Rukousvastauksia ja johdatusta

sun-glasses

Onko joku saanut selkeitä vastauksia rukouspyyntöihinsä? Tuohan tarkoittaa että myös rukouspyynnön on täytynyt olla selkeästi määritelty, muuten ei voi tietää onko vastaus tullut. Olisi mukava kuulla rohkaisuksi rukousvastauksia, jos joku on niitä saanut niin kerro Jumalan kunniaksi.

Itse voin kertoa että ainakin nykyinen työpaikkani oli aikoinaan rukousvastaus, olin sitä pitkään rukoillut ja kaikenlaisissa pätkätöissä yrittänyt roikkua leivänsyrjässä kiinni. Koska kuitenkin tuo työpaikka on aika kaukana ja on muitakin syitä, joiden vuoksi olen jonkin aikaa rukoillut että Jumala johdattaisi työpaikan lähempää. Pari hakemusta olen lähettänyt ja yksi paikka olisi minulle erityisen toivottu. Olen menossa sinne työpaikkahaastatteluun ylihuomenna.

Aika paljon on sellaisia rukousvastauksia, kun on ollut jonkun ihmisen kanssa vaikeuksia ja tuon asian puolesta on rukoiltu; seuraavana päivänä tuo ihminen on voinut olla aivan toisenlainen, ei enää niin hankala. Myös omat ajatukset toista ihmistä kohtaan ovat muuttuneet myönteisemmiksi rukousvastauksena.

45

3500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskoton vastaa

sun mainitsemat asiat on ihan tismalleen osuneet myös mun kohdalle ilman mitään rukouksia.

• sun-glasses

Jumala vastasi jo ennen kuin olit pyytänytkään, on minullekin monissa asioissa käynyt myös tuolla tavoin. Sinun kannattaisi kuitenkin kiittää Jumalaa näistä mainituista asioista.

• aaahhh, Jumalani, MINÄ TULEN NYYYYYYTTTT!

--- joo, on vastauksia tullut ---

• sun-glasses

Antamasi vastaus kertoo sinusta paljon. Se selittää sen, miksi olet niin onneton ja masentunut.

Muistakaa kaikki uskovaiset Nassea rukouksin.

• frihet
        sun-glasses kirjoitti:

Antamasi vastaus kertoo sinusta paljon. Se selittää sen, miksi olet niin onneton ja masentunut.

Muistakaa kaikki uskovaiset Nassea rukouksin.

Jos asia ei laskeudu sydämmelle, niin ehkäpä se on turhaa ajan haaskausta.

Minä kerran olisin nassea avustanut, jopa niin että olis mun asunto-autoni saanut, mutta se ei ollut Herran tahto

Sit ku toista olisin tarjonnu, nii tuumi syyksi, et polttoainekin on nousussa, tai jotain tuohon suuntaan, mut sit vasta hoksin, et mitä se kortiton autolla vielä tekee.

• uskonsankari

-ihmeellisen rukousvastauksen;olin tuolloin noin viikon kovassa kuumeessa ja kävin kuitenkin srk:ssa kokouksissa,-oli menossa kokous-sarja jossa puhui vieras, puhuja..hän samalla mainosti mac intosin viisi mooseksen kirja-sarjaa,-srk:sa kannatukseksi..
      -koin ostaa tuon sarjan ja ihmeellistä kyllä jaksoin lukea sen tuon viikon aikana,-samoin Raamattua ja rukoilin, tietenkin myös tuon kuumeen lähtemisen puolesta jne..kuitenkaa tuo kuume ei kaikonnut..itse ajattelin epäuskossani että minun rukoukseni ei taida sitä kattoa korkeammalle siitä, nousta mutta minulla oli vahva usko erääseen profeettaan jonka rukouksia, uskoin Jumalan kuulevan, ja niin vain kävi että ilman ihmiskäden ohjausta tämä soitti minulle siinä viikolla eräänä, aamuna sekä kertoi että hänet on pistetty rukoilemaan illalla, puolestani klo,21:00 ja aamuyöllä 3:30, itse olin juuri ollut hereillä samoihin aikoihin ja jälleen rukoillut, että jos tämä veli rukoileisi, puolestani, niin kyllä sairaus, lähtisi jne..oli se melkoinen rukousvastaus kun hän sanoi nuo sanat että oli siis siihen ja siihen aikaan käsketty, rukoilla..
      -kukaan sivullinen ihminen ei itennyt, tästä, mitään!
      -siinä hetken keskusteltuamme hän puhkesi, rukoilemaan kielillä sekä profetoi jne..koin suuren Jumalan Voiman sekä murtumisen ja parin tunnin päästä olin niin terve, kuin ei ikinä olis kuumetta,-ollutkaan..
      -Kiitos Jumalalle ,Hän vastaa, kyllä kun me vain rukoilemme ja kuulee ruokoukset vaikka siltä ei tuntuisikaan..
      -sain valtavan siunauksen tuon viikon aikana siis kun olin lihallisesti heikossa ,kunnossa ja luin ne kirjat joista em.
      -toivottavasti tämä vahvistaa sinuknkin uskoasi ja herättää, rukoilemaan!

