Kopioin alla olevan kirjoituksen siitä syystä,
että palstalle oli taas päässyt joku urpo
puhumaan täyttä shittiä täydellisestä Lada
110:sta.
Minulla on ollut Lada 110 nyt kaksi vuotta ja
kilometrejä mittarissa on 85000. Ainoat käyntini
ystävällisessä merkkihuollossa ovat olleet
pelkkiä öljynvaihtoja, jotka ovat todella
edullisia, kuten kaikki muutkin Lada 110:n
huoltopaketit. Tämän kanssa ei siis tarvitse itse
liata sormiaan, vaan voi suoraan ajaa
ammattitaitoiseen, nopeaan ja ystävälliseen
merkkihuoltoon, jossa mukavat asentajat huoltavat
Lada 110:n vain muutamassa minuutissa. Minulla
huolto on ollut valmis heti kun olen juonut
ilmaiset kahvit ja lukenut päivän lehdet
viihtyisässä merkkiliikkeen odotustilassa. Asun
täällä pk-seudulla, joten olen asioinut Delta-
Autossa, mutta olen kuullut, ettei työn laatu ja
ystävällisyys häpeä muuallakaan Suomessa!
Muistithan, että Lada 110:ssa on reilu takuu,
joten vaikka nuo keksimäsi asiat olisivatkin
vioittuneet, niin merkkihuolto korjaa ne
tietenkin vastikkeetta. Vastaavaa takuutahan ei
saa muuhun saman hintaiseen käytettyyn autoon
ollenkaan. Lada 110 on niin halpa, että kun
halvin kilpailija maksaa kaksi noin kertaa
enemmän, niin ainoa "vertailukohde" on käytetyt
autot, jotka ovat tosin jo varsin rapistuneita ja
muutenkin huonokuntoisia toisten rääkkäämiä
autoja.
Lada 110 onmahdollisuus valita kolmesta eri
mallivaihtoehdosta eli klassisen tyylikäs sedan,
tilava farkku koko perheen käyttöön ja aina
sporttinen HB-malli, jolla kelpaa huristella
kaupungin kiihkeässä yössä.
Moottorina on tehokas ja sitkeä 1.5 litran
monipistesuihkutuksella varustettu voimanpesä,
jossa riittää vääntöä suurempiinkin mäkiin.
Polttoaineen annostelu on elektronisesti
säädelty, joten voit olla varma, että Ladan jo
legendaariseksikin muodostunut
kylmäkäynnistysominaisuus pätee 110:n kohdalla
myös. Tämä auto on tehty palvelemaan yhtä hyvin
Pohjois-Siperian 40 asteen pakkasessa kuin Etelä-
Venäjän 40 asteen helteessä. Mikä muu
autonvalmistaja kykenee takaamaan vastaavan
varmuuden? EI MIKÄÄN. Suurin osa autokannastamme
ei kestäisi Suomen ankaraa talvea ilman
lohkolämmittimiä ym. webastoja. Lada 110:n
omistajana moiset vempaimet voi tyystin unohtaa
ja siirtyä niiltäkin osin nykypäivään.
Ajettavuuskin on huippuluokkaa: McPherson
iskunvaimentimet takaavat pehmeän kyydin ja
poikittainen alatukivarsi varmistaa suuntavakaan
ajon, joten auto käyttäytyy miellyttävästi myös
poikkeuksellisissa ääritilanteissa.
Lada 110 STW farmari sopii kuin nyrkki silmään
suurellekin perheelle, sillä käytännöllisesti
avautuva takaluukku tarjoaa reilun kuormaustilan
ja kiitellyt tavaratilat tarjoavat tilan
useammallekin matkalaukulle, joten enää et
tarvitse vanhanaikaista ja naurettavaa
suksiboksia katolle tai peräkärryä, kun lähdet
perheen kanssa esimerkiksi Lappiin hiihtolomalla.
Eikä enää tarvitse kysellä mökin vuokraajalta
onko sähkötolppaa lähellä, sillä Lada 110
käynnistyy 100% varmasti jokaisella säällä. Täten
voit unohtaa myös yölliset auton lämpimäksi
ajamiset ja keskittyä rentouttavaan yöuneen tai
muuhun ajanviettoon. Myös se toinen tai kolmaskin
olut on mahdollista ottaa saunan jälkeen toisin
kuin ennen, kun autoa piti lähteä yöllä ajamaan
lämpimäksi.
Lada 110:ssa on myös ergonomisesti muotoillut
istuimet sekä edessä että takana, joten voit
unohtaa selkävaivat tähän päivään! Pitkäkin matka
taittuu mukavan jouheasti ja olet pirteänä myös
perille päästyäsi.
Bensapihi Lada 110 on tehty autoksi, jossa ei ole
mitään turhaa, mutta on kaikki tarvittava. Näin
ollen et maksa mistään turhasta, vaan ainoastaan
auton tehtävästä. Lada 110 on tehty nimenomaan
varmaksi palvelijaksi kuljettamaan ihmistä
paikasta toiseen. Se sopii ihmiselle, joka ei
halua panostaa autoiluun suuria summia rahaa,
vaan ainoastaan välttämättömän. Varmasti
jokaisella on auton lisäksi paljon tärkeämpiäkin
kohteita vähille markoilla Suomessa, jossa kova
autoverotus masentaa jokaisen autonostajan. Mutta
ei hätää, Lada 110 on jo valmiiksi hinnoiteltu
tulevaa autoeropäätöstä silmällä pitäen. Eli
jälleenmyyjä on tinkinyt omista katteistaan ja
tarjonnut Lada 110:n ostajalle mitä mainioimman
tilaisuuden hankkia auto tässä epävarmassa
markkinatilanteessa. LADA 110 ON SIIS
ALIHINNOITELTU! Tämän parempaa ostosta et siis
voi tänä epävarmana aikana tehdä!
Joten tästä lähin voit unohtaa ne vanhat
kaatopaikkakunnossa olevat romukasasi ja hankkia
tilalle upo uuden Lada 110:n, jossa mukana on
tietysti reilu takuu, joten autoon budjetoidut
rahat eivät varmasti pääse riistäytymään käsistä.
Helpottaa elämää siis joka suhteessa ja vapauttaa
pääomia paljon hyödyllisempiin asioihin. Olen
myös kuullut, että Ladan jälleenmyyjä lupaa
vanhasta jopa arvottomasta, mutta ajokuntoisesta
ja katsastetusta romukasasta jopa 10000 mk
antaessasi sen vaihdossa uuteen Lada 110:een.
Tähän kun lisätään lähes nollakorko pitkällä
maksuajalla niin mitä enää odotat! Lada 110:n
hankinta on sekä ympäristöteko että sijoitus
itseesi ja varmoihin kilometreihin!
No, enhän minä voi ketään pakottaa huomenna
lähimmälle Lada -jälleenmyyjälle, mutta mieti
asiaa ja tee oikea valinta! Mahdollisuus varmaan
ja mukavaan autoiluun on olemassa ilman suuria
rahasäkkejä!
LOISTAVA LADA 110
20
1410
Vastaukset
- 106 xsi
Mielipiteet ovat mielipiteitä, mutta tuo teksti
oli täyttä luonnon lannoitetta...huhhuh!
"Tämän parempaa ostosta et siis
voi tänä epävarmana aikana tehdä!" joopa joo.
"Ajettavuuskin on huippuluokkaa: McPherson
iskunvaimentimet takaavat pehmeän kyydin ja
poikittainen alatukivarsi varmistaa suuntavakaan
ajon, joten auto käyttäytyy miellyttävästi myös
poikkeuksellisissa ääritilanteissa."
no niin varmasti!
Varsinainen fanaatikko tuon kirjoittaja.- Paavo K.
Minullakin on ollut Lada 110 omistuksessa nyt
puolitoista vuotta ja moitteen sanaa ei heru.
Mainitsenpa, että olen ajanut ko. autolla nyt
70000 km eikä mitään vikaa ole tullut esiin.
Ainoat käynnit huolloossa ovat olleet
määräaikaishuoltoja eikä niissä ole tehty muuta
kuin ohjekirjassa mainitut toimenpiteet! 60000 km
määräaikaishuollossa vaihtoivat etujarrulevyt
takuuseen totta kai. Koko määräaikaishuolto kesti
n. 15 min. kaikkine toimenpiteineen! Tässä on nyt
useampikin Lada 110:n oikea omistaja kertonut
auton käytöstä ja toiminnasta, joten koeajajien
tai muiden skeidaa jauhavien on syytä lopettaa
valheet nopeasti, ettei koidu jälkiseuraamuksia
julkisesta herjaamisesta!
Näyttää vahvasti siltä, että Lada 110:n moittijat
eivät ole koskaan edes ajaneet ko. autoa.
Euroopassa useat arvostetut autolehdet ovat kerta
toisensa jälkeen ylistäneet Lada 110:n
ylivoimaista hinta-laatusuhdetta. Halvin Lada
110:n kilpailija maksaa lähes kaksi kertaa
enemmän, laatu lähes samaa luokkaa ja kokoluokka
on itse asiassa täysin eri eli se kuuluu pikku
autojen luokkaan, toisin kuin Lada 110 on
tiloiltaan suuri ja luokitellaan keskisuurten
autojen kastiin, jossa halvin kilpailija
maksaakin jo lähes kolme kertaa enemmän!
Etpä perustellut kommenttejasi sen kummemmin, en
tosin ihmettele yhtään, sillä vaikeahan
totuudelle pohjautuviin argumentteihin on
vastalause löytää. Eli pisteet Jussille! - "Rehellisyys maan perii..
Paavo K. kirjoitti:
Minullakin on ollut Lada 110 omistuksessa nyt
puolitoista vuotta ja moitteen sanaa ei heru.
Mainitsenpa, että olen ajanut ko. autolla nyt
70000 km eikä mitään vikaa ole tullut esiin.
Ainoat käynnit huolloossa ovat olleet
määräaikaishuoltoja eikä niissä ole tehty muuta
kuin ohjekirjassa mainitut toimenpiteet! 60000 km
määräaikaishuollossa vaihtoivat etujarrulevyt
takuuseen totta kai. Koko määräaikaishuolto kesti
n. 15 min. kaikkine toimenpiteineen! Tässä on nyt
useampikin Lada 110:n oikea omistaja kertonut
auton käytöstä ja toiminnasta, joten koeajajien
tai muiden skeidaa jauhavien on syytä lopettaa
valheet nopeasti, ettei koidu jälkiseuraamuksia
julkisesta herjaamisesta!
Näyttää vahvasti siltä, että Lada 110:n moittijat
eivät ole koskaan edes ajaneet ko. autoa.
Euroopassa useat arvostetut autolehdet ovat kerta
toisensa jälkeen ylistäneet Lada 110:n
ylivoimaista hinta-laatusuhdetta. Halvin Lada
110:n kilpailija maksaa lähes kaksi kertaa
enemmän, laatu lähes samaa luokkaa ja kokoluokka
on itse asiassa täysin eri eli se kuuluu pikku
autojen luokkaan, toisin kuin Lada 110 on
tiloiltaan suuri ja luokitellaan keskisuurten
autojen kastiin, jossa halvin kilpailija
maksaakin jo lähes kolme kertaa enemmän!
Etpä perustellut kommenttejasi sen kummemmin, en
tosin ihmettele yhtään, sillä vaikeahan
totuudelle pohjautuviin argumentteihin on
vastalause löytää. Eli pisteet Jussille!Iltaa taas Ladalandian sujuvakynäinen satusetä!
Oletkin ollut ihmeen hiljaa viime aikoina, mutta
Ladaa koskeva runosuonesi on puhjennut jälleen
kukkaan. Vitsistähän nuo kirjoituksesi lähinnä
käyvät,sillä kukaan täysjärkinen autoilija ei
noita tarinoitasi allekirjoita. Käy ihmeessä
ruotsalaisella www.vibilagare.se-sivuilla ja
tutustu "ihanneautosi" todellisiin
ominaisuuksiin. Todellinen ruostepesä koko auto!
Kyseiset testit ovat erittäin arvostettuja
tavallisten autonomistajien keskuudessa, joten
nuo höpinäsi Ladan "erinomaisuudesta" voidaan
jättää omaan arvoonsa. - Erkki
"Rehellisyys maan perii.. kirjoitti:
Iltaa taas Ladalandian sujuvakynäinen satusetä!
Oletkin ollut ihmeen hiljaa viime aikoina, mutta
Ladaa koskeva runosuonesi on puhjennut jälleen
kukkaan. Vitsistähän nuo kirjoituksesi lähinnä
käyvät,sillä kukaan täysjärkinen autoilija ei
noita tarinoitasi allekirjoita. Käy ihmeessä
ruotsalaisella www.vibilagare.se-sivuilla ja
tutustu "ihanneautosi" todellisiin
ominaisuuksiin. Todellinen ruostepesä koko auto!
Kyseiset testit ovat erittäin arvostettuja
tavallisten autonomistajien keskuudessa, joten
nuo höpinäsi Ladan "erinomaisuudesta" voidaan
jättää omaan arvoonsa.Monet eurooppalaiset arvostetut autolehdet ovat
kehuneet Lada 110:ä ja sen erinomaista hinta-
laatusuhdetta. Eikä mikään ihme, sillä halvin
kilpailija samassa kokoluokassa maksaa lähes
kolme kertaa enemmän! Minä uskon mielummin
eurooppalaisiin arvostettuihin laatuautolehtiin
toisin kuin pieniin ruotsalaisiin tai
suomalaisiin autolehtiin. En halua tässä esittää
tarkempia väitteitä, mutta tiedän varsin hyvin
miten asiat suomalaisten suosimassa Suomen
suurimmassa autolehdessä asiat hoituvat.
Arvosteluiden tärkeimpänä kriiterinä ei suinkaan
ole puolueettomuus vaan aivan muut seikat.
Kummallista kyllä tämän Suomen suurimman
autolehden testeissä menestyvät numerosta toiseen
samat automerkit. Eikä ole mikään ihmekään, sillä
itsekin olen ollut todistamassa aivan vierestä
kuinka golfkentällä kirjoituksen luonteesta
sovuttiin tiettyä rahasummaa vastaan. Automyyjien
kannattaa tietysti maksaa, kun myynti kasvaa.
Mutta jatkuvasti saavat olla pelko perseessä,
ettei käräytetä. Olisi varsin helppo nauhoittaa
jokin keskustelu autolehden toimittajan ja
jälleenmyyjän välillä. Tällaista on siis Suomessa
tänä päivänä - aivan samanlaista kuin
Neuvostoliitossa oli 20 vuotta sitten! - "Rehellisyys maan perii..
Erkki kirjoitti:
Monet eurooppalaiset arvostetut autolehdet ovat
kehuneet Lada 110:ä ja sen erinomaista hinta-
laatusuhdetta. Eikä mikään ihme, sillä halvin
kilpailija samassa kokoluokassa maksaa lähes
kolme kertaa enemmän! Minä uskon mielummin
eurooppalaisiin arvostettuihin laatuautolehtiin
toisin kuin pieniin ruotsalaisiin tai
suomalaisiin autolehtiin. En halua tässä esittää
tarkempia väitteitä, mutta tiedän varsin hyvin
miten asiat suomalaisten suosimassa Suomen
suurimmassa autolehdessä asiat hoituvat.
Arvosteluiden tärkeimpänä kriiterinä ei suinkaan
ole puolueettomuus vaan aivan muut seikat.
Kummallista kyllä tämän Suomen suurimman
autolehden testeissä menestyvät numerosta toiseen
samat automerkit. Eikä ole mikään ihmekään, sillä
itsekin olen ollut todistamassa aivan vierestä
kuinka golfkentällä kirjoituksen luonteesta
sovuttiin tiettyä rahasummaa vastaan. Automyyjien
kannattaa tietysti maksaa, kun myynti kasvaa.
Mutta jatkuvasti saavat olla pelko perseessä,
ettei käräytetä. Olisi varsin helppo nauhoittaa
jokin keskustelu autolehden toimittajan ja
jälleenmyyjän välillä. Tällaista on siis Suomessa
tänä päivänä - aivan samanlaista kuin
Neuvostoliitossa oli 20 vuotta sitten!Olet toistanut nuo samat tarinat ennenkin,mutta
mitään uutta et ole pystynyt tuomaan Lada-
keskusteluun. Viittasit pieniin suomalaisiin ja
ruotsalaisiin autolehtiin. Ennemmin luotan niihin
kuin hevosmiesten tietotoimiston tietoihin mitä
itse edustat! - Paavo K.
Katso rikoslain 27 luku ja erityisesti pykälät 1-
2, myös muut kannattaa lukea. Tulepa sen jälkeen
uudestaan inisemään!
Ja mitä tulee Venäjään, niin muistutan, että
nykyään Venäjä on jopa Suomea kovempi
markkinatalousmaa, jossa köyhille ei anneta
armoa. Talouspolitiikka Venäjälle on monta kertaa
ankarampaa kuin löysässä sossujen Suomessa.
Esimerkiksi veropolitiikka Venäjällä suosii
etenkin varakkaita ja suurituloisia.
Olisikohan sinunkin aika siirtyä vihdoin
Neuvostoliiton ajoista markkinatalousmaa Venäjän
aikaan. Muistathan, että siitä on jo 12 vuotta,
kun Berliinin muuri murtui. Tosin lyhyt aika
näyttää olevan suomalaisen jääräpään mielessä! - Erkki
"Rehellisyys maan perii.. kirjoitti:
Olet toistanut nuo samat tarinat ennenkin,mutta
mitään uutta et ole pystynyt tuomaan Lada-
keskusteluun. Viittasit pieniin suomalaisiin ja
ruotsalaisiin autolehtiin. Ennemmin luotan niihin
kuin hevosmiesten tietotoimiston tietoihin mitä
itse edustat!Useat arvistetut eurooppalaiset autolehdet ja
muut autotoimittajat ovat kehuneet Lada 110:n
ylivoimaisesti parasta hinta-laatusuhdetta.
Mikäli haluat väkisin uskoa mielummin suomalaisia
varsin kyseenalaisessa maineessa
olevia "autolehtiä" niin mikä ettei. Mutta älä
tule niiden tietojen valossa tälle palstalle
valittamaan. Koitetaan pitää edes tämän palstan
taso asiallisena, jooko? - lukija
Erkki kirjoitti:
Useat arvistetut eurooppalaiset autolehdet ja
muut autotoimittajat ovat kehuneet Lada 110:n
ylivoimaisesti parasta hinta-laatusuhdetta.
Mikäli haluat väkisin uskoa mielummin suomalaisia
varsin kyseenalaisessa maineessa
olevia "autolehtiä" niin mikä ettei. Mutta älä
tule niiden tietojen valossa tälle palstalle
valittamaan. Koitetaan pitää edes tämän palstan
taso asiallisena, jooko?Olin TM:n vakituinen tilaaja 10 vuotta, kunnes
viime vuonna lopetin koko lehden, kun sain
luotettavalta taholta tietoa lehden todellisista
toimintatavoista. Sen jälkeen en ole lehteä edes
vilkaissut. Joku sanoi TL:ssa olevan
samantyyppistä meininkiä, mutta itse en ole
saanut siitä riittävää näyttöä ainakaan
toistaiseksi. Itse luen paria saksalaista ja yhtä
ranskalaista autolehteä, joiden perusteella
muodostan käsitykset eri automalleista. - "Rehellisyys maan perii..
Erkki kirjoitti:
Useat arvistetut eurooppalaiset autolehdet ja
muut autotoimittajat ovat kehuneet Lada 110:n
ylivoimaisesti parasta hinta-laatusuhdetta.
