LOISTAVA LADA 110

Jussi (ammattiautoilija)

Kopioin alla olevan kirjoituksen siitä syystä,
että palstalle oli taas päässyt joku urpo
puhumaan täyttä shittiä täydellisestä Lada
110:sta.

Minulla on ollut Lada 110 nyt kaksi vuotta ja
kilometrejä mittarissa on 85000. Ainoat käyntini
ystävällisessä merkkihuollossa ovat olleet
pelkkiä öljynvaihtoja, jotka ovat todella
edullisia, kuten kaikki muutkin Lada 110:n
huoltopaketit. Tämän kanssa ei siis tarvitse itse
liata sormiaan, vaan voi suoraan ajaa
ammattitaitoiseen, nopeaan ja ystävälliseen
merkkihuoltoon, jossa mukavat asentajat huoltavat
Lada 110:n vain muutamassa minuutissa. Minulla
huolto on ollut valmis heti kun olen juonut
ilmaiset kahvit ja lukenut päivän lehdet
viihtyisässä merkkiliikkeen odotustilassa. Asun
täällä pk-seudulla, joten olen asioinut Delta-
Autossa, mutta olen kuullut, ettei työn laatu ja
ystävällisyys häpeä muuallakaan Suomessa!

Muistithan, että Lada 110:ssa on reilu takuu,
joten vaikka nuo keksimäsi asiat olisivatkin
vioittuneet, niin merkkihuolto korjaa ne
tietenkin vastikkeetta. Vastaavaa takuutahan ei
saa muuhun saman hintaiseen käytettyyn autoon
ollenkaan. Lada 110 on niin halpa, että kun
halvin kilpailija maksaa kaksi noin kertaa
enemmän, niin ainoa "vertailukohde" on käytetyt
autot, jotka ovat tosin jo varsin rapistuneita ja
muutenkin huonokuntoisia toisten rääkkäämiä
autoja.

Lada 110 onmahdollisuus valita kolmesta eri
mallivaihtoehdosta eli klassisen tyylikäs sedan,
tilava farkku koko perheen käyttöön ja aina
sporttinen HB-malli, jolla kelpaa huristella
kaupungin kiihkeässä yössä.

Moottorina on tehokas ja sitkeä 1.5 litran
monipistesuihkutuksella varustettu voimanpesä,
jossa riittää vääntöä suurempiinkin mäkiin.
Polttoaineen annostelu on elektronisesti
säädelty, joten voit olla varma, että Ladan jo
legendaariseksikin muodostunut
kylmäkäynnistysominaisuus pätee 110:n kohdalla
myös. Tämä auto on tehty palvelemaan yhtä hyvin
Pohjois-Siperian 40 asteen pakkasessa kuin Etelä-
Venäjän 40 asteen helteessä. Mikä muu
autonvalmistaja kykenee takaamaan vastaavan
varmuuden? EI MIKÄÄN. Suurin osa autokannastamme
ei kestäisi Suomen ankaraa talvea ilman
lohkolämmittimiä ym. webastoja. Lada 110:n
omistajana moiset vempaimet voi tyystin unohtaa
ja siirtyä niiltäkin osin nykypäivään.

Ajettavuuskin on huippuluokkaa: McPherson
iskunvaimentimet takaavat pehmeän kyydin ja
poikittainen alatukivarsi varmistaa suuntavakaan
ajon, joten auto käyttäytyy miellyttävästi myös
poikkeuksellisissa ääritilanteissa.

Lada 110 STW farmari sopii kuin nyrkki silmään
suurellekin perheelle, sillä käytännöllisesti
avautuva takaluukku tarjoaa reilun kuormaustilan
ja kiitellyt tavaratilat tarjoavat tilan
useammallekin matkalaukulle, joten enää et
tarvitse vanhanaikaista ja naurettavaa
suksiboksia katolle tai peräkärryä, kun lähdet
perheen kanssa esimerkiksi Lappiin hiihtolomalla.
Eikä enää tarvitse kysellä mökin vuokraajalta
onko sähkötolppaa lähellä, sillä Lada 110
käynnistyy 100% varmasti jokaisella säällä. Täten
voit unohtaa myös yölliset auton lämpimäksi
ajamiset ja keskittyä rentouttavaan yöuneen tai
muuhun ajanviettoon. Myös se toinen tai kolmaskin
olut on mahdollista ottaa saunan jälkeen toisin
kuin ennen, kun autoa piti lähteä yöllä ajamaan
lämpimäksi.

Lada 110:ssa on myös ergonomisesti muotoillut
istuimet sekä edessä että takana, joten voit
unohtaa selkävaivat tähän päivään! Pitkäkin matka
taittuu mukavan jouheasti ja olet pirteänä myös
perille päästyäsi.

Bensapihi Lada 110 on tehty autoksi, jossa ei ole
mitään turhaa, mutta on kaikki tarvittava. Näin
ollen et maksa mistään turhasta, vaan ainoastaan
auton tehtävästä. Lada 110 on tehty nimenomaan
varmaksi palvelijaksi kuljettamaan ihmistä
paikasta toiseen. Se sopii ihmiselle, joka ei
halua panostaa autoiluun suuria summia rahaa,
vaan ainoastaan välttämättömän. Varmasti
jokaisella on auton lisäksi paljon tärkeämpiäkin
kohteita vähille markoilla Suomessa, jossa kova
autoverotus masentaa jokaisen autonostajan. Mutta
ei hätää, Lada 110 on jo valmiiksi hinnoiteltu
tulevaa autoeropäätöstä silmällä pitäen. Eli
jälleenmyyjä on tinkinyt omista katteistaan ja
tarjonnut Lada 110:n ostajalle mitä mainioimman
tilaisuuden hankkia auto tässä epävarmassa
markkinatilanteessa. LADA 110 ON SIIS
ALIHINNOITELTU! Tämän parempaa ostosta et siis
voi tänä epävarmana aikana tehdä!

Joten tästä lähin voit unohtaa ne vanhat
kaatopaikkakunnossa olevat romukasasi ja hankkia
tilalle upo uuden Lada 110:n, jossa mukana on
tietysti reilu takuu, joten autoon budjetoidut
rahat eivät varmasti pääse riistäytymään käsistä.
Helpottaa elämää siis joka suhteessa ja vapauttaa
pääomia paljon hyödyllisempiin asioihin. Olen
myös kuullut, että Ladan jälleenmyyjä lupaa
vanhasta jopa arvottomasta, mutta ajokuntoisesta
ja katsastetusta romukasasta jopa 10000 mk
antaessasi sen vaihdossa uuteen Lada 110:een.
Tähän kun lisätään lähes nollakorko pitkällä
maksuajalla niin mitä enää odotat! Lada 110:n
hankinta on sekä ympäristöteko että sijoitus
itseesi ja varmoihin kilometreihin!

No, enhän minä voi ketään pakottaa huomenna
lähimmälle Lada -jälleenmyyjälle, mutta mieti
asiaa ja tee oikea valinta! Mahdollisuus varmaan
ja mukavaan autoiluun on olemassa ilman suuria
rahasäkkejä!

20

1410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 106 xsi

      Mielipiteet ovat mielipiteitä, mutta tuo teksti
      oli täyttä luonnon lannoitetta...huhhuh!

      "Tämän parempaa ostosta et siis
      voi tänä epävarmana aikana tehdä!" joopa joo.

      "Ajettavuuskin on huippuluokkaa: McPherson
      iskunvaimentimet takaavat pehmeän kyydin ja
      poikittainen alatukivarsi varmistaa suuntavakaan
      ajon, joten auto käyttäytyy miellyttävästi myös
      poikkeuksellisissa ääritilanteissa."
      no niin varmasti!

      Varsinainen fanaatikko tuon kirjoittaja.

      • Paavo K.

        Minullakin on ollut Lada 110 omistuksessa nyt
        puolitoista vuotta ja moitteen sanaa ei heru.
        Mainitsenpa, että olen ajanut ko. autolla nyt
        70000 km eikä mitään vikaa ole tullut esiin.
        Ainoat käynnit huolloossa ovat olleet
        määräaikaishuoltoja eikä niissä ole tehty muuta
        kuin ohjekirjassa mainitut toimenpiteet! 60000 km
        määräaikaishuollossa vaihtoivat etujarrulevyt
        takuuseen totta kai. Koko määräaikaishuolto kesti
        n. 15 min. kaikkine toimenpiteineen! Tässä on nyt
        useampikin Lada 110:n oikea omistaja kertonut
        auton käytöstä ja toiminnasta, joten koeajajien
        tai muiden skeidaa jauhavien on syytä lopettaa
        valheet nopeasti, ettei koidu jälkiseuraamuksia
        julkisesta herjaamisesta!

        Näyttää vahvasti siltä, että Lada 110:n moittijat
        eivät ole koskaan edes ajaneet ko. autoa.
        Euroopassa useat arvostetut autolehdet ovat kerta
        toisensa jälkeen ylistäneet Lada 110:n
        ylivoimaista hinta-laatusuhdetta. Halvin Lada
        110:n kilpailija maksaa lähes kaksi kertaa
        enemmän, laatu lähes samaa luokkaa ja kokoluokka
        on itse asiassa täysin eri eli se kuuluu pikku
        autojen luokkaan, toisin kuin Lada 110 on
        tiloiltaan suuri ja luokitellaan keskisuurten
        autojen kastiin, jossa halvin kilpailija
        maksaakin jo lähes kolme kertaa enemmän!

        Etpä perustellut kommenttejasi sen kummemmin, en
        tosin ihmettele yhtään, sillä vaikeahan
        totuudelle pohjautuviin argumentteihin on
        vastalause löytää. Eli pisteet Jussille!


      • "Rehellisyys maan perii..
        Paavo K. kirjoitti:

        Minullakin on ollut Lada 110 omistuksessa nyt
        puolitoista vuotta ja moitteen sanaa ei heru.
        Mainitsenpa, että olen ajanut ko. autolla nyt
        70000 km eikä mitään vikaa ole tullut esiin.
        Ainoat käynnit huolloossa ovat olleet
        määräaikaishuoltoja eikä niissä ole tehty muuta
        kuin ohjekirjassa mainitut toimenpiteet! 60000 km
        määräaikaishuollossa vaihtoivat etujarrulevyt
        takuuseen totta kai. Koko määräaikaishuolto kesti
        n. 15 min. kaikkine toimenpiteineen! Tässä on nyt
        useampikin Lada 110:n oikea omistaja kertonut
        auton käytöstä ja toiminnasta, joten koeajajien
        tai muiden skeidaa jauhavien on syytä lopettaa
        valheet nopeasti, ettei koidu jälkiseuraamuksia
        julkisesta herjaamisesta!

        Näyttää vahvasti siltä, että Lada 110:n moittijat
        eivät ole koskaan edes ajaneet ko. autoa.
        Euroopassa useat arvostetut autolehdet ovat kerta
        toisensa jälkeen ylistäneet Lada 110:n
        ylivoimaista hinta-laatusuhdetta. Halvin Lada
        110:n kilpailija maksaa lähes kaksi kertaa
        enemmän, laatu lähes samaa luokkaa ja kokoluokka
        on itse asiassa täysin eri eli se kuuluu pikku
        autojen luokkaan, toisin kuin Lada 110 on
        tiloiltaan suuri ja luokitellaan keskisuurten
        autojen kastiin, jossa halvin kilpailija
        maksaakin jo lähes kolme kertaa enemmän!

        Etpä perustellut kommenttejasi sen kummemmin, en
        tosin ihmettele yhtään, sillä vaikeahan
        totuudelle pohjautuviin argumentteihin on
        vastalause löytää. Eli pisteet Jussille!

        Iltaa taas Ladalandian sujuvakynäinen satusetä!
        Oletkin ollut ihmeen hiljaa viime aikoina, mutta
        Ladaa koskeva runosuonesi on puhjennut jälleen
        kukkaan. Vitsistähän nuo kirjoituksesi lähinnä
        käyvät,sillä kukaan täysjärkinen autoilija ei
        noita tarinoitasi allekirjoita. Käy ihmeessä
        ruotsalaisella www.vibilagare.se-sivuilla ja
        tutustu "ihanneautosi" todellisiin
        ominaisuuksiin. Todellinen ruostepesä koko auto!
        Kyseiset testit ovat erittäin arvostettuja
        tavallisten autonomistajien keskuudessa, joten
        nuo höpinäsi Ladan "erinomaisuudesta" voidaan
        jättää omaan arvoonsa.


      • Erkki
        "Rehellisyys maan perii.. kirjoitti:

        Iltaa taas Ladalandian sujuvakynäinen satusetä!
        Oletkin ollut ihmeen hiljaa viime aikoina, mutta
        Ladaa koskeva runosuonesi on puhjennut jälleen
        kukkaan. Vitsistähän nuo kirjoituksesi lähinnä
        käyvät,sillä kukaan täysjärkinen autoilija ei
        noita tarinoitasi allekirjoita. Käy ihmeessä
        ruotsalaisella www.vibilagare.se-sivuilla ja
        tutustu "ihanneautosi" todellisiin
        ominaisuuksiin. Todellinen ruostepesä koko auto!
        Kyseiset testit ovat erittäin arvostettuja
        tavallisten autonomistajien keskuudessa, joten
        nuo höpinäsi Ladan "erinomaisuudesta" voidaan
        jättää omaan arvoonsa.

        Monet eurooppalaiset arvostetut autolehdet ovat
        kehuneet Lada 110:ä ja sen erinomaista hinta-
        laatusuhdetta. Eikä mikään ihme, sillä halvin
        kilpailija samassa kokoluokassa maksaa lähes
        kolme kertaa enemmän! Minä uskon mielummin
        eurooppalaisiin arvostettuihin laatuautolehtiin
        toisin kuin pieniin ruotsalaisiin tai
        suomalaisiin autolehtiin. En halua tässä esittää
        tarkempia väitteitä, mutta tiedän varsin hyvin
        miten asiat suomalaisten suosimassa Suomen
        suurimmassa autolehdessä asiat hoituvat.
        Arvosteluiden tärkeimpänä kriiterinä ei suinkaan
        ole puolueettomuus vaan aivan muut seikat.
        Kummallista kyllä tämän Suomen suurimman
        autolehden testeissä menestyvät numerosta toiseen
        samat automerkit. Eikä ole mikään ihmekään, sillä
        itsekin olen ollut todistamassa aivan vierestä
        kuinka golfkentällä kirjoituksen luonteesta
        sovuttiin tiettyä rahasummaa vastaan. Automyyjien
        kannattaa tietysti maksaa, kun myynti kasvaa.
        Mutta jatkuvasti saavat olla pelko perseessä,
        ettei käräytetä. Olisi varsin helppo nauhoittaa
        jokin keskustelu autolehden toimittajan ja
        jälleenmyyjän välillä. Tällaista on siis Suomessa
        tänä päivänä - aivan samanlaista kuin
        Neuvostoliitossa oli 20 vuotta sitten!


      • "Rehellisyys maan perii..
        Erkki kirjoitti:

        Monet eurooppalaiset arvostetut autolehdet ovat
        kehuneet Lada 110:ä ja sen erinomaista hinta-
        laatusuhdetta. Eikä mikään ihme, sillä halvin
        kilpailija samassa kokoluokassa maksaa lähes
        kolme kertaa enemmän! Minä uskon mielummin
        eurooppalaisiin arvostettuihin laatuautolehtiin
        toisin kuin pieniin ruotsalaisiin tai
        suomalaisiin autolehtiin. En halua tässä esittää
        tarkempia väitteitä, mutta tiedän varsin hyvin
        miten asiat suomalaisten suosimassa Suomen
        suurimmassa autolehdessä asiat hoituvat.
        Arvosteluiden tärkeimpänä kriiterinä ei suinkaan
        ole puolueettomuus vaan aivan muut seikat.
        Kummallista kyllä tämän Suomen suurimman
        autolehden testeissä menestyvät numerosta toiseen
        samat automerkit. Eikä ole mikään ihmekään, sillä
        itsekin olen ollut todistamassa aivan vierestä
        kuinka golfkentällä kirjoituksen luonteesta
        sovuttiin tiettyä rahasummaa vastaan. Automyyjien
        kannattaa tietysti maksaa, kun myynti kasvaa.
        Mutta jatkuvasti saavat olla pelko perseessä,
        ettei käräytetä. Olisi varsin helppo nauhoittaa
        jokin keskustelu autolehden toimittajan ja
        jälleenmyyjän välillä. Tällaista on siis Suomessa
        tänä päivänä - aivan samanlaista kuin
        Neuvostoliitossa oli 20 vuotta sitten!

        Olet toistanut nuo samat tarinat ennenkin,mutta
        mitään uutta et ole pystynyt tuomaan Lada-
        keskusteluun. Viittasit pieniin suomalaisiin ja
        ruotsalaisiin autolehtiin. Ennemmin luotan niihin
        kuin hevosmiesten tietotoimiston tietoihin mitä
        itse edustat!


      • Paavo K.

        Katso rikoslain 27 luku ja erityisesti pykälät 1-
        2, myös muut kannattaa lukea. Tulepa sen jälkeen
        uudestaan inisemään!

        Ja mitä tulee Venäjään, niin muistutan, että
        nykyään Venäjä on jopa Suomea kovempi
        markkinatalousmaa, jossa köyhille ei anneta
        armoa. Talouspolitiikka Venäjälle on monta kertaa
        ankarampaa kuin löysässä sossujen Suomessa.
        Esimerkiksi veropolitiikka Venäjällä suosii
        etenkin varakkaita ja suurituloisia.

        Olisikohan sinunkin aika siirtyä vihdoin
        Neuvostoliiton ajoista markkinatalousmaa Venäjän
        aikaan. Muistathan, että siitä on jo 12 vuotta,
        kun Berliinin muuri murtui. Tosin lyhyt aika
        näyttää olevan suomalaisen jääräpään mielessä!


      • Erkki
        "Rehellisyys maan perii.. kirjoitti:

        Olet toistanut nuo samat tarinat ennenkin,mutta
        mitään uutta et ole pystynyt tuomaan Lada-
        keskusteluun. Viittasit pieniin suomalaisiin ja
        ruotsalaisiin autolehtiin. Ennemmin luotan niihin
        kuin hevosmiesten tietotoimiston tietoihin mitä
        itse edustat!

        Useat arvistetut eurooppalaiset autolehdet ja
        muut autotoimittajat ovat kehuneet Lada 110:n
        ylivoimaisesti parasta hinta-laatusuhdetta.
        Mikäli haluat väkisin uskoa mielummin suomalaisia
        varsin kyseenalaisessa maineessa
        olevia "autolehtiä" niin mikä ettei. Mutta älä
        tule niiden tietojen valossa tälle palstalle
        valittamaan. Koitetaan pitää edes tämän palstan
        taso asiallisena, jooko?


      • lukija
        Erkki kirjoitti:

        Useat arvistetut eurooppalaiset autolehdet ja
        muut autotoimittajat ovat kehuneet Lada 110:n
        ylivoimaisesti parasta hinta-laatusuhdetta.
        Mikäli haluat väkisin uskoa mielummin suomalaisia
        varsin kyseenalaisessa maineessa
        olevia "autolehtiä" niin mikä ettei. Mutta älä
        tule niiden tietojen valossa tälle palstalle
        valittamaan. Koitetaan pitää edes tämän palstan
        taso asiallisena, jooko?

        Olin TM:n vakituinen tilaaja 10 vuotta, kunnes
        viime vuonna lopetin koko lehden, kun sain
        luotettavalta taholta tietoa lehden todellisista
        toimintatavoista. Sen jälkeen en ole lehteä edes
        vilkaissut. Joku sanoi TL:ssa olevan
        samantyyppistä meininkiä, mutta itse en ole
        saanut siitä riittävää näyttöä ainakaan
        toistaiseksi. Itse luen paria saksalaista ja yhtä
        ranskalaista autolehteä, joiden perusteella
        muodostan käsitykset eri automalleista.


      • "Rehellisyys maan perii..
        Erkki kirjoitti:

        Useat arvistetut eurooppalaiset autolehdet ja
        muut autotoimittajat ovat kehuneet Lada 110:n
        ylivoimaisesti parasta hinta-laatusuhdetta.
        Mikäli haluat väkisin uskoa mielummin suomalaisia
        varsin kyseenalaisessa maineessa
        olevia "autolehtiä" niin mikä ettei. Mutta älä
        tule niiden tietojen valossa tälle palstalle
        valittamaan. Koitetaan pitää edes tämän palstan
        taso asiallisena, jooko?

        Joo,yritetään olla tasapuolisen kriittisiä myös
        tuon Ladan kohdalla. Ei pelkkää kehumista vaan
        reilusti auton ongelmat on tuotava esille. Se on
        mielestäni aitoa keskustelua.
        Olisi hauska tietää missä eurooppalaisissa
        autolehdissä tätä uutta Lada 110:ä on kehuttu.
        Ihan vaan keskustelun pohjaksi!


      • 106 xsi
        Paavo K. kirjoitti:

        Minullakin on ollut Lada 110 omistuksessa nyt
        puolitoista vuotta ja moitteen sanaa ei heru.
        Mainitsenpa, että olen ajanut ko. autolla nyt
        70000 km eikä mitään vikaa ole tullut esiin.
        Ainoat käynnit huolloossa ovat olleet
        määräaikaishuoltoja eikä niissä ole tehty muuta
        kuin ohjekirjassa mainitut toimenpiteet! 60000 km
        määräaikaishuollossa vaihtoivat etujarrulevyt
        takuuseen totta kai. Koko määräaikaishuolto kesti
        n. 15 min. kaikkine toimenpiteineen! Tässä on nyt
        useampikin Lada 110:n oikea omistaja kertonut
        auton käytöstä ja toiminnasta, joten koeajajien
        tai muiden skeidaa jauhavien on syytä lopettaa
        valheet nopeasti, ettei koidu jälkiseuraamuksia
        julkisesta herjaamisesta!

        Näyttää vahvasti siltä, että Lada 110:n moittijat
        eivät ole koskaan edes ajaneet ko. autoa.
        Euroopassa useat arvostetut autolehdet ovat kerta
        toisensa jälkeen ylistäneet Lada 110:n
        ylivoimaista hinta-laatusuhdetta. Halvin Lada
        110:n kilpailija maksaa lähes kaksi kertaa
        enemmän, laatu lähes samaa luokkaa ja kokoluokka
        on itse asiassa täysin eri eli se kuuluu pikku
        autojen luokkaan, toisin kuin Lada 110 on
        tiloiltaan suuri ja luokitellaan keskisuurten
        autojen kastiin, jossa halvin kilpailija
        maksaakin jo lähes kolme kertaa enemmän!

        Etpä perustellut kommenttejasi sen kummemmin, en
        tosin ihmettele yhtään, sillä vaikeahan
        totuudelle pohjautuviin argumentteihin on
        vastalause löytää. Eli pisteet Jussille!

        Otteita Osoitteesta www.tuulilasi.fi:

        En ota kantaa tekstin oikeellisuuteen.

        "...Teho- tai vääntömomenttihuippuja ei ajossa
        huomaa. Moottori vetää tasaisesti matalilta
        kierroksilta aina rajoittimeen saakka.
        Kiihdytettäessä koneen käyntiääni on karkea ja se
        kuuluu melko voimakkaana ohjaamoon. 0–100 km/h -
        kiihdytyksessä jäimme 0,7 sekuntia valmistajan
        ilmoittamasta 14 sekunnin ajasta.

        Moottori ja vaihteisto on tuettu heikosti.
        Voimakkaasti kiihdytettäessä moottorin tukikumit
        joustavat liikaa ja moottori kolahtelee
        konehuoneen seiniin. Myös pakoputken kiinnikkeet
        ovat liian pehmeät ja putki kulkee liian lähellä
        runkoa. Putki kolahtelee koriin kaarteissa
        kiihdytettäessä ja töyssyissä.

        Vaihteenvalitsimen kankeat ja kulmikkaat liikkeet
        haittaavat nopeita kiihdytyksiä.
        Peruutusvaihdetta joutuu ensimmäisillä kerroilla
        hakemaan päälle muutamaan otteeseen. Pakki toki
        löytyy, kunhan valitsinta survaisee
        määrätietoisesti.

        Vaihteistosta kuuluu pienillä nopeuksilla
        ujellus. Ääni ei varmastikaan lopu nopeuden
        noustessa, vaan se peittyy moottoriäänen ja
        ajomelun alle.

        Tehokas jarruttaminen vaatii totuttelua, sillä
        voimakkaasti tehostetut jarrut lukitsevat
        herkästi toisen etupyörän. Jarrujen lämmettyä
        pyörien lukitsemiseen tarvittava poljinvoima
        kasvaa ja jarruttaminen on helpompaa. Peräkkäiset
        jarrutukset eivät huononna hidastuvuutta.

        Kevytmetalliset jarrurummut taka-akselilla ovat
        perintöä takaveto-Ladasta. Edessä on tuuletetut
        jarrulevyt. Kaarteessa jarrutettaessa auton perä
        kampeaa melko voimakkaasti sivulle, mikä saattaa
        yllättää.

        Suorituskyky on perheautolle riittävä. Moottori
        käy karheasti. Voimansiirtopaketin tuenta on
        riittämätön ja niin moottori kuin pakoputkikin
        osuvat kiihdytyksissä koriin."

        mielipiteet ovat mielipiteitä.


      • Paavo K.

        Ei kyse ole sitä, etteikö Ladaa saisi vihata vaan
        siitä, että jatkuva väärien asioiden
        julkituominen, kun tuolla jossakin ketjussa oli.
        Saahan sitä autoja arvostella, mutta se, että
        joku hörhö väittää Lada 110:n olleen ensimmäisten
        4000 km aikana pelkästään korjaamolla, on jo
        todella törkeätä Lada 110:n ja sen
        intressipiirissä olevien henkilöiden herjaamista.
        Toimenpiteet siltä osin ovat mahdollisia.

        Tarkennahan vähän tuota vihjailua Venäjän
        kaupasta, sillä minä käyn myös säännöllisesti
        kauppaa itärajan takana asuvien henkilöiden
        kanssa ja ainakaan minulla ei ole sen huonompia
        kokemuksia heistä kuin suomalaisistakaan. Totta
        kai kulttuurit ovat erilaiset ja on omaa
        typeryyttä jos antaa toisten kusta silmään. Ei
        liike-elämässä pärjää luottamalla toisten
        moraaliin ja omaan sinisilmäisyyteen!


      • Paavo K.
        106 xsi kirjoitti:

        Otteita Osoitteesta www.tuulilasi.fi:

        En ota kantaa tekstin oikeellisuuteen.

        "...Teho- tai vääntömomenttihuippuja ei ajossa
        huomaa. Moottori vetää tasaisesti matalilta
        kierroksilta aina rajoittimeen saakka.
        Kiihdytettäessä koneen käyntiääni on karkea ja se
        kuuluu melko voimakkaana ohjaamoon. 0–100 km/h -
        kiihdytyksessä jäimme 0,7 sekuntia valmistajan
        ilmoittamasta 14 sekunnin ajasta.

        Moottori ja vaihteisto on tuettu heikosti.
        Voimakkaasti kiihdytettäessä moottorin tukikumit
        joustavat liikaa ja moottori kolahtelee
        konehuoneen seiniin. Myös pakoputken kiinnikkeet
        ovat liian pehmeät ja putki kulkee liian lähellä
        runkoa. Putki kolahtelee koriin kaarteissa
        kiihdytettäessä ja töyssyissä.

        Vaihteenvalitsimen kankeat ja kulmikkaat liikkeet
        haittaavat nopeita kiihdytyksiä.
        Peruutusvaihdetta joutuu ensimmäisillä kerroilla
        hakemaan päälle muutamaan otteeseen. Pakki toki
        löytyy, kunhan valitsinta survaisee
        määrätietoisesti.

        Vaihteistosta kuuluu pienillä nopeuksilla
        ujellus. Ääni ei varmastikaan lopu nopeuden
        noustessa, vaan se peittyy moottoriäänen ja
        ajomelun alle.

        Tehokas jarruttaminen vaatii totuttelua, sillä
        voimakkaasti tehostetut jarrut lukitsevat
        herkästi toisen etupyörän. Jarrujen lämmettyä
        pyörien lukitsemiseen tarvittava poljinvoima
        kasvaa ja jarruttaminen on helpompaa. Peräkkäiset
        jarrutukset eivät huononna hidastuvuutta.

        Kevytmetalliset jarrurummut taka-akselilla ovat
        perintöä takaveto-Ladasta. Edessä on tuuletetut
        jarrulevyt. Kaarteessa jarrutettaessa auton perä
        kampeaa melko voimakkaasti sivulle, mikä saattaa
        yllättää.

        Suorituskyky on perheautolle riittävä. Moottori
        käy karheasti. Voimansiirtopaketin tuenta on
        riittämätön ja niin moottori kuin pakoputkikin
        osuvat kiihdytyksissä koriin."

        mielipiteet ovat mielipiteitä.

        Taas kävi siis niin, ettei maahantuoja tai
        jälleenmyyjä ollutkaan tarjonnut sille TL:n
        toimittajalle illallista kaikkine lisukkeineen.
        Tällaistahan se on edelleen "vapaassa" Suomessa.
        Sehän on tunnettu tosiasia, että Ladan
        käyttäjäkunta on rehellistä eivätkä sorru
        vilppiin.

        Ja mitä helvettiä kuvittelit saavasi markkinoiden
        ylivoimaisesti halvimmasta autosta?! Luulitko
        saavasi Mersun ominaisuudet?! Lada 110:n hinta-
        laatusuhde on todettu monien arvostettujen
        eurooppalaisten autolehtien puolesta
        ylivoimaisesti parhaaksi!


      • 106 xsi
        Paavo K. kirjoitti:

        Taas kävi siis niin, ettei maahantuoja tai
        jälleenmyyjä ollutkaan tarjonnut sille TL:n
        toimittajalle illallista kaikkine lisukkeineen.
        Tällaistahan se on edelleen "vapaassa" Suomessa.
        Sehän on tunnettu tosiasia, että Ladan
        käyttäjäkunta on rehellistä eivätkä sorru
        vilppiin.

        Ja mitä helvettiä kuvittelit saavasi markkinoiden
        ylivoimaisesti halvimmasta autosta?! Luulitko
        saavasi Mersun ominaisuudet?! Lada 110:n hinta-
        laatusuhde on todettu monien arvostettujen
        eurooppalaisten autolehtien puolesta
        ylivoimaisesti parhaaksi!

        Raimo Tuomi Aamulehti 25.03.2001

        "Lada 110 STW - Perusauto ja paljon peltiä
        Jos auton pitää pääasiassa olla vain
        perusluotettava kulkuväline pisteestä A
        pisteeseen B, valinta voi olla vaikka Lada.

        Jos auton pitää täyttää muitakin toiveita,
        kannattaa katsoa itänaapuria pitemmälle.

        Lada 110 STW kärsii ehkä vanhahtavasta
        muotoilusta, syvälle niiaavasta alustasta ja
        harmittavista pikkupuutteista, mutta tarjoaa
        toisaalta omassa hintaluokassaan mukavat tilat ja
        paljon kuljetuskykyä.

        Perään mahtuu enimmillään tavaraa 1450 litraa ja
        katolle lisää, joten kuormajuhtana Lada on
        harkinnan arvoinen. Olkoonkin, että paljon pitää
        antaa autolle anteeksi.

        "Ladassa on kaikki tarpeellinen eikä mitään
        turhaa". Mainoslause pitää lähes paikkansa.


        Muovityön jälki repsottaa
        Kymmenen vuotta sitten Lada olisi ollut modernin
        näköinen auto. Myös varustus olisi ollut
        kohdallaan. Aika on kuitenkin ehtinyt kulkea
        näissä suhteissa itäfarkun ohi.

        Autoon istuessa huomaa heti penkit, jotka ovat
        aivan liian pehmeät, eikä verhoilukangaskaan
        oikein istu suomalaiseen makuun.

        Hämmästys on kuitenkin melkoinen, kun yli 400
        kilometrin koeajolenkin jälkeenkään selkä tai
        istumalihakset eivät ole puutuneet yhtään.
        Yllättäen penkeissä onkin hyvä istua, ja
        sivuttaistukeakin riittää. Vain säätövara taakse
        loppuu kesken.

        Toinen huomiotaherättävä piirre on muovityön
        laatu. Veli-venäläinen ei ole oppinut vielä
        taivuttelemaan muovia ihan kilpailijoidensa
        tahtiin, ja moni sauma tai reunapinta repsottaa
        koeajoautossa ikävästi.

        Kojelaudan ja hallintalaitteiden muotoilu on
        muutenkin...miten sen nyt
        sanoisi...mielenkiintoista.


        Kone ei veny kiihdytyksiin
        Kaupunkiajossa Lada on raskas käsitellä, sillä
        ohjaustehostinta ei ole. Ohjaus kärsii myös
        tunnottomuudesta, joka toisin korjautuu aika
        hyvin maantienopeuksilla. Kovemmassa vauhdissa
        Lada on varsin tunnokas ja reagoi herkästi.

        Puolitoistalitrainen moottori ei pidä pahempaa
        ääntä, mutta tuulten ja alustaäänien
        eristämisessä on vielä työtä.

        Tehoja koneesta löytyy vain 78 hevosvoimaa, joten
        Ladalla on turha yrittää kovia kiihdytyksiä.
        Bensaa kului maantieajoa painottavalla lenkillä 8
        litraa satasella.

        Lada on hinnoiteltu niin, että rahalla tuntuu
        kaikesta huolimatta saavan vastinetta. Lähtöhinta
        ilman toimituskuluja on 69 900 markkaa.

        Vakiovarusteina tulevat mm. sisäilman kierto ja
        automaattinen lämmityslaite sekä ohjauspyörän
        korkeussäätö.

        Lisähintaan Ladaan paketoidaan keskuslukitus,
        sähköikkunat sekä valomuisti. Perusmallissa valot
        jäävätkin turhan helposti päälle. Varustelistaan
        kaipaisi vielä ainakin lasinpesimiä etulyhdyille.


        Ajo-ominaisuuksissa eniten parannettavaa
        Matkustamon varusteista kannattaa erikseen
        mainita kello. Se ei ole mitään äänetöntä
        digitaalimallia, vaan viisarit liikkuvat
        eteenpäin kuuluvan raksutuksen tahdissa.

        Tunnelma on ajaton kuin Vienan perukoille
        unohtuneessa karjalaismökissä kellon kulkua
        kuunnellessa.

        Ennen muuta Lada paranisi, jos sen ajettavuus
        kehittyisi nykyisestä keskiraskaasta
        traktorimallista kevyempään ja herkempään
        suuntaan.

        Ladalla on todellakin koko ajan tekemisen
        meininki auton jyristellessä eteenpäin.

        Kun vielä ohjaus klappaa ja vaihdekeppi liikkuu
        laajoissa kaarissa, Lada ei oikein istu tukevasti
        käteen.

        Kaarteissa kori ja jousitus pohjaavat liiankin
        helposti. Ladassa on McPherson-tyyppinen jousitus
        niin edessä kuin takanakin, mutta ainakaan tässä
        sovelluksessa siitä ei ole saatu kaikkia tehoja
        irti."


      • Paavo K.
        106 xsi kirjoitti:

        Raimo Tuomi Aamulehti 25.03.2001

        "Lada 110 STW - Perusauto ja paljon peltiä
        Jos auton pitää pääasiassa olla vain
        perusluotettava kulkuväline pisteestä A
        pisteeseen B, valinta voi olla vaikka Lada.

        Jos auton pitää täyttää muitakin toiveita,
        kannattaa katsoa itänaapuria pitemmälle.

        Lada 110 STW kärsii ehkä vanhahtavasta
        muotoilusta, syvälle niiaavasta alustasta ja
        harmittavista pikkupuutteista, mutta tarjoaa
        toisaalta omassa hintaluokassaan mukavat tilat ja
        paljon kuljetuskykyä.

        Perään mahtuu enimmillään tavaraa 1450 litraa ja
        katolle lisää, joten kuormajuhtana Lada on
        harkinnan arvoinen. Olkoonkin, että paljon pitää
        antaa autolle anteeksi.

        "Ladassa on kaikki tarpeellinen eikä mitään
        turhaa". Mainoslause pitää lähes paikkansa.


        Muovityön jälki repsottaa
        Kymmenen vuotta sitten Lada olisi ollut modernin
        näköinen auto. Myös varustus olisi ollut
        kohdallaan. Aika on kuitenkin ehtinyt kulkea
        näissä suhteissa itäfarkun ohi.

        Autoon istuessa huomaa heti penkit, jotka ovat
        aivan liian pehmeät, eikä verhoilukangaskaan
        oikein istu suomalaiseen makuun.

        Hämmästys on kuitenkin melkoinen, kun yli 400
        kilometrin koeajolenkin jälkeenkään selkä tai
        istumalihakset eivät ole puutuneet yhtään.
        Yllättäen penkeissä onkin hyvä istua, ja
        sivuttaistukeakin riittää. Vain säätövara taakse
        loppuu kesken.

        Toinen huomiotaherättävä piirre on muovityön
        laatu. Veli-venäläinen ei ole oppinut vielä
        taivuttelemaan muovia ihan kilpailijoidensa
        tahtiin, ja moni sauma tai reunapinta repsottaa
        koeajoautossa ikävästi.

        Kojelaudan ja hallintalaitteiden muotoilu on
        muutenkin...miten sen nyt
        sanoisi...mielenkiintoista.


        Kone ei veny kiihdytyksiin
        Kaupunkiajossa Lada on raskas käsitellä, sillä
        ohjaustehostinta ei ole. Ohjaus kärsii myös
        tunnottomuudesta, joka toisin korjautuu aika
        hyvin maantienopeuksilla. Kovemmassa vauhdissa
        Lada on varsin tunnokas ja reagoi herkästi.

        Puolitoistalitrainen moottori ei pidä pahempaa
        ääntä, mutta tuulten ja alustaäänien
        eristämisessä on vielä työtä.

        Tehoja koneesta löytyy vain 78 hevosvoimaa, joten
        Ladalla on turha yrittää kovia kiihdytyksiä.
        Bensaa kului maantieajoa painottavalla lenkillä 8
        litraa satasella.

        Lada on hinnoiteltu niin, että rahalla tuntuu
        kaikesta huolimatta saavan vastinetta. Lähtöhinta
        ilman toimituskuluja on 69 900 markkaa.

        Vakiovarusteina tulevat mm. sisäilman kierto ja
        automaattinen lämmityslaite sekä ohjauspyörän
        korkeussäätö.

        Lisähintaan Ladaan paketoidaan keskuslukitus,
        sähköikkunat sekä valomuisti. Perusmallissa valot
        jäävätkin turhan helposti päälle. Varustelistaan
        kaipaisi vielä ainakin lasinpesimiä etulyhdyille.


        Ajo-ominaisuuksissa eniten parannettavaa
        Matkustamon varusteista kannattaa erikseen
        mainita kello. Se ei ole mitään äänetöntä
        digitaalimallia, vaan viisarit liikkuvat
        eteenpäin kuuluvan raksutuksen tahdissa.

        Tunnelma on ajaton kuin Vienan perukoille
        unohtuneessa karjalaismökissä kellon kulkua
        kuunnellessa.

        Ennen muuta Lada paranisi, jos sen ajettavuus
        kehittyisi nykyisestä keskiraskaasta
        traktorimallista kevyempään ja herkempään
        suuntaan.

        Ladalla on todellakin koko ajan tekemisen
        meininki auton jyristellessä eteenpäin.

        Kun vielä ohjaus klappaa ja vaihdekeppi liikkuu
        laajoissa kaarissa, Lada ei oikein istu tukevasti
        käteen.

        Kaarteissa kori ja jousitus pohjaavat liiankin
        helposti. Ladassa on McPherson-tyyppinen jousitus
        niin edessä kuin takanakin, mutta ainakaan tässä
        sovelluksessa siitä ei ole saatu kaikkia tehoja
        irti."

        Koita nyt jo uskoa, että Lada 110:n arvostelu on
        kirjoitettu pettymykset Ladan edustajiin
        mielessä. Koittavat opettaa, että seuraavalla
        kerralla kannattaisi käyttää vähän rahaa! Täytyy
        muuten sanoa, että aika heikko olet omalta
        päätöksentekokyvyltäsi, jos ostit esim. tuon
        Peugeotin joidenkin arvosteluiden pohjalta.
        Ainakin minä ostan auton ihan omien kokemusteni
        pohjalta enkä välitä paskan vertaa mitä joku
        helvetin lahjottu toimittaja kirjoittaa!
        Muistutan myös, että monet eurooppalaiset
        ARVOSTETUT autolehdet ovat ylistäneet Lada 110:n
        ylivoimaista hinta-laatusuhdetta!

        Ja jos tosiaan haluat brassailla nahkapenkeillä
        tai jalopuusisustuksella niin älä ihmeessä osta
        Ladaa, sillä Lada 110 on tehty ihmiselle, joka
        haluaa maksaa autoilusta mahdollisimman vähän
        eikä mistään turhasta. Nuo muut lelut jätämme
        lapsellisille autopojille, joiden elämä koostuu
        pääasiassa siitä pihalla seisovasta 15-vuotiaasta
        Corollan romusta ja kruisailuista torin ja aseman
        väliä perjantai- ja lauantai-iltaisin!


      • ei jäsenkirjaa
        Paavo K. kirjoitti:

        Ei kyse ole sitä, etteikö Ladaa saisi vihata vaan
        siitä, että jatkuva väärien asioiden
        julkituominen, kun tuolla jossakin ketjussa oli.
        Saahan sitä autoja arvostella, mutta se, että
        joku hörhö väittää Lada 110:n olleen ensimmäisten
        4000 km aikana pelkästään korjaamolla, on jo
        todella törkeätä Lada 110:n ja sen
        intressipiirissä olevien henkilöiden herjaamista.
        Toimenpiteet siltä osin ovat mahdollisia.

        Tarkennahan vähän tuota vihjailua Venäjän
        kaupasta, sillä minä käyn myös säännöllisesti
        kauppaa itärajan takana asuvien henkilöiden
        kanssa ja ainakaan minulla ei ole sen huonompia
        kokemuksia heistä kuin suomalaisistakaan. Totta
        kai kulttuurit ovat erilaiset ja on omaa
        typeryyttä jos antaa toisten kusta silmään. Ei
        liike-elämässä pärjää luottamalla toisten
        moraaliin ja omaan sinisilmäisyyteen!

        "joku hörhö väittää Lada 110:n olleen
        ensimmäisten
        4000 km aikana pelkästään korjaamolla, on jo
        todella törkeätä Lada 110:n ja sen
        intressipiirissä olevien henkilöiden herjaamista"

        Mitä tuo oli jos ei kyseisen henkilön
        herjaamista. Mistä sinä sen tiedät että onko
        kyseiseen Ladaan tehty paljon remonttia. Vai
        tunnetko sinä kaikki omistajat ja autot. Mun
        auton hinnalla saa autokuormallisen Ladoja ja
        siihenkin on tehty remonttia. Entäs sitten? Ei ne
        laitteet särkymättömiä ole.

        Venäläisistä tarkoitin vaikka sitä kun Kursk
        upposi. Ensiksi kiellettään kaikki ja sitten
        syytetään muita omista töppöilyistä. Valheiden
        kertominen on siellä oikea kansallisurheilu. Sama
        touhu jatkuu kuin Neuvostoliiton aikana. Vaikka
        maassa vallitsee kovat markkinatalouslait,
        valitettavasti liian suuri osa ihmisistä on
        vielä "ryssiä".
        Minä teen paljon mielummin kauppa muiden kuin
        heidän kanssaan.


      • Paavo K.
        ei jäsenkirjaa kirjoitti:

        "joku hörhö väittää Lada 110:n olleen
        ensimmäisten
        4000 km aikana pelkästään korjaamolla, on jo
        todella törkeätä Lada 110:n ja sen
        intressipiirissä olevien henkilöiden herjaamista"

        Mitä tuo oli jos ei kyseisen henkilön
        herjaamista. Mistä sinä sen tiedät että onko
        kyseiseen Ladaan tehty paljon remonttia. Vai
        tunnetko sinä kaikki omistajat ja autot. Mun
        auton hinnalla saa autokuormallisen Ladoja ja
        siihenkin on tehty remonttia. Entäs sitten? Ei ne
        laitteet särkymättömiä ole.

        Venäläisistä tarkoitin vaikka sitä kun Kursk
        upposi. Ensiksi kiellettään kaikki ja sitten
        syytetään muita omista töppöilyistä. Valheiden
        kertominen on siellä oikea kansallisurheilu. Sama
        touhu jatkuu kuin Neuvostoliiton aikana. Vaikka
        maassa vallitsee kovat markkinatalouslait,
        valitettavasti liian suuri osa ihmisistä on
        vielä "ryssiä".
        Minä teen paljon mielummin kauppa muiden kuin
        heidän kanssaan.

        Minulla on käytössä erinäisiä tilastoja Lada 110 -
        mallin autoissa esiintyneissä vioissa
        takuukorjauksien aikana. Jos niistä lähtee
        ynnäämään kirjoittajan mainitsemia vikoja, niin
        todennäköisyys on vähemmän kuin lottovoiton. Ja
        muistutan, ettei tuo kirjoitus ole ollenkaan
        ainut laatuaan, vaan niitä on esiintynyt lähes
        säännöllisesti! Pitemmän päälle tällainen
        ammattimaiseksikin luokiteltava toiminta (esim.
        kilpailijan puolelta) varmasti vaikuttaa Ladan
        imagoon, markkinointiin ja ehkä jopa myyntiin.
        Siksi toimenpiteitä harkitaan mikäli herjaus
        Ladaa kohtaan jatkuu tällä palstalla.

        Hetkinen, miten voit tietää, ettei Kurskin
        onnetomuuden taustalla ollut joku ulkopuolinen?
        Tietääkseni tutkimukset ovat edelleen sillä
        saralla käynnissä. Se on vahvistettu, että
        uppoamisen aiheutti aluksen oma ammus, mutta
        epävarmaa on mistä räjähdys sai alkunsa. En
        ymmärrä mitä kummallista tässä tapauksessa on. Ei
        kai tällaisen luokan asioissa voi mennä sanomaan
        mistään varmaa ennen kuin jokainen asianhaara on
        tutkittu.

        Mitä tarkoitat, että monet ovat
        edelleen "ryssiä"? Jos köyhiin haluat viitata,
        niin totta kai niitä on siellä samalla tavalla
        kuin esim. Suomessa. Tietääkseni yksikään valtio
        ei ole pystynyt turvaamaan jokaiselle
        kansalaiselle perustoimeentuloa, vaikka eletään
        jo näinkin nykyaikaa.

        Nytkö teetkin kauppaa jo muiden kanssa?
        Nopeastipa sinun liikekumppanisi vaihtuvat!


      • ei jäsenkirjaa
        Paavo K. kirjoitti:

        Minulla on käytössä erinäisiä tilastoja Lada 110 -
        mallin autoissa esiintyneissä vioissa
        takuukorjauksien aikana. Jos niistä lähtee
        ynnäämään kirjoittajan mainitsemia vikoja, niin
        todennäköisyys on vähemmän kuin lottovoiton. Ja
        muistutan, ettei tuo kirjoitus ole ollenkaan
        ainut laatuaan, vaan niitä on esiintynyt lähes
        säännöllisesti! Pitemmän päälle tällainen
        ammattimaiseksikin luokiteltava toiminta (esim.
        kilpailijan puolelta) varmasti vaikuttaa Ladan
        imagoon, markkinointiin ja ehkä jopa myyntiin.
        Siksi toimenpiteitä harkitaan mikäli herjaus
        Ladaa kohtaan jatkuu tällä palstalla.

        Hetkinen, miten voit tietää, ettei Kurskin
        onnetomuuden taustalla ollut joku ulkopuolinen?
        Tietääkseni tutkimukset ovat edelleen sillä
        saralla käynnissä. Se on vahvistettu, että
        uppoamisen aiheutti aluksen oma ammus, mutta
        epävarmaa on mistä räjähdys sai alkunsa. En
        ymmärrä mitä kummallista tässä tapauksessa on. Ei
        kai tällaisen luokan asioissa voi mennä sanomaan
        mistään varmaa ennen kuin jokainen asianhaara on
        tutkittu.

        Mitä tarkoitat, että monet ovat
        edelleen "ryssiä"? Jos köyhiin haluat viitata,
        niin totta kai niitä on siellä samalla tavalla
        kuin esim. Suomessa. Tietääkseni yksikään valtio
        ei ole pystynyt turvaamaan jokaiselle
        kansalaiselle perustoimeentuloa, vaikka eletään
        jo näinkin nykyaikaa.

        Nytkö teetkin kauppaa jo muiden kanssa?
        Nopeastipa sinun liikekumppanisi vaihtuvat!

        Sinä olet klassinen esimerkki vanhasta
        kommunistista joka ei ole tajunnut että se
        idologia kaatui omaan mahdottomuuteensa ja on
        kuollut ja kuopattu.
        Sinussa/autossa/järjestelmässä ei tietysti ole
        mitään vikaa, syytetään vain kaikesta muita.

        Jos luulet että omia markkinaosuuksia kasvatetaan
        esim. automyyjien toimesta haukkumalla
        kilpailijoiden tuotteita, olet totaalisen
        väärässä. Kauppaa tehdään ihan muulla tavalla.

        Kursk oli vain yksi esimerkki. Eihän itäblokin
        urheilijoissakaan ollut mitään vikaa ennenkuin
        heitä alettiin testata länsimaissa. Ilmeisesti
        ihmeellisen sattuman johdosta heidän
        tuloskuntonsa romahti samaan aikaan. Vai
        muistatko entisen Itä-Saksan naiskuulantyöntäjiä.
        Systeemiin kuuluu että kaikki kielletään
        viimeiseen asti ja valehdellan loput. Tälläisiä
        esimerkkejä löytyy historiasta tuhansia ja taas
        tuhansia, valitettavasti.

        Ryssä ei todellakaan tarkoita köyhää ! Se oli
        sinun ihan oma johtopäätöksesi.

        Teemme kauppaa muutamaan kymmeneen maahan ja
        Venäjä on vain yksi muiden joukossa.
        Liikevaihdostamme on n. 85% ulkomaankauppaa,
        uskoisin tietäväni mistä puhun.


      • Paavo K.
        ei jäsenkirjaa kirjoitti:

        Sinä olet klassinen esimerkki vanhasta
        kommunistista joka ei ole tajunnut että se
        idologia kaatui omaan mahdottomuuteensa ja on
        kuollut ja kuopattu.
        Sinussa/autossa/järjestelmässä ei tietysti ole
        mitään vikaa, syytetään vain kaikesta muita.

        Jos luulet että omia markkinaosuuksia kasvatetaan
        esim. automyyjien toimesta haukkumalla
        kilpailijoiden tuotteita, olet totaalisen
        väärässä. Kauppaa tehdään ihan muulla tavalla.

        Kursk oli vain yksi esimerkki. Eihän itäblokin
        urheilijoissakaan ollut mitään vikaa ennenkuin
        heitä alettiin testata länsimaissa. Ilmeisesti
        ihmeellisen sattuman johdosta heidän
        tuloskuntonsa romahti samaan aikaan. Vai
        muistatko entisen Itä-Saksan naiskuulantyöntäjiä.
        Systeemiin kuuluu että kaikki kielletään
        viimeiseen asti ja valehdellan loput. Tälläisiä
        esimerkkejä löytyy historiasta tuhansia ja taas
        tuhansia, valitettavasti.

        Ryssä ei todellakaan tarkoita köyhää ! Se oli
        sinun ihan oma johtopäätöksesi.

        Teemme kauppaa muutamaan kymmeneen maahan ja
        Venäjä on vain yksi muiden joukossa.
        Liikevaihdostamme on n. 85% ulkomaankauppaa,
        uskoisin tietäväni mistä puhun.

        Olisi kaikkien kannalta parasta, jos siirtyisit
        sieltä 70-luvulta tähän päivään. Ymmärtäisit
        asioita hieman eri tavalla.

        Heh, missäs olen väittänyt, että Ladan
        markkinaosuus kasvaisi näiden keskusteluiden
        ansiosta. EN MISSÄÄN! Se ei olekaan
        tarkoituksena, vaan se, ettei ihan puuta heinää
        pääse ihmisten silmille ilman kritiikkiä.

        HAHAHAHAA!!! No nythän varsinaisen vitsin
        murjautit!!! TULEEKO MIELEEN SUOMEN VIIME
        AIKAISET DOPING-SKANDAALIT!!!??? MITENKÄS NIIDEN
        SUHTEEN KÄVI?! MUISTAAKSENI KAIKKI KIELLETTIIN
        VIIMEISEEN ASTI KUNNES OLI PAKKO NÖYRTYÄ FIS:N
        EDESSÄ!! Öhym. Se siitä.

        Muistahan kauppaa tehdessäsi, että Venäjällä on
        pääomia niin paljon, että maata aliarvioiminen on
        silkkaa hölmöyttä ja takaa kilpailijalle mitä
        erinomaisemmat puitteet! Minusta venäläinen
        kauppamies on mitä mainoin kumppani, kunhan vain
        tuntee vastapuolen ominaisuudet ja maan tavat
        riittävän hyvin. Mitä mainiointa tapaa käydä
        kauppaa! Ovat erittäin anteliaita myös virallisen
        osuuden päätyttyä, krhm. No, se siitä tällä
        kertaa.


    • paska mikä paska

      Vai on Delta-autossa niin rahat vähissä että
      pitää jo mainoksetkin pistää ilmaisnettiin. Ei
      ihme, sillä kyllä vannoutuneetkin kommunistit jo
      senverran tienaavat että haluavat autolta
      muutakin ominaisuuksia kuin ryssänhajun.
      Minä ainakin ostin taannoin 6000 mk:n Volkkarin
      joka toimi kuin junavessa, tuttavallani taas uusi
      ryssänrauta vittuili jatkuvasti. Vannoi ettei
      osta toista!
      Riisukaa aatteet ja mitä jää jäljelle?
      V: -70 luvun Fiat helvetin huonosti tehtynä!

      • Esko

        Kannattaisi sinunkin siirtyä nykyaikaan eikä elää
        siellä 30 vuoden takaisessa kommarimaailmassa!
        Tiedoksi vaan, että Ladan valmistusmaassa on
        kommunistivalta ollut jo vuosikymmeniä
        historiaa!!!

        Koko kirjoitus on täyttä skeidaa, joten jätän sen
        omaan arvoonsa ja toivon ettei vastaava tule
        toistumaan. Tai muuten toimenpiteitä harkitaan!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe