Kolminaisuus on totta

Pentecostal

viime pivät täällä on väitetty Kolminaisuudesta. Katsoin Raamatusta muutaman erittäin valaisevan Raamatunkohdan.
Jes. 9:5 "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas". Jumalan nimi on Jumala ja tässä ennustuksessa Jesaja kertoo meille, mitä syntyvä Jeesus on. Syntyvän lapsen nimi on Jumala, eli hän on Jumala. Lapsi on myös iankaikkinen.
Jes. 9:6 "Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti". Jeesus siis tulee istumaan iankaikkisesti Daavidin valtaistuimella.
Miika 5:2 "Sinusta tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudessa, iankaikkisista ajoista". Profeetta Miika ennusti seitsemänsataa vuotta ennen jeesuksen syntymää beetlehemistä, että jeesus on syntyvä siellä, ja että Jeesusta ei ole luotu, vaan hän on iankaikkinen.
Jh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä". Jeesuksen omat sanat itsestään.
Jh. 1:1 "Alussa oli sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja sana oli Jumala"
Jh. 1:14 "Ja sana tuli lihaksi ja ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kun ainokaisella pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Apostoli Johannes antoi Jeesukselle nimen "Sana". Ja hän sanoo Pyhän Hengen inspiroimana, että sana oli Isän tykönä ja sana oli Jumala.
Sitten vielä Pyhästä hengestä, joka on annettu meille. Apt 2:15-17 "Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä. Vaan tämä on se, mitä on sanottu profeetta jooelin kautta: "Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat ja nuorukaisenne näkyjä näkevät ja vanhuksenn eunia uneksuvat". Jumala siis vuodattaa meihin henkensä, kun me täytymme Pyhällä Hengellä.
Joh. 20:22 "Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaa Pyhä Henki". Uusi testamentti on täynnä puhetta Pyhästä Hengestä. Jokainen voi lukea sieltä lisää. Näissä raamatunpaikoissa kuitenkin osoitettiin todeksi kolminaisuus. Isä, poika ja Pyhä Henki ovat erillisiä, mutta kuitenkin yhtä. Kyllä Hal Lindseyn kirjat ovat hyviä. Niistä saa aina valaistusta asioihin.

35

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko huomioinut, Pentecostal, että siinä ei sanota, että 'joka on Jumala' vaan: "jonka nimi on Väkevä Jumala", jne?

Jes. 9:5 "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas".

Joh. 17:12 Jeesus itse kertoi toimineensa "SINUN NIMESSÄSI, JONKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT." Jeesus siis ei sanonut olevansa Isä, vaan toimineensa hänen nimessään ja hänen lähettämänä sekä valtuuttamana.

Joh. 7:28
      "Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja ITSESTÄNI MINÄ EN OLE TULLUT, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne"

• Pentecostal

ymmärtää, että lapsi, joka syntyy on itse Jumala. Siis lapsen nimi on väkevä Jumala, koska hän on Jumala. Ketään ei voi kutsua nimellä Jumala, ellei tämä ole Jumala.
        Isä antoi Jeesukselle tehtävän, johon kuului maailman lunastaminen. Siksi Jeesusta voidaan kutsua nimellä Messias, Immanuel, Vapahtaja Immanuel on voideltu ja Jumala kaiketi voiteli poikansa tehtävään, joka on ihmiskunnan pelastaminen.
        Jeesushan itse sanoi olevansa Jumala. Etkö huomioinut muita kohtia?

• RitariOlevainen

haluaisi lukea ja uskoa, että Jeesus oli IHMINEN ollessaan maan päällä, Hän luopui jumaluudestaan, ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen.
        Hän oli ihminen, siksi Hän oli riippuvainen Isästä, niikuin olemme mekin riippuvaiset uskossamme Jeesuksesta.