Mikäli haluat väkisin uskoa mielummin suomalaisia
varsin kyseenalaisessa maineessa
olevia "autolehtiä" niin mikä ettei. Mutta älä
tule niiden tietojen valossa tälle palstalle
valittamaan. Koitetaan pitää edes tämän palstan
taso asiallisena, jooko?Joo,yritetään olla tasapuolisen kriittisiä myös
tuon Ladan kohdalla. Ei pelkkää kehumista vaan
reilusti auton ongelmat on tuotava esille. Se on
mielestäni aitoa keskustelua.
Olisi hauska tietää missä eurooppalaisissa
autolehdissä tätä uutta Lada 110:ä on kehuttu.
Ihan vaan keskustelun pohjaksi! - 106 xsi
Paavo K. kirjoitti:
Minullakin on ollut Lada 110 omistuksessa nyt
puolitoista vuotta ja moitteen sanaa ei heru.
Mainitsenpa, että olen ajanut ko. autolla nyt
70000 km eikä mitään vikaa ole tullut esiin.
Ainoat käynnit huolloossa ovat olleet
määräaikaishuoltoja eikä niissä ole tehty muuta
kuin ohjekirjassa mainitut toimenpiteet! 60000 km
määräaikaishuollossa vaihtoivat etujarrulevyt
takuuseen totta kai. Koko määräaikaishuolto kesti
n. 15 min. kaikkine toimenpiteineen! Tässä on nyt
useampikin Lada 110:n oikea omistaja kertonut
auton käytöstä ja toiminnasta, joten koeajajien
tai muiden skeidaa jauhavien on syytä lopettaa
valheet nopeasti, ettei koidu jälkiseuraamuksia
julkisesta herjaamisesta!
Näyttää vahvasti siltä, että Lada 110:n moittijat
eivät ole koskaan edes ajaneet ko. autoa.
Euroopassa useat arvostetut autolehdet ovat kerta
toisensa jälkeen ylistäneet Lada 110:n
ylivoimaista hinta-laatusuhdetta. Halvin Lada
110:n kilpailija maksaa lähes kaksi kertaa
enemmän, laatu lähes samaa luokkaa ja kokoluokka
on itse asiassa täysin eri eli se kuuluu pikku
autojen luokkaan, toisin kuin Lada 110 on
tiloiltaan suuri ja luokitellaan keskisuurten
autojen kastiin, jossa halvin kilpailija
maksaakin jo lähes kolme kertaa enemmän!
Etpä perustellut kommenttejasi sen kummemmin, en
tosin ihmettele yhtään, sillä vaikeahan
totuudelle pohjautuviin argumentteihin on
vastalause löytää. Eli pisteet Jussille!Otteita Osoitteesta www.tuulilasi.fi:
En ota kantaa tekstin oikeellisuuteen.
"...Teho- tai vääntömomenttihuippuja ei ajossa
huomaa. Moottori vetää tasaisesti matalilta
kierroksilta aina rajoittimeen saakka.
Kiihdytettäessä koneen käyntiääni on karkea ja se
kuuluu melko voimakkaana ohjaamoon. 0–100 km/h -
kiihdytyksessä jäimme 0,7 sekuntia valmistajan
ilmoittamasta 14 sekunnin ajasta.
Moottori ja vaihteisto on tuettu heikosti.
Voimakkaasti kiihdytettäessä moottorin tukikumit
joustavat liikaa ja moottori kolahtelee
konehuoneen seiniin. Myös pakoputken kiinnikkeet
ovat liian pehmeät ja putki kulkee liian lähellä
runkoa. Putki kolahtelee koriin kaarteissa
kiihdytettäessä ja töyssyissä.
Vaihteenvalitsimen kankeat ja kulmikkaat liikkeet
haittaavat nopeita kiihdytyksiä.
Peruutusvaihdetta joutuu ensimmäisillä kerroilla
hakemaan päälle muutamaan otteeseen. Pakki toki
löytyy, kunhan valitsinta survaisee
määrätietoisesti.
Vaihteistosta kuuluu pienillä nopeuksilla
ujellus. Ääni ei varmastikaan lopu nopeuden
noustessa, vaan se peittyy moottoriäänen ja
ajomelun alle.
Tehokas jarruttaminen vaatii totuttelua, sillä
voimakkaasti tehostetut jarrut lukitsevat
herkästi toisen etupyörän. Jarrujen lämmettyä
pyörien lukitsemiseen tarvittava poljinvoima
kasvaa ja jarruttaminen on helpompaa. Peräkkäiset
jarrutukset eivät huononna hidastuvuutta.
Kevytmetalliset jarrurummut taka-akselilla ovat
perintöä takaveto-Ladasta. Edessä on tuuletetut
jarrulevyt. Kaarteessa jarrutettaessa auton perä
kampeaa melko voimakkaasti sivulle, mikä saattaa
yllättää.
Suorituskyky on perheautolle riittävä. Moottori
käy karheasti. Voimansiirtopaketin tuenta on
riittämätön ja niin moottori kuin pakoputkikin
osuvat kiihdytyksissä koriin."
mielipiteet ovat mielipiteitä. - Paavo K.
Ei kyse ole sitä, etteikö Ladaa saisi vihata vaan
siitä, että jatkuva väärien asioiden
julkituominen, kun tuolla jossakin ketjussa oli.
Saahan sitä autoja arvostella, mutta se, että
joku hörhö väittää Lada 110:n olleen ensimmäisten
4000 km aikana pelkästään korjaamolla, on jo
todella törkeätä Lada 110:n ja sen
intressipiirissä olevien henkilöiden herjaamista.
Toimenpiteet siltä osin ovat mahdollisia.
Tarkennahan vähän tuota vihjailua Venäjän
kaupasta, sillä minä käyn myös säännöllisesti
kauppaa itärajan takana asuvien henkilöiden
kanssa ja ainakaan minulla ei ole sen huonompia
kokemuksia heistä kuin suomalaisistakaan. Totta
kai kulttuurit ovat erilaiset ja on omaa
typeryyttä jos antaa toisten kusta silmään. Ei
liike-elämässä pärjää luottamalla toisten
moraaliin ja omaan sinisilmäisyyteen! - Paavo K.
106 xsi kirjoitti:
Otteita Osoitteesta www.tuulilasi.fi:
En ota kantaa tekstin oikeellisuuteen.
"...Teho- tai vääntömomenttihuippuja ei ajossa
huomaa. Moottori vetää tasaisesti matalilta
kierroksilta aina rajoittimeen saakka.
Kiihdytettäessä koneen käyntiääni on karkea ja se
kuuluu melko voimakkaana ohjaamoon. 0–100 km/h -
kiihdytyksessä jäimme 0,7 sekuntia valmistajan
ilmoittamasta 14 sekunnin ajasta.
Moottori ja vaihteisto on tuettu heikosti.
Voimakkaasti kiihdytettäessä moottorin tukikumit
joustavat liikaa ja moottori kolahtelee
konehuoneen seiniin. Myös pakoputken kiinnikkeet
ovat liian pehmeät ja putki kulkee liian lähellä
runkoa. Putki kolahtelee koriin kaarteissa
kiihdytettäessä ja töyssyissä.
Vaihteenvalitsimen kankeat ja kulmikkaat liikkeet
haittaavat nopeita kiihdytyksiä.
Peruutusvaihdetta joutuu ensimmäisillä kerroilla
hakemaan päälle muutamaan otteeseen. Pakki toki
löytyy, kunhan valitsinta survaisee
määrätietoisesti.
Vaihteistosta kuuluu pienillä nopeuksilla
ujellus. Ääni ei varmastikaan lopu nopeuden
noustessa, vaan se peittyy moottoriäänen ja
ajomelun alle.
Tehokas jarruttaminen vaatii totuttelua, sillä
voimakkaasti tehostetut jarrut lukitsevat
herkästi toisen etupyörän. Jarrujen lämmettyä
pyörien lukitsemiseen tarvittava poljinvoima
kasvaa ja jarruttaminen on helpompaa. Peräkkäiset
jarrutukset eivät huononna hidastuvuutta.
Kevytmetalliset jarrurummut taka-akselilla ovat
perintöä takaveto-Ladasta. Edessä on tuuletetut
jarrulevyt. Kaarteessa jarrutettaessa auton perä
kampeaa melko voimakkaasti sivulle, mikä saattaa
yllättää.
Suorituskyky on perheautolle riittävä. Moottori
käy karheasti. Voimansiirtopaketin tuenta on
riittämätön ja niin moottori kuin pakoputkikin
osuvat kiihdytyksissä koriin."
mielipiteet ovat mielipiteitä.Taas kävi siis niin, ettei maahantuoja tai
jälleenmyyjä ollutkaan tarjonnut sille TL:n
toimittajalle illallista kaikkine lisukkeineen.
Tällaistahan se on edelleen "vapaassa" Suomessa.
Sehän on tunnettu tosiasia, että Ladan
käyttäjäkunta on rehellistä eivätkä sorru
vilppiin.
Ja mitä helvettiä kuvittelit saavasi markkinoiden
ylivoimaisesti halvimmasta autosta?! Luulitko
saavasi Mersun ominaisuudet?! Lada 110:n hinta-
laatusuhde on todettu monien arvostettujen
eurooppalaisten autolehtien puolesta
ylivoimaisesti parhaaksi! - 106 xsi
Paavo K. kirjoitti:
Taas kävi siis niin, ettei maahantuoja tai
jälleenmyyjä ollutkaan tarjonnut sille TL:n
toimittajalle illallista kaikkine lisukkeineen.
Tällaistahan se on edelleen "vapaassa" Suomessa.
Sehän on tunnettu tosiasia, että Ladan
käyttäjäkunta on rehellistä eivätkä sorru
vilppiin.
Ja mitä helvettiä kuvittelit saavasi markkinoiden
ylivoimaisesti halvimmasta autosta?! Luulitko
saavasi Mersun ominaisuudet?! Lada 110:n hinta-
laatusuhde on todettu monien arvostettujen
eurooppalaisten autolehtien puolesta
ylivoimaisesti parhaaksi!Raimo Tuomi Aamulehti 25.03.2001
"Lada 110 STW - Perusauto ja paljon peltiä
Jos auton pitää pääasiassa olla vain
perusluotettava kulkuväline pisteestä A
pisteeseen B, valinta voi olla vaikka Lada.
Jos auton pitää täyttää muitakin toiveita,
kannattaa katsoa itänaapuria pitemmälle.
Lada 110 STW kärsii ehkä vanhahtavasta
muotoilusta, syvälle niiaavasta alustasta ja
harmittavista pikkupuutteista, mutta tarjoaa
toisaalta omassa hintaluokassaan mukavat tilat ja
paljon kuljetuskykyä.
Perään mahtuu enimmillään tavaraa 1450 litraa ja
katolle lisää, joten kuormajuhtana Lada on
harkinnan arvoinen. Olkoonkin, että paljon pitää
antaa autolle anteeksi.
"Ladassa on kaikki tarpeellinen eikä mitään
turhaa". Mainoslause pitää lähes paikkansa.
Muovityön jälki repsottaa
Kymmenen vuotta sitten Lada olisi ollut modernin
näköinen auto. Myös varustus olisi ollut
kohdallaan. Aika on kuitenkin ehtinyt kulkea
näissä suhteissa itäfarkun ohi.
Autoon istuessa huomaa heti penkit, jotka ovat
aivan liian pehmeät, eikä verhoilukangaskaan
oikein istu suomalaiseen makuun.
Hämmästys on kuitenkin melkoinen, kun yli 400
kilometrin koeajolenkin jälkeenkään selkä tai
istumalihakset eivät ole puutuneet yhtään.
Yllättäen penkeissä onkin hyvä istua, ja
sivuttaistukeakin riittää. Vain säätövara taakse
loppuu kesken.
Toinen huomiotaherättävä piirre on muovityön
laatu. Veli-venäläinen ei ole oppinut vielä
taivuttelemaan muovia ihan kilpailijoidensa
tahtiin, ja moni sauma tai reunapinta repsottaa
koeajoautossa ikävästi.
Kojelaudan ja hallintalaitteiden muotoilu on
muutenkin...miten sen nyt
sanoisi...mielenkiintoista.
Kone ei veny kiihdytyksiin
Kaupunkiajossa Lada on raskas käsitellä, sillä
ohjaustehostinta ei ole. Ohjaus kärsii myös
tunnottomuudesta, joka toisin korjautuu aika
hyvin maantienopeuksilla. Kovemmassa vauhdissa
Lada on varsin tunnokas ja reagoi herkästi.
Puolitoistalitrainen moottori ei pidä pahempaa
ääntä, mutta tuulten ja alustaäänien
eristämisessä on vielä työtä.
Tehoja koneesta löytyy vain 78 hevosvoimaa, joten
Ladalla on turha yrittää kovia kiihdytyksiä.
Bensaa kului maantieajoa painottavalla lenkillä 8
litraa satasella.
Lada on hinnoiteltu niin, että rahalla tuntuu
kaikesta huolimatta saavan vastinetta. Lähtöhinta
ilman toimituskuluja on 69 900 markkaa.
Vakiovarusteina tulevat mm. sisäilman kierto ja
automaattinen lämmityslaite sekä ohjauspyörän
korkeussäätö.
Lisähintaan Ladaan paketoidaan keskuslukitus,
sähköikkunat sekä valomuisti. Perusmallissa valot
jäävätkin turhan helposti päälle. Varustelistaan
kaipaisi vielä ainakin lasinpesimiä etulyhdyille.
Ajo-ominaisuuksissa eniten parannettavaa
Matkustamon varusteista kannattaa erikseen
mainita kello. Se ei ole mitään äänetöntä
digitaalimallia, vaan viisarit liikkuvat
eteenpäin kuuluvan raksutuksen tahdissa.
Tunnelma on ajaton kuin Vienan perukoille
unohtuneessa karjalaismökissä kellon kulkua
kuunnellessa.
Ennen muuta Lada paranisi, jos sen ajettavuus
kehittyisi nykyisestä keskiraskaasta
traktorimallista kevyempään ja herkempään
suuntaan.
Ladalla on todellakin koko ajan tekemisen
meininki auton jyristellessä eteenpäin.
Kun vielä ohjaus klappaa ja vaihdekeppi liikkuu
laajoissa kaarissa, Lada ei oikein istu tukevasti
käteen.
Kaarteissa kori ja jousitus pohjaavat liiankin
helposti. Ladassa on McPherson-tyyppinen jousitus
niin edessä kuin takanakin, mutta ainakaan tässä
sovelluksessa siitä ei ole saatu kaikkia tehoja
irti." - Paavo K.
106 xsi kirjoitti:
Raimo Tuomi Aamulehti 25.03.2001
"Lada 110 STW - Perusauto ja paljon peltiä
Jos auton pitää pääasiassa olla vain
perusluotettava kulkuväline pisteestä A
pisteeseen B, valinta voi olla vaikka Lada.
Jos auton pitää täyttää muitakin toiveita,
kannattaa katsoa itänaapuria pitemmälle.
Lada 110 STW kärsii ehkä vanhahtavasta
muotoilusta, syvälle niiaavasta alustasta ja
harmittavista pikkupuutteista, mutta tarjoaa
toisaalta omassa hintaluokassaan mukavat tilat ja
paljon kuljetuskykyä.
Perään mahtuu enimmillään tavaraa 1450 litraa ja
katolle lisää, joten kuormajuhtana Lada on
harkinnan arvoinen. Olkoonkin, että paljon pitää
antaa autolle anteeksi.
"Ladassa on kaikki tarpeellinen eikä mitään
turhaa". Mainoslause pitää lähes paikkansa.
Muovityön jälki repsottaa
Kymmenen vuotta sitten Lada olisi ollut modernin
näköinen auto. Myös varustus olisi ollut
kohdallaan. Aika on kuitenkin ehtinyt kulkea
näissä suhteissa itäfarkun ohi.
Autoon istuessa huomaa heti penkit, jotka ovat
aivan liian pehmeät, eikä verhoilukangaskaan
oikein istu suomalaiseen makuun.
Hämmästys on kuitenkin melkoinen, kun yli 400
kilometrin koeajolenkin jälkeenkään selkä tai
istumalihakset eivät ole puutuneet yhtään.
Yllättäen penkeissä onkin hyvä istua, ja
sivuttaistukeakin riittää. Vain säätövara taakse
loppuu kesken.
Toinen huomiotaherättävä piirre on muovityön
laatu. Veli-venäläinen ei ole oppinut vielä
taivuttelemaan muovia ihan kilpailijoidensa
tahtiin, ja moni sauma tai reunapinta repsottaa
koeajoautossa ikävästi.
Kojelaudan ja hallintalaitteiden muotoilu on
muutenkin...miten sen nyt
sanoisi...mielenkiintoista.
Kone ei veny kiihdytyksiin
Kaupunkiajossa Lada on raskas käsitellä, sillä
ohjaustehostinta ei ole. Ohjaus kärsii myös
tunnottomuudesta, joka toisin korjautuu aika
hyvin maantienopeuksilla. Kovemmassa vauhdissa
Lada on varsin tunnokas ja reagoi herkästi.
Puolitoistalitrainen moottori ei pidä pahempaa
ääntä, mutta tuulten ja alustaäänien
eristämisessä on vielä työtä.
Tehoja koneesta löytyy vain 78 hevosvoimaa, joten
Ladalla on turha yrittää kovia kiihdytyksiä.
Bensaa kului maantieajoa painottavalla lenkillä 8
litraa satasella.
Lada on hinnoiteltu niin, että rahalla tuntuu
kaikesta huolimatta saavan vastinetta. Lähtöhinta
ilman toimituskuluja on 69 900 markkaa.
Vakiovarusteina tulevat mm. sisäilman kierto ja
automaattinen lämmityslaite sekä ohjauspyörän
korkeussäätö.
Lisähintaan Ladaan paketoidaan keskuslukitus,
sähköikkunat sekä valomuisti. Perusmallissa valot
jäävätkin turhan helposti päälle. Varustelistaan
kaipaisi vielä ainakin lasinpesimiä etulyhdyille.
Ajo-ominaisuuksissa eniten parannettavaa
Matkustamon varusteista kannattaa erikseen
mainita kello. Se ei ole mitään äänetöntä
digitaalimallia, vaan viisarit liikkuvat
eteenpäin kuuluvan raksutuksen tahdissa.
Tunnelma on ajaton kuin Vienan perukoille
unohtuneessa karjalaismökissä kellon kulkua
kuunnellessa.
Ennen muuta Lada paranisi, jos sen ajettavuus
kehittyisi nykyisestä keskiraskaasta
traktorimallista kevyempään ja herkempään
suuntaan.
Ladalla on todellakin koko ajan tekemisen
meininki auton jyristellessä eteenpäin.
Kun vielä ohjaus klappaa ja vaihdekeppi liikkuu
laajoissa kaarissa, Lada ei oikein istu tukevasti
käteen.
Kaarteissa kori ja jousitus pohjaavat liiankin
helposti. Ladassa on McPherson-tyyppinen jousitus
niin edessä kuin takanakin, mutta ainakaan tässä
sovelluksessa siitä ei ole saatu kaikkia tehoja
irti."Koita nyt jo uskoa, että Lada 110:n arvostelu on
kirjoitettu pettymykset Ladan edustajiin
mielessä. Koittavat opettaa, että seuraavalla
kerralla kannattaisi käyttää vähän rahaa! Täytyy
muuten sanoa, että aika heikko olet omalta
päätöksentekokyvyltäsi, jos ostit esim. tuon
Peugeotin joidenkin arvosteluiden pohjalta.
Ainakin minä ostan auton ihan omien kokemusteni
pohjalta enkä välitä paskan vertaa mitä joku
helvetin lahjottu toimittaja kirjoittaa!
Muistutan myös, että monet eurooppalaiset
ARVOSTETUT autolehdet ovat ylistäneet Lada 110:n
ylivoimaista hinta-laatusuhdetta!
Ja jos tosiaan haluat brassailla nahkapenkeillä
tai jalopuusisustuksella niin älä ihmeessä osta
Ladaa, sillä Lada 110 on tehty ihmiselle, joka
haluaa maksaa autoilusta mahdollisimman vähän
eikä mistään turhasta. Nuo muut lelut jätämme
lapsellisille autopojille, joiden elämä koostuu
pääasiassa siitä pihalla seisovasta 15-vuotiaasta
Corollan romusta ja kruisailuista torin ja aseman
väliä perjantai- ja lauantai-iltaisin! - ei jäsenkirjaa
Paavo K. kirjoitti:
Ei kyse ole sitä, etteikö Ladaa saisi vihata vaan
siitä, että jatkuva väärien asioiden
julkituominen, kun tuolla jossakin ketjussa oli.
Saahan sitä autoja arvostella, mutta se, että
joku hörhö väittää Lada 110:n olleen ensimmäisten
4000 km aikana pelkästään korjaamolla, on jo
todella törkeätä Lada 110:n ja sen
intressipiirissä olevien henkilöiden herjaamista.
Toimenpiteet siltä osin ovat mahdollisia.
Tarkennahan vähän tuota vihjailua Venäjän
kaupasta, sillä minä käyn myös säännöllisesti
kauppaa itärajan takana asuvien henkilöiden
kanssa ja ainakaan minulla ei ole sen huonompia
kokemuksia heistä kuin suomalaisistakaan. Totta
kai kulttuurit ovat erilaiset ja on omaa
typeryyttä jos antaa toisten kusta silmään. Ei
liike-elämässä pärjää luottamalla toisten
moraaliin ja omaan sinisilmäisyyteen!"joku hörhö väittää Lada 110:n olleen
ensimmäisten
4000 km aikana pelkästään korjaamolla, on jo
todella törkeätä Lada 110:n ja sen
intressipiirissä olevien henkilöiden herjaamista"
Mitä tuo oli jos ei kyseisen henkilön
herjaamista. Mistä sinä sen tiedät että onko
kyseiseen Ladaan tehty paljon remonttia. Vai
tunnetko sinä kaikki omistajat ja autot. Mun
auton hinnalla saa autokuormallisen Ladoja ja
siihenkin on tehty remonttia. Entäs sitten? Ei ne
laitteet särkymättömiä ole.
Venäläisistä tarkoitin vaikka sitä kun Kursk
upposi. Ensiksi kiellettään kaikki ja sitten
syytetään muita omista töppöilyistä. Valheiden
kertominen on siellä oikea kansallisurheilu. Sama
touhu jatkuu kuin Neuvostoliiton aikana. Vaikka
maassa vallitsee kovat markkinatalouslait,
valitettavasti liian suuri osa ihmisistä on
vielä "ryssiä".
Minä teen paljon mielummin kauppa muiden kuin
heidän kanssaan. - Paavo K.
ei jäsenkirjaa kirjoitti:
"joku hörhö väittää Lada 110:n olleen
ensimmäisten
4000 km aikana pelkästään korjaamolla, on jo
todella törkeätä Lada 110:n ja sen
intressipiirissä olevien henkilöiden herjaamista"
Mitä tuo oli jos ei kyseisen henkilön
herjaamista. Mistä sinä sen tiedät että onko
kyseiseen Ladaan tehty paljon remonttia. Vai
tunnetko sinä kaikki omistajat ja autot. Mun
auton hinnalla saa autokuormallisen Ladoja ja
siihenkin on tehty remonttia. Entäs sitten? Ei ne
laitteet särkymättömiä ole.
Venäläisistä tarkoitin vaikka sitä kun Kursk
upposi. Ensiksi kiellettään kaikki ja sitten
syytetään muita omista töppöilyistä. Valheiden
kertominen on siellä oikea kansallisurheilu. Sama
touhu jatkuu kuin Neuvostoliiton aikana. Vaikka
maassa vallitsee kovat markkinatalouslait,
valitettavasti liian suuri osa ihmisistä on
vielä "ryssiä".
Minä teen paljon mielummin kauppa muiden kuin
heidän kanssaan.Minulla on käytössä erinäisiä tilastoja Lada 110 -
mallin autoissa esiintyneissä vioissa
takuukorjauksien aikana. Jos niistä lähtee
ynnäämään kirjoittajan mainitsemia vikoja, niin
todennäköisyys on vähemmän kuin lottovoiton. Ja
muistutan, ettei tuo kirjoitus ole ollenkaan
ainut laatuaan, vaan niitä on esiintynyt lähes
säännöllisesti! Pitemmän päälle tällainen
ammattimaiseksikin luokiteltava toiminta (esim.
kilpailijan puolelta) varmasti vaikuttaa Ladan
imagoon, markkinointiin ja ehkä jopa myyntiin.
Siksi toimenpiteitä harkitaan mikäli herjaus
Ladaa kohtaan jatkuu tällä palstalla.
Hetkinen, miten voit tietää, ettei Kurskin
onnetomuuden taustalla ollut joku ulkopuolinen?
Tietääkseni tutkimukset ovat edelleen sillä
saralla käynnissä. Se on vahvistettu, että
uppoamisen aiheutti aluksen oma ammus, mutta
epävarmaa on mistä räjähdys sai alkunsa. En
ymmärrä mitä kummallista tässä tapauksessa on. Ei
kai tällaisen luokan asioissa voi mennä sanomaan
mistään varmaa ennen kuin jokainen asianhaara on
tutkittu.
Mitä tarkoitat, että monet ovat
edelleen "ryssiä"? Jos köyhiin haluat viitata,
niin totta kai niitä on siellä samalla tavalla
kuin esim. Suomessa. Tietääkseni yksikään valtio
ei ole pystynyt turvaamaan jokaiselle
kansalaiselle perustoimeentuloa, vaikka eletään
jo näinkin nykyaikaa.
Nytkö teetkin kauppaa jo muiden kanssa?
Nopeastipa sinun liikekumppanisi vaihtuvat! - ei jäsenkirjaa
Paavo K. kirjoitti:
Minulla on käytössä erinäisiä tilastoja Lada 110 -
mallin autoissa esiintyneissä vioissa
takuukorjauksien aikana. Jos niistä lähtee
ynnäämään kirjoittajan mainitsemia vikoja, niin
todennäköisyys on vähemmän kuin lottovoiton. Ja
muistutan, ettei tuo kirjoitus ole ollenkaan
ainut laatuaan, vaan niitä on esiintynyt lähes
säännöllisesti! Pitemmän päälle tällainen
ammattimaiseksikin luokiteltava toiminta (esim.
kilpailijan puolelta) varmasti vaikuttaa Ladan
imagoon, markkinointiin ja ehkä jopa myyntiin.
Siksi toimenpiteitä harkitaan mikäli herjaus
Ladaa kohtaan jatkuu tällä palstalla.
Hetkinen, miten voit tietää, ettei Kurskin
onnetomuuden taustalla ollut joku ulkopuolinen?
Tietääkseni tutkimukset ovat edelleen sillä
saralla käynnissä. Se on vahvistettu, että
uppoamisen aiheutti aluksen oma ammus, mutta
epävarmaa on mistä räjähdys sai alkunsa. En
ymmärrä mitä kummallista tässä tapauksessa on. Ei
kai tällaisen luokan asioissa voi mennä sanomaan
mistään varmaa ennen kuin jokainen asianhaara on
tutkittu.
Mitä tarkoitat, että monet ovat
edelleen "ryssiä"? Jos köyhiin haluat viitata,
niin totta kai niitä on siellä samalla tavalla
kuin esim. Suomessa. Tietääkseni yksikään valtio
ei ole pystynyt turvaamaan jokaiselle
kansalaiselle perustoimeentuloa, vaikka eletään
jo näinkin nykyaikaa.
Nytkö teetkin kauppaa jo muiden kanssa?
Nopeastipa sinun liikekumppanisi vaihtuvat!Sinä olet klassinen esimerkki vanhasta
kommunistista joka ei ole tajunnut että se
idologia kaatui omaan mahdottomuuteensa ja on
kuollut ja kuopattu.
Sinussa/autossa/järjestelmässä ei tietysti ole
mitään vikaa, syytetään vain kaikesta muita.
Jos luulet että omia markkinaosuuksia kasvatetaan
esim. automyyjien toimesta haukkumalla
kilpailijoiden tuotteita, olet totaalisen
väärässä. Kauppaa tehdään ihan muulla tavalla.
Kursk oli vain yksi esimerkki. Eihän itäblokin
urheilijoissakaan ollut mitään vikaa ennenkuin
heitä alettiin testata länsimaissa. Ilmeisesti
ihmeellisen sattuman johdosta heidän
tuloskuntonsa romahti samaan aikaan. Vai
muistatko entisen Itä-Saksan naiskuulantyöntäjiä.
Systeemiin kuuluu että kaikki kielletään
viimeiseen asti ja valehdellan loput. Tälläisiä
esimerkkejä löytyy historiasta tuhansia ja taas
tuhansia, valitettavasti.
Ryssä ei todellakaan tarkoita köyhää ! Se oli
sinun ihan oma johtopäätöksesi.
Teemme kauppaa muutamaan kymmeneen maahan ja
Venäjä on vain yksi muiden joukossa.
Liikevaihdostamme on n. 85% ulkomaankauppaa,
uskoisin tietäväni mistä puhun. - Paavo K.
ei jäsenkirjaa kirjoitti:
Sinä olet klassinen esimerkki vanhasta
kommunistista joka ei ole tajunnut että se
idologia kaatui omaan mahdottomuuteensa ja on
kuollut ja kuopattu.
Sinussa/autossa/järjestelmässä ei tietysti ole
mitään vikaa, syytetään vain kaikesta muita.
Jos luulet että omia markkinaosuuksia kasvatetaan
esim. automyyjien toimesta haukkumalla
kilpailijoiden tuotteita, olet totaalisen
väärässä. Kauppaa tehdään ihan muulla tavalla.
Kursk oli vain yksi esimerkki. Eihän itäblokin
urheilijoissakaan ollut mitään vikaa ennenkuin
heitä alettiin testata länsimaissa. Ilmeisesti
ihmeellisen sattuman johdosta heidän
tuloskuntonsa romahti samaan aikaan. Vai
muistatko entisen Itä-Saksan naiskuulantyöntäjiä.
Systeemiin kuuluu että kaikki kielletään
viimeiseen asti ja valehdellan loput. Tälläisiä
esimerkkejä löytyy historiasta tuhansia ja taas
tuhansia, valitettavasti.
Ryssä ei todellakaan tarkoita köyhää ! Se oli
sinun ihan oma johtopäätöksesi.
Teemme kauppaa muutamaan kymmeneen maahan ja
Venäjä on vain yksi muiden joukossa.
Liikevaihdostamme on n. 85% ulkomaankauppaa,
uskoisin tietäväni mistä puhun.Olisi kaikkien kannalta parasta, jos siirtyisit
sieltä 70-luvulta tähän päivään. Ymmärtäisit
asioita hieman eri tavalla.
Heh, missäs olen väittänyt, että Ladan
markkinaosuus kasvaisi näiden keskusteluiden
ansiosta. EN MISSÄÄN! Se ei olekaan
tarkoituksena, vaan se, ettei ihan puuta heinää
pääse ihmisten silmille ilman kritiikkiä.
HAHAHAHAA!!! No nythän varsinaisen vitsin
murjautit!!! TULEEKO MIELEEN SUOMEN VIIME
AIKAISET DOPING-SKANDAALIT!!!??? MITENKÄS NIIDEN
SUHTEEN KÄVI?! MUISTAAKSENI KAIKKI KIELLETTIIN
VIIMEISEEN ASTI KUNNES OLI PAKKO NÖYRTYÄ FIS:N
EDESSÄ!! Öhym. Se siitä.
Muistahan kauppaa tehdessäsi, että Venäjällä on
pääomia niin paljon, että maata aliarvioiminen on
silkkaa hölmöyttä ja takaa kilpailijalle mitä
erinomaisemmat puitteet! Minusta venäläinen
kauppamies on mitä mainoin kumppani, kunhan vain
tuntee vastapuolen ominaisuudet ja maan tavat
riittävän hyvin. Mitä mainiointa tapaa käydä
kauppaa! Ovat erittäin anteliaita myös virallisen
osuuden päätyttyä, krhm. No, se siitä tällä
kertaa.
- paska mikä paska
Vai on Delta-autossa niin rahat vähissä että
pitää jo mainoksetkin pistää ilmaisnettiin. Ei
ihme, sillä kyllä vannoutuneetkin kommunistit jo
senverran tienaavat että haluavat autolta
muutakin ominaisuuksia kuin ryssänhajun.
Minä ainakin ostin taannoin 6000 mk:n Volkkarin
joka toimi kuin junavessa, tuttavallani taas uusi
ryssänrauta vittuili jatkuvasti. Vannoi ettei
osta toista!
Riisukaa aatteet ja mitä jää jäljelle?
V: -70 luvun Fiat helvetin huonosti tehtynä!- Esko
Kannattaisi sinunkin siirtyä nykyaikaan eikä elää
siellä 30 vuoden takaisessa kommarimaailmassa!
Tiedoksi vaan, että Ladan valmistusmaassa on
kommunistivalta ollut jo vuosikymmeniä
historiaa!!!
Koko kirjoitus on täyttä skeidaa, joten jätän sen
omaan arvoonsa ja toivon ettei vastaava tule
toistumaan. Tai muuten toimenpiteitä harkitaan!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232