Nyt kun on jo varmaan sataan kertaan keskusteltu dieseleiden suorituskyvystä ja sitkeydestä verrattuna besa-autoihin, niin tässä muutama fakta:
Kampiakselin päästä mitattu vääntö ei ole sama asia kuin käytännön suorituskyky.
Honda Civic Type-R peittoaa sitkeydessä 150HV koneella varustetun Seat Leon TDI FR:n joka vaihteella. Toyota Corolla T-Sport jää vain hieman jälkeen tuon Leonin ohituskiihtyvyyksistä.
0-100km/h arvoissa nämä korkeakierroksiset bensakoneet hakkaavat tämän tehokkaan ja kehutun TDI-dieselin.
Eli välityssuhteet ovat myös avainasemassa, kun vertaillaan dieselien ja bensojen ohituskiihtyvyyksiä.
Samassa TM:ssä oli aikaisemmin näiden autojen vertailut. Siitä selviää numeroarvot.
Bensalla parempi ohituskiihtyvyys kuin dieselillä
44
3833
Vastaukset
- rrrealisti
Vertailet huipputehoiltaan tyystin erilaisia autoja.
Tosin Civic jää pahasti jalkoihin kun tehdään sitkeävetomittauksia esim. suurimmalla vaihteella 80...120 km/h välillä.
Honda Type R jää myöskin samantehoisen, mutta suurempivääntöisen auton jalkoihin. Armotta.
Fysiikan lakien mukaisesti. Olipa Diesel- tai bensakone
Kirjoituksesi tasosta päätellen en usko, että ymmärrät tätä.
Muuten, mitä merkitystä on polttoaineella?
Lienee sama mistä lämpöenergia saadaan ?
Samoja hiilivetytisleitä ovat molemmat litkut.- mutta...
...kuka urpo kiihdyttää kahdeksasta kympistä isoimmalla pykälällä? Ko. arvolla ei käytännössä mitään merkitystä.
- Jerkku*
mutta... kirjoitti:
...kuka urpo kiihdyttää kahdeksasta kympistä isoimmalla pykälällä? Ko. arvolla ei käytännössä mitään merkitystä.
Kyllä niillä arvoilla on sen verran käytönnön merkitystä, että ei tarvii joka hetki ajaa kierrosmittari rajoittimessa, jos ja kun haluaa jotain tapahtuvan. Vääntävillä mottoreilla on enemmän pelivaraa, vaikkakin häviävät ehkä absoluuttisessa kihityvyydessä mainitsemillesi kierroskoneille.
- rrrealisti
Jerkku* kirjoitti:
Kyllä niillä arvoilla on sen verran käytönnön merkitystä, että ei tarvii joka hetki ajaa kierrosmittari rajoittimessa, jos ja kun haluaa jotain tapahtuvan. Vääntävillä mottoreilla on enemmän pelivaraa, vaikkakin häviävät ehkä absoluuttisessa kihityvyydessä mainitsemillesi kierroskoneille.
Tämän tietää jokainen ajettuaan esim. Volkkarin bensakoneilla ja sitten suunnilleen samantehoisilla TDI-Diesel-versioilla.
TDI-autot suorastaan ryöstäytyvät tilanteessa jossa bensakone huutaa pienempää vaihdetta edes jotenkin kiihtyäkseen.
Sama juttu vanhojen jenkkirassien kanssa.
Huipputeho voi olla esim. 200 heppaa, mutta suuri moottori potkii tavattomasti jo aivan tyhjäkierroksilla.
Täysin tuntematon ilmiö pienimoottorisen auton kuskille... - kuskit...
rrrealisti kirjoitti:
Tämän tietää jokainen ajettuaan esim. Volkkarin bensakoneilla ja sitten suunnilleen samantehoisilla TDI-Diesel-versioilla.
TDI-autot suorastaan ryöstäytyvät tilanteessa jossa bensakone huutaa pienempää vaihdetta edes jotenkin kiihtyäkseen.
Sama juttu vanhojen jenkkirassien kanssa.
Huipputeho voi olla esim. 200 heppaa, mutta suuri moottori potkii tavattomasti jo aivan tyhjäkierroksilla.
Täysin tuntematon ilmiö pienimoottorisen auton kuskille......ovat juuri niitä, jota luulevat dieseleidensä kulkevan. Potkua tuntuu oleva kun kaasua hipaisee, mutta kyllä bensakoneella tullaan ohitse, jos halutaan. Paljon savua ilman tulta.
- rrrealisti
kuskit... kirjoitti:
...ovat juuri niitä, jota luulevat dieseleidensä kulkevan. Potkua tuntuu oleva kun kaasua hipaisee, mutta kyllä bensakoneella tullaan ohitse, jos halutaan. Paljon savua ilman tulta.
Eipä sinulla sitten muuta sanomista ollutkaan.
Kateuttasi TDI-autojen omistajia kohtaan et kyennyt peittelemään.
Katso tästä tehokäyrää josta voit vain uneksia.
Bemun kolmilitrainen diesel:
http://www.sci.fi/~hestec2/chiptuning/bmw530d.jpg
Suurin vääntö 575 Nm.
bensakoneella ohitse?
siitä vaan yrittämään.
Mites (bensa)Nisun ruosteet ? - esko
rrrealisti kirjoitti:
Tämän tietää jokainen ajettuaan esim. Volkkarin bensakoneilla ja sitten suunnilleen samantehoisilla TDI-Diesel-versioilla.
TDI-autot suorastaan ryöstäytyvät tilanteessa jossa bensakone huutaa pienempää vaihdetta edes jotenkin kiihtyäkseen.
Sama juttu vanhojen jenkkirassien kanssa.
Huipputeho voi olla esim. 200 heppaa, mutta suuri moottori potkii tavattomasti jo aivan tyhjäkierroksilla.
Täysin tuntematon ilmiö pienimoottorisen auton kuskille..."TDI-autot suorastaan ryöstäytyvät tilanteessa jossa bensakone huutaa pienempää vaihdetta edes jotenkin kiihtyäkseen."
Eipä se dieselillä ohittaminenkaan ihan noin ruusuista ole, kaikki ajamani dieselit tarvitsevat ihan ehdottomasti nelosvaihdetta maantieohituksessa ellei ole todella hyvä ohituspaikka, samalla tavalla saa hämmentää vaihdekeppiä kuin bensakoneessakin.
En tiedä millä tdi:llä ajelette, mutta oma Vw Touran 2.0tdi on täysin puhditon vitosvaihteella 80km/h nopeudessa, samalla tavalla joutuu riuhtaisemaan nelosen kuin 2 -litrasella bensakoneellakin jos haluaa kiihtyvyyttä. - Touran
esko kirjoitti:
"TDI-autot suorastaan ryöstäytyvät tilanteessa jossa bensakone huutaa pienempää vaihdetta edes jotenkin kiihtyäkseen."
Eipä se dieselillä ohittaminenkaan ihan noin ruusuista ole, kaikki ajamani dieselit tarvitsevat ihan ehdottomasti nelosvaihdetta maantieohituksessa ellei ole todella hyvä ohituspaikka, samalla tavalla saa hämmentää vaihdekeppiä kuin bensakoneessakin.
En tiedä millä tdi:llä ajelette, mutta oma Vw Touran 2.0tdi on täysin puhditon vitosvaihteella 80km/h nopeudessa, samalla tavalla joutuu riuhtaisemaan nelosen kuin 2 -litrasella bensakoneellakin jos haluaa kiihtyvyyttä."...oma Vw Touran 2.0tdi on täysin puhditon vitosvaihteella 80km/h nopeudessa,..."
Montakos vaihdetta siinä sinun "Touranissa" oikein on kun viitosella on täysin puhditon 80km/h nopeudessa? Omani on samalla vaihteella juuri parhaan väännön aluella siinä nopeudessa ja ohitukseen ei todellakaan tarvitse kepittää. - bensakone
rrrealisti kirjoitti:
Eipä sinulla sitten muuta sanomista ollutkaan.