• sun-glasses

Kiitos kun kerroit rukousvastauksistasi. Minullakin on tuo Mac Intoshin Mooseksen kirjat -kirjasarja. Kyllä ihmisillä varmasti on hyvin monenlaisia rukousvastauksia, kunhan niistä kertoisivat. Sitten asia erikseen ovat ne monet kerrat kun Jumala on varjellut meitä tietämättämme ja enkelit ovat tulleet avuksemme.

• uskossa tänään
        sun-glasses kirjoitti:

Kiitos kun kerroit rukousvastauksistasi. Minullakin on tuo Mac Intoshin Mooseksen kirjat -kirjasarja. Kyllä ihmisillä varmasti on hyvin monenlaisia rukousvastauksia, kunhan niistä kertoisivat. Sitten asia erikseen ovat ne monet kerrat kun Jumala on varjellut meitä tietämättämme ja enkelit ovat tulleet avuksemme.

-eipä siihen muuta !

• L.J.Salmela
      • sun-glasses

Olipa mielenkiintoisia kertomuksia. Jumala on todella kiinnostunut ihmisestä ja kaikesta elämässämme.

• frihet

Täällä on "tosi uskovia".

He oikein "iloitsevat" rukous vastauksista, tosin hyvähän niinkin.

Työmies usein ihmettelee, mistä Kain sai vaimonsa ja jos joku sen hänelle kirjoittaa, niin hetken kuluttua hän on sen unohtanut.

Minä sain vaimoni kolmen vuoden rukouksen jälkeen naapuri kaupungista ja juuri sellaisen kuin pyysinkin, jopa musikaalisen.

Myönnän sen että olen liian laiska kirjoittamaan, niitä ihmeellisiä johdatuksia ja rukous vastauksia, joita Jumala armossaan on ilmaissut eri tavoin.

Eräs ihmeellinen, mutta ei ehkä niin suuri muille, kun minulla oli suuri tarve saada avustus auto, entisen romuuttumisen takia.
      Minulle tuli soitto ulkomaalle, että tarvitsenko autoa, samana päivänä, kun näistä avustus matkoista oli suunittelua.

Eräs matka vuona -99 loka-marraskuun vaihteessa jäin tullin kanssa keskusteluun ja sanoivat et muista että et enää koskaan tuo avustus kuormia, siitä meni nelisen viikkoa, kun tulli tuolta vieraalta maalta soitti ensimmäisen ja viimeisen kerran, että voit tuoda kuormia, minä olin nurissut Herrani edessä, että se kuorma jota vein oli ensimmäinen kuorma tuolla vasta hankitulla autolla ja että hankin auton tuota avustamista varten.

Nämä pari pientä tapausta puhukoon siitä, että Jumala vie aloittamansa työn tälläkin saralla päätökseen.

• sun-glasses

On hyvä tuoda julki näitä rukousvastauksia, koska tälläkin hetkellä moni ihminen kipuilee samojen ongelmien, samojen rukouspyyntöjen kanssa ja moni ihmettelee että tuleeko sitä vastausta koskaan.

Jos joku rukoilee kovin yleisluontoisesti: Herra, siunaa koko maailman ihmisiä, niin tuollaiseen rukoukseen on vaikeaa havaita vastatun. Tosin ei kai sitä voi kieltääkään, etteikö Jumala siunaisi kaikkia maailman ihmisiä jollain tavalla. Mutta on aivan eri asia rukoilla siten että pyytää jotakin tarkkaan määriteltyä asiaa ja pyydettyään jo alkaa kiittää siitä että vastaus tulee. Tuollaisen rukousvastauksen tulemisen kyllä sitten huomaa kun pyyntökin on ollut tarkkaan määritelty.

Kyllä asia on niin, että todellisella hädän hetkellä rukoilee niin Nasse kuin Työmieskin, muista ateisteista puhumattakaan...

• Timoriepu

Voisin kertoa yhden hauskanveikeän rukousvastauksen esimerkkinä, joka kertoo siitä, miten Jumala seurailee elämäämme ja tahtoo auttaa yllättävästi ja siten, että uskomme saa rohkaisua.
      Opiskelin erään kerran elämässäni erästä ammattia varten ja asiaan kuului luonnollisesti pitää aina tentti, kun aihekokonaisuus oli luettu ja läpikäyty. No, minulla oli sellainen elämänvaihe silloin, että pienten lasten yövalvottamiset ynnä muut rasitukset vaikuttivat sen, että olin kovin väsynyt ainaiseen tentteihin lukemiseen. Olin ihan rätti. Lisäksi tuntui, että en kykene omaksumaan tuota jaksoa eräästä oppikirjasta millään, enkä kerkeä, enkä jaksa sitä isoa sivumäärää oppia. Lähetinkin sellaisen rukouksen ylöspäin, että jos suinkin mahdollista, niin voisitko Jeesus armollisesti vaikuttaa opettajassa sellaista ajattelua, että hän ei pitäisi ollenkaan tenttiä tuosta aihepiiristä. Olin aika "epäuskoisen luottavainen" ja ajattelin, että mitenhän tässä käynee. Siihen asti oli jok'ikisestä asiakokonaisuudesta ja aiheesta pidetty tentti. Hämmästykseni ja iloni oli melkoinen, kun opettaja sitten ilmoittikin, että hän ei nyt pidäkään tuosta aiheesta ollenkaan koetta. Eikä pitänytkään. En ollut millään tavalla manipuloinut opettajaa, eikä se olisi onnistunutkaan, sillä hän oli hyvin jämpti ja ammattinsa hallitseva opettaja. Jatkossa hän piti sitten edelleen kaikista lopuista aiheista tentit, mutta tämä tentti, josta olin hätähuudon lähettänyt, jäi siis pitämättä. Eipä tainnut opettaja älytä, mikä/kuka oli hänen päätökseensä vaikuttanut.
      Olisihan noita armosta saatuja rukousvastauksia paljon muitakin, mutta antaa nyt olla niiden. Tämän halusin vain kertoa osoittaakseni, että Jumala on armollinen ja haluaa auttaa omiaan ihan konkreettisesti.

2. Aik. 16:9
      "Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle".

• sun-glasses

Joskus Jumala näkee parhaaksi päästää meidät pälkähästä, joskus Hän vastaa toisella tavalla.

Mahtaako Jumala pitää kirjanpitoa näistä rukouspyynnöistä ja olisikohan Hänellä mahdollisesti aivan eri kirja kaikille hullunkurisille rukouspyynnöille ja -vastauksille tyyliin "Jumalan huumorintajua".

• Timoriepu
        sun-glasses kirjoitti:

Joskus Jumala näkee parhaaksi päästää meidät pälkähästä, joskus Hän vastaa toisella tavalla.

Mahtaako Jumala pitää kirjanpitoa näistä rukouspyynnöistä ja olisikohan Hänellä mahdollisesti aivan eri kirja kaikille hullunkurisille rukouspyynnöille ja -vastauksille tyyliin "Jumalan huumorintajua".

Enimmäkseen Jumala varmastikin haluaa meidän kohtaavan vaikeita asioita, koska me silloin voimme vahvistua ne voittaessamme tai läpikäytyämme. Kuitenkaan Jumala ei ole "yhden kaavan ompelija", vaan Hän toimii miten tahtoo. Kaikenkaikkiaan Jumala on armollinen kasvattaessaan meitä, mutta ei silti pidä meitä pumpulissa. Siunausta!

• sun-glasses
        Timoriepu kirjoitti:

Enimmäkseen Jumala varmastikin haluaa meidän kohtaavan vaikeita asioita, koska me silloin voimme vahvistua ne voittaessamme tai läpikäytyämme. Kuitenkaan Jumala ei ole "yhden kaavan ompelija", vaan Hän toimii miten tahtoo. Kaikenkaikkiaan Jumala on armollinen kasvattaessaan meitä, mutta ei silti pidä meitä pumpulissa. Siunausta!

Näinhän se on kuten sanot. Kyllä on noista vaikeistakin asioista kokemusta. Mutta kun saa suuressa ahdistuksessa rukoilla vaikka puhelimessa jonkun kanssa, niin on monta kertaa tapahtunut että jo siinä välittömästi koen miten tuo raskas taakka otetaan pois. Tällaisia rukousvastauksia minulla on paljon, kiitos Jumalalle! Ja kyllähän sitä tulee rukoiltua yksinkin, mutta Jumalan Sanassa sanotaan; missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siinä minä olen heidän keskellään - tuostakohan Sanasta johtuu että itse ainakin hyvin usein saan avun kun joku rukoilee kanssani?

• sari73
        sun-glasses kirjoitti:

Näinhän se on kuten sanot. Kyllä on noista vaikeistakin asioista kokemusta. Mutta kun saa suuressa ahdistuksessa rukoilla vaikka puhelimessa jonkun kanssa, niin on monta kertaa tapahtunut että jo siinä välittömästi koen miten tuo raskas taakka otetaan pois. Tällaisia rukousvastauksia minulla on paljon, kiitos Jumalalle! Ja kyllähän sitä tulee rukoiltua yksinkin, mutta Jumalan Sanassa sanotaan; missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siinä minä olen heidän keskellään - tuostakohan Sanasta johtuu että itse ainakin hyvin usein saan avun kun joku rukoilee kanssani?

just siitä...
        kävin tänään sinunkin sivullasi, kiitos"Isän rakkauskirjeestä".(se sinun linkkisi...)
        Se oli Jumalasta.
        Kiitos.

• sun-glasses
        sari73 kirjoitti:

just siitä...
        kävin tänään sinunkin sivullasi, kiitos"Isän rakkauskirjeestä".(se sinun linkkisi...)
        Se oli Jumalasta.
        Kiitos.

Mukava asia, että Isän rakkauskirje kosketti sinua. Itsekin pidin siitä. Saakoon Jumalan rakkaus koskettaa mahdollisimman monia.

Siunausta elämääsi!

• kannataisi sinun työntää sauvakävelytikuttimesi jordaaniin ja löysätä nuttua.

Seuraavaksi voisit räplätä vaikka omin pikku kätösin (älä pelkää mummon hajua), pienen O:n.

Siinä olisi melkoinen "rukousvastaus"

• frihet

Olet todella edistynyt, täälähän ei kohta Reean neuvoja kaivata laisinkaan, mihin muuten nuo linkityksesi olet jättänyt?

• sun-glasses

• Mk81

no uskoisin että minulle on rukousvastaus juuri tullut. Olen rukoillut että saisin vielä mahollisuuden elää, pääsisin veloista jnejne. Löysin tältä palstalta ihmisen, joka on vastaus rukouksiini, tai ainakin osaan niistä! Olen suorastaan iloinen :)...ja se on jo ihme.

• Timoriepu

Jeesus nimenomaan haluaa käyttää omiaan rakkauden palvelustehtävissä ja evankeliumin eteenpäin viemisessä. Ei Jeesus enkeleille sanonut: Menkää ja tehkää...
        Jeesus sinua jatkuvasti siunatkoon!

• sun-glasses

Kiitos Jumalalle tuosta rukousvastauksesta. Antakoon Jumala lisää näitä rukousvastauksia. Siunausta.

• Anonyymi

Jumala auta taloudellisesti, uskova vaimo , työ paikka , harri

• Anonyymi

Auta taloudellisesti

• Anonyymi

Sananl.28:9 Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus. Job.27:8. Val.3:44 olet peittänyt itsesi pilvellä, niin ettei rukous pääse lävitse.

• Anonyymi

Ei ihme, että Jumala ei kuule helluntailaisia, kun he nauravat Jumalan säädöksille ja laeille.

