Missä vaiheessa UT:n kirjoituksista tuli Jumalan sanaa? Alussahan esim. Paavalin kirjeet olivat vain ohje- ja opetuskirjeitä seurakunnille. - Missä vaiheessa niistä tuli Jumalan sanaa?
Onko oletettavissa , että jossakin vaiheessa saman kehityskulun mukaisesti Ellenin opetuksista/kirjoista tulee Jumalan sanaa - vai joko se kenties onkin sellaista?
Kaksi kysymystä
31
461
Vastaukset
- rasti ruutuun
Kysyit monimutkaisesti selitettävän kysymyksen.
Ja ihan kelvollisen.
Raamattu on kirja joka selittää lukijalle itse itsensä .
Niille, jolla ei ole vielä "korvat avautuneet" , herää kysymys jokseenkin tuossa muodossa kuin esitit.
Kullekin lukijalle Raamattu itse todistaa mitä tuo kirja HÄNELLE on.
Sille, joka pitää sen hubuugelina, se onkin sitä.
Tämä johtuu siitä, että näin tuppaa olemaan myös matemattikan kirjankin kanssa; jos pidät sitä tyhjänä sisällöltään ,jättää sekin sinut köpsäksi.
Raamattu ei mitenkään muuten ole Jumalan sanaa, kuin vain uskon kautta ymmärettynä ja sekin Raamatun kuuntelemisena niinkuin opettajaa tulee kuunnella.Vapaaehtoisesti!- Sinä alat kuule
oppia,ei tule riitaa,kun yksin haastaa,vai mitä?
- tapasin tänään
Sinä alat kuule kirjoitti:
oppia,ei tule riitaa,kun yksin haastaa,vai mitä?
Tuli vain puheeksi ja ihme kyllä ,tuttua oli;
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000020184753 - se kertoo
tapasin tänään kirjoitti:
Tuli vain puheeksi ja ihme kyllä ,tuttua oli;
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000020184753kaiken!
- ytimekkäästi
se kertoo kirjoitti:
kaiken!
..koko totuuden!
- kuin Lutherinkaan
sanoista tule Raamatun sanaa, vaikka Lutherin kirjoituksiin perustuu luterilainen kirkko. Sillä erotuksella tietenkin , että Luther ei ollut profeetta, joka taas Ellen White oli. Raamattu ja profetian hengen sanoma siis rittää yhdessä.
- opettavainen
Vähäinenkin Ellun opetus hapattaa koko Raamatun sanoman.
En ole saanut tarkkaa vastausta kaanonin synnystä.
Netistä voisi hakukoneela löytyä jos haet.
Ellenin sana oli profetian hengen lahjan toimintaa.
Ei kuulu kaanoniin.
Profetian lahja auttoi käytännön seurakuntaelämää omalla tavallaan.
Joitakin täörkeitä asioita on tässä ajan loppuun saakka olemassa.
Lähinnä hän opetti ja täsmensi Raamatun sanaa, ja siteerasi kaikessa Raamattua.
Huom; Apt 21:9,
ja Raamatun ohje asiaan,
1 Tess 5:20-21.
Siunausta
jari laurila- varroos.........
Ja koska EGW ei kuulu kanonisoituihin opettajiin, ei HÄNEN KAUTTAAN opetetuilla asioilla ole virallista asemaa maailman opettajana myöskään Jumalan edessä.
varroos......... kirjoitti:
Ja koska EGW ei kuulu kanonisoituihin opettajiin, ei HÄNEN KAUTTAAN opetetuilla asioilla ole virallista asemaa maailman opettajana myöskään Jumalan edessä.
Ei nuokaan ole kaninisoitu, eikä monet muutkaan Apt 21:9.
Tee näin; 1 Tess 5:20-21, jos haluat Raamatun mukaan toimia.
Siuausta
jari laurilavarroos......... kirjoitti:
Ja koska EGW ei kuulu kanonisoituihin opettajiin, ei HÄNEN KAUTTAAN opetetuilla asioilla ole virallista asemaa maailman opettajana myöskään Jumalan edessä.
vähä myähäästä kaanonisoora.
Kts; Apt 2 17-18;
Eikös kyse ole lopun ajoista, ja 2000 vuotta kaanonisoomisen jäläkehen?
Siitä voi repiä.
Siunausta
jari laurila- ehvesolainen
jarlau kirjoitti:
Ei nuokaan ole kaninisoitu, eikä monet muutkaan Apt 21:9.
Tee näin; 1 Tess 5:20-21, jos haluat Raamatun mukaan toimia.
Siuausta
jari laurilaKirje efesolaisille 4
1. Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
2. kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
3. ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4. yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
7. Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on. ehvesolainen kirjoitti:
Kirje efesolaisille 4
1. Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
2. kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
3. ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4. yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
7. Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.Kaikki hyvin.
Siunausta
jari laurilaehvesolainen kirjoitti:
Kirje efesolaisille 4
1. Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
2. kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
3. ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4. yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
7. Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.Opintuulet tarkoittavat sen ajan filosofioita ja tähtitieteitä yms. tietysti.
Eivät profetian henegn lahjaa, joka on armolahja.
Siunausta
jari laurila- jopashokasit
jarlau kirjoitti:
Kaikki hyvin.
Siunausta
jari laurilaTarkoitin ellen opintuulia vääriksi tuulosiksi.
AAMEN!
Uuden testamentin kaikki kirjat ovat apostolien kirjoittamia tai sanelemia.
Ellen ei ole apostoli, vaan väärä profeetta, joten hänen kirjoituksiaan voi lukea vain varoittavana esimerkkinä siitä, kuinka käy ihmiselle, kun hän ei tee parannusta synnistään (uskoi 22.10.1844 laskelmaan), vaan selittää sen hyväksi ja jatkaa uusia valheprofetioita.
- mutta sinä olet
väärä todistaja häntä vastaan!
Mitä raamattu sanoo Pyhästä Hengestä?
Toimiiko Pyhä Henki raamatun mukaan syyttäjä,panetteliana?
Onko sellainen toimikuva sinun mielestäsi Pyhän Hengen työtä? mutta sinä olet kirjoitti:
väärä todistaja häntä vastaan!
Mitä raamattu sanoo Pyhästä Hengestä?
Toimiiko Pyhä Henki raamatun mukaan syyttäjä,panetteliana?
Onko sellainen toimikuva sinun mielestäsi Pyhän Hengen työtä?Elleniä vastaan todistavat hänen omat kirjoituksensa.
- jope.
uskova_1 kirjoitti:
Elleniä vastaan todistavat hänen omat kirjoituksensa.
taas yksi pauna lisää syntitaakkaasi
- ilman EGW:tä
jope. kirjoitti:
taas yksi pauna lisää syntitaakkaasi
Miten on mahdollista, että olen terveessä elävässä uskossa sillä en luota ja en tarvitse yhtään väärän profeetan Ellen Whiten kirjoitusta.
Mihin sinä tarvitsen EGW:n kirjoituksia ja profetioita?
Minulla Jeesus on Herrani ja voin uskoa ilman EGW:tä. - Noitaan ei
voi luottaa. Kerran noita aina noita, Kuten noita Simeonkin. Noidat ovat taitavia hämäyksessä He tulevat jopa Kristittyjen palstalle vaikka heillä on ihan oikea palsta itsellään.
Jos vilkaiset hieman Noidan Evankeliumia, niin
huomaat, kuinka noita vihaa Herran sinun Jumalasi
sapattia ja vastaavasti korostaa sielun vihollisen antamaa Evankeliumia. Tässä on juuri
ero Noidan Ja uskovan välillä. Todellinen uskova
rakastaa Jeesuksen sanomaa. Sielun vihollinen
vihaa kaikkea oikeaa sanomaa Jeesuksestä! Kalle - järki käteen
Noitaan ei kirjoitti:
voi luottaa. Kerran noita aina noita, Kuten noita Simeonkin. Noidat ovat taitavia hämäyksessä He tulevat jopa Kristittyjen palstalle vaikka heillä on ihan oikea palsta itsellään.
Jos vilkaiset hieman Noidan Evankeliumia, niin
huomaat, kuinka noita vihaa Herran sinun Jumalasi
sapattia ja vastaavasti korostaa sielun vihollisen antamaa Evankeliumia. Tässä on juuri
ero Noidan Ja uskovan välillä. Todellinen uskova
rakastaa Jeesuksen sanomaa. Sielun vihollinen
vihaa kaikkea oikeaa sanomaa Jeesuksestä! KalleVihaako sielunvihollinen ilkeitä, kun heitäkin "vihataan". Typeriä vihataan myös heidän typeryytensä vuoksi.
Jos teillä sieläpäin maailmaa on tuollaisia asenteita niin älä tuo niitä tänne .
Suomi on rehellisten ja sisukkaitten maa. Täältä on pahimmat lorvit jo lähtenny. Noitaan ei kirjoitti:
voi luottaa. Kerran noita aina noita, Kuten noita Simeonkin. Noidat ovat taitavia hämäyksessä He tulevat jopa Kristittyjen palstalle vaikka heillä on ihan oikea palsta itsellään.
Jos vilkaiset hieman Noidan Evankeliumia, niin
huomaat, kuinka noita vihaa Herran sinun Jumalasi
sapattia ja vastaavasti korostaa sielun vihollisen antamaa Evankeliumia. Tässä on juuri
ero Noidan Ja uskovan välillä. Todellinen uskova
rakastaa Jeesuksen sanomaa. Sielun vihollinen
vihaa kaikkea oikeaa sanomaa Jeesuksestä! KalleJos olisin yhä noita ja minussa vaikuttaisivat nuo samat henget kuin Ellen Whitessa, niin etpä minua vainoaisi, vaan oikein päätäni silittelisit.
Nyt vihaat ja vainoat, kun olen uudestisyntynyt kristitty ja nuo pahat henget on minusta ajettu ulos.- Jumalasta
uskova_1 kirjoitti:
Jos olisin yhä noita ja minussa vaikuttaisivat nuo samat henget kuin Ellen Whitessa, niin etpä minua vainoaisi, vaan oikein päätäni silittelisit.
Nyt vihaat ja vainoat, kun olen uudestisyntynyt kristitty ja nuo pahat henget on minusta ajettu ulos.vaan Hänen vastustajastaan!
Saatana on AINA syyttänyt ja panetellut Jumalaa ja Hänen omiaa!
Senvuoksi,kehoitan sinua nöyrtymään Jumalan kasvojen edessä ja pyytämään nöyrästi syntejäsi anteeksi!Kun sen teet,saat todellisen ilon ja rauhan!
Kun syyttäjä heitetään sinusta ulos,olet vapaa kiittämään ja ylistämään Jeesusta Kristusta,Herraamme ja Vapahtajaamme!
Ellen G Wait oli vain yksi meistä,jonka tehtävänä oli ainoastaan kirkastaa Kristusta,ja sen hän tekikin.Hän oli vain Jumalan työkalu,profetian armolahjan saaneenakin.Ainoastaan meidän sisaremme Herrassa!
Kysyn sinulta yhden suoran kysymyksen:Sanoppas suoraan onko JEESUS KRISTUS sinun sydämesi HERRA?
Tahdotko Häntä ainoaa kiittää ja ylistää?
VASTAA! - vaikka kuinka
uskova_1 kirjoitti:
Elleniä vastaan todistavat hänen omat kirjoituksensa.
vääntelet ja valheellisesti hänestä todistat,sitä enemmän ihmiset ottavat itse selvää asiasta ja huomaavat sinun vääryyden tekosi sisartasi vastaan!
- sirkka sisko
Jumalasta kirjoitti:
vaan Hänen vastustajastaan!
Saatana on AINA syyttänyt ja panetellut Jumalaa ja Hänen omiaa!
Senvuoksi,kehoitan sinua nöyrtymään Jumalan kasvojen edessä ja pyytämään nöyrästi syntejäsi anteeksi!Kun sen teet,saat todellisen ilon ja rauhan!
Kun syyttäjä heitetään sinusta ulos,olet vapaa kiittämään ja ylistämään Jeesusta Kristusta,Herraamme ja Vapahtajaamme!
Ellen G Wait oli vain yksi meistä,jonka tehtävänä oli ainoastaan kirkastaa Kristusta,ja sen hän tekikin.Hän oli vain Jumalan työkalu,profetian armolahjan saaneenakin.Ainoastaan meidän sisaremme Herrassa!
Kysyn sinulta yhden suoran kysymyksen:Sanoppas suoraan onko JEESUS KRISTUS sinun sydämesi HERRA?
Tahdotko Häntä ainoaa kiittää ja ylistää?
VASTAA!Nyt sinä menet jo liiotteluun, sirkka.
Miten egwllä voisi olla profetian lahjaa kun hänellä ei ollut profeetallisia sanomiakaan?
Oli muuten melko lahjaton nainen. - ilman Elleniäkin.
ilman EGW:tä kirjoitti:
Miten on mahdollista, että olen terveessä elävässä uskossa sillä en luota ja en tarvitse yhtään väärän profeetan Ellen Whiten kirjoitusta.
Mihin sinä tarvitsen EGW:n kirjoituksia ja profetioita?
Minulla Jeesus on Herrani ja voin uskoa ilman EGW:tä.Ellen oli ainoastaan yksi uskon sisaremme jossa toimi profetian henki ja joka koko elämällään todisti rakkautensa Kristukseen.Hän kehoitti AINA kaikki kirjoituksensa koettelemaan raamatulla.Kristus on Herra ja Kuningas,niin Ellenille,kuin meille toisillekin,jotka Jumalan armoon Kristuksessa turvaamme!
- käsikopelolla
ilman Elleniäkin. kirjoitti:
Ellen oli ainoastaan yksi uskon sisaremme jossa toimi profetian henki ja joka koko elämällään todisti rakkautensa Kristukseen.Hän kehoitti AINA kaikki kirjoituksensa koettelemaan raamatulla.Kristus on Herra ja Kuningas,niin Ellenille,kuin meille toisillekin,jotka Jumalan armoon Kristuksessa turvaamme!
Sananlaskut:
18:17 Käräjissä on kukin ensiksi oikeassa, mutta sitten tulee hänen riitapuolensa ja ottaa hänestä selvän.
Teistä on käynyt selville, että oppinne ei kestä Raamatun sanan edessä pystyssä.
Siksi te itkette armoa.
Että saisitte levittää harhaoppinne yli koko maan piirin. vaikka kuinka kirjoitti:
vääntelet ja valheellisesti hänestä todistat,sitä enemmän ihmiset ottavat itse selvää asiasta ja huomaavat sinun vääryyden tekosi sisartasi vastaan!
Älä yritä sanoa Ellen Whiteä minun sisarekseni. Lihan puolesta olemme sisaria Aatamista, mutta minä olen uudestisyntynyt kristitty eli hengen puolesta minun sisariani ja veljiäni ovat vain toiset uudestisyntyneet kristityt.
Jumalasta kirjoitti:
vaan Hänen vastustajastaan!
Saatana on AINA syyttänyt ja panetellut Jumalaa ja Hänen omiaa!
Senvuoksi,kehoitan sinua nöyrtymään Jumalan kasvojen edessä ja pyytämään nöyrästi syntejäsi anteeksi!Kun sen teet,saat todellisen ilon ja rauhan!
Kun syyttäjä heitetään sinusta ulos,olet vapaa kiittämään ja ylistämään Jeesusta Kristusta,Herraamme ja Vapahtajaamme!
Ellen G Wait oli vain yksi meistä,jonka tehtävänä oli ainoastaan kirkastaa Kristusta,ja sen hän tekikin.Hän oli vain Jumalan työkalu,profetian armolahjan saaneenakin.Ainoastaan meidän sisaremme Herrassa!
Kysyn sinulta yhden suoran kysymyksen:Sanoppas suoraan onko JEESUS KRISTUS sinun sydämesi HERRA?
Tahdotko Häntä ainoaa kiittää ja ylistää?
VASTAA!Sanot: Saatana on AINA syyttänyt ja panetellut Jumalaa ja Hänen omiaa!
Niinhän hän tekee juuri nytkin sinun kauttasi!
Jos olet yhtä Ellen Whiten kanssa, sinun on tehtävä parannus ja tultava uskoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381