Kateuttasi TDI-autojen omistajia kohtaan et kyennyt peittelemään.
Katso tästä tehokäyrää josta voit vain uneksia.
Bemun kolmilitrainen diesel:
http://www.sci.fi/~hestec2/chiptuning/bmw530d.jpg
Suurin vääntö 575 Nm.
bensakoneella ohitse?
siitä vaan yrittämään.
Mites (bensa)Nisun ruosteet ?tuokin Bemari kepitetään. Itselläni on muuten suuri kuusisylinterinen TDI-auto eikä sillä pärjää omalle 2-litraiselle bensavehkeelle. Teho/painosuhde määrää pitkälti kiihtyvyyden.
- -seurailija-
rrrealisti kirjoitti:
Eipä sinulla sitten muuta sanomista ollutkaan.
Kateuttasi TDI-autojen omistajia kohtaan et kyennyt peittelemään.
Katso tästä tehokäyrää josta voit vain uneksia.
Bemun kolmilitrainen diesel:
http://www.sci.fi/~hestec2/chiptuning/bmw530d.jpg
Suurin vääntö 575 Nm.
bensakoneella ohitse?
siitä vaan yrittämään.
Mites (bensa)Nisun ruosteet ?Esittämäsi linkki kertoo koko totuuden ilman että selittelylle jää mitään sijaa.
Kyseisen auton perävälitys on 2.47 ja suurimman vaihteen 0.835 joka tarkoittaa että 100 km/h vauhdissa moottori pyörii vajaa 1700 r/min.
Käyrästöstä voidaan suoraan lukea että kun tässä tilanteessa tallataan kaasu pohjaan niin moottorista irtoaa vääntöä vajaa 200 Nm ja tehoa n 35 kW.
Lienee sanomatta selvää, että noilla arvoilla lähemmäs 2 tonnia painavalle kärrylle ei ole muuta vaikutusta kuin innokas tuhina, ja jos meinaa kiihdyttää niin kovasti pienempiä vaihteita täytyy hakea.
Muutenkin käyrästö on hyvä esimerkki, kuinka romahdusmaisesti tällaisen dieselin suorituskyky nyykähtää kun kierrokset tippuu muutaman sata kierrosta alle tehokkaan alueen ja kuinka kapea käyttökelpoinen alue todellisuudessa on ja esim vapaastihengittävässä bensakoneessa noin hengetön ala-alue olisi lähinnä katastrofi. - ajanut
bensakone kirjoitti:
tuokin Bemari kepitetään. Itselläni on muuten suuri kuusisylinterinen TDI-auto eikä sillä pärjää omalle 2-litraiselle bensavehkeelle. Teho/painosuhde määrää pitkälti kiihtyvyyden.
jaaha, sillä parilitraisella sitten peset tuon bemarin kuusipyttyisenkin ?
Oletko koskaan ajanut tuolla 530 Dieselillä ?
Voin vakuuttaa, että veto on helvetinmoista luokkaa.
Ihan vakionakin. - vaan pesen
ajanut kirjoitti:
jaaha, sillä parilitraisella sitten peset tuon bemarin kuusipyttyisenkin ?
Oletko koskaan ajanut tuolla 530 Dieselillä ?
Voin vakuuttaa, että veto on helvetinmoista luokkaa.
Ihan vakionakin.tuon Bemarinkin. En ole ajanut tuolla 530 Dieselillä. Omanikin on tosin kolmilitrainen TDI. Eivät nuo vielä kummoisia vehkeitä ole...
- se sun
bensakone kirjoitti:
tuokin Bemari kepitetään. Itselläni on muuten suuri kuusisylinterinen TDI-auto eikä sillä pärjää omalle 2-litraiselle bensavehkeelle. Teho/painosuhde määrää pitkälti kiihtyvyyden.
bensa sekä diesel vehkees merkki mahtaa olla?? Jos meinaat kepittää 530d bemun ohi autos kiihtyvyys 0-100 on oltava reilusti alle 8 sekkaa.Luetteles nyt monta bensa vehjettä jotka pesee bemun...eli tavallisia perheautoja,mahdollisesti vielä automaatteja ja samassa kokoluokassa olevia..ei taida lista tulla kovin pitkäksi.
- päättää jo
vaan pesen kirjoitti:
tuon Bemarinkin. En ole ajanut tuolla 530 Dieselillä. Omanikin on tosin kolmilitrainen TDI. Eivät nuo vielä kummoisia vehkeitä ole...
edellä mainitsit että sinulla on SUURI 3,0 TDI kone...nyt tässä viestissä se onkin vaan 3,0 litrainen eikä ole vielä kummoinen.herää jo tähän päivään ja kerro autojes merkki ja malli
- ovat siis
se sun kirjoitti:
bensa sekä diesel vehkees merkki mahtaa olla?? Jos meinaat kepittää 530d bemun ohi autos kiihtyvyys 0-100 on oltava reilusti alle 8 sekkaa.Luetteles nyt monta bensa vehjettä jotka pesee bemun...eli tavallisia perheautoja,mahdollisesti vielä automaatteja ja samassa kokoluokassa olevia..ei taida lista tulla kovin pitkäksi.
BMW ja Ford (harrasteauto Cosworth). Noita bensavehkeitä löytyy kyllä monta jolla Bemun pesee. Tavallisista perheautoista ei ollut mitään puhetta. Bemarilta löytyy nopeampia itseltäänkin. Lisäksi nopeampia kiihtymään ovat esim. Subaru STI, Focus RS, Mitsu EVO, Mazda 6 MPS, Honda Type-R...ja löytyy varmaan pitkä lista.
On aivan selvää, että jos otetaan saman kokoluokan auto ja samankokoinen turboahdettu moottori bensa vie voiton. Itse ajan dieselillä taloudellisuuden vuoksi. - kun ei
Jaa isoimmalla vaihteella? Mites automaattilaatikolla? Tai vaikka 2. vaihteella?
Ja mitä sä huipputehosta välität, koska eihän teholla ole mitään väliä? - iso%
rrrealisti kirjoitti:
Eipä sinulla sitten muuta sanomista ollutkaan.
Kateuttasi TDI-autojen omistajia kohtaan et kyennyt peittelemään.
Katso tästä tehokäyrää josta voit vain uneksia.
Bemun kolmilitrainen diesel:
http://www.sci.fi/~hestec2/chiptuning/bmw530d.jpg
Suurin vääntö 575 Nm.
bensakoneella ohitse?
siitä vaan yrittämään.
Mites (bensa)Nisun ruosteet ?Suomen dieseleistä on tuollaisia? Aika harva. Suurin osa on jotain alle 150-heppaisia nuhapumppuja. Ensin tuntuu lähtevän, mutta sitten jo meno hyytyykin...Siinä vaiheessa bensa menee ohi. Mutta kuluttaa toki enemmän.
- esko
Touran kirjoitti:
"...oma Vw Touran 2.0tdi on täysin puhditon vitosvaihteella 80km/h nopeudessa,..."
Montakos vaihdetta siinä sinun "Touranissa" oikein on kun viitosella on täysin puhditon 80km/h nopeudessa? Omani on samalla vaihteella juuri parhaan väännön aluella siinä nopeudessa ja ohitukseen ei todellakaan tarvitse kepittää.6 -vaihteiden manuaalihan se on on kun dsg:n lisähinta oli mun kukkarolle turhan iso.
Vitosella kun polkasee kaasun lattiaan, ei kiihtyvyys todellakaan ole päätä huimaava jo tolkuttoman pitkän turboviiveen takia, kutonen taas on niin voimaton ettei sillä kannata edes yrittää. Nelosella kyllä lähtee kun talkkari jäiseltä peltikatolta, mutta siinä on negatiivisena puolena se että joutuu kesken ohitusta vaihtamaan vitoselle kun kierrokset nousee niin ylös että veto katkeaa kuin seinään.
Muuten kaikin puolin loistava moottori, mutta puheet ylivoimaisesta väännöstä saa heittää romukoppaan, itse asiassa kaupunkiajossa saa kepittää vielä bensakonettakin enemmän (liikkeellelähdössä täysin puhditon ja kadunkulmaan joutuu väkisinkin heittämään kakkosvaihteen kun kolmosella ei ole ketään kotona alle 2000rpm:n). - mitä järkeä
ovat siis kirjoitti:
BMW ja Ford (harrasteauto Cosworth). Noita bensavehkeitä löytyy kyllä monta jolla Bemun pesee. Tavallisista perheautoista ei ollut mitään puhetta. Bemarilta löytyy nopeampia itseltäänkin. Lisäksi nopeampia kiihtymään ovat esim. Subaru STI, Focus RS, Mitsu EVO, Mazda 6 MPS, Honda Type-R...ja löytyy varmaan pitkä lista.
On aivan selvää, että jos otetaan saman kokoluokan auto ja samankokoinen turboahdettu moottori bensa vie voiton. Itse ajan dieselillä taloudellisuuden vuoksi.verrata tuollaisiin autoihin suorituskykyä mitkä ovat varsinaisesti urheiluautoja..mitsu evo,rs,cossu,sti..jne jne näitä autoja ei tule edes joka päivä vastaan kun ovat ns.erikoismalleja toisin kuin bemu. Kas kun et verrannut ferrari,corvette,viper...jne jotka kyykyttävät myös edellä mainitut mallit.
mutta... kirjoitti:
...kuka urpo kiihdyttää kahdeksasta kympistä isoimmalla pykälällä? Ko. arvolla ei käytännössä mitään merkitystä.
Pistän yleensä siinä 80 lukemissa vitosta sisään (jo aiemmin jos ei ole tarvetta kiihdyttää) ja sillä ajelen. Ohitukset hoidan hämmentimeen koskematta. Nasta lautaan ja johan liikahtaa.
Siis dieselillä.
Silloin kun ajelin bensalla tuli vaihdettua pienempää silmään.
Miksi vaihtaa kun ei tarvitse?- TODELLISUUDESSA ?
ovat siis kirjoitti:
BMW ja Ford (harrasteauto Cosworth). Noita bensavehkeitä löytyy kyllä monta jolla Bemun pesee. Tavallisista perheautoista ei ollut mitään puhetta. Bemarilta löytyy nopeampia itseltäänkin. Lisäksi nopeampia kiihtymään ovat esim. Subaru STI, Focus RS, Mitsu EVO, Mazda 6 MPS, Honda Type-R...ja löytyy varmaan pitkä lista.
On aivan selvää, että jos otetaan saman kokoluokan auto ja samankokoinen turboahdettu moottori bensa vie voiton. Itse ajan dieselillä taloudellisuuden vuoksi.joo jus noin joo herää joo just. 530d on perusautomallistoa vielä verrattuna noihin sun "googletin kalkkien valmistajien tehokkaimmat bensamallit". ei vittu kun kaikki talit kirjottelee täällä.
- Numeroarvo
Kukas jaksaisi kaivella lehtiarkistoistaan lehden, jossa oli Corolla T-Sportin ja Civic Type-R:n parivertailu ja samassa lehdessä oli myös 150 HV Diesel Leon.
Ko. lehdessä juuri Civic hakkasi sitkeydessä eri vaihteilla tuon Leonin.- BMW-M-Power
http://www.autozeitung.de/index.php?page=3er-vergleichstest&action=detail&id=614&tb=8¤t=2
Tuossa näkyy Civicin "ihmeellinen" suorituskyky.
Luulisi nyt noin keveän auton liikkuvan paremmin 200 hepalla.
Mutta ei ihme. Olenhan itsekin löylyttänyt tuollaisen TypeRän vanhalla 328i Bemarilla. jossa on paperien mukaan vain(?) 193 heppaa ja painoa 1440 kiloa.
Paperihevosia Hondalla..... - Numeroarvo
BMW-M-Power kirjoitti:
http://www.autozeitung.de/index.php?page=3er-vergleichstest&action=detail&id=614&tb=8¤t=2
Tuossa näkyy Civicin "ihmeellinen" suorituskyky.
Luulisi nyt noin keveän auton liikkuvan paremmin 200 hepalla.
Mutta ei ihme. Olenhan itsekin löylyttänyt tuollaisen TypeRän vanhalla 328i Bemarilla. jossa on paperien mukaan vain(?) 193 heppaa ja painoa 1440 kiloa.
Paperihevosia Hondalla.....Pitäisi verrata uutena saman hintaisia autoja.
Eli, miten 30 000€ bemari pärjää 30 000€ Hondalle? - M-Power-sika
Numeroarvo kirjoitti:
Pitäisi verrata uutena saman hintaisia autoja.
Eli, miten 30 000€ bemari pärjää 30 000€ Hondalle?Mitä välii ?
E36 328i maksoi 320000 markkaa (53000€) vuonna 1996. Sillä hinnalla sai pari leluhondaa pilaamaan pihapiiriä.
Siihen Bemuun on luvattu 193 heppaa ja auto liikkuu kuin tauti.
Kaikki siinä autossa on viimeisen päälle tehtyä.
Vielä hullummaksi vertailu käy kun tiedetään, että Bemu painaa VÄHINTÄÄN parisataa kiloa enemmän.
Hondan hepat ovat poneja.
Hintoja vertailevat vain persaukiset kusipäät.
Muuten!
Et osannut yhdyssanasääntöä;
ala-arvoinen kirjoitetaan väliviivalla vokaalin vuoksi.
Tosin tuo ei ollut ainoa söhläyksesi
Esim BMW:n 5-sarjan pars ohituskiihtyvyys löytyy 535 d -mallista. Peittoaa V8 bensa 545i:n yli sekunnilla. Pieniviritteisempi 530d:kin pääsee 0.1 sekuntia alle 545i:n.
Sama juttu Mersuissa, E320 CDI on 1.3 sekuntia nopeampi 80-100 km/h kuin E 320 bensa.
Volvo D5 185-heppainen on 0.8 sekuntia ohituskiihtyvyydessä noepampi, kuin Volvon 2.5T -malli ja saa saman ajan, kuin 260-heppainen V70 T5.
Dieselit syrjäyttävät bensakoneet tulevaisuudessa.- kaikki autot
ovat tulevaisuudessa automaatteja. ketä kiinnostaa hämmentää vaihdekeppiä.
- näyttää
kaikki autot kirjoitti:
ovat tulevaisuudessa automaatteja. ketä kiinnostaa hämmentää vaihdekeppiä.
kiinostavan, koska automaatteihin tuo mahdollisuus tullut
- sen eron
parhaiten huomaa kun bensavehkeen peilistä katselee miten dieselit jää niin huomaa et dieseleissäkin on eroja kun kerran toiset jää pikkusen hitaammin ku toiset.
- näin.
Keppiä ja kierroksia käyttämällä ei nokivasara tule ohi.
- kaikkien alojen asiantuntija
näin. kirjoitti:
Keppiä ja kierroksia käyttämällä ei nokivasara tule ohi.
Jos siinä nokivasarassa on enemmän tehoa ja vääntöä, menee se taatusti ohi !
Käykö se moottori bensalla tai dieselillä, se on sivuseikka
Lopeta roskanpuhuminen. - niissä...
kaikkien alojen asiantuntija kirjoitti:
Jos siinä nokivasarassa on enemmän tehoa ja vääntöä, menee se taatusti ohi !
Käykö se moottori bensalla tai dieselillä, se on sivuseikka
Lopeta roskanpuhuminen....ei yleensä ole. Esim. Volkswagenin mallistossa ei ole niin tehokasta dieseliä, joka pysyisi kiihdytyksessä 325i Bemarini kyydissä. Ei vaikka TDi-tekstin lisäksi Passatkin lukisi punaisella. Monta kertaa olen noita nöyryyttänyt, joten eiköhän se paskanpuhuja ole siellä.
niissä... kirjoitti:
...ei yleensä ole. Esim. Volkswagenin mallistossa ei ole niin tehokasta dieseliä, joka pysyisi kiihdytyksessä 325i Bemarini kyydissä. Ei vaikka TDi-tekstin lisäksi Passatkin lukisi punaisella. Monta kertaa olen noita nöyryyttänyt, joten eiköhän se paskanpuhuja ole siellä.
Bemarilla on 500-sarjassa ohituskiihtyvyydeltään kaksi nopeinta mallia dieseleitä.
Kun vastassa on 545i V8 bensa, niin ohituskiihtyvyydessä ja 0-100 km/h sen kylvettää helposti 535d ja 530d:kin vielä ihan kunnolla.
Menepäs kinnerilläs koittamaan, niin tiedät miltä tuntuu, kun nokivasara kyykyttää Sinut kunnolla :)
Minäkin voin Sinut nöyryyttää, jos haluat. Pappamallinen MB 320 CDI näyttää pikkubemuille perävalot helposti. Automaattivaihteisena. :)
Master Eq- blahblah
MasterEq kirjoitti:
Bemarilla on 500-sarjassa ohituskiihtyvyydeltään kaksi nopeinta mallia dieseleitä.
Kun vastassa on 545i V8 bensa, niin ohituskiihtyvyydessä ja 0-100 km/h sen kylvettää helposti 535d ja 530d:kin vielä ihan kunnolla.
Menepäs kinnerilläs koittamaan, niin tiedät miltä tuntuu, kun nokivasara kyykyttää Sinut kunnolla :)
Minäkin voin Sinut nöyryyttää, jos haluat. Pappamallinen MB 320 CDI näyttää pikkubemuille perävalot helposti. Automaattivaihteisena. :)
Master Eqvoin tarkistaa väitteesi että 5-sarjan parhaiten kiihtyvä bmd on 535. Tuntuu jotenkin uskomattomalta kun 550 mallissa on n.100 hevosta enemmän tehoa kuin tehokkaimmassa dieselissä.
- tarkkuutta tarinoihin
MasterEq kirjoitti:
Bemarilla on 500-sarjassa ohituskiihtyvyydeltään kaksi nopeinta mallia dieseleitä.
Kun vastassa on 545i V8 bensa, niin ohituskiihtyvyydessä ja 0-100 km/h sen kylvettää helposti 535d ja 530d:kin vielä ihan kunnolla.
Menepäs kinnerilläs koittamaan, niin tiedät miltä tuntuu, kun nokivasara kyykyttää Sinut kunnolla :)
Minäkin voin Sinut nöyryyttää, jos haluat. Pappamallinen MB 320 CDI näyttää pikkubemuille perävalot helposti. Automaattivaihteisena. :)
Master EqBMW.n oman esitteen mukaan 535d 272hv / 560 Nm jää selvästi 550i malllle 367 hv /490 Nm.
Varustettuna samalla ZF 6hp26 laatikolla kiihryvyydet 0 -> 100 6.5s / 5.6 s ja 0 -> 1000m 281 s / 24.7 s vaikka 550 on välitetty niin että maksimitehon kierroksilla nopeus on huomattavasti suurempi eli suurin vaihde on enemmän ylivaihde kuin dieselissä. - en ymmärrä
tarkkuutta tarinoihin kirjoitti:
BMW.n oman esitteen mukaan 535d 272hv / 560 Nm jää selvästi 550i malllle 367 hv /490 Nm.
Varustettuna samalla ZF 6hp26 laatikolla kiihryvyydet 0 -> 100 6.5s / 5.6 s ja 0 -> 1000m 281 s / 24.7 s vaikka 550 on välitetty niin että maksimitehon kierroksilla nopeus on huomattavasti suurempi eli suurin vaihde on enemmän ylivaihde kuin dieselissä.Näyttäisi siltä kuin se teho sittenkin kuljettaa kovemmin.
Mutta eihän se voi olla totta, tiedättehän, vääntö.
No eipä muuta. - ei taaskaan
en ymmärrä kirjoitti:
Näyttäisi siltä kuin se teho sittenkin kuljettaa kovemmin.
Mutta eihän se voi olla totta, tiedättehän, vääntö.
No eipä muuta.mitään vertailuja, on se ihmeellistä jos sama auto
100hv tehokkaampana kiihtyy paremmin paikoiltaan,
täällähän on taas pankolla varsinaisia asiantuntijoita. - huomaa kun
en ymmärrä kirjoitti:
Näyttäisi siltä kuin se teho sittenkin kuljettaa kovemmin.
Mutta eihän se voi olla totta, tiedättehän, vääntö.
No eipä muuta.väännöstä puhutaan. koittasitte nyt ensin sen verran haalia tietoa et edes tietäsitte mitä vääntö on ja miten se vaikuttaa ettei tarvis täällä täysin itseä nolata.
- se auto
en ymmärrä kirjoitti:
Näyttäisi siltä kuin se teho sittenkin kuljettaa kovemmin.
Mutta eihän se voi olla totta, tiedättehän, vääntö.
No eipä muuta.kulkee eikä väännöllä. Sen nyt tietää melkein jokainen.
- selvää asiaa
en ymmärrä kirjoitti:
Näyttäisi siltä kuin se teho sittenkin kuljettaa kovemmin.
Mutta eihän se voi olla totta, tiedättehän, vääntö.
No eipä muuta.Noissa luvuissa on jotain vikaa tai mitattu väärin, tai ainakin se dieseli menee jossain kohtaa heittämällä ohi, on siinä niin paljon enemmän vääntöä ja se on se voima, joka autoa kuljettaa.
Koittakaa nyt viimeinkin tajuta
Selvä asia. tarkkuutta tarinoihin kirjoitti:
BMW.n oman esitteen mukaan 535d 272hv / 560 Nm jää selvästi 550i malllle 367 hv /490 Nm.
Varustettuna samalla ZF 6hp26 laatikolla kiihryvyydet 0 -> 100 6.5s / 5.6 s ja 0 -> 1000m 281 s / 24.7 s vaikka 550 on välitetty niin että maksimitehon kierroksilla nopeus on huomattavasti suurempi eli suurin vaihde on enemmän ylivaihde kuin dieselissä.Katsopa samasta esitteestä kolme riviä alempaa, kohdasta "ohituskiihtyvyys".
Ketään ei kiinnosta 0-100 km/h, koska ei kannata lähteä ohittamaan rekkaa pysähtymällä ensin.
80-120 km/h on tärkeä lukema tien päällä, ja BMW:n bensakoneet jäävät katselemaan saman tehtaan nakujen takavaloja.
Master Eq- näin on
MasterEq kirjoitti:
Katsopa samasta esitteestä kolme riviä alempaa, kohdasta "ohituskiihtyvyys".
Ketään ei kiinnosta 0-100 km/h, koska ei kannata lähteä ohittamaan rekkaa pysähtymällä ensin.
80-120 km/h on tärkeä lukema tien päällä, ja BMW:n bensakoneet jäävät katselemaan saman tehtaan nakujen takavaloja.
Master Eqtotuus.Kaikki ei vaan halua hyväksyä totuutta ja vitutus on kova kun dieseli karkaa horisonttiin.
- Kallonkutistaja
"Eli välityssuhteet ovat myös avainasemassa, kun vertaillaan dieselien ja bensojen ohituskiihtyvyyksiä."
Mutta osoittaahan sekin jo jotain, että 20 vuotta sitten tuollaisia vertailuja ei olisi tarvinnut edes miettiä saati tehdä. Ei olisi diesel silloin pärjännyt oikein minkäänlaisilla välityssuhteilla oikein mitenkään.- se nykyään on
ei tarvi paljon vertailla kun muutenki tiedetään ettei dieseli kuiteskaa pärjää ja vielä onnettomat tekevät dieseleihin harvempia välityksiä kun pitäis mukamas olla vääntöä jota ei sitten kuiteskaan löydy kun paperilla pelkästään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 908287
- 926415
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586264Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344881- 453321
- 503275
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573112- 442849
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512816- 492780