vaurioitunut hermo

janina

Minulla on iskun vuoksi vaurioitunut sormien hermot.
Tietääkö joku, mitä voisin tehdä, että saisin sormet
parantumaan?

34

20821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parantaa

Minulla on joku hermoston sairaus. Olen odotellut diagnoosia yli vuoden. Enkä ole saanut edes mitään kipulääkettä, koska olen ilman diagnoosia. Mutta jos kysymys on tapaturmasta, niin hermo paranee n. 1mm per viikko, eli täytyy vain odotella. Jaksamista!

• että hermo

joka on tapaturmassa viottunut, paranisi entiselleen.
        Kokemusta reilut kymmenen vuotta, kivut vaan pahenevat vuosien saatossa.
        Eli sinun laskuoppisi mukaan minunkin hermoni olisi parantunut jo yli 520 mm, eli yli puoli metriä!!!

• janina

Kiitos, kun sain toivoa!

• Närkästynyt!
        että hermo kirjoitti:

Eli sinun laskuoppisi mukaan minunkin hermoni olisi parantunut jo yli 520 mm, eli yli puoli metriä!!!

Tsot Tsot! Miks noin aggressiivinen asenne! Mulla itellä on kasvoissa hermovaurio ja se ei kylläkään parane, mutta olen jutellut eräänkin kerran lääkäreiden kanssa asiasta, ja he ovat selittäneet et riippuu hermovauriosta, se joko paranee tai ei. Ja tuoki et kivut pahenee vuosien saatossa! Sääli jos sulle on näin käyny. Mut mulla on ollu tää hermovaurio jo 5 vuotta ja siitä johtuva kipu on saatu lääkityksellä aika hyvin aisoihi!

• Kokemusta on
        janina kirjoitti:

Kiitos, kun sain toivoa!

Hei Janina!
        Lue tuo viesti, jonka Närkästynyt kirjotti (se olin mä). Joo, ei kannata menettää toivoa. saan sanoa näin et toivoa on, koska itellä on todellakin tosi paljon kokemusta asiasta. Ja ei se ole paskapuhetta, etteikö hermovaurio vois parantua. Hitto, mä oon jutellu tästä niin monen neurologin ja neurokirurgin kans, kai ne nyt tietää :-) Okei, mä toivon Janina et sun kohalla tää parantuminen sitte tapahtus! Hyvää syksyn jatkoo sulle!

• hermovauriosta
        Kokemusta on kirjoitti:

Hei Janina!
        Lue tuo viesti, jonka Närkästynyt kirjotti (se olin mä). Joo, ei kannata menettää toivoa. saan sanoa näin et toivoa on, koska itellä on todellakin tosi paljon kokemusta asiasta. Ja ei se ole paskapuhetta, etteikö hermovaurio vois parantua. Hitto, mä oon jutellu tästä niin monen neurologin ja neurokirurgin kans, kai ne nyt tietää :-) Okei, mä toivon Janina et sun kohalla tää parantuminen sitte tapahtus! Hyvää syksyn jatkoo sulle!

Jos tapaturman tms. aiheuttama hermovaurio parannu 3-6 kk:den aikana, se muuttuu akuutiksi ja sen aiheuttamat kivut ovat loppuelämän riesa.
        Aivan eri asia onkin, pystytäänkö lääkityksellä lieventämään kipuja ja näin saattaa elämän laatu parantua.
        Tosiasiassa hyvin harva hermovauriopotilas pystyy palaamaan työelämään, koska kova lääkitys, esim. opiaatit, estävät autolla ajon, mikä on monessa työssä välttämätöntä.

• Hermosärky
        hermovauriosta kirjoitti:

Jos tapaturman tms. aiheuttama hermovaurio parannu 3-6 kk:den aikana, se muuttuu akuutiksi ja sen aiheuttamat kivut ovat loppuelämän riesa.
        Aivan eri asia onkin, pystytäänkö lääkityksellä lieventämään kipuja ja näin saattaa elämän laatu parantua.
        Tosiasiassa hyvin harva hermovauriopotilas pystyy palaamaan työelämään, koska kova lääkitys, esim. opiaatit, estävät autolla ajon, mikä on monessa työssä välttämätöntä.