• Anonyymi

Rukousvastauksia olen saanut paljon. Pelastus, PH:n kaste kauan, kauan sitten. Rukoukseni ei ole ammuntaa ha pyssyllä. Joka päivä seurustelen Jumalani kanssa ja kuulen Hänen äänensä. Jo Martti kertoi tästä katekismuksessa, jonka muistan vieläkin ulkoa 55 vuoden jälkeen.

• Anonyymi

Hellutailaiset nauravat Jumalan käskyille ja Katekismukselle, jossa niitä opetetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellutailaiset nauravat Jumalan käskyille ja Katekismukselle, jossa niitä opetetaan.

Mitä tarkoitatte?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitatte?

Helluntailaiset eivät lue Katekismusta eikä Kirkkoraamattua, vaan omiin tarkoituksiin tehtyjä kirjoja (Raamattu kansalle Novum)
        Mormoneilla on oma raamattunsa Mormonikirja, Oppien ja Liittojen kirja jne.
        Jehovantodistajat lukevat Vartiotori lehtiä.

• Anonyymi

Kohta kaikki ryhtyy työttömiksi siksi.

• Anonyymi

Hoos. 5:4

Sinun tekosi estävät sinua palaamasta Jumalan luo. Sinussa on huoruuden henki, sinä et tunne Herraa.

• Anonyymi

Kokonaista neljähän noista tulee yhteensä demonit kaupan päälle. Kuinka itselläsi?

• Anonyymi

En tiedä olenko saanut. En ainakaan muista. Sitä uskovaisena usein kuvittelee, että kaikki hyvät asiat ovat rukousvastauksia ja pahat asiat Saatanan tekosia. Mutta Jumala ei ole koskaan kertonut minulle, että juuri tämä asia oli rukousvastaus. Joten minulla ei ole varmuutta asiassa.

• Anonyymi

Rukoilkaa torpan edestä.

• Anonyymi

> Onko joku saanut selkeitä vastauksia rukouspyyntöihinsä?

Itse pidän selkeänä vastauksena sitä, että paranin koronasta.

• Anonyymi

Kaikkihan siitä jollain tavalla paranee, jollei sitten satu kuolemaan taudin aiheuttamiin komplikaatioihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkihan siitä jollain tavalla paranee, jollei sitten satu kuolemaan taudin aiheuttamiin komplikaatioihin.

> Kaikkihan siitä jollain tavalla paranee, jollei sitten satu kuolemaan taudin aiheuttamiin komplikaatioihin.

Niinpä, joillekin ihmisille mikään ei olisi koskaan vastaus, aina voi selittää asian muuksi.

• Anonyymi

Raikasta palmusunnuntaita uskontoihin mielistyneimmillekin 🩸 ne pitävät vihaa hengissä

• Anonyymi

Matt.6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan. Saarn.5:1-2 Älä ole kerkeä suustasi, älköönkä sydämesi kiirehtikö lausumaan sanaa Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä; sentähden olkoot sanasi harvat. Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä. Sanal.10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava. Jaak.1:19-20

• Anonyymi

💞💝🔥🌪

• Anonyymi

Löfbergsin kahvista tulee lähes presidentillistä maltilla. Erehdyksessä kun liikaa vettä kaadoin pisaraan puruja😅

• Anonyymi

Järkiä ja ei ymmärrättekö?
      114 MTV 30.03. 00:30:09
      MTV UUTISET Maanantai

Tapahtuma-alan tuki etenee

Ammattimaisilla tapahtumajärjestäjillä
      voi olla ensi kesänä mahdollisuus saada
      valtiolta tukea, jos tapahtumia pitää
      perua viranomaismääräysten takia.

Tuki koskisi yli 200 henkilön
      tapahtumia ja tukea voisi saada 70
      prosenttia aiheutuneista kuluista. Tuki
      koskisi tapahtumia kesäkuusta
      syyskuuhun.

Työ- ja elinkeinoministeriö lähetti
      tapahtumatukea koskevan esityksen
      lausuntokierrokselle tänään.

MAAN PARHAAT NÄKIJÄT S.777
      0700-512 626 2,39e/min

Soininvaara vai Jeesus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe