Millä löydän hyvän maadoituspisteen ? Yleismittari löytyy.
Maadoitus
6
9358
Vastaukset
- Ohmi x käämi
Mistä? Autosta vai? Hyvän maadoituspisteen etsintään ei tarvitse mittaria. Auton hitsattu runko-osa on paras, mitä autosta löydät. (jos et vedä maadoitusta suoraan akulta) Puhdistat kosketukohdan puhtaaksi maalista, ruosteesta tms. epäpuhtauksista. Tiukka ruuviliitos yleensä riittää antamaan kunnon kosketuksen jos metalli vaan on puhdasta liittimen alla. Mutta jos haluat etsiä sen mittarilla niin tee seuraavasti. Mittari volttiasentoon, toinen piuha akun napaan ja toisella horit runkoa. jos viisari näyttää akkujännitettä olet löytänyt maadoitukseen sopivan kohdan. (onnistuu ilman mittariakin esim. polttimon ja johdon avulla)
- Juha
Joo kyllähän tuossa on keino millä löytää maadoituspisteen, mutta mistä erottaa hyvän maadoituspisteen huonosta ?
- mjo33400
Juha kirjoitti:
Joo kyllähän tuossa on keino millä löytää maadoituspisteen, mutta mistä erottaa hyvän maadoituspisteen huonosta ?
Jos akun navoista mitattu jännite on sama kuin maadoituspisteestä mitattu,niin silloin maadoituspiste on hyvä.Oomi ja käämi sen jo sanoi tossa aikaisemmin.
- Väärin
mjo33400 kirjoitti:
Jos akun navoista mitattu jännite on sama kuin maadoituspisteestä mitattu,niin silloin maadoituspiste on hyvä.Oomi ja käämi sen jo sanoi tossa aikaisemmin.
Jännite mittarilla (volttimittarilla) ei löydy kuormitusta kestävää maadoituspaikkaa ei sitten millään koska mittari ei kuormita mitattavaa piiriä kuin nimeksi. Mittaus osoittaa akun napajännitettä vaikka johtavuus olisi hiuksen paksuisen johtimen varassa, laita siihen sitten kuormaa niin huonosti käy. Kunnollisen maapisteen löytää vain mittaamalla piiri kuormitetussa tilassa ja silloinkin tarkin tulos tulee kun mittaa akun miinusnavan ja maadoituspisteen välisen potentiaalieron. Käytä kuormana sitä mitä olet asentamassa.
- Oikein
Väärin kirjoitti:
Jännite mittarilla (volttimittarilla) ei löydy kuormitusta kestävää maadoituspaikkaa ei sitten millään koska mittari ei kuormita mitattavaa piiriä kuin nimeksi. Mittaus osoittaa akun napajännitettä vaikka johtavuus olisi hiuksen paksuisen johtimen varassa, laita siihen sitten kuormaa niin huonosti käy. Kunnollisen maapisteen löytää vain mittaamalla piiri kuormitetussa tilassa ja silloinkin tarkin tulos tulee kun mittaa akun miinusnavan ja maadoituspisteen välisen potentiaalieron. Käytä kuormana sitä mitä olet asentamassa.
Nimim. "Väärin" on oikeassa. Käytännössä helpoin ja kuormitusta kestävä maa löytyy auton rungosta. On se myös "huonokin" paikka, autossa on monta tällaista maadoitusta. Korroosio iskee helposti ja tekee siitä huonon maadoituksen. Eli huolellinen puhdistus, kunnon liitoksen teko JA korroosiosuojaus.
- NERO
Suosittelisin vetämään usealla eri piuhalla eri puolille runkoa. Kaikista varmin keino saada kunnon maadoitus ns.tähtimaadoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903231- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834