Tästä pidän kiini, enkä muuta voi.
Onko kukaan saavuttava kirkauden kruunua, ilman Golgatan veristä ristiä???
Mitä pidemmälle kaidan-tien matkaa armosta saa kulkea, sitä varmemmaksi tulee tietoisuus, että ristin kautta, kulkee meidän voittoon vievä matkamme.
Ekäpä se juuri tämän takia on ihmisille hullutus?
Että ylösnoussut Kristus, kuoleman voittaja antaa ihmiselle, jo tässä ajallisessa elämässä varmuuden, tuonpuoleisesta yhteydestään, joka ei lopu koskaan, vaan lopullisesti alkaa, juuri kun rajalinjan ylitämme.
Täällä vielä matkamme vajavaisuuksissa ilmenee epäilyjä, jopa Herran omilla, mutta siellä uskomme on muuttunut näkemiseksi ja tapaamme sisar parven, joka ylistäen meidät tervetulleeks toivottaa, itse Kristus poispyyhkien viimeisen kyyneleen.
Siunatut päivän jatkot teille kaikille, kohta seurakuntamme asia käsittely kokoukseen, joten tässä ristin katta käymisessä ehkä valinnan mahdollisuus sinulle tänään, minä tuota lausetta olen erään vanhan Raamattuni mukana kantanut jo vuosia ja koittanut sen myös todeksi elää.
Ensin risti, sitten KRUUNU
17
532
Vastaukset
- portista
on sisälle meneminen. Niin ahdas on se portti, että sisälle tuntuu mahdottomalle päästä, mutta Jeesuksessa siitä pääsee. Itsensä on kiellettävä ja Jeesus on nostettava ylimäksi Herraksi ja Hänen opastuksessaan on elettävä, jotta sen ahtaan portin läpi pääsee Jumalan valtakuntaan.
Sitten, kun on siihen valtakuntaan päässyt, on päässyt voittovoimaan ja rauhaan.
Sen todistavat monet ja kertovat kuinka vaikeaa oli uskontien aloittaminen, kun liha antoi omia neuvojaan ja usein päinvastaisia, mitä Jumalan Sana antoi, mutta kun oppi luottamaan kaikessa Jeesukseen ja Sanaan, pääsi Jumalan valtakuntaan, joka on sisäisesti meissä, jotka uskomme ja jossa on rauha ja ilo.
Ei omalla voimalla, vaan voimalla Jumalan!!!- Uskova
Ahdas portti on Jeesus Kristus.
Jeesus kehottaa tekemään parannuksen ja uskomaan evankeliumin.
Joh. 10:9
Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
- sitten muille!
Paras on saarnata ensin itselleen, sitten vasta muille. KUN RÄÄVÄSUISUUS ON JULKLISTA, EIKÖ PARANNUKSEN TEONKIN PITÄISI OLLA SITÄ?
- vatupassia
Olen samaa mieltä!
- uskiksena
vatupassia kirjoitti:
Olen samaa mieltä!
esiintyy......
- perustalta väärin?
Ei noissa edellisissä viesteissä ollut mitään väärä, vaan oikeaa ja aitoa uskoa Jeesukseen ne tuovat esille.
Onko sinulla itselläsi paha olo ja etkö tahdo uskoa, että Jeesuksessa kaikki tulee uudeksi.
Saat uskoa Hänessä syntisi anteeksi, jos tahdot ja lähteä loputtoman mielenkiintoiseen seikkailuun ja oikeuden mukaiseen elämään. - Tahdon auttaa
uskiksena kirjoitti:
esiintyy......
Rukoile sydämestäsi Jeesusta. Hän tahtoo auttaa sinua ja vapauttaa sinut!
- sun-glasses
Jossakin päin maailmaa nykyisinkin vielä ristiinnaulitaan ihmisiä. Ihmisiä vainotaan uskonsa tähden ja jotkut tapetaan uskonsa tähden. Tällaista osaa en toivoisi kenellekään, mutta helppoahan se on vain täällä palstalla kirjoittaa kun jotkut kokevat tuon osan elävässä elämässä.
Mutta kyllä jo "hyvin pienikin vaino" voi tuntua todella ikävältä elämässä. Jos hyljeksitään uskon tähden, jos erotetaan toisista sen vuoksi että käy tietyn seurakunnan tilaisuuksissa, jos kohdellaan huonosti, niin kyllä sellaisen huomaa ja se tuntuu pahalle.
Siunattua viikonloppua jokaiselle!- frihet
Tarkoitin paremminkin, että monille ehkä tuo risti on kompastus-kivi, jota ei kelpuuteta, syntien sovitukseksi, ehkä en nytkään osaa sitä tarpeeksi selventää, mutta Kristus suoritti täydellisen sovituksen.
Meidän on kuitenkin, itse kunkin sinne mentävä, jos aiomme taivas-kodin saavuttaa, muualle emme voi taakkojamme jättää, eikä muu paikka kelpaa edes niiden hylkäämiseen.
Kristus kantoi taakkamme ja me saamme tuosta ylen suuresta armosta Häntä kiittää vielä perillä.
Tosin tuon ristin kautta on matkamme jatkuva myös perille asti, koska siellä voimme kourmamme keventää, joka hetki.
Eli kyllä tämä kaita tie tuon ristin kantamisen suhteen pitää paikkansa, mutta kukaan ei voi ohittaa tuota ristiä, jos aikoo iänkaikkisen elämän periä, siitä pidän vieläkin kiini. - sun-glasses
frihet kirjoitti:
Tarkoitin paremminkin, että monille ehkä tuo risti on kompastus-kivi, jota ei kelpuuteta, syntien sovitukseksi, ehkä en nytkään osaa sitä tarpeeksi selventää, mutta Kristus suoritti täydellisen sovituksen.
Meidän on kuitenkin, itse kunkin sinne mentävä, jos aiomme taivas-kodin saavuttaa, muualle emme voi taakkojamme jättää, eikä muu paikka kelpaa edes niiden hylkäämiseen.
Kristus kantoi taakkamme ja me saamme tuosta ylen suuresta armosta Häntä kiittää vielä perillä.
Tosin tuon ristin kautta on matkamme jatkuva myös perille asti, koska siellä voimme kourmamme keventää, joka hetki.
Eli kyllä tämä kaita tie tuon ristin kantamisen suhteen pitää paikkansa, mutta kukaan ei voi ohittaa tuota ristiä, jos aikoo iänkaikkisen elämän periä, siitä pidän vieläkin kiini.Olen havainnut että sinäkin usein puhut ihan eri asiasta kuin mitä kysyttiin tai aloituksessa mainittiin. En vaan aina viitsi puuttua kaikkeen rönsyilyyn.
Vai selittyneekö tämä vain sillä että miehet ymmärtävät asiat eri tavoin kuin naiset? Toisilla ihmisillä on putkiaivot ja toisilla tippaleipäaivot?
Mutta väliäkö tällä, kunhan keskustelu jatkuu mutta ei tule riitoja?
- Läänintarkastaja jälleen
Sinun on turha täällä saarnata tai esittää joitakin Raamatullisia opetuksia.
Pilkkaat vain Jumalan nimeä.
Sillä käyttäytymisesi tällä foorumilla on ollut niin ala-arvoista rääväilyä, että sinun pitäisi ensin saarnata itsellesi parannuksen saarna ja pyytää anteeksi tällä foorumilla niiltä henkilöltä, joita olet halpamaisesti kohdellut kirjoituksillasi.Heitä onkin aika monta jos muistelet?
Älä siis pilkkaa Jeesuksen nimeä enää.
Yhtä suuri parannuksen teko kuin on puheesikn olleet-periaatteella.
vai koskeeko helluntalaisia ollenkaan tämäkään Raamatun opetus?- frihet
Ajatteleppa, jos en tuota olisi oivaltanut, Jeesuksen avulla, niin olisin vieläkin rypemässsä synnin syöväreissä, mut sen kun oivalsin, et Kristuksen ei tarvitse parannusta tehdä, niin minulle tuli ihan omiksi tarpeikseni töitä, kun parannusta täytyy jatkossakin tehdä.
Ristin kautta kulkee frihetinkin tie kruunun saavuttamiseksi, enkä ole sitä millään tavoin kieltänyt, ehkä sinne useammin pitäs pysähtyä.
Oletko yksi niistä joita kirjoitukseni ei miellytä ja on jopa loukannu?
Minä olen tällänen tavallinen taapertaja, joka ajatukseni suoraan kirjoitan ja luotan silti Jumalan armoon.
En kylläkään täällä saarnaa, kun en nykyään muuallakaan, mutta olin kyllä äsken Sanan kuulossa ja toivottavasti kylvetty siemen, kylvettiin oikean laatuiseen sydämmeen, minuakin ajatellen. frihet kirjoitti:
Ajatteleppa, jos en tuota olisi oivaltanut, Jeesuksen avulla, niin olisin vieläkin rypemässsä synnin syöväreissä, mut sen kun oivalsin, et Kristuksen ei tarvitse parannusta tehdä, niin minulle tuli ihan omiksi tarpeikseni töitä, kun parannusta täytyy jatkossakin tehdä.
Ristin kautta kulkee frihetinkin tie kruunun saavuttamiseksi, enkä ole sitä millään tavoin kieltänyt, ehkä sinne useammin pitäs pysähtyä.
Oletko yksi niistä joita kirjoitukseni ei miellytä ja on jopa loukannu?
Minä olen tällänen tavallinen taapertaja, joka ajatukseni suoraan kirjoitan ja luotan silti Jumalan armoon.
En kylläkään täällä saarnaa, kun en nykyään muuallakaan, mutta olin kyllä äsken Sanan kuulossa ja toivottavasti kylvetty siemen, kylvettiin oikean laatuiseen sydämmeen, minuakin ajatellen.Tuossapa tulikin selväksi ns. parannuksen merkitys. Parannuksen tekoon kehoittamalla ilmaistaan, että lähimmäinen on itseä huonompi tyyppi. Itse tehtyä parannusta voi aina julistaa ja luvata tehdä lisää parannuksia. Siinä se. Mihinkään konkreettiseen muutokseen parannuksen teko ei johda. Sinäkin teet parannusta ja halveksit täällä naisia ja homoja tavoin entisin.
- homoudesta
Työmies2 kirjoitti:
Tuossapa tulikin selväksi ns. parannuksen merkitys. Parannuksen tekoon kehoittamalla ilmaistaan, että lähimmäinen on itseä huonompi tyyppi. Itse tehtyä parannusta voi aina julistaa ja luvata tehdä lisää parannuksia. Siinä se. Mihinkään konkreettiseen muutokseen parannuksen teko ei johda. Sinäkin teet parannusta ja halveksit täällä naisia ja homoja tavoin entisin.
kuuluu tehdä parannus. Tiesithän sinä hyvä mies sen!
homoudesta kirjoitti:
kuuluu tehdä parannus. Tiesithän sinä hyvä mies sen!
hintti? (Är även "frihet" bög?)
- kai sä nyt sen
Työmies2 kirjoitti:
hintti? (Är även "frihet" bög?)
är inte bög, men ganska hög ibland:)
Pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi. Ilm.3:11
Ainut tie perille on Golgatan kautta. Jeesuksen veren pesua tarvitsemme päivittäin. Maran ata! Herramme tulee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h373097- 522614
- 1402565
- 1582114
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201868- 731655
- 401469
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa221270- 511057
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To241032