Olen juuri tavannut pojan joka on Spiritualisti. Hän käy kokouksissa juuri sillion, kun se ei sovi meidän vapaa-ajan viettoon. Itse olen agnostikko, eli en usko elämän jälkäiseen eläämään, mutta en myöskään sulje sitä kokonaan pois enkä sulje pois, että joku korkeampi taho on olemassa.
Hän kuitenkin valehtelee, että kokoukset on: "pelkkä harrastus". Jos elämänarvot ovat yhteinen jumala, tasa-arvo OK, mutta toinen taso menee "yli". Rukous, hiljentyminen, spontaanisten ja intuitiivist. kokemusten saavuttaminen ""herkkien ihmisten"" eli meedioiden kautta menee myös höpölöpöksi.
Mutta kuitenkin; elämän tarkoitus on: henkinen kasvu, rakkauden lain sisäistäminen ja toteuttaminen elämässä!
Jätänkö tämän kaverin, joka valehtelee, että pelkkä harrastus vai yritänkö ymmärtää, koska aika nätit arvot??? Vastaa pliis!
Spiritualismi-miten hoitaa suhde?
22
2310
Vastaukset
- Buddhisti
Luultavasti hän sanoo spiritualismia "harrastukseksi", koska se on ehkä uusi asia hänen elämässään, ja hän testaa sen arvoa elämässään sekä sitä miten pitkälle hän haluaa mennä. Hän ei vielä tunne itseään täysveriseksi spiritualistiksi.
Sinun pitää nyt miettiä haluatko sinä hänet juuri sellaisena kuin hän on, et voi muuttaa häntä sellaiseksi kuin tahdot. Jos pidät hänen henkistä etsintäänsä höpölöpönä, et voi arvostaa häntä aidosti.
Sinun täytyy antaa hänelle myös aikaa käydä kokouksissa, vaikka muutakin tekemistä silloin olisi.
Hän on selvästi uskonnollisempi kuin sinä, ja jos hän vaikka lopettaisi spiritualismin "harrastamisen", hän varmaan jatkaisi etsintää muilta suunnilta. - asdasda
Olet jo tehnyt ratkaisusi siitä ettei sitä henkistä kasvua voi saavuttaa muutoin kuin omaa reittiäsi kulkemalla. Jättääkö tämä paljonkin neuvotteluvaraa?
- dfsdfdafasd
Ei kuullosta kovin tasapainoiselta yksilöltä.
Nyt ehkä spiritualisti, 10 vuoden päästä jotain aivan muuta...
Kysymys sulle: Mistä opettelet "rakkauden lakia"?
Ainoa paikka mistä sen löytää on Evankeliumit.- jup
"Ainoa paikka mistä sen löytää on Evankeliumit."
jep, jep - arvaas mitä mieltä muslimit ovat tuosta ja niitä on sentään enemmän...kenen totuus voittaa? No, aseillahan se on aina ratkaistu.
- Negrologi
He he he... vitsi vitsinä. Tuotanoin, tuputtaako hän omia näkemyksiään sinulle ja loukkaavatko ne sinua? Jolleivat loukkaa niin anna pojan harrastaa. Jos kuitenkin hän hihhuloituu liikaa niin parempi hylätä uppoava laiva ajoissa.
- puss
Otsikko noituudesta osoitaa, että harrastat spiritualismia hiukan enemmän. Tuskin kukaan puhuu noituudesta, paitsi spiritualistit itse, jotka haluavat ohjata keskustelun muille raiteille.
Spontaanit kokemukset ja meediot on otettu suoraan ryhmän netin etusivuilta.
Epävarmuus ja ahdistus johtuu varmaan siitä, että olen kysynyt poikakaveriltani, onko hän usakovainen ja hän on vastannut kielteisesti. Kuitenkin kokouksissa rukoillaan. - annabella *
puss kirjoitti:
Otsikko noituudesta osoitaa, että harrastat spiritualismia hiukan enemmän. Tuskin kukaan puhuu noituudesta, paitsi spiritualistit itse, jotka haluavat ohjata keskustelun muille raiteille.
Spontaanit kokemukset ja meediot on otettu suoraan ryhmän netin etusivuilta.
Epävarmuus ja ahdistus johtuu varmaan siitä, että olen kysynyt poikakaveriltani, onko hän usakovainen ja hän on vastannut kielteisesti. Kuitenkin kokouksissa rukoillaan.Toki ymmärrät miten vaarallisilla vesillä liikutte
tai ymmärrätkö?
