Bonukseton vakuutus vai

bonuksellinen?

Itellä ei vielä ole mitään bonuksia autovakuutuksissa, joten auton myyjä suositteli A1:n autovakuttuksen joka sisältää liikenne ja kaskon yht: 56e/kk. Onko bonuksellinen sittenkin parempi?

5

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roikkuu...

Olen ymmärtänyt, että bonuksellisen vakuutuksen bonukseen vaikuttaa vahinkohistoria. Eli jos ajat nyt aluksi edullisemmalla bonuksettomalla ilman vahinkoja, niin myöhemmin voit vaihtaa bonukselliseen eikä tarvii lähteä nollabonuksista liikkeelle.

Saatan olla täysin väärässä.

• saa koko vuoden

Ei siis ihan mutta kuitenkin ja osakaskosta puhun. Turhasta kannata maksaa, jos osaa ajaa on äärimmäisen pieni riski että joutuisi itse maksamaan oman auton vahingot tai siis että kukaan ei korvaa. Syyllinen osapuoli toki joutuu maksumieheksi aina.

• asiaa!

Eli tosiaan jos osaa ajaa kannattaa ottaa hirvi,palo ja varkaus vakuuts ja sehän ei maksa kuin noin 60 euroa vuosi liikennevakuutus.
        Itse otin juuri täyskaskon koska vaimo meinasi että 15 vuoden tauon jälkeen voisi taas ajella autoa :) eli tämmöisessä tapauksessa täytyy toki olla kunnon vakuutukset.Sitten kun vaimo osaa ajaa kuten pitää laitan taas normaalit vakuutukset ja säästöä tulee noin 300 euroa per vuosi.

• ehdottomasti

kannattaa tuolla hinnalla ottaa bonukseton: 56 x 12 = 672 EUR/v mikä on pieni hinta liikennevakuutuksesta ja täyskaskosta. Itse maksan bonuksettomasta 600 EUR/v. Jos ottaisin kaskon ja liikennevakuutuksen esim. Tapiolasta nollabonuksilla, maksaisi se minulle alkutilanteessa 2070 EUR/v. Huvittavaa on se että Tapiolassa pelkkä liikennevakuutus maksaisi minulle 627 EUR/v ;-) Tosin tiskiltä saat kaskoon bonuksia vaikka niitä ei olisi sinulle kertynytkään. Liikennevakuutus taasen alkaa nollabonuksista. Voit itse kalkyloida mitä em. skenario tarkoittaa.

• ex-Mosse

Kysy bonuksellisista vakuutuksista tarjouksia eri vakuutusyhtiöistä. Itse sain bonuksia 50%/50% ihan vain tarjouksia pyytämällä ja kun vaihdoin yhtiötä toiseen antoivat useat 10% lisää bonusta vaihdon yhteydessä edellisen firman bonuksiin verrattuna.

Nykyisin kun on molemmissa omissa autoissa bonukset 70%/70% niin antavat jotain lisäalennuksia -40% asiakassuhteesta ja -10% hälyttimistä.

Omien autojen vakuutukset ovat tällä hetkellä n. 300€/v per auto noilla kaikilla alennuksilla varustettuna, sisältäen täyskaskon ja liikennevakuutuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2512
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2414
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2290
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1520
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1442
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1186
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe