Minkälaisesta hautajaismusiikista pidätte? Mitkä on omat "suosikkinne?
musiikki
21
20613
Vastaukset
- seuraavat
Laulu taivaasta ("Olen kuullut, on kaupunki tuolla", ei mitään Kari Tapion esittämää raiskausta, esim. Mauno Kuusiston esitys on parempi) ja Oi muistatko vielä sen virren.
- *nyyh*
Toi biisi soi mun isän hautajaisten muistotilaisuudessa, kertoo ihan kuin isästä.
Kari Tapion laulamana:
-Mun sydämeni tänne jää-
Mun sydämeni tänne jää
Kun aika on mun mennä pois
Syystuuli vaan soi lauluaan
Kuin kaiken tietää vois
kertosäe2:
Mun sydämeni tänne jää
Aina asuinpaikalleen
Vaik' itse saan vain viivähtää
Kesäiltaan viimeiseen
Kun mennyt oon, niin kuulet
Vain kuiskeen rantamainingin
Jos uskot enemmän, kuin luulet
Siinä sua tervehdin
kertosäe:
Sä kevään näät taas kerran
Ja kuulet laulut lintujen
Jos herkistyt ees hetken verran
Silloin ymmärrät sen
kertosäe3:
Mun sydämeni tänne jää
Se lähelläsi aina on
Sen tavoitat, jos haluat
Vaik' maa ois lauluton
kertosäe2
kertosäe
kertosäe3
kertosäe2- hellämieli
Todella kaunis!
Itse pidän mm. sait multa kukkaset toukokuun ja yesterday.Ja tietysti jotkut kauniit virret,toiset vanhat itkuvirret ovat aikansa eläneitä.
- ykkönen...
on Albinoni: Adagio. Sehän on sävelletty aikoinaan hautajaisiin, mutta moni pitää kappaleesta muutenkin... Isäni hautajaisissa soitimme sen cd:ltä. Pitkä kappale, herkkä, jyhkeä ja kaunis ja loppuosassa on ns ylösnousemusosuus...Adagiosta löytyy monenlaista sovitusta ja esittäjää...
- mies111
virsi 377
Sun haltuus, rakas Isäni.
Mä aina anna itseni.
Mun sieluni ja ruumiini,
sä Herr ota suojaasi.
Yksinkertainen mutta erittäin turvaa henkivä kaunis sävelmä - nyyh
Minullakin ehdoton ykkönen on Albinonin Adagio. Oli vainaja sitten läheinen tai kuinka kaukainen niin silloin tulee kyyneleet silmiin. Toinen on Kari Rydmanin Niin kaunis on maa.
Tosin voi tuntua hassultakin että jos vainaja ei ollut kovin läheinen niin kyynelehtii koko siunauksen ajan.
- ...äitee...
Vanha virsi Taalainmaalta
- Brigitta
Petri Laaksosen Hyvää Matkaa laulettiin äitini siunaustilaisuudessa.
- rakkain
Hetki vain ja päivä kerrallansa.
Kaunistakin kauniimpi.- jota aina lailettiin yhdessä
Kun äitini siunattiin, niin kirkossa laulettiin..Oi muistatko vielä sen virren,jota lapsena laulettiin...
Nytkin tuli vesi silmiin kun sitä muistelin..äidin lempilaulua - yksin en kulje
jota aina lailettiin yhdessä kirjoitti:
Kun äitini siunattiin, niin kirkossa laulettiin..Oi muistatko vielä sen virren,jota lapsena laulettiin...
Nytkin tuli vesi silmiin kun sitä muistelin..äidin lempilauluaMieheni muistotilaisuudessa kuuntelimme,Eija Kourimon cd:ltä Hetki vain ja päivä kerrallansa.Itselleni voimia antava,Yksin en kulje.Petri Laaksosen Ota hänet vastaan.Mieheni ja minun yhteinen herkkä laulu joka nostattaa aina kyyneleet silmiin on Mauno Kuusiston laulamana Kertokaa se hänelle.
- sureva äiti
Meillä oli ehdoton ykkönen poikamme hautajaisissa Niin kaunis on maa; Kari rydman
- eräsN1
Auroora (Mikko Kuustonen)
- Jaana......
en halua hautajaisiini surullista musiikkia.
Musiikilla on suuri vaikutus tunteisiin ja tunnelmaan hautajaisissa.
Jos musiikki on edes hitusen iloisempaa, voisi sukulaiset muistella hyvällä ja niitä mukavia aikoja. - laulettiin...
äitini hautajaisissa kesäkuussa, me lapset olimme arkun äärellä ja kanttori lauloi tämän virren. Todella kaunis ja koskettava.
- Air...
sen valitsin oman isäni hautajaisiin, enkä usko, että sen parempaa valintaa olisin enää pystynyt tekemään. Siinä on kaikki, eikä se ole koskaan kuullostanut niin hyvältä, kuin hautajaisissa.
- amen
Olen viimeksikuluneen 1 1/2 vuoden aikana joutunut hautaamaan 6 läheisintä sukulaistani, mukana oma veljeni ja sisareni. Kaikkein parhaita hautajais lauluja ovat olleet ne laulut jotka ovat olleet kyseiselle vainajalle tärkeitä. Jos hautajaisissa on vain nyyhkyvirsiä, tuntuu että suremme enemmän itseämme kuin kunnioitamme edesmenneen elämää. Kannattaa iloita niistä päivistä joita sai viettää henkilön kanssa, eikä käpertyä omaan suruunsa.
- musiikkia
äipän hautajaisissa lauloi yksi hyvä tuttu, kappale oli oi muistatko vielä sen virren. toinen suosikki on Titanicissa laulettu sua kohti herrani. Sekin laulettiin äipän hautajaisissa
- Pipsa89
Sopiskohan hautajaisiin "Kuin Joutsenlaulu" kappale. Siinä on kaunis sanoitus ja sävel on myös kaunis ei ole virsimusiikkia mutta silti koskettava ja kaunis ja sopisi hautajaisiin.
Ja miksei tietty Titanic leffassa soiva tunnari (My Heart Will Go On) "titanic" sopisi myöskin hautajaisiin. Kaunis ja surumielinen kappale, eikä niin vaikea laulaakkaan. :)
- Niklas95
Peppi pitkätossun jäähyväislaulu... Se on todella kaunis
- jkopppp
VAIKK amitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576