Nytkin Hän on taivassa, sekä vanhimpna Veljenämme, ja myös Jumala kaikkivaltias, istuu Isän Jumalan oikealla puolella.
        Hän istuu siis valtaistuimella, Isän oikella puolella, joka on yhtä kuin saman arvoinen hierarkiassa kuin Jumalakin.

Onko sinun ihan pakko alentaa Jeesus luodun olennon tasolle, itsellesi vaan teet vahinkoa, kun et voi antaa Jeesukselle Kristukselle täyttä Jumalan kunniaa, kirjaimeen sokeutunut olet.

Mä en voi käsittää, mikä sinut on saanut pois totuudesta Jeesukseen, ja Hänen Jumaluuteensa?

Raamattu ei opeta sitä, mitä väität. Koska Jeesus on JUMALA !

• Pentecostal
        RitariOlevainen kirjoitti:

haluaisi lukea ja uskoa, että Jeesus oli IHMINEN ollessaan maan päällä, Hän luopui jumaluudestaan, ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen.
        Hän oli ihminen, siksi Hän oli riippuvainen Isästä, niikuin olemme mekin riippuvaiset uskossamme Jeesuksesta.

Nytkin Hän on taivassa, sekä vanhimpna Veljenämme, ja myös Jumala kaikkivaltias, istuu Isän Jumalan oikealla puolella.
        Hän istuu siis valtaistuimella, Isän oikella puolella, joka on yhtä kuin saman arvoinen hierarkiassa kuin Jumalakin.

Onko sinun ihan pakko alentaa Jeesus luodun olennon tasolle, itsellesi vaan teet vahinkoa, kun et voi antaa Jeesukselle Kristukselle täyttä Jumalan kunniaa, kirjaimeen sokeutunut olet.

Mä en voi käsittää, mikä sinut on saanut pois totuudesta Jeesukseen, ja Hänen Jumaluuteensa?

Raamattu ei opeta sitä, mitä väität. Koska Jeesus on JUMALA !

Tiedän, että Suomen Siionissa on monenlaista oppia Jeesuksesta, ja jotkut opettavat, että Jeesus oli vain ihminen eläessään maan päällä. Minä kuitenkin uskon sitä opetusta, jonka mukaan Jeesus oli maan päällä kokonaan Jumala ja kokonaan ihminen samanaikaisesti. Jeesus luopui taivaan loistosta ja kirkkaudesta, joka kuuluu taivaassa oleville Jumaluuden persoonille, mutta hän ei koskaan lakannut olemasta Jumala.

• Pentecostal kirjoitti:

Tiedän, että Suomen Siionissa on monenlaista oppia Jeesuksesta, ja jotkut opettavat, että Jeesus oli vain ihminen eläessään maan päällä. Minä kuitenkin uskon sitä opetusta, jonka mukaan Jeesus oli maan päällä kokonaan Jumala ja kokonaan ihminen samanaikaisesti. Jeesus luopui taivaan loistosta ja kirkkaudesta, joka kuuluu taivaassa oleville Jumaluuden persoonille, mutta hän ei koskaan lakannut olemasta Jumala.

Jumalan sanassa, sillä näin on itse Jumala puhunut MOOSEKSELLE

5. Moos. 18. luku
        18 PROFEETAN minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, SINUN KALTAISESI, ja MINÄ PANEN SANANI HÄNEN SUUHUNSA, ja hän puhuu heille kaikki, MITÄ MINÄ KÄSKEN hänen puhua.
        19. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet MINÄ ITSE vaadin tilille.
        20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'

• Pentecostal
        ekivaari kirjoitti:

5. Moos. 18. luku
        18 PROFEETAN minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, SINUN KALTAISESI, ja MINÄ PANEN SANANI HÄNEN SUUHUNSA, ja hän puhuu heille kaikki, MITÄ MINÄ KÄSKEN hänen puhua.
        19. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet MINÄ ITSE vaadin tilille.
        20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'

Mitä yrität sanoa?

• ekivaari kirjoitti:

5. Moos. 18. luku

että itse Jumala vertasi Poikaansa Moosekseen, eikä itseensä, jos et, Pentacost, sitä itse huomannut, kun varsinkin Ritari väittää Kristusta tosi Jumalaksi.

• Pentecostal
        ekivaari kirjoitti:

että itse Jumala vertasi Poikaansa Moosekseen, eikä itseensä, jos et, Pentacost, sitä itse huomannut, kun varsinkin Ritari väittää Kristusta tosi Jumalaksi.

eli siitä, että aiemmat ihmiset ovat olleet heijastumia ja esimerkkejä myöhemmin ilmestyneestä Kristuksesta, joka oli ihminen ja tosi Jumala samalla kertaa.

• Pentecostal kirjoitti:

eli siitä, että aiemmat ihmiset ovat olleet heijastumia ja esimerkkejä myöhemmin ilmestyneestä Kristuksesta, joka oli ihminen ja tosi Jumala samalla kertaa.

on "esikuvallista heijastumaa" totisesta Jumalasta ihan Raamatun omalla todistuksella:

Hepr. 1:3
        "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja HÄNEN OLEMUKSENSA KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"

Elikkä ei siis "totinen Jumala" vaan hänen olemuksensa KUVA!

• Pentecostal
        ekivaari kirjoitti:

on "esikuvallista heijastumaa" totisesta Jumalasta ihan Raamatun omalla todistuksella:

"ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja HÄNEN OLEMUKSENSA KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"

Elikkä ei siis "totinen Jumala" vaan hänen olemuksensa KUVA!

Jumalan kanssa. Tottahan Kolminaisuuden yksi persoona on hyvinkin Jumalallinen "kuva". Eihän tuo todista sitä, että Jeesus olisi ihminen. Se on vain yksi tapa ilmaista Jeesuksen Jumalallisuus, eikä todiste sitä vastaan.

• Pentecostal kirjoitti:

Jumalan kanssa. Tottahan Kolminaisuuden yksi persoona on hyvinkin Jumalallinen "kuva". Eihän tuo todista sitä, että Jeesus olisi ihminen. Se on vain yksi tapa ilmaista Jeesuksen Jumalallisuus, eikä todiste sitä vastaan.

Ovathan Aurinko ja sen lämmittävä säteilykin yhtä olemusta, mutta säteily ei ole Aurinko, vaan aurinkoa. Hep. 1:3 neuvoo Isän ja Pojan suhteen olevan samanlainen, nimittäin lähde on aina lähetettyä suurempi!

Te takerrutte esikuviin niin kuin Israelin kansa joskus tarkertui kiinni vaskikäärmeeseen, joka Jeremian piti sen vuoksi hävittää. Eipäs ruveta palvelemaan kuvia!

• Pentecostal
        ekivaari kirjoitti:

Ovathan Aurinko ja sen lämmittävä säteilykin yhtä olemusta, mutta säteily ei ole Aurinko, vaan aurinkoa. Hep. 1:3 neuvoo Isän ja Pojan suhteen olevan samanlainen, nimittäin lähde on aina lähetettyä suurempi!

Te takerrutte esikuviin niin kuin Israelin kansa joskus tarkertui kiinni vaskikäärmeeseen, joka Jeremian piti sen vuoksi hävittää. Eipäs ruveta palvelemaan kuvia!

Eihän auringon säteily ole aurinko.

• Pentecostal kirjoitti:

Eihän auringon säteily ole aurinko.

sanoo Poikaa Jumalan kirkkauden säteilyksi ja hänen olemuksensa kuvaksi!

Väitit aiemmin Ritarin kanssa Poikaa totiseksi Jumalaksi. ette Jumalan kirkkauden säteilyksi!

• to...
        Pentecostal kirjoitti:

ymmärtää, että lapsi, joka syntyy on itse Jumala. Siis lapsen nimi on väkevä Jumala, koska hän on Jumala. Ketään ei voi kutsua nimellä Jumala, ellei tämä ole Jumala.
        Isä antoi Jeesukselle tehtävän, johon kuului maailman lunastaminen. Siksi Jeesusta voidaan kutsua nimellä Messias, Immanuel, Vapahtaja Immanuel on voideltu ja Jumala kaiketi voiteli poikansa tehtävään, joka on ihmiskunnan pelastaminen.
        Jeesushan itse sanoi olevansa Jumala. Etkö huomioinut muita kohtia?

kyse on lapsen nimestä ei jumalasta. Kyse on nk teoforisesta nimestä joita kaikki lähi-idän kultit käyttivät.Meinaatko että joka Elmelech oli itse jumalkuningas?
        Jeesusta voidaan kutsua miksi vain mutta hänen nimensä oli silti vain Jeesus, ei esim Imanuel. Monien muiden juutalaisten nimi oli Imanuel mutta eivät he silti olleet jumalia hekään.

• "Minä ja Isä olemme yhtä". Jeesuksen omat sanat itsestään"

selittyvät sillä että niin kuin aurinko ja sen säteily ovat yhtä, mutta eivät YKSI, samalla tavalla selostetaan Isän ja Pojan olemus, kun selostetaan Pojan olevan

"ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"

Ja tietenkin sanan sanoja sekä ne sanat, jotka sanoja sanoo, ovat yhtä, mutta eivät YKSI ja sama!

• Pentecostal

Johanneksen evankeliumin kohtia, missä "sana". eli Jeesus oli Jumalan tykönä ja oli JUMALA?

• kristitty

No miksi sitten sodit Kolminaisuutta vastaan?

• Jahvetti
        Pentecostal kirjoitti:

Johanneksen evankeliumin kohtia, missä "sana". eli Jeesus oli Jumalan tykönä ja oli JUMALA?

Ei ole Jeesuksen omia sanoja?

• Pentecostal kirjoitti:

Jumala kutsuu jumaliksi kaikkia, joille jumalan sana on tullut;

Joh. 10:35
        "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-", sanoi Jeesus.

• kristitty kirjoitti:

No miksi sitten sodit Kolminaisuutta vastaan?

kolminaisuusoppi sotii Jumalan ilmoittamaa ja Jeesuksen opettamaa sekä apostolien levittämää

"JUMALA ON YHDISTÄVÄ KRISTUKSESSA YHDEKSI KAIKKI, MITÄ ON TAIVAISSA JA MITÄ ON MAAN PÄÄLLÄ", oppia vastaan, (Efesol. 1:10)

• Hirvas
        ekivaari kirjoitti:

kolminaisuusoppi sotii Jumalan ilmoittamaa ja Jeesuksen opettamaa sekä apostolien levittämää

"JUMALA ON YHDISTÄVÄ KRISTUKSESSA YHDEKSI KAIKKI, MITÄ ON TAIVAISSA JA MITÄ ON MAAN PÄÄLLÄ", oppia vastaan, (Efesol. 1:10)

Ekivaari tuota asiaa. Ne on jumittuneet apostolisten uskontunnustusten ja kirkon oppien taakse, ja siksi ainoa oikea oppi on ihmisoppi.

• adasdas

29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

• Pentecostal

Herra on yksi. Jeesus oli ennen maan päälle astumistaan yhdessä isän kanssa taivaassa. ja hän oli ja on yksi Jumalan kahden muun persoonan kanssa.

• uskossa tänään
        Pentecostal kirjoitti:

Herra on yksi. Jeesus oli ennen maan päälle astumistaan yhdessä isän kanssa taivaassa. ja hän oli ja on yksi Jumalan kahden muun persoonan kanssa.

-lässytystä tästä kolminaisuudesta jatketaan koska asia on aivan selvä jokaiselle joka on uskoon tullut ja uudestisyntynyt !?
        -mitä ihmeen jauhamista tässä on kuin purukumissa..
        -eikö se ole nyt selvää että Jumala on yksi, jossa on kolme persoonaa ja ominaisuutta,-isä,poika ja Pyhä Henki ?
        -mitä ihmettelemistä on edellisessä asiassa?
        -Jumala valmisti pelastuksen syntymällä yhden Jumaluuden persoonan Pyhän Hengen kautta, tähän maailmaan ja poika,-Jeesus, synnyttyään toimi,-yhdessä Isän ja Pyhän Hengen, kanssa sen Jumalan Hänelle valmistaman eli sekä toiminnan ajan,-jonka Hän tarvitsi,-suorittaakseen, ihmiskunnan, pelastuksen ja syntien sovituksen !?

• Pentecostal
        uskossa tänään kirjoitti:

-lässytystä tästä kolminaisuudesta jatketaan koska asia on aivan selvä jokaiselle joka on uskoon tullut ja uudestisyntynyt !?
        -eikö se ole nyt selvää että Jumala on yksi, jossa on kolme persoonaa ja ominaisuutta,-isä,poika ja Pyhä Henki ?
        -Jumala valmisti pelastuksen syntymällä yhden Jumaluuden persoonan Pyhän Hengen kautta, tähän maailmaan ja poika,-Jeesus, synnyttyään toimi,-yhdessä Isän ja Pyhän Hengen, kanssa sen Jumalan Hänelle valmistaman eli sekä toiminnan ajan,-jonka Hän tarvitsi,-suorittaakseen, ihmiskunnan, pelastuksen ja syntien sovituksen !?

epäilevät Kolminaisuutta. Ajattelin valaista asiaa heille.

• uskossa tänään kirjoitti:

että Jumalassa on vain kolme persoonaa? Tottakai ovat Jumalassa Isä Poika ja Pyhä Henki, mutta kun Jumalan sana todistaa meidänkin olevan Jumalassa! Kuka voi laskea montako persoonaa on Jumalassa? Eikö Israelia kohdannut pahat onnettomuudet Daavidin laskupäätelmien tähden?

Ap. t. 17:28
        "sillä HÄNESSÄ ME ELÄMME ja liikumme ja OLEMME, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'."

Miksi unohdatte Jumalalle tärkeimmän asian; ne ihmiset, jotka ovat myös Jumalasta ja joiden puolesta Kristus Jeesus on kuollut sekä tahtoo niiden täydellisesti yhtä olevan Isän ja Pojan kanssa, (Joh.17:20-23)?

• ja Pentecostalille kerron, että luen virallisia KR 1933/1938 Raamattuja, jotka kertovat selvästi, että Jumala korotti Jeesuksen oikealle puolellensa, ei totisena Jumalana istumaan valtaistuimelleen, vaan olemaan YLIPAPPINA JA VÄLIMIEHENÄ totisen Jumalan ja ihmisten välille:

Heprealaisille 5. luku
      5. Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä YLIMMÄISEN PAPIN KUNNIAAN, vaan hän, joka sanoi hänelle: "SINÄ OLET MINUN POIKANI, tänä päivänä minä sinut synnytin";
      6. niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "SINÄ OLET PAPPI IANKAIKKISESTI Melkisedekin järjestyksen mukaan".

Gal. 3:20
      "VÄLIMIES taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi."

1. Tim. 2:5
      Sillä YKSI ON JUMALA, YKSI MYÖS VÄLIMIES Jumalan ja ihmisten VÄLILLÄ, ihminen Kristus Jeesus,

• todé

kuin ihmistä. et halua kuvitellakaan Hänen salattua olemustaan.
        ei se, että Jumala korotti Jeesuksen oikealle puolelleen tarkoita kirjaimellisesti sitä, että lihaklöntti-Jumala asetti lihaklöntti-Jeesuksen oikealle puolelleen, vaan sitä, että Jumala on Henki ja meidän tulee katsella Häntä Hengessä.

• jos minua tuolla edellisellä tarkoitit, en katsele Jumalaa ihmisten kuvana, kuvailemallasi tavalla!

• Pentecostal

Jumalana? Pelastus oli kolminaisuuden välinen asia, eikä inhimillinen ja siksi Aadamin siemenen ja langenneen luonnon alainen olento olisi voinut kantaa ihmiskunnan syntejä. Uhrin piti olla VIATON ja sitä Jeesus Jumalana oli. Sinun pitäisi oivaltaa, että epätäydellinen ei olisi voinut kuoleman jälkeen nousta ylös, eikä hän olisi voinut siksi sovittaa syntejämme.
        Jumala teki kaiken puolestamme. Hän antoi ITSENSÄ meidän edestämme.

• Miksi minulta kysyt, "etkö tiedä että Jeesus on välimies?" Enkö minä siitä Sinua muistuttanut ensin näillä palstoilla?

• Pentecostal
        ekivaari kirjoitti:

Miksi minulta kysyt, "etkö tiedä että Jeesus on välimies?" Enkö minä siitä Sinua muistuttanut ensin näillä palstoilla?

koska vain Jumala voi olla välimies. Etkö tiedä, että syntinen ihminen EI VOI olla välimies ihmisen ja Jumalan välillä, koska synti erottaa ihmisen Jumalasta?

• Pentecostal kirjoitti:

koska vain Jumala voi olla välimies. Etkö tiedä, että syntinen ihminen EI VOI olla välimies ihmisen ja Jumalan välillä, koska synti erottaa ihmisen Jumalasta?

Jumalasta syntynyttä minääsi syntiseksi? Jos Sinä olet Jumalasta syntynyt, sinussa ei tee syntiä se Jumalasta syntynyt sisäinen ihminen, vaan sitä tekee vanha lihallinen luonteesi!

1. Joh. 3:9
        "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

Room. 7:25
        "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia"

Voi turkanen kun Teille pitää vielä opettaa Kristuksen opin alkeita!

• Pentecostal
        ekivaari kirjoitti:

Jumalasta syntynyttä minääsi syntiseksi? Jos Sinä olet Jumalasta syntynyt, sinussa ei tee syntiä se Jumalasta syntynyt sisäinen ihminen, vaan sitä tekee vanha lihallinen luonteesi!

1. Joh. 3:9
        "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

Room. 7:25
        "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia"

Voi turkanen kun Teille pitää vielä opettaa Kristuksen opin alkeita!

Jos kerran olet synnitön, niin mihin sinä tarvitset Jeesusta ja anteeksiantoa?
        Mehän emme ole Jumalasta syntyneitä lihamme puolesta. Lihamme on liitossa saatanan kanssa, eikä sitä pyhitä mikään. Meidät pyhitetään Kristuksessa, ei itsessämme.
        Ethän sinä pääse vapaaksi synnistä. Koko ajan teet syntiä sinäkin.

• Pentecostal kirjoitti:

Jos kerran olet synnitön, niin mihin sinä tarvitset Jeesusta ja anteeksiantoa?
        Mehän emme ole Jumalasta syntyneitä lihamme puolesta. Lihamme on liitossa saatanan kanssa, eikä sitä pyhitä mikään. Meidät pyhitetään Kristuksessa, ei itsessämme.
        Ethän sinä pääse vapaaksi synnistä. Koko ajan teet syntiä sinäkin.

Johannes 3. luku
        5. "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

Jos olet uudestisyntynyt Hengestä, sinä ymmärrät tämän, mutta jos et ole, kanssasi on turha väitellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      70
      3821
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3189
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      101
      2448
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      15
      1669
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1438
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      97
      1311
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      50
      1256
    8. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      55
      1073
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1040
    10. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1031
    Aihe