Yllätyin kyllä sun tekstiä!!! Kuulostat asiantuntijalta! Multa leikattiin 5 vuotta sitten aivokasvain jonka johdosta kolmoishermo vaurioittui. Mulla on ollu pahimmat mahollisimmat kipukohtaukset tän vaurion johdosta ja mulle kokeiltiin jos jonkinlaista lääkeyhdistelmää! Kolmoishermosärky on (kipulääkärin kertoman mukaan) pahin kiputila mitä ihmisellä voi olla! Ja kas, kun aikani kokeilin eri lääkkeitä ni löytypäs yhdistelmä joka auttaa. Kipuja on edelleen, mutta se ei tällä hetkellä hallitte mun elämää, mää oon saanu kivusta yliotteen! Ja vaikka mulla onkin pahin mahollinen hermovaurio ni oon tällä hetkellä työelämässä ja siks toisekseen, ei kaikkia potilaita hoideta opiaateilla.l Mun lääkitys on Lamictal ja Rivatril. Näitä lääkkeitä syö monet epilepsiapotilaat ja niin ne vaa ajelee tuola autoilla... TÖIHIN! Tää mun teksti voi olla agressiivista, johtuen siitä että kuulostat asiantuntijalta. Mikäli itse olet hermosärystä kärsivä ihminen pyydän vilpittömästi anteeksi kielen käyttöäni, mutta jos et ole niin älä puhu sellaisesta mistä sulla ei ole parempaa tietoa.

• hiukan faktaa
        Hermosärky kirjoitti:

Yllätyin kyllä sun tekstiä!!! Kuulostat asiantuntijalta! Multa leikattiin 5 vuotta sitten aivokasvain jonka johdosta kolmoishermo vaurioittui. Mulla on ollu pahimmat mahollisimmat kipukohtaukset tän vaurion johdosta ja mulle kokeiltiin jos jonkinlaista lääkeyhdistelmää! Kolmoishermosärky on (kipulääkärin kertoman mukaan) pahin kiputila mitä ihmisellä voi olla! Ja kas, kun aikani kokeilin eri lääkkeitä ni löytypäs yhdistelmä joka auttaa. Kipuja on edelleen, mutta se ei tällä hetkellä hallitte mun elämää, mää oon saanu kivusta yliotteen! Ja vaikka mulla onkin pahin mahollinen hermovaurio ni oon tällä hetkellä työelämässä ja siks toisekseen, ei kaikkia potilaita hoideta opiaateilla.l Mun lääkitys on Lamictal ja Rivatril. Näitä lääkkeitä syö monet epilepsiapotilaat ja niin ne vaa ajelee tuola autoilla... TÖIHIN! Tää mun teksti voi olla agressiivista, johtuen siitä että kuulostat asiantuntijalta. Mikäli itse olet hermosärystä kärsivä ihminen pyydän vilpittömästi anteeksi kielen käyttöäni, mutta jos et ole niin älä puhu sellaisesta mistä sulla ei ole parempaa tietoa.

Itse todella vammauduin tapaturmassa lähes 15 vuotta sitten, saaden parantumattoman hermovaurion.
        Olen syönyt, huomaa syönyt, kymmeniä erimerkkisiä kipulääkkeitä, saamatta apua hermovaurioon.
        Mainitsemasi lääkkeet ovat ns. kevyen sarjan lääkkeitä verrattuna mm. Temgesic opiaattiin.
        Voin vakuuttaa, että jos käytät Temgesic lääkettä, et varmaan ole ajokuntoinen. Yksi pilleri vastaa monen olutpullon aiheuttamaa sekavuutta, mieti siinä sitten autolla ajoa.
        Suhtautumisesi muiden kipuihin ja lääkityksiin on ihmeellinen, ehkä olet päässyt "liian helpolla".

• Tekosairas v**ttu!
        hiukan faktaa kirjoitti:

Itse todella vammauduin tapaturmassa lähes 15 vuotta sitten, saaden parantumattoman hermovaurion.
        Olen syönyt, huomaa syönyt, kymmeniä erimerkkisiä kipulääkkeitä, saamatta apua hermovaurioon.
        Mainitsemasi lääkkeet ovat ns. kevyen sarjan lääkkeitä verrattuna mm. Temgesic opiaattiin.
        Voin vakuuttaa, että jos käytät Temgesic lääkettä, et varmaan ole ajokuntoinen. Yksi pilleri vastaa monen olutpullon aiheuttamaa sekavuutta, mieti siinä sitten autolla ajoa.
        Suhtautumisesi muiden kipuihin ja lääkityksiin on ihmeellinen, ehkä olet päässyt "liian helpolla".

No hei taas!
        Pyydän vilpittömästi anteeks koska en tiennyt, että olet itsekin hermovauriopotilas kuten minäkin! Anteeksi pyynnönhän jo esitinkin edellisessä viestisä! Joo, aivan tämän hetkinen lääkitykseni on kevyen sarjan lääkkeitä!!! Mutta määpä kerron sulle vähän raskaan sarjan lääkityksestä! Ensinnäkin olen todellakin joutunut käyttämään mainitsemaasi Temgesic lääkettä! (en todellakaan suhtaudu muiden kipuihin välinpitämättämästi!) ja en varmaankaan ole päässyt liian helpolla! Ai niin se mun lääkitys mikä mulla oli viime vuonna! SÄDEHOITO (PÄÄHÄN), TEMGECIG, NEUROTOL SLOW, NEURONTIN, DIAMPAMI, BURANA JA RIVATRIL!!! Siinä sulle kevyen sarjan lääkitys! nii joo ja eikä noita otettu vain yhtä päivässä kutakin, esim. Neurontinia meni 3x200 mg päiväsä! NIi ja tietenki 2 tenoxia yöks et sai nukutuks! Jos mä oon päässy helpolla ni miks oon 5 vuotta ravannu kipupolilla hoidettavana. Kipupolilla mulle on laitettu myös botox (noin 15 piikkiä) ympäri kalloa, naamaa myöten. Oletan, että tiedät mitä botox eli botuliini on, mutta jos et tiedä ni lue http://fi.wikipedia.org/wiki/Botox ja tästä kolmas lause! Joka tapauksessa vaikka rupes v*tuttaa, ni oikeesti toivon, et jaksat kipujes kans. MYÖNTEINEN SUHTAUTUMINEN ELÄMÄÄN on myös yksi keino, joka saattaa lieventää kipuja!

• Näreissään
        hiukan faktaa kirjoitti:

Jos nyt on näin ikävästi ettei voi ajaa autoa ni aihan voi käyttää yleisiä kulkuneuvoja, niin kuin minäkin joudun tekemään!!!

• Helppo elämä
        Tekosairas v**ttu! kirjoitti:

No hei taas!
        Pyydän vilpittömästi anteeks koska en tiennyt, että olet itsekin hermovauriopotilas kuten minäkin! Anteeksi pyynnönhän jo esitinkin edellisessä viestisä! Joo, aivan tämän hetkinen lääkitykseni on kevyen sarjan lääkkeitä!!! Mutta määpä kerron sulle vähän raskaan sarjan lääkityksestä! Ensinnäkin olen todellakin joutunut käyttämään mainitsemaasi Temgesic lääkettä! (en todellakaan suhtaudu muiden kipuihin välinpitämättämästi!) ja en varmaankaan ole päässyt liian helpolla! Ai niin se mun lääkitys mikä mulla oli viime vuonna! SÄDEHOITO (PÄÄHÄN), TEMGECIG, NEUROTOL SLOW, NEURONTIN, DIAMPAMI, BURANA JA RIVATRIL!!! Siinä sulle kevyen sarjan lääkitys! nii joo ja eikä noita otettu vain yhtä päivässä kutakin, esim. Neurontinia meni 3x200 mg päiväsä! NIi ja tietenki 2 tenoxia yöks et sai nukutuks! Jos mä oon päässy helpolla ni miks oon 5 vuotta ravannu kipupolilla hoidettavana. Kipupolilla mulle on laitettu myös botox (noin 15 piikkiä) ympäri kalloa, naamaa myöten. Oletan, että tiedät mitä botox eli botuliini on, mutta jos et tiedä ni lue http://fi.wikipedia.org/wiki/Botox ja tästä kolmas lause! Joka tapauksessa vaikka rupes v*tuttaa, ni oikeesti toivon, et jaksat kipujes kans. MYÖNTEINEN SUHTAUTUMINEN ELÄMÄÄN on myös yksi keino, joka saattaa lieventää kipuja!

Haudihou!
        Kirjotin ton jutun (tekosairas) unohin äskeisestä litanjasta vielä lääkkeen dexametasoni. Ja eihän tämä nyt mikään kilpailu ole, kellä on eniten ja vahvimmat lääkkeet!!!
        SE PARHAITEN NAURAA JOLLA ON VANHIN LÄÄKITYS!

• InfPo

Hei!
        Tulin uteliaaksi sinun sairaudesta. Minulla oli samanlainen tilanne jokin aika sitten. Sain odotella diagnoosia lähes vuoden. Minkälaisia oireita sinulla on?

• hoidettu
        Närkästynyt! kirjoitti:

Tsot Tsot! Miks noin aggressiivinen asenne! Mulla itellä on kasvoissa hermovaurio ja se ei kylläkään parane, mutta olen jutellut eräänkin kerran lääkäreiden kanssa asiasta, ja he ovat selittäneet et riippuu hermovauriosta, se joko paranee tai ei. Ja tuoki et kivut pahenee vuosien saatossa! Sääli jos sulle on näin käyny. Mut mulla on ollu tää hermovaurio jo 5 vuotta ja siitä johtuva kipu on saatu lääkityksellä aika hyvin aisoihi!

Kun se hermoa vaurioittava syy on korjattu, niin tokihan hermolla on silloin mahdollisuus parantua.

Mutta jos sitä vahinkoa tekevää syytä ei korjata, niin hermo ei parane ja kivut vain pahenee ajan myötä...

• janina
        InfPo kirjoitti:

Hei!
        Tulin uteliaaksi sinun sairaudesta. Minulla oli samanlainen tilanne jokin aika sitten. Sain odotella diagnoosia lähes vuoden. Minkälaisia oireita sinulla on?

Sormien hermot ovat vaurioituneet. Käsi on kummallisen tuntuinen. Välillä ontunne, kuin olisi
        laastareita kädessä myös pistelee ja puutuu. Kun
        teen jotai raskasta työtä, niin silloin alkaa pahat
        säryt.Huomaan, että on kirjoitus virheitä, kun ottaa
        taas kipeää. Kiitos kaikille, kun olette ottaneet
        osaa! Helpottaa paljon. Olette kivoja!

• InfPo
        janina kirjoitti:

Sormien hermot ovat vaurioituneet. Käsi on kummallisen tuntuinen. Välillä ontunne, kuin olisi
        laastareita kädessä myös pistelee ja puutuu. Kun
        teen jotai raskasta työtä, niin silloin alkaa pahat
        säryt.Huomaan, että on kirjoitus virheitä, kun ottaa
        taas kipeää. Kiitos kaikille, kun olette ottaneet
        osaa! Helpottaa paljon. Olette kivoja!

oli ihan samanlaisia oireita. Minä sain onneksi niin hyvän professorin tekemään tutkimuksia että sain diagnoosin... Mistä päin olet? oletko käynyt ENMG tutkimuksessa?

• Ainoa maailmassa
        hoidettu kirjoitti:

Kun se hermoa vaurioittava syy on korjattu, niin tokihan hermolla on silloin mahdollisuus parantua.

Mutta jos sitä vahinkoa tekevää syytä ei korjata, niin hermo ei parane ja kivut vain pahenee ajan myötä...

Minkä ihmeen takia moni tällä palstalla kävijä jankuttaa et kivut vain pahenee ajan myötä?! Mulla itellä on hermovaurio kasvoissa ja tätä vauriota ei voi korjata (aivokasvain nakersin hermon paskaks). Uskon että, monelle käy niin, että kivut pahenevat mutta on varmasti monia joilla kivut helpottavat ajan myötä!!! Itselläni on ollut niin hirveät kiputilat etten ole pystynyt tekemään mitään. Oikeasti siis en yhtään mitään! (Vietin sairaalassa 5 viikkoo tiputuksessa koska en pystynyt paskallakaan käymäään saatikka syödä mitään!) Ja kas kummaa näin kun tässä on vuosia vierähtänyt niin olen työelämässä mukana. Kipuja on päivittäin mutta 99 % pienempinä kuin vuosia aikaisemmin. Vai onko tässä nyt käynyt sitten niin, että olenki ainoa ihminen maailmassa jolle ei ole näin käynyt että kivut olisivat vain pahentuneet?! Jos näin on! Pääsen Guinnesin ennätyksen kirjaan!!! Ja varmaan Iltasanomien lööppeihin. NIi ja lukekaa 7 päivää lehtee, varmaan mua tullaan jo kohta sieltäki haastattelaan!!!

• avun tarpeessa
        Närkästynyt! kirjoitti:

Kerrotko lääkkeistäsi. Itselläni diagnoosi avoin.
        Kaaduin puolivuotta sitten lyöden otsani. Kuvattu ym. Päätä ja kasvoja pistelee myös sormia. Olo kuin humalaisella kaikin puolin. En tiedä mitä teen ja kenen puoleen käännyn.

• "Lääkitty"
        avun tarpeessa kirjoitti:

Kaaduin puolivuotta sitten lyöden otsani. Kuvattu ym. Päätä ja kasvoja pistelee myös sormia. Olo kuin humalaisella kaikin puolin. En tiedä mitä teen ja kenen puoleen käännyn.

Joo, tällä hetkellä mulla todellakin on tosi "kevyt" lääkitys. Lamictal 200mg 2 krt päivässä, Ritatril 0,5mg 2-3 krt päivässä ja Burana 800mg tarpeen mukaan. Mun tilanne on sisällä tavalla jännä, et mulla on kolmoishermosäryn lisäksi vielä jännityspäänsärkykin. Eli oravanpyörä: jännityspäänsärky lisää kolmoishermosärkyä ja kun kolmoishermosärky on rajumpi niin se taas lisää jännityspäänsärkyä. Okei, eli lääkkeiden lisäksi näitä särkyjä hoidan käymällä säännöllisesti hierojalla 1-2krt viikossa. Ja ulkoilmahan on aina hyväksi, eli lenkkeilen (kävelen) melkeinpä päivittäin. Hui, nyt vasta keskityin tohon sun viestiin. Oho, jos sun päätä on kuvattu, niin miten et ole saanut diagnoosia. Eikö se lääkäri hokannu, et jos sulla ois hermovaurio! (Toivottavasti näin ei kuitenkaan oo!) Tilaa lääkärille aika ja ehota hermoratatutkimusta. Se on kivuton tutkimus. Ehkäpä tiiätkin miten se tehdään. Oikeesti, tilaa lekurille aika. Ei kannata yksin miettiä ja murehtia! Voimia sulle!

• Höppänä
        avun tarpeessa kirjoitti:

Joo, kirjotan tossa sulle noista lääkkeistä ja huomasin et olis pitänyt kirjottaa Rivatril eikä ritatlil!

• hermoratatutkimuksen
        "Lääkitty" kirjoitti:

Joo, tällä hetkellä mulla todellakin on tosi "kevyt" lääkitys. Lamictal 200mg 2 krt päivässä, Ritatril 0,5mg 2-3 krt päivässä ja Burana 800mg tarpeen mukaan. Mun tilanne on sisällä tavalla jännä, et mulla on kolmoishermosäryn lisäksi vielä jännityspäänsärkykin. Eli oravanpyörä: jännityspäänsärky lisää kolmoishermosärkyä ja kun kolmoishermosärky on rajumpi niin se taas lisää jännityspäänsärkyä. Okei, eli lääkkeiden lisäksi näitä särkyjä hoidan käymällä säännöllisesti hierojalla 1-2krt viikossa. Ja ulkoilmahan on aina hyväksi, eli lenkkeilen (kävelen) melkeinpä päivittäin. Hui, nyt vasta keskityin tohon sun viestiin. Oho, jos sun päätä on kuvattu, niin miten et ole saanut diagnoosia. Eikö se lääkäri hokannu, et jos sulla ois hermovaurio! (Toivottavasti näin ei kuitenkaan oo!) Tilaa lääkärille aika ja ehota hermoratatutkimusta. Se on kivuton tutkimus. Ehkäpä tiiätkin miten se tehdään. Oikeesti, tilaa lekurille aika. Ei kannata yksin miettiä ja murehtia! Voimia sulle!

ja hermovauriotutkimuksen??
        Hermovaurioita tutkitaan ns. ENMG tutkimuksella ja myös Thermotest-tutkimuksella.
        ENMG on joskus todella kivulias, mutta Thermotest kivuton.
        ENMG tutkimuksella tutkitaan ns. myoleenitupella suojattuja hermosoluja, Thermotestillä taas ns. suojaamattomia hermosoluja.
        Molemmat tutkimukset täydentävät tosiaan, osa lääkärikunnasta ei tunne kuitenkaan tätä Thermotest-tutkimusta, suurempien kaupunkien kipupolit sentään ovat asiasta tietoisia.

• avun tarpeessa

Mangneettikuvauksessa ei hermovauriot näy. Nyt käyn fysikaalisessa ja tällähetkellä menossa akupunktio kokeiluna.(kalliita kokeiluja muuten)
        Tuntuu että olo vain pahenee hoitokerran jälkeen.Yksi kerta vielä käymättä,eli kolme kertaa kaikkiaan. Tietysti tuo ENMG on hyvä ajatus ,mutta ei se minun olotilaa paranna. hierontaan olen kyllä menossa mutta en ennenkuin akupunktiot on hoidettu.(eli ei päällekkäisyyttä)
        Särkylääkkeestä ei apua. Siis hyviä hoitokeinoja otetaan edelleen vastaan.

• Hermovaurioinen
        hermoratatutkimuksen kirjoitti:

Hermovaurioita tutkitaan ns. ENMG tutkimuksella ja myös Thermotest-tutkimuksella.
        ENMG tutkimuksella tutkitaan ns. myoleenitupella suojattuja hermosoluja, Thermotestillä taas ns. suojaamattomia hermosoluja.
        Molemmat tutkimukset täydentävät tosiaan, osa lääkärikunnasta ei tunne kuitenkaan tätä Thermotest-tutkimusta, suurempien kaupunkien kipupolit sentään ovat asiasta tietoisia.

Minulla on todettu hermovaurio jalassa. Tehtiin niin sanottu "hermoratatutkimus".Siinä pisteltiin neuloja syvälle, oletettavasti hermoon. Kone siinä sitten rekisteröi joskus kovaäänisestikin tuloksia. Se ei kylläkään ollut ihan kivuton ja oli vielä kovin ilkeänkin tuntunen tutkimus.Pitkin säärtä ja pohjetta pisteltiin. Jalkapohja veressä ja ronkittuna lähdin sitten kotiin.Tuli siinä selkäkin pisteltyä vaikka jalkaa tutkittiin.

• Muuten vaan seko
        hermoratatutkimuksen kirjoitti:

En omasta mielestä sekottanu. Löysin sivuston jossa kerrotaan kahdenlaisesta hermoratatutkimuksesta joissa molemmissa voidaan tutkia mahdollinen hermovaurio. Hermojohtonopeusmittaus on kivuton. Se on mulle tehty. Ja neula-emg:tä mulle ei oo tehty, mut sanotaan et se on kivulias. Mut mä oon kuitenki sitä mieltä, et ku puhutaan kivuliaasta toimenpiteestä ni jotenki mä kuitenki ajattelen, et me kaikkihan koetaan kipu eri tavalla ni se jolle mahdollisesti tehdään tää neula-emg, ni ei etukäteen kannattis murehtia et kui kipee tutkimus on. Esimerkki: joku ottaa hammaslääkärissä puudutuspiikin kun paikataan hammas ja joku toinen taas ei ota. No, tää nyt on turhaa spekulointia kivusta. Ai nii, tää linkki meinas unohtua: http://www.invalidisaatio.fi/index.cfm?doc=1212

• kilheli
        että hermo kirjoitti:

Minä olen jatkuvassa kiputilassa ollut kaksi vuotta kaikki tutkimukset tehty ja mitään löydy.Kymmenen pilleriä päivässä eikä nekään auta.
        Millaiene lääkitys sinulla on ja voitko olla töissä.Minä olen lastenhoitaja enkä kyllä pysty sitä työtö tehdä.Nyt pelottaa jos joudun uudelleenkoulutukseen.Kuntieneläkelautakunta hylkää aina hakemukseni joten pitää pittää isäntä hyvällä päällä että elättäää minua.
        Huumorilla ja ihanien naapureiden avulla mennään etenpäin.Temppiä

• Fibro
        kilheli kirjoitti:

Minä olen jatkuvassa kiputilassa ollut kaksi vuotta kaikki tutkimukset tehty ja mitään löydy.Kymmenen pilleriä päivässä eikä nekään auta.
        Millaiene lääkitys sinulla on ja voitko olla töissä.Minä olen lastenhoitaja enkä kyllä pysty sitä työtö tehdä.Nyt pelottaa jos joudun uudelleenkoulutukseen.Kuntieneläkelautakunta hylkää aina hakemukseni joten pitää pittää isäntä hyvällä päällä että elättäää minua.
        Huumorilla ja ihanien naapureiden avulla mennään etenpäin.Temppiä

Onko tutkittu, ettei sinulla olen Fibromyalgiaa ?
        Suomeksi pehmytkudosreuma.

• Anonyymi
        Hermosärky kirjoitti:

Riippuu henkilöstä, kivun laadusta ja laajuudesta. Riippuu siitä, miten maksa reagoi, ja miten on allergioita. Itselläni on hermovaurio ollut jo kolme vuotta. Sen päälle kolme eri tulehduspesäkettä, bursiitti ja lihaksen repeämä sekä hermopinne. En uskalla käyttää opiaatteja mutta kipukin on helvetillinen.

• "Tekosairas"

Sait todella mielenkiintoisen keskustelen aikaan! Vaikka näistä jutuista saa semmosen käsityksen ettei mikään auta hermosärkyyn niin älä nyt vain lannistu! Me kaikki ollaan yksilöitä ja mitä tahansa voi tapahtua! Todellakin toivon Janina, et sulle ei tulis kipuja hermovauriostasi. Ja jos tulee kipuja ni ihan varmasti sulle joku pätevä kipulääkäri keksii hyvät lääkkeet kipuun. Ei muuta ko tsemppiä! :-)

• kipulääkkeiden

löytäminen on kuin lottoamista, joskus voi todellakin löytyä sopiva coktail, mikä auttaa kipuun.
        Kipupolit ok ja niillä työskentelevät kipulääkäritkin ovat vain ihmisiä, tulee onnistumisia ja epäonnistumisia.
        Kipupotilaiden elämä on Suomessa yhtä helvettiä, ainakin eläkkeelle pääsyn suhteen.
        Vakuutuslääkärimafia on eläkeasioissa suurin este.

• Esitiedot

Kovin ovat vajavaiset esitiedot, mutta mikäli et ole vielä käynyt, niin suosittelen pikaisesti kääntymään käsikirurgin puoleen, jotta oikea hoito saataisin määriteltyä.

Oikeaan hoitoon voivat vaikuttaa mm. iskun paikka ja vaurion laatu, kuinka kauan on vammasta, mikä on vauriosta tuleva haitta jne.

