Minulle ei ole ikinä tapahtunut mitään yliluonnollista. Ainoa kosketus yliluonnollisiin asioihin ovat joidenkin tuttujeni väitteet yöllisistä heräämisistä enkelin tms. läsnäoloon, mutta en pidä näitä kokemuksia kovinkaan luotettavina todisteina yliluonnolisten tapahtumien todenperäisyydestä, koska ne ovat tapahtuneet AINA YÖLLÄ, eli ne voidaan selittää unesta johtuvina harhanäkyinä. En tiedä yhtäkään tapausta, jossa jotain yliluonnollista olisi ilmaantunut keskellä päivää ja useamman todistajan läsnäollessa. Yliluonnolisten asioiden parissa on paljastunut lukuisia huijauksia ja haluankin nyt tietää, onko kukaan teistä ikinä tietoisesti valehdellut kokeneensa jotain yliluonnollista? Motiivina mahdollisesti vaikuttaa muiden ihmisten mielestä kiinnostavalta henkilöltä. Minä en ole keksinyt omasta päästäni yliluonnollisia kokemuksia. Mutta onko joku muu esittänyt sepitteellisen kokemuksen tutuilleen tai vaikkapa mediassa? Veikkaanpa, että valehtelijoitakin löytyy paljon ja oma lukunsa ovat ihmiset, jotka kuvittelevat jokaista ovennarahdustakin kummitteluilmiöksi.
Kuka tunnustaa valheen?
11
932
Vastaukset
- Mui Mui
Kokenut omalla tavalla "yliluonnollista". Nämä asiat on herättänyt miettimään näitä asiota ja olen aika varma että muutakin on kun tämä fyysinen maailma. Ikinä en ole valehdellut kokeneeni mitään vaan annan asiat miten ne itse nään tai ehkä vähä epäilevästikkin.
- aito ihmetteliä
aika lailla lähellä asian ydintä, sellaisia ihmisiä on joilla on pakottava tarve kokea jotain yliluonnollista, ja valitettavasti tälläiset ihmiset on hyviä "uhria" huijareille.Ajattele esimerkiksi kun näet unta, niin mieti sitä kaikessa rauhassa, niin huomaat että ne viittaa aiemmin tapahtuneeseen tai sellaiseen mitä olet pohtinut mielessäsi aiemmin ..
Voidaan kutsua "yliluonnollisiksi". Olen kokenut joskus asioita, jotka eivät ole tavanomaisia.
Kaikille ilmiöille on selityksensä, vaikkei niiden syitä tunnettaisikaan.
Esim: Psyyken energia on todistetusti voinut siirtää satoja kiloja painavia esineitä.
Voi kysyä miten 'aineeton' pystyy tähän?
Onhan tälläkin ilmiöllä oma mekanisminsa.- JRK
Voisitko esittää tai kertoa mistä löytyy nuo mainitsemasi todisteet psyykeen voimasta?
- capt. cöpenick
JRK kirjoitti:
Voisitko esittää tai kertoa mistä löytyy nuo mainitsemasi todisteet psyykeen voimasta?
Otin esimerkiksi poltergeistilmiöt. Eripuolilla maailmaa poltergeistilmiöitä on tutkittu.
Lähinnä murrosikäisten tyttöjen psyykenhäiriötilasta johtuva psyyken energia
on siirtänyt painaviakin huonekaluja.
En ole tutkinut netistä onko siellä kirjoituksia, mutta mm Esko Mustonen
on kirjoittanut kirjan ym. tapauksista.
Kirjastoista löytynee myös asiaa valaisevaa tietoutta.
Jos piano tai muu raskas huonekalu siirtyy paikaltaan ilman fyysistä tekijää, jää
vain vielä tunnistamattomaksi jäänyt psyykestä lähtevä energia ilmiön aiheuttajaksi.
- cyberanimus
Joskus sitä vaan jotkut kokevat asioita, joita ei voi selittää perinteisin, mm. fysiikan keinoin. Niitä tapahtuu omalla tahdillaan halusi henkilö sitä tai ei, kertoi niistä muille tai ei ja minä vuorokauden aikana hyvänsä. Joskus totuus on tarua ihmeellisempää mutta joskus myös totuus voi olla paljon vaatimattomampi kuin kerrottu tarina on.
