Hajunenä

on tarttuva

Haluan jo eroon tästä "valkosipulinenästä". Nenästä lähtee sellaista pistävää voimakasta hajua. Pöpön aiheuttamaa, eli tarttui suudelmasta ja on nyt ollut kohta vuoden. Tosi piinaavaa kärsiä tästä ja mistään ei tietenkään löydy tietoa, saati apua.

26

40168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flunssa

      Kyllä se jää flunssan jälkeen kun onteloihin jää pöpöjä. Limakalvot on paksut että ilma ei pääse kiertämään. Suolaliuos voisi auttaa.

      • jari963

        MUlla on kanssa pahoja nenässä mutta ei valkosipuli hajuja.


      • No se yksi sairas

        Niin mutta vuodeksi flunssasta? Ei mitään merkkiäkään hajun katoamisesta tänä aikana. Jos puhtaalla sormella kaivaa nenästä räkää (sori, jos kuulostaa ilkeeltä) niin hetken kuluttua sormi haisee voimakkaasti sipulille tai edes jollekin mausteelle. Tätä on kestänyt noin vuoden päivät. Sitten kumppanista haisee n. metrin päähän sama pistävä haju kun hengittää nenän kautta, mutta suusta sitä hajua ei tule. Meillä molemmilla on se ja tarttui yhestä suudelmasta vieraan kanssa. Ei tee mieli aina olla lähellä kun pistävä haju rupee piinaamaan. Haluais tästä eroon pikimmiten. Ei tee ittelläkään mieli olla ihmisten lähellä.

        Kuinka kauan tuota suolaliuosta pitäis muuten käyttää että oireet häviäis lopullisesti?


      • aiheuttajia
        No se yksi sairas kirjoitti:

        Niin mutta vuodeksi flunssasta? Ei mitään merkkiäkään hajun katoamisesta tänä aikana. Jos puhtaalla sormella kaivaa nenästä räkää (sori, jos kuulostaa ilkeeltä) niin hetken kuluttua sormi haisee voimakkaasti sipulille tai edes jollekin mausteelle. Tätä on kestänyt noin vuoden päivät. Sitten kumppanista haisee n. metrin päähän sama pistävä haju kun hengittää nenän kautta, mutta suusta sitä hajua ei tule. Meillä molemmilla on se ja tarttui yhestä suudelmasta vieraan kanssa. Ei tee mieli aina olla lähellä kun pistävä haju rupee piinaamaan. Haluais tästä eroon pikimmiten. Ei tee ittelläkään mieli olla ihmisten lähellä.

        Kuinka kauan tuota suolaliuosta pitäis muuten käyttää että oireet häviäis lopullisesti?

        Sarvikuonosta http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sarvikuono/kohje.html
        maitohappobakteereiden käytöstä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000015219969
        hakuja: Valkosipulin haju henkityksessä. Altistuminen seleenivedylle. Seleenivetyä käytetään puolijohde- ja muussa elektroniikkateollisuudessa sekä laborato­rioissa
        Kannabiksen käyttöstä hajua henkitykseen.
        Aineen vaihdunnallisista muutoksista johtuu hajua henkitykseen. Kasvisruokavalio, lanttu, kaali, valkosipuli
        Imelä haju hengityksessä voi johtua asetonista, joka on merkki rasvojen palamisesta. Elimistö polttaa yleensä rasvoja silloin, kun hiilihydraattien polttaminen ei onnistu. Tämä tilanne voi syntyä hiilihydraattien puutteessa, jolloin puhutaan nälkähapoista tai silloin, kun esim. insuliinin puutteen vuoksi glukoosi ei pääse lihassoluun käytettäväksi energiaksi.
        Virtsaa muistuttava haju hengityksessä voi olla munuaissairauden oire
        Maksatautien yhteydessä esiintyy pahanhajuista henkitystä


      • No se yksi, se yksi.. mikä ...
        aiheuttajia kirjoitti:

        Sarvikuonosta http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sarvikuono/kohje.html
        maitohappobakteereiden käytöstä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000015219969
        hakuja: Valkosipulin haju henkityksessä. Altistuminen seleenivedylle. Seleenivetyä käytetään puolijohde- ja muussa elektroniikkateollisuudessa sekä laborato­rioissa
        Kannabiksen käyttöstä hajua henkitykseen.
        Aineen vaihdunnallisista muutoksista johtuu hajua henkitykseen. Kasvisruokavalio, lanttu, kaali, valkosipuli
        Imelä haju hengityksessä voi johtua asetonista, joka on merkki rasvojen palamisesta. Elimistö polttaa yleensä rasvoja silloin, kun hiilihydraattien polttaminen ei onnistu. Tämä tilanne voi syntyä hiilihydraattien puutteessa, jolloin puhutaan nälkähapoista tai silloin, kun esim. insuliinin puutteen vuoksi glukoosi ei pääse lihassoluun käytettäväksi energiaksi.
        Virtsaa muistuttava haju hengityksessä voi olla munuaissairauden oire
        Maksatautien yhteydessä esiintyy pahanhajuista henkitystä

        Ei ole hajua hengityksessä , vaan nenässä. Silloinkin kun on viikon syömättä valkosipulia. Hyödyllisiä bakteereja tulee otettua joo. Tällainen haju on joillain ihmisillä "luonnostaan", mutta en arvannut, että se on myös tarttuva. Iiiks! Täytyy ottaa selvää noista munuaisen sairauksista tosin, nyt kun mainitsit. Tiedä sitten minne jäljet johtavat lopulta.. Joka tapauksessa helvetin pitkä lääkärillä ravaaminen jonkun suutelun takia. Jokin tarttuva juttu joka tapauksessa johti tähän ongelmaan.


      • selville
        No se yksi, se yksi.. mikä ... kirjoitti:

        Ei ole hajua hengityksessä , vaan nenässä. Silloinkin kun on viikon syömättä valkosipulia. Hyödyllisiä bakteereja tulee otettua joo. Tällainen haju on joillain ihmisillä "luonnostaan", mutta en arvannut, että se on myös tarttuva. Iiiks! Täytyy ottaa selvää noista munuaisen sairauksista tosin, nyt kun mainitsit. Tiedä sitten minne jäljet johtavat lopulta.. Joka tapauksessa helvetin pitkä lääkärillä ravaaminen jonkun suutelun takia. Jokin tarttuva juttu joka tapauksessa johti tähän ongelmaan.

        Itselleni jää helposti flunssan jälkeen tukkoiset ontelot. Olen allerginen joten limakalvot ovat usein turvoksissa. Duact minulla auttaa ja samalla käytän sumutteena 0.9% suolaliuosta. Itse en ole koskaan kuullut tarttuvista hajuista.


      • No se yks, se yks!
        selville kirjoitti:

        Itselleni jää helposti flunssan jälkeen tukkoiset ontelot. Olen allerginen joten limakalvot ovat usein turvoksissa. Duact minulla auttaa ja samalla käytän sumutteena 0.9% suolaliuosta. Itse en ole koskaan kuullut tarttuvista hajuista.

        No eihän se tietenkään haju ole tarttuva, vaan se jokin pöpö, joka sitä hajua aiheuttaa.

        No kerron sitten mitä saan.. Toistaiseksi en vielä mitään.


      • täällä myös
        No se yks, se yks! kirjoitti:

        No eihän se tietenkään haju ole tarttuva, vaan se jokin pöpö, joka sitä hajua aiheuttaa.

        No kerron sitten mitä saan.. Toistaiseksi en vielä mitään.

        minulta on viime aikoina alettu tutkimaan nenässäni vuosia jatkunutta pahaa hajua.
        tuorein löydös on stafylokokki-bakteeri nenässä.
        Onko sinulta otettu näytteet?


      • joutaibbi
        täällä myös kirjoitti:

        minulta on viime aikoina alettu tutkimaan nenässäni vuosia jatkunutta pahaa hajua.
        tuorein löydös on stafylokokki-bakteeri nenässä.
        Onko sinulta otettu näytteet?

