Nyt on sitten

kiitoksen paikka

Kiitos siitä, että sain käydä tutustumassa temppeliin. Kiitos kaikille siellä olleille oppaille ja muulle väelle, jotka pitivät huota meistä kävijöistä ja olivat ystävällisiä ja auttavaisia.

Kiitos, että pienet lapset otettiin erityisesti huomioon. He pääsivät ohi jonon tutustumaan temppeliin ja heidän rajoittunut kykynsä odottaa kärsivällisesti pitkässä jonossa otettiin huomioon.

Erityiskiitos niille lapsille, jotka pistivät kenkien päälle suojuksia. Taivaan Isä teitä siunatkoon siitä palveluksesta. Sekin oli niin hyvin järjestetty.

Mietin vain, etten taida kokea tätä enää ikinä uudestaan. Olipa erikoinen kokemus. Kiitos

26

1208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oli ilo palvella kävijöitä. Heitä oli enemmän kuin odotettiin. Odotimme 25000, mutta kävijöitä oli n. 56000, ehkä hiukan alle. Päivät oli jaettu kahteen vuoroon. Kumpaankin kuului 45 henkilöä, mutta kävijämäärän vuoksi oli tarpeen kutsua lisää. Ilmaisia Mormonin kirjoja pyydettiin toimittamaan yli tuhat. - Jos joku vielä haluaa niitä, niin tästä voi tilata:

      http://www.mormonit.fi/index.php?itemid=22

      Suuren tilausmäärän vuoksi saattaa kestää jonkin aikaa ennen kuin sen saa.

      • Turust

        etten mistään saanut temppeliasua, johon pukeutuneena olisin voinut tulla temppeliä katsomaan.

        Mikäli olisin temppeliin tullut, uskon vanhan kokemukseni perusteella, että temppelin valaisimienkin hienot ja runsaat kristallit olisivat muuttuneet lasisista muoviksi. Mormonit voisivat olla tästä minulle kiitollisia. Nyt kristallit pysyvät minun puolestani hienosti hiottuna lasina.

        Turust


      • Joti

        "Ilmaisia Mormonin kirjoja pyydettiin toimittamaan yli tuhat."

        Voitko kertoa, miksei Mormonin kirjaa saanut suoraan paikan päältä ANTAMATTA HENKILÖTIETOJAAN, vaan se pitää tilata?


      • Juuso
        Joti kirjoitti:

        "Ilmaisia Mormonin kirjoja pyydettiin toimittamaan yli tuhat."

        Voitko kertoa, miksei Mormonin kirjaa saanut suoraan paikan päältä ANTAMATTA HENKILÖTIETOJAAN, vaan se pitää tilata?

        Henkilötiedot piti antaa siksi, että Mormonin kirjan mukana sinulle voidaan lähettää myös yhtä ja toista muuta kivaa, jota mormonit pitävät tärkeänä, hehän ovat syvästi huolissaan pakanallisesta sielustasi. Mahdollisesti he jopa tulevat ihan henkilökohtaisestikin luoksesi.

        Nimeäsi taas tarvitaan siksi, että sinut voidaan sijaiskastaa temppelissä.


      • Turust
        Juuso kirjoitti:

        Henkilötiedot piti antaa siksi, että Mormonin kirjan mukana sinulle voidaan lähettää myös yhtä ja toista muuta kivaa, jota mormonit pitävät tärkeänä, hehän ovat syvästi huolissaan pakanallisesta sielustasi. Mahdollisesti he jopa tulevat ihan henkilökohtaisestikin luoksesi.

        Nimeäsi taas tarvitaan siksi, että sinut voidaan sijaiskastaa temppelissä.

        Ette kai tosissanne väitä, että joku onneton on mennyt antamaan henkilötietonsa, vastoin vakavia varoituksiani. Toivottavasti minä en loputa joudu ainakin osittain vastaamaan seurauksista?

        Turust


      • hätäänny
        Turust kirjoitti:

        Ette kai tosissanne väitä, että joku onneton on mennyt antamaan henkilötietonsa, vastoin vakavia varoituksiani. Toivottavasti minä en loputa joudu ainakin osittain vastaamaan seurauksista?

        Turust

        Saahan henkilötietoja muutenkin, jos niitä tarvitsee. Toisen ihmisen osoitteen ja puhelinnumeron selville saaminen on Suomessa yksinkertaista. Joten vaienna omantunnon kolkutukset siellä Turussa. Kolkutuksista puheenollen, voi joku vielä sinunkin ovellesi kolkuttaa, vaikka et ole henkilötietojasi temppelillä paljastanutkaan.