• hermovaurioon

Oli tosi mielenkiintoista lukea noita aiheesta virinneitä keskusteluja.Itselläni on hermoratatutkimuksessa varmistunut hermovaurio jalassa,joka on tullut suonikohjuleikkauksen yhteydessä.Valitin usean vuoden ajan särkyä kunnes lopulta tutkittiin kunnolla vasta yli kymmenen vuoden kuluttua leikkauksesta.Minun annettiin ymmärtää että vaurio on tullut niin kauan sitten että asialle ei enään voi tehdä mitään. Ymmärsi asian niin että alle kymmenen vuoden vaurio oltaisiin voitu korjata.Hoitona on siis vain kipulääkkeitä ja myöskin lääkäri sanoi minulle että B-vitamiinista saattaa olla apua ja määräsi minulle NEUROBION FORTEA joka on B-vitamiiniyhdistelmä.Minä olen ainakin saanut siitä huomattavaa apua...suosittelen.Kärsin säryistä kylläkin vielä mutta en niin paljon kuin aikaisemmin.Toivon että sinäkin saat apua vaivaasi,kokeile vaikka B:tä. Terv.Yks viallinen

• "Hermoraunio"

Hei "yks viallinen"
        Joo tosi mielenkiintonen keskustelu asiasta kehkeytynyt! Mä kans haluan puhua B-vitamiinien puolesta! Niin uskomattomalta ko se kuulostaakin, niin moni on saanut niistä helpotusta kipuihinsa. Ja näin hermovauriosta myös kärsivä, olen huomannut, että myös oma asenne voi vaikuttaa aika tavalla. Onhan se niin että kipuun ei koskaan totu, mutta jos vain kykenee niin kannattaa keksiä jotain mielenkiintoista ja mukavaa tekemistä jotta se kipu edes vähän välillä unohtuis! Ei se helppoa ole, mutta itse ulkoilen paljon ja olen huomannut, että siitä on jotain apua ollut. Harmi vain sun kohdalla jos sulla on jalka kipeä ni ei varmaan hirveesti tee mieli ulkoilu, tai mistä mää tiiän. Mut tsemppiä sulle ja koitetaan pitää lippu korkealla!

• Yks viallinen
        "Hermoraunio" kirjoitti:

Hei "yks viallinen"
        Joo tosi mielenkiintonen keskustelu asiasta kehkeytynyt! Mä kans haluan puhua B-vitamiinien puolesta! Niin uskomattomalta ko se kuulostaakin, niin moni on saanut niistä helpotusta kipuihinsa. Ja näin hermovauriosta myös kärsivä, olen huomannut, että myös oma asenne voi vaikuttaa aika tavalla. Onhan se niin että kipuun ei koskaan totu, mutta jos vain kykenee niin kannattaa keksiä jotain mielenkiintoista ja mukavaa tekemistä jotta se kipu edes vähän välillä unohtuis! Ei se helppoa ole, mutta itse ulkoilen paljon ja olen huomannut, että siitä on jotain apua ollut. Harmi vain sun kohdalla jos sulla on jalka kipeä ni ei varmaan hirveesti tee mieli ulkoilu, tai mistä mää tiiän. Mut tsemppiä sulle ja koitetaan pitää lippu korkealla!

Oli tosi mukava kuulla että jollain muullakin on ollut apua B-vitamiinista.Harrastan kyllä liikuntaa sen verran kuin voin.Enemmän särkyä on lepotilassa.Särky helpottaa tai se ainakin unohtuu hieman kun keskittyy muuhun.Illat ovat kaikkein pahimmat.Hauskaa syksyn jatkoa... :)

• "Hermoraunio"
        Yks viallinen kirjoitti:

Oli tosi mukava kuulla että jollain muullakin on ollut apua B-vitamiinista.Harrastan kyllä liikuntaa sen verran kuin voin.Enemmän särkyä on lepotilassa.Särky helpottaa tai se ainakin unohtuu hieman kun keskittyy muuhun.Illat ovat kaikkein pahimmat.Hauskaa syksyn jatkoa... :)

Hei taas!
        Kiva kuulla, että pystyt harrastamaan liikuntaan. Samoin sulle, oikein hyvää syksyn jatkoa!

• Anonyymi

Mitenkäs oikein vahvat ja laadukkaat B-vitamiinit, eikös ne tavallaan rakenna hermoja toimimaan paremmin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2278
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1568
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1540
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1274
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1194
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      110
      1105
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    Aihe