näin kirjoittaa andy bolton, yksi vahvimmista voimanostajista:
"Treenasin oikeastaan vain perusliikkeitä. Kyykkyä, penkkipunnerrusta ja maastanostoa. Treenasimme kovaa, sellaisia kolmen tunnin sessioita kerrallaan mutta se toimi."
joten puheet siitä että treenin kuuluisi mahtua 45min-1h on humpuukia.
alle tunnin treenit ei kannata
14
1403
Vastaukset
- mies.pieni
sä oot lukenut jonkun kertomuksia..
mä taas pidän sopivana 45min -1.30 treenejä.
minusta tunteroinen tai alle on ihan sopiva,
jos treeni kestää pitempään tehot kärsii
ja ne viimiset lihas ryhmät menevät väkisin
punnertamiseksi. se syö kehitystä ja siitä
olen kokemukseni perusteella täysin varma.
puhtaat oikea oppiset suoritukset ovat kaiken
a ja o.
jos treeni kestää kolmetuntia, taitaa olla kova
jonotus laitteisiin ja mulla on parempaaki tekemistä kun viettää kolme neljä tuntia päivässä
punttisalilla ja käyn muutenki vain 2-3krt viikossa. ja se sopii meikäläisen rytmiin parhaiten..
höpötystä että alle tunnin treeni ei kannata.. - 2-3h viikossa treenaaja
Kuules nyt, se riippuu vähän mitä varten treenaa. Itse treenaan vain yleensä vain 2-3 tuntia viikossa mutta kyllä siitäkin on ollut hyötyä. Ei minulla mikään kiire ole saada jättilihaksia kerralla, kymmenen kiloa kehonpainoa on kuitenkin tullut puolessatoista vuodessa lisää. Nuo kolmen tunnin treenit ovat kyllä hieman liikaa tavalliselle pullistelijalle, ei siinä paikat kestä kauan.
- dippimies
Voimanostajien treenit voivat olla hyvinkin matalaintensiteettisiä, eli tehdään kolme toistoa, levätään 5-10 minuuttia, tehdään uusi kolmonen jne.
Kehonrakennusharjoittelussa taas tehdään 10 toistoa, levätään 3 minuuttia, tehdään 8 toistoa jne.
Kun treenataan kovalla intensiteetillä on 45-60 minuuttia järkevän harjoitusajan maksimikesto jolla saadaan maksimaalinen lihasärsyke ja minimoidaan katabolia. - totuuden torvi
Uskotteko että Andy Bolton on natu? Aineilla voi tehdä rankempaa treeniä ja silti palautuu. Ei huippujen ohjelmia voi suoraan kopioida jos ei myös kopioi samoja aineita.
- hpniemi
Kukaan ei reenaa 3h sessioita ilman aineita kovinkaan kauaa.
Eli voi sanoa, että aineet kyllä toimii, ei ohjelma. - jsh
pelkkiä isoja liikkeitä ja 3h, kuka uskoo? mä en.
- Anonyymi
olet kokemton ja sinä hävitä
- Onni
En nyt tosta kolmesta tunnista tiärä mut siinähän se ku hermosto ei kärsi niistä lyhyistä sarjoista yms. Lihasta ei päästetä maitohapoille. Tiedän voimanostajia jotka reenaavat viikoin jokaisena päivänä; silloin kun ei laji harjoituksia vedetään vaikkapa kuntopiiriä. Voiha sitä vettää 3 tuntiaki salilla jos tykkää
- Ali G
Salithan on täynnä ukkoja istumassa penkillä ja heittää läppää ja välillä käy tuuppaamassa jonkun limpun ilmaan. Treenit voi hyvinkin kestää sen 3 tuntia, etenkin viikonloppuisin.
Eipä ne tulokset ja lihat vaan välttämättä kasva kuitenkaan. - 09890++
Ali G kirjoitti:
Salithan on täynnä ukkoja istumassa penkillä ja heittää läppää ja välillä käy tuuppaamassa jonkun limpun ilmaan. Treenit voi hyvinkin kestää sen 3 tuntia, etenkin viikonloppuisin.
Eipä ne tulokset ja lihat vaan välttämättä kasva kuitenkaan.Parempi 3 tuntia salilla kuin esim.kapakassa. Antakaa toisten tehdä asiat niin kuin he tekevät.
Voi sen saliohjelman mielestäni tehdä vaikka 3:ssa tunnissa stressaamatta itseään ja tehdä se hiljaa ajan kanssa. Voihan olla montakin syytä miksi se kestää niin kauan. - Anonyymi
Ali G kirjoitti:
Eipä ne tulokset ja lihat vaan välttämättä kasva kuitenkaan.no etnäs sit videopelejä ja sipsejä älä unohda karkkeja ja suklaita
- Anonyymi
En ole voimailija mutta terveyden vuoksi käyn salilla ja haluaahan sieltä tuloksiakin.
Treenasin monta kuukautta yksijakoisella pelkkiä perusliikkeitä koska internet sanoo että näin kuuluu tehdä. Yksi kerta kesti 40-50 minuuttia. Huomasi kyllä että tein jotain mutta en ollut tyytyväinen tuloksiin.
Sitten tuplasin liikkeiden määrät. Treeni kesti nyt 90 minuuttia. Kolme sarjaa jokaista liikettä ja tauot alle minuutti niin johan alkoi tulosta tulla. Leukoja jaksoin vetää ennen 5 kappaletta, niin hetken päästä vedin 10 ja kohta 15.
Penkkitulos lähti nousuun vaikka ei pitäisi tällaisella treenillä jos uskoo internetin ihmemaata. Etunojapunnerruksiakin saan 50 kun ennen 20 tuotti tuskaa.
Lihasten koko on kasvanut huomattavasti. Samalla vatsalihakset näkyvät selvästi.
Kyllä se vaan niin on että jos haluaa tuloksia niin pitää tehdä raivokkaasti ja paljon mutta järkevästi.
Enää en usko mitä muut sanoo vaan teen kuten kuuluu tehdä. - Anonyymi
Jos treenaa kiloissa ilmaistavat tulokset mielessä niin treenin laatu on kestoa tärkeämpää.
Kausirytmityksellä 5 krt/ viikko. Pääasiassa perusliikeiden 5:n sarjoja.
Voimakestävyyskaudella pitempiä pienemmillä painoilla. Kisoihin valmistavalla kaudella räjähtäviä ja maksimivoimatreenejä.
Lihasten kertyminen on kirosana koska sarja ja tulosvaatimukset nousevat mutta sitä ei voi kokonaan välttää.
Ilman aerobisia treenejä ei pysty vetämään punttitreenejä tehokkaasti.- Anonyymi
entäs yks sarja väsymyksee niiku h.i.t
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412947Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342756Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262709Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4372496Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431828Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1511827Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241385Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41222- 741119
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671027