Kyselisin että mikä on järkevin ja oikea käytetty tapa maksaa auto saksassa: käteistä mukaan riitävästi, mun tapauksessa 15 tonnia, vai jokin pankkisysteemi?
Auton maksaminen Saksassa?
9
3835
Vastaukset
- Visa ei käy
mutta myös häviää helpoiten. Matkashekit maksavat tuolle summalle muutaman satkun. Pankkisiirto kestää 2-3 pv, täytyy vain tietää mihin pankkiin. Jos olet reissussa usemman päivän, sovi oman pankkisi kanssa lähetyksestä ja ilmoita sitten Saksassa pankkikonttori jonne rahat lähettää.
- Pankkipunkki
Ai että johonkin konttoriin voisi siirtää rahaa vaikka itsellä / tutulla ei ole tiliä siellä?
Pankinjohtajan tilillekö?
- Nou broblemos
Ei tollanen 30donaa vielä ihme tukko ole ja jos enemmän niin sit kaksi pinkkaa toinen povitaskuun ja toinen lompakkoon.
Ei ne rahat mihkään itsestään häviä jos et hävitä. - turisti2006
Moi!
Toimivin tapa on ottaa rahat mukaan käteisenä. Homma itsellesi rahavyö ja pysy poissa "hämäristä" paikoissa sekä selvänä ennenkuin olet saanut ostoksesi maksettua.
Saksassahan voit kaupan tehdä myös niin, että maksat käsirahan ja loput tuot kun haet auton.
Huomio kuitenkin, että raha siirto Suomesta kestää todellisuudessa vähintään 4 päivää (arkipäivää) .- pptw
Ne juhlimiset, epämääräisten ihmisten kanssa jutustelut ja sen sellaiset kannattaa jättää paluumatkalle jos käteistä on kymmeniä tonneja mukana. Ei siinä ammattikaverille montaa sekunttia mene kun rahat vievät vaikka povitaskusta rahat. Eikä tosiaankaan kannata mainostaa muille olevansa autonhakureissulla, sillä kyllähän sitä tyhmempikin rosmo tajuaa, että auton hakijalla voi olla jossain jemmassa käteistä iso läjä.
Mikäli välttämättä haluaa rahoistaan eroon, niin kannattaa vetää perinteiset suomalaiset lärvät ja mielellään vähän levitellä rahatukkoa sinä samalla vaikka baarissa, niin kaikki näkevät että ei sitä olla köyhiä eikä kipeitä. Juomatkin kannattaa ravintolassa jättää yksin valvomatta vaikka vessassa käynnin ajaksi, niin voihan niihin tippua jotain terästettä sinä aikana jostain, niin saa halvalla pään sekaisin eikä tarvi niin paljon viinaa ostaa itse.
Tosin tuollaisella tavalla sitä pääsee ihan koto Suomessa rahoistaan ja joskus myös henki kullastaan siinä samalla eroon. - reksa
Autoa hakiessa voisi olla syytä jättää koko suomalaiskansallinen "juhliminen" väliin.
Ruoan kanssa voi yhdet oluet juoda, mutta silloinkin paikka valittava kunnolla ja rahat jatkuvasti valvonnan alla.
Onneksi 500 euron setelit on sen verran kovaa valuuttaa, ettei useimpien auton ostajien tarvitse niitä paaleina mukanaan kantaa. :-\
Jos tuntuu siltä, ettei reissusta selviä pääselvänä, niin voi olla parempi jättää koko reissu väliin.
- reinoka
on käynyt niillä kahdella kerralla jolloin olen ollut mukana auton haussa saksasta. Kyseessä oli asuntoautot jotka haettiin kavereille
- AaveArtturi
Heinäkuussa hain matkailuautoa Hampurin ja Izehoen alueelta. Käteistä oli 40.000€ vatsan ympäri olevassa Samsoniten rahapussissa, joka ei näy paidan alta ulospäin. Samat vaaramomentit siellä Saksassa on kuin Suomessakin. Eli selvinpäin on ainakin ehdoton edellytys.
- käsiraha
Jos sulla on auto valmiiksi katsottu ja paikanpäälläkin se näyttää samalta mitä odotit ja tililläsi on vaadittava summa, niin ainakin merkkidiilerit kirjoittavat laskun iban ja swift koodeineen. Jos sinulla ei ole aikaa odottaa,että suoritus kilahtaa kaupan tilille-kestää noin neljä päivää- niin maksa käsiraha verkkopankissa, lähde takaisin suomeen ja maksa loppusumma muutamaa päivää aiemmin ennenkuin haet auton. Itselläni on juuri tämä tilanne. Jos Ryanair lentää liian kauaksi, niin katsele Finnairin menolentoja. Ainakin kerran viikossa löytyy reilun sadan euron kyyti esim. Frankfurtiin,Hampuriin tms. Kun itse ajoissa varasin, sain sen 108 eurolla ja aikataulukin sopi niin, että olen perillä aamullajo ennen kymmentä paikallista aikaa ja taksi kentältä kauppaan kestää varttitunnin. Hyvässä lykyssä olen satamassa jo samana iltana. Käteistä en reissulla muutamaa satasta enempää tarvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174