Kaikki noituus on saatanasta ja spiritismi on myös sitä ja tätä sielunvihollinen toivoo että voisi mahdollisimman monia
sumuttaa ja eksyttää ja jos he siellä rukoilevat
niin mieti itse, ketä he oikeasti rukoilevat?
Vain Jeesuksen Kristuksen sovitusveri
puhdistaa kaikista noituuden hengistä! - puss
annabella * kirjoitti:
Toki ymmärrät miten vaarallisilla vesillä liikutte
tai ymmärrätkö?
Kaikki noituus on saatanasta ja spiritismi on myös sitä ja tätä sielunvihollinen toivoo että voisi mahdollisimman monia
sumuttaa ja eksyttää ja jos he siellä rukoilevat
niin mieti itse, ketä he oikeasti rukoilevat?
Vain Jeesuksen Kristuksen sovitusveri
puhdistaa kaikista noituuden hengistä!Juu,
On hirveä myrsky ja vaarallisilla vesillä liikutaan. Mene nukkumaan!
puss - annabella *
puss kirjoitti:
Juu,
pussOletko onnellinen pikkuflikka noituus huulillasi?
eipä siltä vaikuta
Hyvää yötä ja muistan tietä rukouksin! - annabella *
puss kirjoitti:
Juu,
pussKun sua joskus pelottaa, niin älä huuda äitä
vaan huuda Jumalaa, sillä ei kukaan luotu voi auttaa
ainoastaan oma Luojasi.
- kram
Asenteesi kuulostaa hiukan hankalalta; miten voit sanoa toisen valehtelevan, että asia on harrastus jos hän kokee sen niin, aivan kuin Buddhisti mainitsi. Hyväksyt hänen maailmankatsomuksessaan ne osat, jotka sopivat sinulle mutta suvaitsevaisuutesi ei riitä siihen, että joku rukoilisi ja hiljentyisi(tätä harrastavat kaikki maailman uskonnot)!
Tiedän jonkin verran spiritualismista mutta en ole kuullutkaan spontaanisten kokemusten saavuttamisesta meedioiden kautta, mahtaakohan nyt käsitteet olla hiukan sekaisin.
Summasummarum pidät hänelle tärkeää asiaa höpölöpönä ja vaikutat pelkäävän, että spiritualismi on hänelle tärkeämpää kuin hän antaa sinun ymmärtää. Koet myös, että hänen kokouksiin käyttämänsä aika on teidän vapaa-aikaanne sopimaton vaikka olette juuri tavanneet, siis toisin sanoen se ei sovi sinulle? Hänelle se sopii jos hän kerran käy niissä kokouksissa. Kuulostaa hivenen jyrkältä vaatia heti suhteen alussa toiselta hänelle tärkeiden asioiden hylkäämistä.
Arvot ovat mielestäsi "nättejä" mutta onko niillä merkitystä sinulle? Poikaystäväsi haluaisi elää noiden arvojen mukaan, pystytkö/haluatko sinä elää samojen arvojen mukaisesti? Jos toiselle henkinen kasvu ja rakkaudellisuus ovat tärkeitä ja toinen ei koe niitä omakseen ja pitää niitä vähän höpölöpönä niin maailmankatsomuksenne ovat aika kaukana toisistaan. Suhde tuolloin tuskin kestää pitkään ja vaikka saisitkin hänet lopettamaan kokouksissa käynnit, todennäköisesti hän tulee jättämään sinut liian ahdasmielisenä ja rajoittavana ihmisenä ja etsii enemmän kaltaistaan seuraa.
Mikä sinua asiassa ahdistaa? Tyrkyttääkö hän sinulle uskomuksiaan? Vai tunnetko agnostikkona epävarmuutta ja ahdistusta siitä, että joku haluaa ja voi uskoa johonkin ylempään voimaan?
Pyydät muita vastaamaan kysymykseen, johon sinun itse pitäisi löytää vastaus. Vastakkainasettelusi kuulostaa oudolta -jätänkö hänet, koska hän valehtelee, että spiritualismi on pelkkä harrastus vs yritänkö ymmärtää häntä koska hänellä on aika nätit arvot. Jätänkö "valehtelun" takia vai ymmärränkö nättien arvojen vuoksi?
Kysy itseltäsi rakastatko ja arvostatko tätä henkilöä. Haluatko elää hänen rinnallaan ja hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on. Aiemmasta lausunnostani huolimatta uskon, että tämä koskee molempia osapuolia. SPIRITISMI. -IHMEET MERKKINÄ
Spiritismi (spiritualismi) on yhteydenpitoa ns. vainajahenkiin, joka tapahtuu jonkun, (meedion) välityksellä. Noituus ja taikuus on yritys vaikuttaa pimeisiin henkivaltoihin maagisten toimituksien avulla. Yhteys näihin olentoihin on erittäin vaarallista. Ne eivät tahdo päästää ihmistä otteestaan helposti, kuka niille alamaiseksi asettuu. Hallitseman ihminen ei näitä henkiä pysty. Vastustaminen on ainoa tapa. (Jaak 3:7) Paholaisen tavoite on aina kadottaa ihminen Kristukselta, ja ajaa ihminen tuhoon monin tavoin elämässään. Hyviltä kuulostavien ennustusten yms. takana on aina julma petos, pois Jumalan tahdosta. Paholainen on Jumalan rakkauden ja hyväntahtoisuuden vastakohta aina.
Jo Mooseksen aikoina annettiin säädöksiä spiritismin torjumiseksi. Silloin spiritismi oli kuolemanrangaistuksen uhalla kiellettyä. (2 Moos 22:17, 5 Moos 18:10-12, 3 Moos 20:27, 19:31) Raamatussa spiritismi on jyrkästi kielletty. (Apt 19:19-20, 13:8, Gal 5:20, 1 Kor 10:20, 1 Kor 10:20, 2 Tim 3:8) Lopun aikana demonihenget tekevät suuria ihmeitä! (Ilm 13: 12-14, 2 Tess 2:9, Matt 24:24)
Profeetta Jesaja kertoi osuvasti spiritismin mielettömyydestä: (Jes 8:19-20) Monia esimerkkejä spiritismistä löytyy Raamatusta, mm Mooses faraon luona, (2 Moos 7:11,22) Joosef ja faraon noidat, (1 Moos 41:8) Saul ja EnDorin noita, (1 Sam 28, 31:4) sekä Babylonin ja Niniven tietäjät.
Vainajahenkiä ei ole olemassakaan, (Saarn 9:5,6,10, Ps 146:4, 115:17) mutta spiritismin petos on ollut siinä, että se uskottelee olevansa yhteydessä kuolleisiin. Monet viehättyvät (petoksesta) kun luulevat saavansa viestejä kuolleilta omaisiltaan. Todellisuudessa viestien lähettäjiä ovat demonit, eli langenneet enkelit, paholaisen apulaiset. Oppi sielun luontaisesta kuolemattomuudesta on tullut pakanallisesta filosofiasta, erityisesti Platonilta. Raamattu ei sielun kuolemattomuusoppia puolusta, mutta ajattelu on pesiytynyt uskonnolliseen ajatteluunkin. (Ilm 12:4,9) Spiritismiin liittyykin aina vääriä uskonnollisia ajatuksia, henkien manaamista, hurmokseen pyrkimistä, taikauskoa ja kuvittelua.
Ihmeet uskonnollisessa elämässä eivät ole hengellisyyden merkki. (Matt 24:24) Lopun aikana (jo nyt) spiritismi pesiytyy yhä lujemmin uskonnolliseen ajatteluun. Spiritismi voi tunnustaa Kristuksen ja Raamatunkin! Paholainen pukeutuu “valkeuden enkeliksi” ja pukee syntiä pyhyyden viittaan, (2 Kor 11:14, Ilm 16:13-14) johtaakseen kristikuntaa harhaan. Se miellyttää ja kiehtoo uudestisyntymätöntä sydäntä. Se näyttää rakkaudelta, mutta on vain tunteellisuutta. Sairaiden parantumista ja kielillä puhumista tapahtuu useissa piireissä, jopa pakanuskontojen ja spiritualististen liikkeiden keskuudessakin. Osa ihmeistä tapahtuu tietenkin Jumalan voimasta ainakin siellä missä on todellista uskoa. Jumalan sana ja laki ovat mittapuuna näiden tekojen alkuperän selvittämisessä erottamisessa. (Joh 7:16-17, 15:10, 1 Joh 4:1, 2:3-4, 3:4) On muistettava että vääryys hylkää aina Jumalana lain. (Ilm 12:17, 14:12) Laissa (Luuk 16:17, Matt 5:17-18; Jaak 2:10-12) ja todistuksessa pysyminen on Raamatun neuvo. (Jes 8:20) Ihmisten viisaus ja tarut saavat paikan Jeesuksen uskonnon sääntöjen ja Raamatun totuuksien sijasta. Ihminen alkaa itse määrittämään mikä on oikein ja mikä väärin. Filosofia vie Jumalan lain ja sanan paikan. (1 Kor 1:18)
“Monet sanovat Sinä päivänä; Herra, Herra! Sinun nimissäsihän me profetoimme, karkotimme pahoja henkiä, ja teimme monia suuria voimatekoja. Silloin he saavat minulta vastauksen: En tunne teitä. Menkää pois luotani, vääryydentekijät.” (Matt 7:22-23)
“Joka sanoo tuntevansa Hänet , mutta ei pidä Hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.” (1 Joh 2:3-5)
Yksi Jumalan tuomion syy onkin etteivät ihmiset luovu spiritismistä, (Ilm 9:21, 21:8)
(Kts. Raamattuopetuskirjeet http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli “Povaaminen ja horoskoopit, onko tulevaisuuteen katsominen sopivaa?” ja “Kuolleiden tila“ ja “Ristillä kumoutunet käskyt ja lopun ajan harhaoppi”)
Siunausta
jari laurila- puss
Suomessa taitaa olla kyseessä New Age uskonto. He näköjään korostavat henkistä- henkisyyttään elämässään. Tuskin he maalailevat piruja seinille, kuten Sinä esität; jos aineellisuus, ahneus ja itsekkyys eivät ole hyväksi.
Pitäisi varmaan tutkia miten Rytit (Risto ja Gerda) osallistuivat toimintaan. Vielä mainitaan Minna Canth.
- Stefan
"Oi Jumala, jos on olemassa jumala, pelasta sieluni, jos minulla on sielu."
- Ernest Renan
"Jokaisen uskomattoman sydämessä on epämukava tunne siitä, että jos hän kuitenkin kuoleman jälkeen herää ja huomaa olevansa kuolematon. Tämä on rangaistus hänen epäuskostaan. Tämä on agnostikon Helvetti."
- H.L. Mencken
Anna pojan harrastaa. Agnostikkona et voi mennä sanomaan onko hän oikeassa vai väärässä.
Mitä henkinen kasvu tarkoittaa agnostikolle?
Jos kaikenlainen hiljentyminen, eli paljolti itseensä kääntyminen ja kuunteleminen on höpölöpöä.
Jätä, jos et voi hyväksyä, että joku tavoittelee henkistä kasvua(Henkien manaaminen on varmaan eri asia).
Arvot ovat ihan hyviä, eivätkö agnostikot halua kasvaa henkisesti ja elää rakkaudessa? Jo eivät niin mitä he haluavat?
Mutta joo, jos joku uskontonäkemys hiertää noin pahasti, niin ehkä jossain muualla on sitäkin suurempi vika, se oikea ongelma? - *Annabelle*
Olen itse ollut joskus tiiviisti kristillisessä yhteisössä.Yhteisöllä on omat lait ja systeemit minkä mukaan eletään.Monesti se voi olla niin voimakasta että ihmisen on psyykkisesti helpompi elää vain yhden ohjeistuksen alla.Eli jos et hyväksy hänen menemistään ja elämistään sillä tavalla niin revit hänen sieluaan kahtaalle ja tavallaan vaadit häntä muuttumaan.Rakkaus ei kuitenkaan vaadi toiselta mitään.OIkea rakkaus hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on " harrastuksia" myöten.Jos taas rakastat häntä voit mennä käymään siellä kokouksissa mukana ja muodostaa sitä omat käsityksesi ja päästä jopa kivasti mukaan samaan harrastukseen.Se voi yhdistää teitä kovasti.Minä varmaan tekisin näin ja jos sen asian kanssa eläminen vielä tuntuisi vastenmieliseltä tai hankalalta niin jätä kaveri.Mieti sitä, että joskus teillä voi olla lapsia.Haluatko että hän kasvattaa lapset sen ajatuksen mukaan.Voitko jakaa sydämesi sen asian kanssa täysillä.Voitko tukea miestäsi täysillä siinä mitä hän tekee.Ota asioista selvää ja päätä sitten."Härkää sarvista"-tyyliin.En usko että hän valehtelee siitä harrastusmielestä.Se voi ola hänelle jotain uutta ja mielenkiintoista millä täyttää/tyhjentää ajatuksiaan.Usein niistä vaan muodostuu elämäntapa.Jos se tuo voimia ja elämäntarkoitusta niin miksi ei saisi harrastaa.Monessa muussakin harrastuksessa voi kokea ylilyöntejä-jokainen ottaa vastaan sen mihin resorit pystyy.Toiset kokee enemmän ja toiset vähemmän tai eritavalla.Erilaisuus on rikkaus siinäkin.OTA selvää ja päätä sitten-epävarmuus tekee hallaa suhteelle.Tutki netistä asiaa ja mieti mitä se tuo tullessaan teidän elämään-voitko sitoutua sellaiseen mukaan ja rinnallakulkijaksi.Raamattu kieltää noituuden ja taikauskoisuuden.Jumalalla on kaikki mitä ihminen tarvitsee.Rukoilemalla voi pyytää.kymmenen käskyä ohjaa elämäämme ja Pyhä henki johdattaa meitä oikealle tielle.Rauha itsensä ja toisten kanssa siunaa elämää.Älä ryhdy mihinkään mihin et ole valmis tai mistä et ole ihan varma.Se voi käydä psyykelle raskaaksi.Ihmiset eivät ole niin pyhiä kuin mitä annetaan ymmärtää.TAkana voi olla manipulointia ja rahanahneutta ja seksihimoja.Puhtautta ja aitoutta harvemmin löytää ( mutta sitäkin on ).Onko ystävässäsi sellaista vilpittömyyttä että antaisit oman henkesi hänen käsiinsä?Toivottavasti löydät vastauksen sisäiseen mietiskelyysi.Rohkeutta toivotan sulle.
- puss
Melkein jokaista kohtaa olen miettinyt. Olet hyvä ihminen!
Meillä vaan ei ole ainoatakaan yhteistä harrastusta, vaikka olen kysynyt häneltä, voisiko hän edes miettiä. Vastaus on aina ollut: että, "jos minun harrastus ei ole hyvä... En vaihda harrastustani". Itse ajan autoa - hän ei sitä tee. Käyn keräämässä sieniä - hän ei sitä tee. Laskettelen - hän ei sitä tee. Golffaan - hän ei sitä tee. Rakastan maalla olemista - hän ei sitä tee. Rakastan tanssimista - hän ei sitä tee. Olen jo tullut siihen tulokseen näiden avuliaiden viestien kautta, että: "Hän ei halua mitään muuta tehdä!"
Lapsien hankkiminen oli ultimatum kysymys: Ei onnustu, koskaan! Kiitti sinulle - puss o kram
puss kirjoitti:
Melkein jokaista kohtaa olen miettinyt. Olet hyvä ihminen!
Meillä vaan ei ole ainoatakaan yhteistä harrastusta, vaikka olen kysynyt häneltä, voisiko hän edes miettiä. Vastaus on aina ollut: että, "jos minun harrastus ei ole hyvä... En vaihda harrastustani". Itse ajan autoa - hän ei sitä tee. Käyn keräämässä sieniä - hän ei sitä tee. Laskettelen - hän ei sitä tee. Golffaan - hän ei sitä tee. Rakastan maalla olemista - hän ei sitä tee. Rakastan tanssimista - hän ei sitä tee. Olen jo tullut siihen tulokseen näiden avuliaiden viestien kautta, että: "Hän ei halua mitään muuta tehdä!"
Lapsien hankkiminen oli ultimatum kysymys: Ei onnustu, koskaan! Kiitti sinulleTäältä ei kannata hakea parisuhdeneuvoja.
Etkö pysty saamaan lapsia? Surullista.
Oletko kysynyt mieheltäsi, mitä mieltä hän on asiasta? Haluaako hän sitoutua ja saada perheen? - luttunaama
puss o kram kirjoitti:
Täältä ei kannata hakea parisuhdeneuvoja.
Etkö pysty saamaan lapsia? Surullista.
Oletko kysynyt mieheltäsi, mitä mieltä hän on asiasta? Haluaako hän sitoutua ja saada perheen?Ei kannata etsiä neuvoja, sillä täällä voi kirjoitella kaikenlaiset pervot ja miehet tekeytyvät naisiksi ym. virtuaalimaailma on silmänlummetta
ja noituutta myös. - heh
luttunaama kirjoitti:
Ei kannata etsiä neuvoja, sillä täällä voi kirjoitella kaikenlaiset pervot ja miehet tekeytyvät naisiksi ym. virtuaalimaailma on silmänlummetta
ja noituutta myös.Noituus löytyy pääasiassa ihmisen omasta päästä ja uskomuksista. Oma mielikuvitus on hyvänä apuna noituuden löytämisessä. Jos et halua noituuteen koskaan törmätä, voit pitää sen poissa elämästäsi omalla päätökselläsi.
MUTTA olet oikeassa siinä, että näillä palstoilla liikkuu kaikenlaisia hörhöjä, jotka kirjoittelevat humala- ja huumepäissään mitä sattuvat ja esiintyvät vastakkaisena sukupuolena yms. lapsellisen hölmöä. Ei näitä juttuja voi täällä ottaa todesta, ja edesvastuutonta kysellä ohjeita elämäänsä ja vielä edesvastuuttomampaa noudattaa niitä, esim. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000058&posting=22000000020264207
Noituutta, spiritismiä, uskovaisia, agnostikkoja, saatania ja sielunvihollisia...huhhuh...onneksi tavallinen elämä on rauhallisempaa ja tasaisempaa kun virtuaalielämä. - luttunaama
heh kirjoitti:
Noituus löytyy pääasiassa ihmisen omasta päästä ja uskomuksista. Oma mielikuvitus on hyvänä apuna noituuden löytämisessä. Jos et halua noituuteen koskaan törmätä, voit pitää sen poissa elämästäsi omalla päätökselläsi.
MUTTA olet oikeassa siinä, että näillä palstoilla liikkuu kaikenlaisia hörhöjä, jotka kirjoittelevat humala- ja huumepäissään mitä sattuvat ja esiintyvät vastakkaisena sukupuolena yms. lapsellisen hölmöä. Ei näitä juttuja voi täällä ottaa todesta, ja edesvastuutonta kysellä ohjeita elämäänsä ja vielä edesvastuuttomampaa noudattaa niitä, esim. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000058&posting=22000000020264207
Noituutta, spiritismiä, uskovaisia, agnostikkoja, saatania ja sielunvihollisia...huhhuh...onneksi tavallinen elämä on rauhallisempaa ja tasaisempaa kun virtuaalielämä.Tavallinen elämä voi olla toisiaan paljonkin
levottomampaa kuin täällä palstoilla
sillä täällä voi kirjoitella anonyymina
mutta realielämässä on tilanteet, ihmiset ja asiat
kohdattava kasvotusten. Moni voi myös piiloutua itseltään tänne valhemaailmojen ruutujen taakse
tekemällä mielestään hyviäkin kommentteja ja kirjoituksia, vain itse niitä ihaillakseen
ja itsekkyys, myöskin narsismi senkun kasvaa.
- puss
Arvasin,
Avain samanlaisen kuin skientologistit, ettei taivu minnekään ja hyökkää heti, kun yrittää keskustella. Ei tosiankaan onnistu suhde, kun on extreme uskonto kyseessä. Älä usko mitään, mitä hän sanoo, uskonto on kaikki kaikessa!- Stefan
Oletko siirtynyt spiritualistista skientologistiin? Harrastatko uskonnollista etsimistäsi parisuhteen kautta?
Toisessa ketjussa sinun väitettiin olevan mies ja jossain muualla arveltiin sinulla olevan mielenterveysongelmia. En ihmettelisi jos vaikka molemmat olisivat totta. Olen lukenut vastauksiasi viesteihin ja outoja ovat.
Agnostikot kiinnostavat minua ilmiönä ja persoonallisuustyyppinä. Vaikuttaisit olevan korkeintaan näennäisagnostikko, nimeät itsesi joksikin mutta et tarkalleen tiedä mihin kokonaisuuteen olemisesi sijoittuu.
Usko on sinulle uhka, se vie sinulta sen mikä mielestäsi kuuluu sinulle...hmm...mörköjä taitaa olla siten muuallakin.
"Oi Jumala, jos on olemassa jumala, pelasta sieluni, jos minulla on sielu."
- Ernest Renan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1705425Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1601297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne221048Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982