Onko kukaan miettinyt miten haldex-
nelivetosysteemissä voimanjakoa etu/takaakselin
välillä voisi muuttaa.
Koska Haldex on elektronisestiohjattujärjestelmä,
pitäisi voimanjaon muutoksien olla helposti
ohjeltoitavissa.
Itse asiassa paras ratkaisuhan olisi että
ohjaamossa olisi kytkin jonka avulla pystyisi
säätämään ajossa miten paljon vedosta välitetään
eteen/taakse. Mitsun Lancer Evo7:ssa on vastaavan
lainen säävin jolla voidaan valita esi
ohjelmoiduista vetotapamalleista käyttöön
tilanteeseen parhaiten sopiva. Muistaakseni
mitsussa oli valittavissa asvaltti, sora ja lumi
asenot.
Ajatus nousi lähinnä mieleen kun uusimassa
Teknikkens Världsissä oli mm Seat Leon Cupran
Ajettavuutta sanottu tylsäksi ja liian
turvallisuuspainotteiseksi.
Haldex-neliveto
5
639
Vastaukset
- etuvet0
Minkä takia sitä pitäisi muuttaa, kaksi vetävää
pyörää riittää mainiosti, kunhan veto on edestä.
Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.- 4x4
ongelmia olla kun luistaa niin mainiosti ulkona
ja sisällä!!!! hahhahaaaa! Käyhän vertaamassa ja
hämmästy! - 4x4
4x4 kirjoitti:
ongelmia olla kun luistaa niin mainiosti ulkona
ja sisällä!!!! hahhahaaaa! Käyhän vertaamassa ja
hämmästy!Juu, asia voi olla näinkin, mutta toivoisin että
keksisit oman nimimerkin. Olen käyttänyt
nimimerkkiä 4x4 jo pitkään tällä palstalla, ja en
haluaisi että minut sotketaan muiden juttuihin...
En tietenkään voi estää sinua käyttämästä tätä
nimimerkkiä, enhän sitä minäkään omista, mutta
josko mitenkään sopisi! - Quattro
-Autossa on riittävästi tehoa, 200 hv pelkiltä
etupyöriltä tiehen on vain renkaiden haaskausta
-Ajelee talvisaikaan huonoilla teillä, lukoton
kaksivetoinen jää jo melko pieneen mäkeen
-Mikäli tykkää ajaa lujaa, on nelivedosta selkeää
hyötyä auton kulkiessa paljon tarkemmin,
vakaammin ja ennenkaikkea nopeammin.
Kun autonvalinta ei ole rahasta kiinni, tulee
useimmiten valittua nelivetoinen!
- HF
>Onko kukaan miettinyt miten haldex-
>nelivetosysteemissä voimanjakoa etu/takaakselin
>välillä voisi muuttaa.
Mahtaakohan olla lainkaan mahdollista, kun ei tuo
haldex-lähestymistapa ole oikeastaan mikään
"oikea" neliveto :). Mutta haldex-kytkimen luiston
säätäminen eri tilanteissa saattaa onnistua.
Missään tapauksessa ei takapyörille saada enempää
vääntöä kuin etupyörille.
http://www.haldex-traction.com
>Mitsun Lancer Evo7:ssa on vastaavan
>lainen säävin jolla voidaan valita esi
>ohjelmoiduista vetotapamalleista käyttöön
>tilanteeseen parhaiten sopiva. Muistaakseni
>mitsussa oli valittavissa asvaltti, sora ja lumi
>asenot.
Se on aktiivinen keskimmäisen tasauspyörästön
lukko, eikä sillä ole vaikutusta varsinaiseen
voimanjakosuhteeseen eteen/taakse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802801
- 1842428
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241