        Mitä lääkettä sait tähän
        stafylokokkiiin.


      • No se yksi
        No se yksi, se yksi.. mikä ... kirjoitti:

        Ei ole hajua hengityksessä , vaan nenässä. Silloinkin kun on viikon syömättä valkosipulia. Hyödyllisiä bakteereja tulee otettua joo. Tällainen haju on joillain ihmisillä "luonnostaan", mutta en arvannut, että se on myös tarttuva. Iiiks! Täytyy ottaa selvää noista munuaisen sairauksista tosin, nyt kun mainitsit. Tiedä sitten minne jäljet johtavat lopulta.. Joka tapauksessa helvetin pitkä lääkärillä ravaaminen jonkun suutelun takia. Jokin tarttuva juttu joka tapauksessa johti tähän ongelmaan.

        Niin, halusin vielä lisätä etten välttämättä tiedä onko tää haju joillain "luonnostaan" mutta vai onko se ihan samaa kuin mullakin. Tosin hajun kanssa varmaan oppii elämään.. Ehkä. Muiden oireiden kanssa hankalampi. Olen näistä kertonut toisessa keskustelu-ketjussa.


      • No se yksi.. tehän tiedätte
        täällä myös kirjoitti:

        minulta on viime aikoina alettu tutkimaan nenässäni vuosia jatkunutta pahaa hajua.
        tuorein löydös on stafylokokki-bakteeri nenässä.
        Onko sinulta otettu näytteet?

        Näytteitä on otettu kurkunpäätä hipaisemalla pariin otteeseen ja mitään epätavallista ei ole näkynyt... Edellisellä kerralla lääkäri katsoi minua kummeksuen, kuin hölmöä, kun väitin, että oireet olisivat bakteerin aiheuttamia ja tarttuvia.
        Minun piti sinnikäästi valittaa ja venyttää vastaanottoaikaa, kunnes lääkäri ehdotti, että otetaan vielä nenästä ja kurkusta näytteet. Tällä kertaa ne otettiin pitkän kaavan mukaan "kaapimalla". Ja kuinka ollakkaan sieltä löytyi jotain sinne kuulumatonta taudin aiheuttajaa. Ja sain antibiootin sen hoitoon..

        Ihmettelen, että piti käydä monta kertaa puolen vuoden aikana asiasta kertomassa ennen kuin kunnollinen testi tehtiin. Enhän minä osannut sellaista ensimmäisellä kerralla vaatia....


      • Ongelmanenä
        No se yksi sairas kirjoitti:

        Niin mutta vuodeksi flunssasta? Ei mitään merkkiäkään hajun katoamisesta tänä aikana. Jos puhtaalla sormella kaivaa nenästä räkää (sori, jos kuulostaa ilkeeltä) niin hetken kuluttua sormi haisee voimakkaasti sipulille tai edes jollekin mausteelle. Tätä on kestänyt noin vuoden päivät. Sitten kumppanista haisee n. metrin päähän sama pistävä haju kun hengittää nenän kautta, mutta suusta sitä hajua ei tule. Meillä molemmilla on se ja tarttui yhestä suudelmasta vieraan kanssa. Ei tee mieli aina olla lähellä kun pistävä haju rupee piinaamaan. Haluais tästä eroon pikimmiten. Ei tee ittelläkään mieli olla ihmisten lähellä.

        Kuinka kauan tuota suolaliuosta pitäis muuten käyttää että oireet häviäis lopullisesti?

        Olen myös kärsinyt jo varmaan 2-3 vuotta haisevasta nenästä. Ensin luulin että haju tulee suusta mutta kyllä nyt olen itse paikallistanut hajun nenään. Minulla on astma, ollut jo yli 10v. mutta vaiva tuli vasta myöh. Olen käynyt yksit. lääkärillä vaivasta 6-7 kertaa,eivät muka löydä syytä. Hampaat on kunnossa. Olen käyttänyt rahaa ihan mielettömästi tähän vaivaan ja vaiva on edelleen olemassa. Nyt viimeksi 2 kk sitten minulta leikattiin nielurisat jos vaiva lähtisi. Ei lähtenyt joten risaleikkaus oli ihan turha ja olin vielä yksit. kautta joten nenä on tullut hintoihin. En tiedä mitä teen sauraavaksi mutta sosiaalisen elämän olen jo unohtanut, ei voi mennä edes pelejä kattomaan jossa joutuu istumaan toisten vieressä. Tuntuu että välttelee kaikkia ihmisiä jotka tulee vähänkin lähelle. Hoidan itseäni todella hyvin joten naishenkilölle tämä vaiva on aivan katastrofi. Mitä teen seuraavaksi? Lääkäreille en enää viitsisi rahojani syytää, ainoastaan jos tiedän että vaiva lähtee. Tietääkö kukaan sellaista lääkäriä joka hoitaisi vaivan pois? Kyllä tähän nyt joku keino pitää löytyä.... Lääkäreille olen kyllä yrittänyt sanoa että haju tulee nenästä mutta ei vain mene perille. Itse ei hajua huomaa muutoin kuin jos juttelee jonkun kanssa lähekkäin niin siinä se haju tuntuu voimakkaana ja vieruskaveri ottaa siinä vaiheessa askeleen taaksepäin joka on maailman kamalin paikka ja sen jälkeen yrittää päästä siitä äkkiä pois.


      • judde
        Ongelmanenä kirjoitti:

        Olen myös kärsinyt jo varmaan 2-3 vuotta haisevasta nenästä. Ensin luulin että haju tulee suusta mutta kyllä nyt olen itse paikallistanut hajun nenään. Minulla on astma, ollut jo yli 10v. mutta vaiva tuli vasta myöh. Olen käynyt yksit. lääkärillä vaivasta 6-7 kertaa,eivät muka löydä syytä. Hampaat on kunnossa. Olen käyttänyt rahaa ihan mielettömästi tähän vaivaan ja vaiva on edelleen olemassa. Nyt viimeksi 2 kk sitten minulta leikattiin nielurisat jos vaiva lähtisi. Ei lähtenyt joten risaleikkaus oli ihan turha ja olin vielä yksit. kautta joten nenä on tullut hintoihin. En tiedä mitä teen sauraavaksi mutta sosiaalisen elämän olen jo unohtanut, ei voi mennä edes pelejä kattomaan jossa joutuu istumaan toisten vieressä. Tuntuu että välttelee kaikkia ihmisiä jotka tulee vähänkin lähelle. Hoidan itseäni todella hyvin joten naishenkilölle tämä vaiva on aivan katastrofi. Mitä teen seuraavaksi? Lääkäreille en enää viitsisi rahojani syytää, ainoastaan jos tiedän että vaiva lähtee. Tietääkö kukaan sellaista lääkäriä joka hoitaisi vaivan pois? Kyllä tähän nyt joku keino pitää löytyä.... Lääkäreille olen kyllä yrittänyt sanoa että haju tulee nenästä mutta ei vain mene perille. Itse ei hajua huomaa muutoin kuin jos juttelee jonkun kanssa lähekkäin niin siinä se haju tuntuu voimakkaana ja vieruskaveri ottaa siinä vaiheessa askeleen taaksepäin joka on maailman kamalin paikka ja sen jälkeen yrittää päästä siitä äkkiä pois.

        ymmärrän täysin yskäsi,vaikka itellä tämä on ollut "vasta" monta kuukautta..katso samoilta sivuilta `nenä ja kurkku`-->kommentti `haisee...`


      • judde
        Ongelmanenä kirjoitti:

