laske alkoholista. On muutama antibiootti jonka kanssa alkoholin juominen on vaarallista, amoxin ei ole yksi niistä.
      Ihan tolkutonta känniä en ottaisi amoxin kuurin kanssa, sen verran arvostan maksaani :D

    • Anonyymi

      Saakohan rakastella lääke kuurin aikana kysyy rento regina

    • Anonyymi

      Tuntuu että kestän mitä vaan, mutta tuo Amoxin jäi mieleen.
      Olen allerginen sille, tuli näppyjä, jotka kortisonilla lähti nopeasti poiskin.
      Alkoa en silloin ottanut, eli ei vastaus kysymykseen, sori.

    • Anonyymi

      Minä otin vähän konjakkia amoxinin kanssa ja heräsin aamulla kuolleena!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe