Kylmä ilma ja korvat

miehenalku21

Hei. Minulla on ollut jo kauan sellainen vaiva että kylmällä ilmalla korvat tulevat kipeiksi ja kun sen jälkeen menen lämpimään niin päässä rupeaa "heittämään" ja olo on hetken aikaa todella ärsyttävä, pää jotenkin tuntuu oudolta:)

Onko tuo korvien särkeminen kylmällä tavallista? Tuo huimaus/sekavuus tilan kesto riippuu aivan kuinka kauan olen ollut kylmässä ja talvisin tuo on pahimmillaan. Tätä on siis ollut jo useita vuosia mutta olen niin "tottunut" siihen , enkä ole osannut epäillä että korvissa voisi olla jotain vikaa.

Kertokaa te viisaammat mitä tämä voisi olla?

3

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä johtuu

mutta minulla on vähän samanlainen vaiva, ei tarvitse olla kovin viileä ilmakaan mutta jos tuulee, esim. pyörällä ajaminen ilman korvasuojia aiheuttaa päänsäryn yms.
      Ei siinä auta kuin suojata korvat, laitan kesäisin pumpulia korvaan ja korvaläppiä käytän jo syksyisin.
      Luulen että tällä on jotain tekemistä korvassa olevan tasapainoelimen kanssa, ehkä kylmä-kuuma ilmanvaihtelu saa sen laajenemaan ja supistumaan mikä aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Tämä oli vain arvaus :D

• Anonyymi00002

Vieläkö mies nykyään 40v vielä kärsii vaivasta?

• Anonyymi00003

Kunnolliset korvaläpät aina kun on viileämpää kuin +10 astetta. Jos löydät jostakin sellaiset 10 cm läpimittaiset pyöreät, niin ne on parhaat! Minulla on yhdet ja ostaisin toiset varalle, vaan eipä enää tehdä, koska roska täyttää kaikki kaupat.
      Ja muuten sieltä korvista voi tulitikulla kaivaa varovasti kuivan vaikun pois. Tai jos et uskalla its, niin mene arvauskeskukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      342
      2770
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      58
      2235
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1929
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      64
      1569
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1512
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      60
      1044
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1009
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      7
      898
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      200
      815
    10. Milloin olet nähnyt hänet viimeksi?

Missä??
      Ikävä
      36
      719
    Aihe