Kumpi kenkä ensin?

Dot

Pakkomielle vai mikä, mutta jostain syystä laitan ja olen aina laittanut kengän ensin oikeaan jalkaan ja sitten vasta vasempaan. Suurin osa tuttavistani toimii tasan päinvastoin. Onkohan tähän olemassa jokin järkeenkäypä selitys, siis siihen että oikea kenkä ensin?
Sama ilmiö toistuu lahkeitten kanssa...siis laitan tietysti ensin housut ja sitten kengät, mutta oikea lahje ensin.

15

657

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aplari_

mul ainaki menee vasen kenkä ensin.. mut housuja laittaessa menee silleen tyylikkäästi jalat yhtä aikaan;)

• Aplari_

mul ainaki menee vasen kenkä ensin.. mut housuja laittaessa menee silleen tyylikkäästi jalat yhtä aikaan;)

• Laardibonanza

Kumman kengän laitat oikeaan jalkaan ensin? Itse olen kokeillut kaikkea ja huomannut, että leveä lännenlokarin käynti vaatii kengät vääriin jalkoihin, omiin kylläkin.

*I was born a rambling man.... tilulei*

• hehe

enpä ole koskaan rekisteröinyt kumman jalan kengän laitan ensin tai kumman housunlahkeen laitan ensin jalkaan ;D
      Se on minun kirjoissani sarjaa "turhaa tietoa", ei ole mitään väliä lopputuloksen kannalta kumman jalan laitan ensin, varmaan jokin satunnaislukugeneraattori arpoo kumpi menee ensin :D

• Vanhapiika

Sama juttu. Mitä väliä sillä on kumman jalan laittaa ensin kenkään, hyvänen aika! Kylläpä täällä on paljon turhia kysymyksiä ja näihin turhiin kysymyksiin valtava määrä vieläkin turhempia vastauksia. Onko tässä kaikessa enää mitään tolkkua?

• Ei mikään turha vastaaja
        Vanhapiika kirjoitti:

Sama juttu. Mitä väliä sillä on kumman jalan laittaa ensin kenkään, hyvänen aika! Kylläpä täällä on paljon turhia kysymyksiä ja näihin turhiin kysymyksiin valtava määrä vieläkin turhempia vastauksia. Onko tässä kaikessa enää mitään tolkkua?

Et ole sattunut huomaamaan et tää on huuhaa-palsta joten kaikki tämmöset ovat täällä ihan normaaleja kysymyksiä. Kaikella on merkityksensä, kysy vaik Miina Äkkijyrkältä.

• Mikä se äsken olikaan?
        Vanhapiika kirjoitti:

Joku perkele varasti viestini! Saata... suomi24!

• Vanhapiika
        Ei mikään turha vastaaja kirjoitti:

Et ole sattunut huomaamaan et tää on huuhaa-palsta joten kaikki tämmöset ovat täällä ihan normaaleja kysymyksiä. Kaikella on merkityksensä, kysy vaik Miina Äkkijyrkältä.

On se kumma että kaikenlaisille pitää olla omat palstansa. Ennen käytiin kirkossa, nykyään syljeskellään kadulla tai häiriköidään intternetissä. Kumma kun varttuneempi ei saa ihmetellä nykyistä menoa ilman että muka ovelasti siitä sitten piruillaan.

• kippari

on aina niin kiire että pitää hypätä housuihin ja kenkiin eli kummatkin yhtäaikaa;=)

• Zippo

sillä merkitystä kumman kengän laittaa ensin jalkaan kun vääriin jalkoihin ne menee kumminkin (ainakin mulla).

• tyttölapsi

vain paremmin onnistuu. Jos satun olemaan jossakin ihan ihme asennossa ronkkimassa kenkääni jostain kauempaa, laitan jalkaani ensin sen kengän, joka helpoimmin on saatavilla.
      Harvoin mä edes kiinnitän huomiooni siihen, kumpaan jalkaan kenkä ensin sujahti:)

Toivottavasti sä löydät arvoitukseesi hyvän selityksen...

Ootko muuten oikee vai vasenkätinen?

• Dot

Kukaan ei ole niin viisas kuin toinen ihminen: minähän olen kuin olenkin vasenkätinen! Siinä selitys takaperoiselle lahje/pläägä -pukemiselle. Kiitos, tyttölapsi, sait suomut putoamaan silmiltäni - ensin oikeasta, sitten vasemmasta;)
        Jotkut kuulemma laittavat molemmat kengät yhtäaikaa, se vaatii jo sorminäppäryyttä kerrakseen.

• Dot

Kukaan ei ole niin viisas kuin toinen ihminen: minähän olen kuin olenkin vasenkätinen! Siinä selitys takaperoiselle lahje/pläägä -pukemiselle. Kiitos, tyttölapsi, sait suomut putoamaan silmiltäni - ensin oikeasta, sitten vasemmasta;)
        Jotkut kuulemma laittavat molemmat kengät yhtäaikaa, se vaatii jo sorminäppäryyttä kerrakseen.

• tyttölapsi
        Dot kirjoitti:

voiko olla niinkin kätevää ihmistä, joka laittaa molemmat kengät samaan aikaan. Jotkut "lipokkaat" ymmärrän, mutta kaikki siitä monimutkaisempi menee yli ymmärtämykseni:(

• Anonyymi00015

Enpä ole moista ajatellut
      Mutta sen nakin olen oppinut että lääkäri soittelee näitä
      Halvaus potilas liitetään kampaajan kautta
      Syöpä potilas takin kautta
      Kärsineiden kautta poliisi haluaa avioeron

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      78
      5884
    2. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      109
      4263
    3. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      111
      3680
    4. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      123
      3042
    5. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      74
      2606
    6. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      164
      2412
    7. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      120
      2140
    8. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      47
      1888
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1595
    10. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      22
      1505
    Aihe