      • Turust
        hätäänny kirjoitti:

        Saahan henkilötietoja muutenkin, jos niitä tarvitsee. Toisen ihmisen osoitteen ja puhelinnumeron selville saaminen on Suomessa yksinkertaista. Joten vaienna omantunnon kolkutukset siellä Turussa. Kolkutuksista puheenollen, voi joku vielä sinunkin ovellesi kolkuttaa, vaikka et ole henkilötietojasi temppelillä paljastanutkaan.

        tervetulleksi kaikki ikään, sukupuoleen, sukupuoliseen suuntaukseen uskonnolliseen ja poliitiseen suuntaukseen katsomatta tervetulleeksi matalaan majaani. Jehovan todistajat käyvät luonani, nekin hyvin harvakseltaan vaikka aina toivotan heidät tulemaan uudelleen. Aivan mukavia ihmisiä hekin tuntuvat olevan.

        Henkilötietojani en kuitenkaan herkästi mene jakelmaan, en ainakaan Aameeriikkalaisille.

        Turust


      • Joti kirjoitti:

        "Ilmaisia Mormonin kirjoja pyydettiin toimittamaan yli tuhat."

        Voitko kertoa, miksei Mormonin kirjaa saanut suoraan paikan päältä ANTAMATTA HENKILÖTIETOJAAN, vaan se pitää tilata?

        Ilman henkilötietoja sai kirjoja heti mukaansa! Kaikille ei vain riittänyt ja siksi tarvittiin henkilötietoja, jotta voidaan kirjat lähettää oikeisiin osoitteisiin.


      • vai mitä
        Dixie kirjoitti:

        Ilman henkilötietoja sai kirjoja heti mukaansa! Kaikille ei vain riittänyt ja siksi tarvittiin henkilötietoja, jotta voidaan kirjat lähettää oikeisiin osoitteisiin.

        Olettehan te tästä ajankohdasta tienneet jo kuukausia, olisitte voineet aivan hyvin varata MK:ita suuren määrän.

        Itse asiassa te ette halua, että ihmiset tutkivat mormonikirkkoa ilman käännyttäjiä.

        Siksi tuo "kirjat loppu kesken" on pelkkä läpinäkyvä veruke.

        Samasta syystä mormonikirkon viralliselta suomenkieliseltä sivulta ei löydy mormonien pyhiä kirjoituksia. Helppohan ne olisi sinne laittaa jotta ihmiset voisivat rauhassa ne lukaista sieltä. Mutta ei! Sinun täytyy antaa vähintään nimesi ja osoitetietosi niin että käännyttäjät voivat tulla henk.koht. tuomaan kirjallisuuden kotiisi.


      • Joti
        Dixie kirjoitti:

        Ilman henkilötietoja sai kirjoja heti mukaansa! Kaikille ei vain riittänyt ja siksi tarvittiin henkilötietoja, jotta voidaan kirjat lähettää oikeisiin osoitteisiin.

        "Ilman henkilötietoja sai kirjoja heti mukaansa! Kaikille ei vain riittänyt ja siksi tarvittiin henkilötietoja, jotta voidaan kirjat lähettää oikeisiin osoitteisiin."

        Turha selitellä. Ainakin meille sanottiin ennen videon näyttämistä, että kirjan saa lomakkeen täyttämällä. Jos te olisitte halunnut antaa niitä ilman henkilötietoja, olisitte voineet varata niitä joitakin satoja.


      • zappax
        vai mitä kirjoitti:

        Olettehan te tästä ajankohdasta tienneet jo kuukausia, olisitte voineet aivan hyvin varata MK:ita suuren määrän.

        Itse asiassa te ette halua, että ihmiset tutkivat mormonikirkkoa ilman käännyttäjiä.

        Siksi tuo "kirjat loppu kesken" on pelkkä läpinäkyvä veruke.

        Samasta syystä mormonikirkon viralliselta suomenkieliseltä sivulta ei löydy mormonien pyhiä kirjoituksia. Helppohan ne olisi sinne laittaa jotta ihmiset voisivat rauhassa ne lukaista sieltä. Mutta ei! Sinun täytyy antaa vähintään nimesi ja osoitetietosi niin että käännyttäjät voivat tulla henk.koht. tuomaan kirjallisuuden kotiisi.

        Ei pidä paikaansa...

        "Samasta syystä mormonikirkon viralliselta suomenkieliseltä sivulta ei löydy mormonien pyhiä kirjoituksia."

        Engannikielisinä kirkon sivuilta löytyvät ja enganninkielisiä on tässä maailmassa paljon enemmän kuin suomalaisia... JOs oletuksesi olisi totta niin tuolla ei pitäisi olla noita englanninkielisiäkään tekstejä...


      • voi voi voi
        zappax kirjoitti:

        Ei pidä paikaansa...

        "Samasta syystä mormonikirkon viralliselta suomenkieliseltä sivulta ei löydy mormonien pyhiä kirjoituksia."

        Engannikielisinä kirkon sivuilta löytyvät ja enganninkielisiä on tässä maailmassa paljon enemmän kuin suomalaisia... JOs oletuksesi olisi totta niin tuolla ei pitäisi olla noita englanninkielisiäkään tekstejä...

        Sen sijaan suomenkielistä Mormonin kirjaa eivät kaikki ymmärrä käydä kysymässä divarista ja kirjastosta eivät kai kehtaa lainata.

        Ja jos mormonismia haluaa tutkia niin täytyy lukea Oppi ja liitot sekä Kallisarvoinen helmi.

        Niitä taas ei saa käsiinsä yhtään mistään.

        Tehän teitte uudet tarkistetut käännöksetkin p. kirjoistanne männävuonna. Se merkkaa sitä että teillä on ne digitoituina.

        Maailman yksinkertaisin asia panna ne nettiin. Eikö? Miksei?


    • Oli todella ilo nähdä kuinka moni Suomalainen halusi tarkemmin tutustua meidän pyhimpään paikkaamme maan päällä. Oli itsellekin ilo nähdä tämä todella upea Temppeli ja ihana ajatella paluuta sinne sen hiljaisuuteen ja pyhyyteen.

      Minä puolestani haluaisin kiittää kaikkia niitä kävijöitä, jotka niin kauniisti kunnioittivat meidän pyhintä paikkaamme maan päällä. Oli todella upeata katsoaryhmäjonoja ja odotus jonoja jotka hitaasti mutta varmasti lähestyivät Temppelin oviaukkoa.

      Pienillä lapsilla on erityinen paikka Jeesuksen sydämessä ja niin on meidänkin sydämissämme. Yritämme opettaa heille hiljentymistä rakkaudella ja kärsivällisyydellä... joskus onnistuen paremmin toisinaan huonommin. Mutta Jumalan/Jeesuksen syli on aina avoinna heitä varten.

      Kiitos kaikille.

      • Tänään puhui Espoo 1:n jumalanpalveluksessa Ranskasta tullut lähetyssaarnaajasisar Kiffer. Hän oli ollut monena päivänä vastaamassa ihmisten kysymyksiin teltassa, johon mentiin temppelistä kierroksen jälkeen. Kun eräs lapsi itki kovasti eikä tahtonut millään rauhoittua, Sisar Kiffer halusi tietää, mikä lasta vaivasi. Hän kumartui tämän puoleen kysyen itkun syytä: "Haluan takaisin temppeliin!"


      • Tapani1 kirjoitti:

        Tänään puhui Espoo 1:n jumalanpalveluksessa Ranskasta tullut lähetyssaarnaajasisar Kiffer. Hän oli ollut monena päivänä vastaamassa ihmisten kysymyksiin teltassa, johon mentiin temppelistä kierroksen jälkeen. Kun eräs lapsi itki kovasti eikä tahtonut millään rauhoittua, Sisar Kiffer halusi tietää, mikä lasta vaivasi. Hän kumartui tämän puoleen kysyen itkun syytä: "Haluan takaisin temppeliin!"

        ihana muista kirjoittaa muistiin!!


      • QotD
        nenada kirjoitti:

        ihana muista kirjoittaa muistiin!!

        Minun pakko sanoa että olin aika lailla samoissa tunnelmissa viimeisenä päivänä, jolloin tiesin pääseväni katsomaan temppeliä. Minulla oli ollut jokunen huono päivä ja riidellyt sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa en todellakaan haluaisi riidellä. Sitten kun pääsimme ryhmän kanssa selestiseen huoneeseen asti, puoliksi käperryin yhteen sohvista enkä enää osannut pitää kyyneliä poissa. Olin viimeisten joukossa jotka huoneesta lähtivät, ja oli hyvin lähellä etten olisi jäänyt sinne itsepäisesti istumaan. Sieltä ulos tullessa teimme kaikki sovinnon. Kukaan ei osannut enää olla vihainen tai pettynyt kenellekään.

        On se niin ihana paikka. Huokaisen haikeasti nytkin kun ajattelen, etten pääse käymään selestisessä huoneessa vielä hetkeen. Siinä saattaa kulua vuosiakin.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        QotD kirjoitti:

        Minun pakko sanoa että olin aika lailla samoissa tunnelmissa viimeisenä päivänä, jolloin tiesin pääseväni katsomaan temppeliä. Minulla oli ollut jokunen huono päivä ja riidellyt sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa en todellakaan haluaisi riidellä. Sitten kun pääsimme ryhmän kanssa selestiseen huoneeseen asti, puoliksi käperryin yhteen sohvista enkä enää osannut pitää kyyneliä poissa. Olin viimeisten joukossa jotka huoneesta lähtivät, ja oli hyvin lähellä etten olisi jäänyt sinne itsepäisesti istumaan. Sieltä ulos tullessa teimme kaikki sovinnon. Kukaan ei osannut enää olla vihainen tai pettynyt kenellekään.

        On se niin ihana paikka. Huokaisen haikeasti nytkin kun ajattelen, etten pääse käymään selestisessä huoneessa vielä hetkeen. Siinä saattaa kulua vuosiakin.

        ...hellanduudeli sentään kun on herkkää ja hieno temppeli etc... Yää, oikein itkettää, niin liiiikuttunut minä olen.

        Voi pyhä jysäys mitä juttuja!


      • Juuso
        Tapani1 kirjoitti:

        Tänään puhui Espoo 1:n jumalanpalveluksessa Ranskasta tullut lähetyssaarnaajasisar Kiffer. Hän oli ollut monena päivänä vastaamassa ihmisten kysymyksiin teltassa, johon mentiin temppelistä kierroksen jälkeen. Kun eräs lapsi itki kovasti eikä tahtonut millään rauhoittua, Sisar Kiffer halusi tietää, mikä lasta vaivasi. Hän kumartui tämän puoleen kysyen itkun syytä: "Haluan takaisin temppeliin!"

        Tuo hätää kärsivä lapsi lapsi oli varmasti huomannut, että temppelissä oli vessa.


      • Turust
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...hellanduudeli sentään kun on herkkää ja hieno temppeli etc... Yää, oikein itkettää, niin liiiikuttunut minä olen.

        Voi pyhä jysäys mitä juttuja!

        tuli mieleen Aameeriikalainen julkaisu "Tintti Neuvostojen maassa".

        Turust


      • nyt tuli?
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...hellanduudeli sentään kun on herkkää ja hieno temppeli etc... Yää, oikein itkettää, niin liiiikuttunut minä olen.

        Voi pyhä jysäys mitä juttuja!

        Onhan temppeli tosiaankin vaikuttava, mutta sinähän tunnut menneen siellä ihan tolaltasi.

        Harvinaisen voimakas elämys sinulla, veljeni.


      • käteen?
        Juuso kirjoitti:

        Tuo hätää kärsivä lapsi lapsi oli varmasti huomannut, että temppelissä oli vessa.

        Toisaalta, jos lapselle tulee hätä käteen, siitähän selviää käden käänteessä.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...hellanduudeli sentään kun on herkkää ja hieno temppeli etc... Yää, oikein itkettää, niin liiiikuttunut minä olen.

        Voi pyhä jysäys mitä juttuja!

        ...olen niin empaattinen, herkkä ja syvästi kokeva ihminen.

        Tällaiset hienot ja tärkeät asiat - kuten uusi temppeli - tekevät minuun niiiin syvän vaikutuksen ja on niin kiva yhtyä kuoroon...

        ...ja se siitä sitten. Harashoo.


      • QotD kirjoitti:

        Minun pakko sanoa että olin aika lailla samoissa tunnelmissa viimeisenä päivänä, jolloin tiesin pääseväni katsomaan temppeliä. Minulla oli ollut jokunen huono päivä ja riidellyt sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa en todellakaan haluaisi riidellä. Sitten kun pääsimme ryhmän kanssa selestiseen huoneeseen asti, puoliksi käperryin yhteen sohvista enkä enää osannut pitää kyyneliä poissa. Olin viimeisten joukossa jotka huoneesta lähtivät, ja oli hyvin lähellä etten olisi jäänyt sinne itsepäisesti istumaan. Sieltä ulos tullessa teimme kaikki sovinnon. Kukaan ei osannut enää olla vihainen tai pettynyt kenellekään.

        On se niin ihana paikka. Huokaisen haikeasti nytkin kun ajattelen, etten pääse käymään selestisessä huoneessa vielä hetkeen. Siinä saattaa kulua vuosiakin.

        Ihana oli selestinen huone, aika pysähtyi.

        Eihän siinä välttämättä mene kuin korkeintaan vuosi ja voit mennä sinne taas. Sehän on vain itsestä kiinni, vai kuinka? :)


      • Dixie kirjoitti:

        Ihana oli selestinen huone, aika pysähtyi.

        Eihän siinä välttämättä mene kuin korkeintaan vuosi ja voit mennä sinne taas. Sehän on vain itsestä kiinni, vai kuinka? :)

        Olen vielä sen verran nuori, että kyllä siinä hetki menee.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        QotD kirjoitti:

        Olen vielä sen verran nuori, että kyllä siinä hetki menee.

        ...arvelinkin, kirjoituksistasi päätellen.


      • QotD kirjoitti:

        Olen vielä sen verran nuori, että kyllä siinä hetki menee.

        kasteitahan pääset kyllä tekemään ja pääset nauttimaan siellä temppelin rauhasta ja Herran läheisuudestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19791
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4089
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2336
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1940
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      307
      1805
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1454
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1452
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1237
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      273
      1189
    Aihe