Se, että leimataan mielenterveysongelmaiseksi on myös ikävää niille, jotka todella myös ihmettelevät mitä näkivät ja kokivat. joillekin se on jopa helpotus, että "yliluonnolliset" kokemukset selitetään pakolla normaaleiksi, sillä useat myös pelästyvät/pelkäävät kokemuksiaan.
mikä on valhetta ja mikä totta? kuka voi sanoa sen näistä asioista niin vedenpitävästi, että kaikki osapuolet olisivat tyytyväisiä ja hyväksyisivät vastaukset? siinäpä pähkinä... =)- Mui Mui
Minä en ainakaa kenellekkää tottuutta voi antaa vain oman mieli piteeni. jotenkin näin itse ajattelen. 1 asia voi olla 2. 2 voi olla 1 ja 3 voi olla 4 :D:D:D joke
- -Q-
Pitäisi olla tosi erikoinen ihminen että laskettelisi luikuria ja vieläpä tunnustaisikin sen. Ne jotka puhuvat paskia eivät tunnusta mitään ja ne jotka eivät valehtele eivät tunnusta mitään. :)
Olen joskus miettinyt minkä takia minulle itselleni on äärimmäisen vaikeaa valehdella. Jokin karmea yliminä vahtaa minua... Olen elämässäni ollut tilanteissa joissa olen joutunut kärsimään koska en ole osannut valehdella (tai edes pitää turpaani kiinni).
Yliluonnollisten kokemusten väärentämisessä ei ole mitään järkeä, koska hölöttämällä sellaisia saa vain kuulla olevansa hullu. Itse olen kumminkin niitä näitä toisinaan kertonut siellä sun täällä, kun netissä kumminkin anonyymina ollaan. SE sitten taas että onko mitään "yliluonnollista" on eri juttu. Jotta jotain voisi tapahtua, senhän täytyy olla LUONNOLLISTA, vai mitä.
Ihmiset toki tulkitsevat kokemuksiaan väärin. Itse en ole koskaan kohdannut enkeliä enkä sen puoleen humanoidiakaan. Jotain jänniä juttuja olen nähnyt tai aistinut, mutta ne voidaan toki mieltää vaikkapa "muuttuneen tietoisuudentilan" eli aivojen erikoistilan tuotokseksi. Mutta voidaan myös ajatella että ilman tuota muutt. tiet.tilaa ei ehkä mitään erikoisempaa koekaan?
>En tiedä yhtäkään tapausta, jossa jotain yliluonnollista olisi ilmaantunut keskellä päivää ja useamman todistajan läsnäollessa.
Kannattaisi sitten ehkä tutustua kirjallisuuteen ja alan lehtiin - jos ne nyt sitten ovat luotettavaa materiaalia. Onhan näitä kertomuksia olemassa että kokonainen kylällinen on nähnyt UFO:n (jos nyt sitten UFO on yliluonnollinen ilmiö) ja näin päin pois. Riivaustapaukset - niillekin on löytynyt useampia todistajia.
Jokatapauksessa huijarien perässä juokseminen on minusta aika tylsää ja alkeistason toimintaa, joten joko kannattaa unohtaa koko hemmetin yliluonnollinen tai sitten keskittyä niihin ilmiöihin joille ei löydy heti ensialkuun helppoa selitystä.- Savis
Itse en ole koskaan mitään kokenut, vaikka suhteellisen paljon kiinnitänkin tuon tyylisiin aisoihin huomiota. En ole koskaan huijannutkaan, koska, kuten sanottiin, siten saa vain hullun maineen. Muutaman kerran olen jotain "yliluonnollista" kokenut, mutta kaikki on myöhemmin osoittaunut tavallisiksi ilmiöiksi.
Metsät ovat kyllä aivan ihmeellisiä paikkoja tälläisille havainnolle. Monestikkin on tuntunut, että metsä on samanlainen joka paikasta (Johtunee erittäin huonosta suunnistus taidostani). Eläimet ne vasta kaikkea aiheuttaa. Oravat on ilkeitä kun tiputtelevat koko ajan kaikkea puusta maahan. :P Metsät lienevät vain tavallisia paikkoja, mutta ihmiset ovat tottuneet hiljaisuuteen ja oudoksuvat uusia, erilaisia ääniä.
Vaikka kaikkea odottaakin tapahtuvankin niin tuskin mun kohdallakaan mitään tapahtuu. Suurinosa on vain ihmismielen tulosta, vaikka uskonkin ufoihin ja melkein kaikkeen ylinormaailiin.
P.S. Eikös ufot ole paranormaaleita koska niitä ei voi selittää tieteellä? Taidetaan nekin laskea yliluonnolliseksi, koska ihmisen oma maialma tai mieli sellaisia ei kykene luomaan... :D - -Q-
Savis kirjoitti:
Itse en ole koskaan mitään kokenut, vaikka suhteellisen paljon kiinnitänkin tuon tyylisiin aisoihin huomiota. En ole koskaan huijannutkaan, koska, kuten sanottiin, siten saa vain hullun maineen. Muutaman kerran olen jotain "yliluonnollista" kokenut, mutta kaikki on myöhemmin osoittaunut tavallisiksi ilmiöiksi.
Metsät ovat kyllä aivan ihmeellisiä paikkoja tälläisille havainnolle. Monestikkin on tuntunut, että metsä on samanlainen joka paikasta (Johtunee erittäin huonosta suunnistus taidostani). Eläimet ne vasta kaikkea aiheuttaa. Oravat on ilkeitä kun tiputtelevat koko ajan kaikkea puusta maahan. :P Metsät lienevät vain tavallisia paikkoja, mutta ihmiset ovat tottuneet hiljaisuuteen ja oudoksuvat uusia, erilaisia ääniä.
Vaikka kaikkea odottaakin tapahtuvankin niin tuskin mun kohdallakaan mitään tapahtuu. Suurinosa on vain ihmismielen tulosta, vaikka uskonkin ufoihin ja melkein kaikkeen ylinormaailiin.
P.S. Eikös ufot ole paranormaaleita koska niitä ei voi selittää tieteellä? Taidetaan nekin laskea yliluonnolliseksi, koska ihmisen oma maialma tai mieli sellaisia ei kykene luomaan... :D>Eikös ufot ole paranormaaleita koska niitä ei voi selittää tieteellä? Taidetaan nekin laskea yliluonnolliseksi, koska ihmisen oma maialma tai mieli sellaisia ei kykene luomaan... :D
Nii... Jotkut haluavat korostaa niiden teknistä luonnetta, mutta sitten tietysti pitäisi ensin varmuudella tietää että ne tosiaan ovat lentokojeita - kenen sitten lie.
Junghan oli kai sitä mieltä että nämä ufot ovat täysin kollektiivisen alitajunnan tuotetta, että ihmiset ovat tavallaan joukkoharhaan päätyen alkaneet "nähdä" näitä lentäviä lautasia taivaalla koska ympyrän muoto edustaa mandalaa ja eheyttä ja ihmiskunta tarvitsee tämmöistä eheyttävää tekijää... En tiedä, vaikka Jungia arvostankin, niin minusta tämä selitys jotenkin tökkii. Vaikka toki sen saman - eheytysteeman - ajatuksen voi esittää viljaympyröidenkin tapauksessa.
Abduktoitujen tarinat ovat viitanneet siihen että ufot saattavat operoida jossain kyllän ja ein välimaastossa, jossain semmoisessa minne kuuluvat unet, visiot, muuttuneet tietoisuudentilat...
- Haltia metsämaiden
Kuljin kerran polvihousissa ja pitkässä pellavapaidassa paljain varpain lähimetsässä puiden lomassa. Siellä sitten huomasin että purtsilla kulki joku hyypiö.
Seuraavana päivänä koulussa sain kuulla haltiasta joka hipsutteli metsissä :D Kävikin ilmi, että kyseinen hyypiö oli eräs poika, joka oli nähnyt minut metsässä.
Ehkä taikuutta onkin olemassa, mutta tuskin niin näkyvää sentään. Taikausko saa ihmiset luulemaan asioita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943792
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473175Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002807- 1342457
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572450- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212304Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232296- 642080