Olen matkoilla ja unohdin yasmine e-pillerit kotiin. Voiko apteekista saada ilman reseptiä mitään pillereitä?
E-PILLEREITÄ ILMAN RESEPTIÄ??!!
13
9557
Vastaukset
- e-pillerit
ovat lääkkeitä ja vaativat reseptin.
- maissa
saa jotain merkkejä ostaa ilama minkäänlaisisa reseptejä.
- Miina-
Itselleni on kerran käynyt samalla tavalla, muistaakseni vuonna 1999. Lähdin opiskelupaikkakunnaltani kotikaupunkiini joululomalle, oli taukoviikko menossa ja unohdin tietysti seuraavan laatan opiskelukämppääni.
Kävin apteekissa kysymässä, mitäs mun pitäisi tehdä, eli varaanko ajan päivystävälle lääkärille vai voivatko he myydä minulle yhden liuskan ilman reseptiä. Kyllä he pystyivät, joten sain ostettua yhden liuskan jolla pärjäsin yli joululoman. Muistelisin vielä, että proviisori kertoi, että he voivat myydä juuri tuon yhden liuskan ilman reseptiä, jos haluaa yli sen niin vaaditaan reseptiä.
Mutta käy kyselemässä apteekista miten teet. Jos eivät suostu sinulle myymään, ota yhteyttä pillereitä myöntäneen tahoon (eli esim. terveyskeskuslääkäriin tai neuvolaan) ja kysy, voivatko he jättää puhelinreseptin lähimpään apteekkiin. Vaihtoehtoisesti voit käydä päivystävällä lääkärillä kyselemässä reseptiä.- farkku
ei todellakaan e-pillereitä saa virallisesti myydä edes yhtä liuskaa ilman reseptiä, sittenhän kaikki teinit kävisivät vain aina ostamassa liuskan kerrallaan ilman lääkärissäkäyntiä ikinä
Se, että joku farmasisti myi sinulle yhden liuskan "tiskin alta" on ollut hänen henkilökohtainen valintansa, eikä mikään oikea toimintatapa. Olen joskus itsekin toimittanut liuskan, jos vaikka resepti on vanhentunut ja pillerit pitäisi saada juuri heti silloin. Mutta se on reseptilääke, oli liuskoja yksi tai kaksi.
- juupaseipäs ;)
Eihän ne apteekissa tiedä mitä lääkäri sinulle määrännyt... Käytä kortsua sen aikaa, että saat uusia pillereitä...
- ........
kun pillereiden välille ei saisi tulla taukoja et syönpä nyt yhden liuskan ja sit taukoviikko mut en sit otakaan seuraavaks pillereitä ja sit taukoviikon jälkeen taas ottaa... pillerit ovat hormoonilääkkeitä, joten ei niin saisi tehdä... joten tuo kortsujen käyttö välillä ja jos silloin tällöin ottaa pillereitä ni ole kovinkaan fiksua....
- pilleristiN
Et varmaankaan ole matkoilla sellaisessa paikassa, jossa ei ole lääkäriä, kun tietoliikenneyhteydetkin tuntuvat toimivan.
Eli soitapa lähimmälle lääkärille, tilaa aika ja hanki itsellesi se resepti :)- tyhyymä
eikä e-pillereitä saa ilman reseptiä? oon varmaan jotenkin out mutta pitääkö mennä lääkäriltä hakemaan resepti? syön nyt kolmatta (eli viimeistä) liuskaa tästä alotuspakkauksesta. saako sen reseptin nopeesti, onko tietoa?
- ttjjaaa
tyhyymä kirjoitti:
eikä e-pillereitä saa ilman reseptiä? oon varmaan jotenkin out mutta pitääkö mennä lääkäriltä hakemaan resepti? syön nyt kolmatta (eli viimeistä) liuskaa tästä alotuspakkauksesta. saako sen reseptin nopeesti, onko tietoa?
mistä sinä edes pillerisi sait? eikö siellä kukaan sinulle tyttöraukalle kertonut, että lääkäriin todellakin pitää mennä? soita mahdollisimman nopeasti nyt lääkärin ajanvaraukseen, kunnallisella puolella on usein viikkojen jonot.
- tyhyymä
ttjjaaa kirjoitti:
mistä sinä edes pillerisi sait? eikö siellä kukaan sinulle tyttöraukalle kertonut, että lääkäriin todellakin pitää mennä? soita mahdollisimman nopeasti nyt lääkärin ajanvaraukseen, kunnallisella puolella on usein viikkojen jonot.
siis ehkäisyneuvolasta sain semmosen alotuspakkauksen jossa oli kolme liuskaa. mutta saako sen reseptin ihan tosta noin vain, vain odotellaanko jonossa toi mahd. pari viikkoa? :s
- olen unohtanut
tyhyymä kirjoitti:
siis ehkäisyneuvolasta sain semmosen alotuspakkauksen jossa oli kolme liuskaa. mutta saako sen reseptin ihan tosta noin vain, vain odotellaanko jonossa toi mahd. pari viikkoa? :s
myös pillerit kotiin, kun lähdin reissuun. kävin terveyskeskuksessa, selvitin asiani ja antoivat sieltä yhden laatan ilmaiseksi mukaan.
- ...
tyhyymä kirjoitti:
No ainakin täällä meillä päin sai reseptin ihan tuosta vaan, kun oli ensin syönyt sen kolmen kuukauden pakkauksen ja käynyt maksakokeissa (ja tulos oli ok). Eli soitappa nopsaan sinne ehkäisyneuvolaan, siellä osaavat neuvoa miten toimit.
- kysykysy
On ihan mahdoton sanoa, miten jonkun toisen paikkakunnan ehkäisyneuvolassa tai yleensä terveyskeskuksessa toimitaan. Soittamalla asia selviää.
Kun saatte sen reseptin, niin pyytäkää se e-reseptinä. Jos siellä on lääkkeitä saamatta, niin ne voi noutaa millä tahansa paikkakunnalla, vaikka ei olisi muuta kuin henkilökortti mukana.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740