        Olen myös kärsinyt jo varmaan 2-3 vuotta haisevasta nenästä. Ensin luulin että haju tulee suusta mutta kyllä nyt olen itse paikallistanut hajun nenään. Minulla on astma, ollut jo yli 10v. mutta vaiva tuli vasta myöh. Olen käynyt yksit. lääkärillä vaivasta 6-7 kertaa,eivät muka löydä syytä. Hampaat on kunnossa. Olen käyttänyt rahaa ihan mielettömästi tähän vaivaan ja vaiva on edelleen olemassa. Nyt viimeksi 2 kk sitten minulta leikattiin nielurisat jos vaiva lähtisi. Ei lähtenyt joten risaleikkaus oli ihan turha ja olin vielä yksit. kautta joten nenä on tullut hintoihin. En tiedä mitä teen sauraavaksi mutta sosiaalisen elämän olen jo unohtanut, ei voi mennä edes pelejä kattomaan jossa joutuu istumaan toisten vieressä. Tuntuu että välttelee kaikkia ihmisiä jotka tulee vähänkin lähelle. Hoidan itseäni todella hyvin joten naishenkilölle tämä vaiva on aivan katastrofi. Mitä teen seuraavaksi? Lääkäreille en enää viitsisi rahojani syytää, ainoastaan jos tiedän että vaiva lähtee. Tietääkö kukaan sellaista lääkäriä joka hoitaisi vaivan pois? Kyllä tähän nyt joku keino pitää löytyä.... Lääkäreille olen kyllä yrittänyt sanoa että haju tulee nenästä mutta ei vain mene perille. Itse ei hajua huomaa muutoin kuin jos juttelee jonkun kanssa lähekkäin niin siinä se haju tuntuu voimakkaana ja vieruskaveri ottaa siinä vaiheessa askeleen taaksepäin joka on maailman kamalin paikka ja sen jälkeen yrittää päästä siitä äkkiä pois.

        siis samoilta sivuilta `nenä ja korva` kommentti `haisee...`


      • jepulis
        judde kirjoitti:

        siis samoilta sivuilta `nenä ja korva` kommentti `haisee...`

        Hajunenä, otseena

        Nenän limakalvon kaikki kerrokset atrofioituvat, nenä väljenee ja sinne kertyy karstoja, joiden alla on pahanhajuista eritettä. Etiologiaa ei tunneta, uudet tautitapaukset ovat harvinaisia. Bakteeriviljelyssä kasvaa Klebsiella ozanae.

        Hoito: Karstan ja märän poistaminen keittosuolahuuhteluin ja öljypitoinen tippa tai -suihke. Nenäkäytävien ahtauttaminen leikkauksella.


      • haisee
        jepulis kirjoitti:

        Hajunenä, otseena

        Nenän limakalvon kaikki kerrokset atrofioituvat, nenä väljenee ja sinne kertyy karstoja, joiden alla on pahanhajuista eritettä. Etiologiaa ei tunneta, uudet tautitapaukset ovat harvinaisia. Bakteeriviljelyssä kasvaa Klebsiella ozanae.

        Hoito: Karstan ja märän poistaminen keittosuolahuuhteluin ja öljypitoinen tippa tai -suihke. Nenäkäytävien ahtauttaminen leikkauksella.

        Minulla alkoi oireet yli vuosi sitten, jaksoin vuoden odottaa, asialle oli pakko tehdä jotain. Ensimmäiseksi menin terveyskeskuskeen.. Lääkäri sanoo että eka hammaslääkäriin ja sitten takas.
        Noh menin hammaslääkäriin, ja kävin myös plakinpoistossa. Menen takas terveyskeskukseen, lääkäri sanoo että ei hän mitään haista, (Olin syönyt juuri purkkaa 2 minuuttia sitten)Ja sanoi ettei tee asialle mitään.
        Menin yksityiselle korva/kurkku/nenä lääkärille, lääkäri totesi että nielurisat ovat isot ja monttuiset, ja sanoi sieltä se paha haju tulee, leikkaus odotti parin viikon päässä, hintaa tuli 1700€ ajattelin että ei olisi paha hinta jos pääsen hajusta eroon. Leikkaus ei kuitenkaa auttanut asiaan, monien verikokeitten jälkeen he suostuivat ottamaan bakteeriviljelyn nenästä, ja oho, sieltähän se bakteeri löytyy.. Ihme toimintaa, leikkaukset, kaikki turhat jutut.. Ois ehkä eka voinu ottaa bakteeriviljelyksen?:S


      • Apu
        haisee kirjoitti:

        Minulla alkoi oireet yli vuosi sitten, jaksoin vuoden odottaa, asialle oli pakko tehdä jotain. Ensimmäiseksi menin terveyskeskuskeen.. Lääkäri sanoo että eka hammaslääkäriin ja sitten takas.
        Noh menin hammaslääkäriin, ja kävin myös plakinpoistossa. Menen takas terveyskeskukseen, lääkäri sanoo että ei hän mitään haista, (Olin syönyt juuri purkkaa 2 minuuttia sitten)Ja sanoi ettei tee asialle mitään.
        Menin yksityiselle korva/kurkku/nenä lääkärille, lääkäri totesi että nielurisat ovat isot ja monttuiset, ja sanoi sieltä se paha haju tulee, leikkaus odotti parin viikon päässä, hintaa tuli 1700€ ajattelin että ei olisi paha hinta jos pääsen hajusta eroon. Leikkaus ei kuitenkaa auttanut asiaan, monien verikokeitten jälkeen he suostuivat ottamaan bakteeriviljelyn nenästä, ja oho, sieltähän se bakteeri löytyy.. Ihme toimintaa, leikkaukset, kaikki turhat jutut.. Ois ehkä eka voinu ottaa bakteeriviljelyksen?:S

        Apteekista saa A-VITA nimisiä nenätippoja ilman reseptiä. Tipat myös auttavat nenän limakalvojen kuivumisen ja surkastumisen estämiseen.


      • Nonno123
        Apu kirjoitti:

        Apteekista saa A-VITA nimisiä nenätippoja ilman reseptiä. Tipat myös auttavat nenän limakalvojen kuivumisen ja surkastumisen estämiseen.

        Moikka! Itse kärsin myös jostain pahasta hajusta, ja nyt talvella leikattiin nielurisat. En osaa sanoa menikö vaiva täysin tällä ohi.. hajut on siitä hankalia, ettei niitä heti ehkä itse edes tajua. Mutta siis. harhauduin asiasta. Äidilläni on ollut nuorena ns. hajunenä, jolloin just pöpö pesii nenässä. Hän oli onnettomuuden seurauksena kuukausia sairaalassa ja kovilla antibiooteilla ja sanoi että siihen loppui hajunenä vaiva. -ehkä siis tarpeeksi koko antibiootti kuuri voisi auttaa pysyvästi muitakin?


      • Eve
        haisee kirjoitti:

        Minulla alkoi oireet yli vuosi sitten, jaksoin vuoden odottaa, asialle oli pakko tehdä jotain. Ensimmäiseksi menin terveyskeskuskeen.. Lääkäri sanoo että eka hammaslääkäriin ja sitten takas.
        Noh menin hammaslääkäriin, ja kävin myös plakinpoistossa. Menen takas terveyskeskukseen, lääkäri sanoo että ei hän mitään haista, (Olin syönyt juuri purkkaa 2 minuuttia sitten)Ja sanoi ettei tee asialle mitään.
        Menin yksityiselle korva/kurkku/nenä lääkärille, lääkäri totesi että nielurisat ovat isot ja monttuiset, ja sanoi sieltä se paha haju tulee, leikkaus odotti parin viikon päässä, hintaa tuli 1700€ ajattelin että ei olisi paha hinta jos pääsen hajusta eroon. Leikkaus ei kuitenkaa auttanut asiaan, monien verikokeitten jälkeen he suostuivat ottamaan bakteeriviljelyn nenästä, ja oho, sieltähän se bakteeri löytyy.. Ihme toimintaa, leikkaukset, kaikki turhat jutut.. Ois ehkä eka voinu ottaa bakteeriviljelyksen?:S

        No auttoiko se bakteeriviljelyksen otto - loppuiko haju jollain lääkkeellä?


      • Anonyymi
        No se yksi, se yksi.. mikä ... kirjoitti:

        Ei ole hajua hengityksessä , vaan nenässä. Silloinkin kun on viikon syömättä valkosipulia. Hyödyllisiä bakteereja tulee otettua joo. Tällainen haju on joillain ihmisillä "luonnostaan", mutta en arvannut, että se on myös tarttuva. Iiiks! Täytyy ottaa selvää noista munuaisen sairauksista tosin, nyt kun mainitsit. Tiedä sitten minne jäljet johtavat lopulta.. Joka tapauksessa helvetin pitkä lääkärillä ravaaminen jonkun suutelun takia. Jokin tarttuva juttu joka tapauksessa johti tähän ongelmaan.

        Ozaena l otseenatauti.


    • Epsipsi

      Itse miettisin kyllä aluksi että onko tullut syötyä liian paljon sipulia / mausteista ruokaa... Itselläni henki haisee vielä seuraavana aamuna kun olen syönyt esim. valkosipulilla maustettuja sipsejä. Luulen, että paha haju voisi tarttua nielusta myös nenään.

      Itse olen huomannut, ettei välttämättä välitön hampaiden harjauskaan auta viemään pahaa hengitystä pois vaan se lähtee viiveellä ja kun ei ole syönyt sipulia. Mutta jos itse haluaisin eroon pahasta hengityksestä niin puhdistaisin suuni kyllä huolellisesti vähintään sen kaksi kertaa päivässä harjaamalla ja käyttämällä hammaslankaa / -tikkua. Esimerkiksi hammaskivi tai reikä voi aiheuttaa pahanhajuisen hengityksen, minkä takia on syytä käydä hammaslääkärissä, jos vaiva jatkuu pidempään. Lisäksi kannattaa käyttää vielä suuvettä jos ei muuten lähde. Veden juominen auttaa myös pahaan hengitykseen ja ehkäisee muun muassa munuaiskiviä. Kaikki nuhat ja flunssat kannattaa pyrkiä hoitamaan pois lepäämällä.

      Tietääkseni kyseinen vaiva on todella yleinen, eikä siihen ole olemassa välttämättä yhtä selittävää tekijää.

    • ONGELMAA KERRAKSEEN

      MINULLA ITSELLÄ ON OLLUT PAHANHAJUINEN NENÄ, A-VITAMIINITIPAT - SAA APTEEKISTA SEKÄ KURKKU-JA NENÄLÄÄKÄRI MÄÄRÄSI E-VITAMIINIA VOIMAKASTA 400 YKSIKKÖÄ PITKÄNÄ KUURINA, VARMASTI KÄYTIN AINAKIN PUOLI VUOTTA. KOKEILE. E-ITAMIINIA SAA APTEEKISTA JA LUONTAISTUOTEKAUPOISTA - AUTTAA KUN LIMAKALVOT KORJAUTUVAT. EI A-VITAMIINIKAAN LISÄNÄ OLE PAHASTA.

    • sijaiskärsijä

      Tiedän kaverin joka haisee niin että koko huone haisee vielä pitkään hänen lähdön jälkeenkin.Tyynyliinat haisee kahden pesunkin jälkeen, ikävä vain ettei hän itse sitä usko. Hänellä on todettu kuiva nenä mihin hän käyttää A- vitamiinitippoja.Mitä tehdä?

    • Vaivaaa

      Ei tartu.Synnynnäinen vaiva.Sul joku muu vaiva.

    • Anonyymi

      Niin. Mitä saitte lääkkeeksi, siis jos viljelyssä bakteeri löytyi ja paraniko vaiva?

    • Anonyymi

      Nyt taisin saada itsekkin selvyyden..
      Olen kärsinyt ilmeisesti samasta asiasta jo kaksi vuotta.
      Ihmiset ympärillä yskii ja vapisee.. Siis ihan joka paikassa missä käyn.
      Kaveri sanoi hajusta.
      Itse saan elohiiriä tms. Yhdistän sen vaivaan.
      En itse haista mitään.
      Poskiontelossa todettu kysta..

      Koko elämä on kärsinyt pahasti koko tämän ajan.
      Ilmeisesti hometalon syytä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe